Únik vody
Moderátor: Miky_CZ
- diskous
- Příspěvky: 188
- Registrován: 15 pro 2010 19:16
- tel.: 731479461
- auto: Disco I 300 Tdi
- Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina
Re: Únik vody
Tak jsem vyměnil termostat,jezdil jsem celej tejden a vše v pohodě.Dneska jsem kontroloval vodu v nádržce a OK.Ujel jsem asi 20 Km a teploměr zase do červenýho otevřel jsem topení a nic netopilo,zastavil jsem nechal jsem běžet motor a teplota za tři vteřiny padla na normál a topení topí.Zas je to ok . NEMŮŽE TO BÝT ČIDLO TEPLOTY VODY?
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461
Re: Únik vody
Tak se zadarilo, dneska jen nahodim klinak, naleju vodu a frcim Nastesti slo vsechno dobre povolit, na radu Eliotta jsem dal i nove tesneni pod pumpu. Jen bych mel na Vas otazecku: Jak dostanu vodu z bloku abych nalil novou smes? Zaclo to hodne tyct kdyz jsem jel z orlickejch hor takze sem tam musel lejt kohoutkovku.... Nebo to nemusim resit
- Přílohy
-
- IMG_0218.jpg (61.76 KiB) Zobrazeno 7213 x
-
- IMG_0217.jpg (63.47 KiB) Zobrazeno 7213 x
-
- IMG_0216.jpg (73.87 KiB) Zobrazeno 7213 x
-
- IMG_0213.jpg (82.07 KiB) Zobrazeno 7213 x
-
- IMG_0211.jpg (56.42 KiB) Zobrazeno 7213 x
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny
Re: Únik vody
Kdyby to bylo cidlo teploty neblblo by topeni. Co pumpa?diskous píše:NEMŮŽE TO BÝT ČIDLO TEPLOTY VODY?
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny
Re: Únik vody
tohle sice asi nebude ono, ale doporučuju kontolu těsnění víčka expanzky. jsou tam dva O kroužky a po čase jsou dost placatý a netěsní. mě tam tudy při náklonech utíkala voda, dolil jsem až 6 litrů. ale to už bylo po grilování motoru
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Únik vody
Na levém (po směru jízdy) boku bloku motoru je zátka, po jejím vyšroubování vypustíš vodu z bloku. Ta zátka je blízko trubičky kudy vede do vany měrka na olej a je tuším mosazná s jemným závitem.powl píše:Jen bych mel na Vas otazecku: Jak dostanu vodu z bloku abych nalil novou smes? Zaclo to hodne tyct kdyz jsem jel z orlickejch hor takze sem tam musel lejt kohoutkovku.... Nebo to nemusim resit
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- diskous
- Příspěvky: 188
- Registrován: 15 pro 2010 19:16
- tel.: 731479461
- auto: Disco I 300 Tdi
- Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina
Re: Únik vody
Pumpa je nová asi rok- origo-dnes jsem zase musel dolít asi dva litry vody Nikde to neteče není cítit chladící kapalina z výfuku se nekouří.Ještě vyměním víčko expanzky,ale kde je ku..va ta voda??powl píše:Kdyby to bylo cidlo teploty neblblo by topeni. Co pumpa?diskous píše:NEMŮŽE TO BÝT ČIDLO TEPLOTY VODY?
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461
Re: Únik vody
Radiator netece to bys sis asi vsim co. Ale jak to nekdo psal, kdyz to tece na tom bloku tak to neni poznat pze se to hned vypari, taky sem to nemoh najit nez se to tesneni vyfouklo uplne a furt sem se divil proc to tak rano bubla v topeni
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny
- DjALF
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik vody
Zkus se podívat na mrazový zátky jestli to někde neteče přes ně. Vidět to být nemusí.Třeba se stopy na horkým motoru vypaří.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
- diskous
- Příspěvky: 188
- Registrován: 15 pro 2010 19:16
- tel.: 731479461
- auto: Disco I 300 Tdi
- Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina
Re: Únik vody
Asi počkám až se to někde projeví,aby to šlo najít.
