Stránka 11 z 11

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 11 led 2021 22:57
od vendow
Nazdar chlapi, hele potrebuju prosim od vas pomoc.. predem, vsechna vlakna jsem snad peclive prosel, ale ten muj pripad, tedy me drahe, jako vlastnika F1 1.8 r.v.1999, se asi vymyka vsemu. Jak to zacalo.. to jsem ji takhle na 1 kvetna romanticky vyvezl k nasemu oblibenemu stromu, kde jsme po jarnich destich zapadli.. od te doby three amigos. Cidlo polohy brzdoveho pedalu to nema, jen 2pin obyc spinac brzd.svetel, spinac radici paky OK, vymena modulu ABS, vymena ridici jednotky ABS pod sedackou, vsech ABS krouzku, cidel na levem prednim a pravym zadnim kole. Vse pod dohledem DELPHI diag. Neplati, ze u ni byvaji chyby zobrazovany krizem. Totiz, po odpojeni praveho predniho cidla, ukazuje diag leve zadni, po odpojeni leveho zadniho ukazuje LEVE PREDNI.?? Jinak jsme namerili na levych cidlech auta cca 1150 kOhm, na prave cca 950 kOhm. Je to normalni? A ted to zasadni, po celou tuto dobu badani, ABS funguje, zkouseli jsme i stranove, tzn.najeli jsme jednou stranou na led a zabrzdili, pak druhou stranu, ABS vzdy funguje.. Proc tedy sviti kontrolky 3 amigos? DIAG HAZE STALE CHYBU LEVEHO PREDNIHO KOLA, chyba jde smazat, nastartujeme, kontrolky sviti, po rozjezdu zhasnou a pri rychlosti cca 30km/h se rozsviti nejprve ABS a pak ostatni. V POLOVINE TECHTO PRIPADU SE NAM OVSEM STALO, ZE PO VYMAZANI CHYB JSME SE ROZJELI, KONTROLKY ZHASLY A PRI RYCHLOSTI KOLEM 30 SE NAJEDNOU SAMOVOLNE SPUSTIL ABS modulator mlatici fo pedalu. A to aniz bych se dotkl brzdoveho pedalu. TO JE DIVNY.. Samozrejme se ihned rozsvitily vsechny kontrolky.
No poradte chlapi prosim 🙂

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 12 led 2021 07:30
od matooo
tak zatial vieme ze si sa naucil pouzivat Ctrl C :hmm:

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 12 led 2021 07:48
od MadTom
Proč stejný dotaz několikrát? K tomu "přehození čidel v diagnostice" - to že v některé části diagnostiky je to dobře, neznamená, že je to dobře i všude jinde, bohužel.
K odporům čidel 1150 kOhmů to určitě nebude, možná tak 1150 Ohmů. 1150 a 950 není moc velký rozdíl, vzhledem k principu funkce čidla - je to cívečka ze slabého drátu, nic jiného uvnitř není. K tomu na náboji "otočný magnet".
To co popisuješ vypadá, jako když některé čidlo špatně snímá otáčky a projevuje se to v závislosti na rychlosti auta - vzít diagnostiku, zapnout live data a při jízdě v přímém směru se podívat, jestli každé z ABS čidel dává stejnou informaci o rychlosti. Když nepomůže diagnostika, tak osciloskop a podívat se na vstupy řídící jednotky ABS od jednotlivých čidel - zkontrolovat, že signál ze všech čidel je "stejný" jak co se týče amplitudy tak co se týče kmitočtu a tvaru signálu.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 12 led 2021 12:30
od Norton
vendow píše: 11 led 2021 22:57 Nazdar chlapi, hele potrebuju prosim od vas pomoc.. predem, vsechna vlakna jsem snad peclive prosel, ale ten muj pripad, tedy me drahe, jako vlastnika F1 1.8 r.v.1999, se asi vymyka vsemu. Jak to zacalo.. to jsem ji takhle na 1 kvetna romanticky vyvezl k nasemu oblibenemu stromu, kde jsme po jarnich destich zapadli.. od te doby three amigos. Cidlo polohy brzdoveho pedalu to nema, jen 2pin obyc spinac brzd.svetel, spinac radici paky OK, vymena modulu ABS, vymena ridici jednotky ABS pod sedackou, vsech ABS krouzku, cidel na levem prednim a pravym zadnim kole. Vse pod dohledem DELPHI diag. Neplati, ze u ni byvaji chyby zobrazovany krizem. Totiz, po odpojeni praveho predniho cidla, ukazuje diag leve zadni, po odpojeni leveho zadniho ukazuje LEVE PREDNI.?? Jinak jsme namerili na levych cidlech auta cca 1150 kOhm, na prave cca 950 kOhm. Je to normalni? A ted to zasadni, po celou tuto dobu badani, ABS funguje, zkouseli jsme i stranove, tzn.najeli jsme jednou stranou na led a zabrzdili, pak druhou stranu, ABS vzdy funguje.. Proc tedy sviti kontrolky 3 amigos? DIAG HAZE STALE CHYBU LEVEHO PREDNIHO KOLA, chyba jde smazat, nastartujeme, kontrolky sviti, po rozjezdu zhasnou a pri rychlosti cca 30km/h se rozsviti nejprve ABS a pak ostatni. V POLOVINE TECHTO PRIPADU SE NAM OVSEM STALO, ZE PO VYMAZANI CHYB JSME SE ROZJELI, KONTROLKY ZHASLY A PRI RYCHLOSTI KOLEM 30 SE NAJEDNOU SAMOVOLNE SPUSTIL ABS modulator mlatici fo pedalu. A to aniz bych se dotkl brzdoveho pedalu. TO JE DIVNY.. Samozrejme se ihned rozsvitily vsechny kontrolky.
No poradte chlapi prosim 🙂
podle mě by z výroby měly mít ty čidla stejnou hodnotu, -asi se v tom už někdo pohrabal??
,už jenom jak jsou zpřeházený signály. od těch čidel , a taky je docela možný ,že ty s vyšším odporem mají i vyšší citlivost, takže naindukuji vyšší napětí a v ŘJ to muže dělat špatnosti
-ale to je jen muj laik. odhad

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 12 led 2021 19:19
od Tazik1992
Norton píše: 12 led 2021 12:30 Jinak jsme namerili na levych cidlech auta cca 1150 kOhm, na prave cca 950 kOhm.
Podle dokumentace má být hodnota odporu snímače 950 až 1100 Ohmů, takže z tohodle pohledu to sedí. Multimetr Tě jen zřejmě zmátl v řádech. Samozřejmě to neznamená že čidlo je na sto procent v pořádku, je to jen odpor cívky. Jestli jsi ty odpory čidel měřil přímo na čidlech, tak je změř i u řídící jednotky abys vyloučil chybu kabeláže.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 15 říj 2021 14:13
od bobo.ktm
Ahoj,potreboval bych od nekoho zjistit,jake je original Wabco cislo cidla otacek predniho kola na D2. Mam ho uz bohuzel necitelne. Zadni cidlo je: 441 032 300 0
Dik Jakub.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 15 říj 2021 17:50
od MadTom
Čidla i náboje jsou stejné. Jediné co může být jinak jsou měněná čidla, která nemají konektor na podběhu/na rámu, ale drát je v kuse až k řídící jednotce SLABS nad nohama spolujezdce.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 15 říj 2021 18:09
od bobo.ktm
Predni cidlo je delsi nez to zadni a potrebuji ho koupit,abych ho dal dozadu. Chci koupit origo Wabco.Mam ho rozpojovaci na prednim podbehu,ale uz neprectu z neho to cislo. Tak kdyby nekdo mrkl a poslal cislo,byl bych rad.

Re: Kontrolky "TC", "ABS", "ZJAZD"

Napsal: 15 říj 2021 19:47
od MadTom
Aha, já to beru trošku jinak - dráty od čidel jsem několikrát opravoval, naposled před týdnem, takže pro mě je podstatné to co je v náboji, nikoliv kabel.