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461
Re: Únik vody
Diskous píše: Pumpa je nová asi rok- origo-dnes jsem zase musel dolít asi dva litry vody Nikde to neteče není cítit chladící kapalina z výfuku se nekouří.Ještě vyměním víčko expanzky,ale kde je ku..va ta voda?? [/quote]
Já jsem ji měnil sám, v létě to budou dva roky, a o pár příspěvků zpět jsem si stěžoval, že mi někde uniká.
Jezdil jsem málo, ale od Nového roku jezdím každý den, tak se "něco" projevilo.
Už jsem nevěděl, nikde nic viditelného a tak jsem zkontroloval šrouby, co drží vodní pumpu. No a tři byly volné! Přesněji řečeno nedotažené. některé další trošku taky, ale jen čtvrt otáčky (snad ani to ne).
Muselo to povolit provozem, změnami teploty nebo bůhví čím, jinak by to teklo už ten rok a půl, ale začalo to před měsícem.....
No a vypadá to, že je to OK, už je to 14 dní a nebylo nutné dolévat.
Dnes jsem zjistil, že večer, po celodenním stání, už zřetelně topí po dvou kilometrech. Bylo celkem teplo, ale ručička teploměru stejně ještě ležela jak po sexu....úplně dole
Já jsem ji měnil sám, v létě to budou dva roky, a o pár příspěvků zpět jsem si stěžoval, že mi někde uniká.
Jezdil jsem málo, ale od Nového roku jezdím každý den, tak se "něco" projevilo.
Už jsem nevěděl, nikde nic viditelného a tak jsem zkontroloval šrouby, co drží vodní pumpu. No a tři byly volné! Přesněji řečeno nedotažené. některé další trošku taky, ale jen čtvrt otáčky (snad ani to ne).
Muselo to povolit provozem, změnami teploty nebo bůhví čím, jinak by to teklo už ten rok a půl, ale začalo to před měsícem.....
No a vypadá to, že je to OK, už je to 14 dní a nebylo nutné dolévat.
Dnes jsem zjistil, že večer, po celodenním stání, už zřetelně topí po dvou kilometrech. Bylo celkem teplo, ale ručička teploměru stejně ještě ležela jak po sexu....úplně dole
Discovery je životní styl.
Re: Únik vody
Tak zase navazuju.....
Pro změnu mi zase vaří voda. Protože mám problém s teploměrem - ukazuje, zničeho nic umře, pak zase naskočí....už jsem několikrát čistil kontakty na koleně u termostatu na čidlech. Nevím který je teploměr a který něco jiného (pro ventilátor?). Ale nepomohlo to a po čase teploměr umřel zatím natrvalo, takže mě nic nevaruje, že mi vaří voda.
Nedávno jsem uslyšel rány jakoby v palubní přihrádce. Znělo to jako kočka v krabici, rány jak hrom! No a po zastavení všude okolo expanzky vyvařená voda. Průběžně jsem dolil a doma jsem vyměnil termostat, vypadalo to dobře, to ještě teploměr občas ukazoval.
vypadalo to dobře, ale ujedu 20 km a nahlídnu pod kapotu - zase to vaří. Zkoušel jsem to odvzdušnit, na volnoběh dvacet minut, pořád to trochu bublalo, nechtěl jsem s vařícím motorem nijak manipulovat, ale nevím, co s tím.
Termostat je nový, horní trubka k chladiči horká, chladič různě teplý až horký na více místech, přední ventilátory se netočí, v expanzce to zřetelně bublá, je mokro všude okolo.
Nahlížel jsem i na hlavu, vzadu poslední šikmý šroub (pravá strana motoru až u přepážky) mastně mokrý, nad tím jsou nějaké opletené hadičky, přivedené do "Y", poslední vývod je volný. Nemůže to jít odtud?
Potřebuju jet ve čtvrtek do Znojma a těch 180 km nechci riskovat, navíc, když mi neukazuje teploměr....
Má někdo nějaký nápad nebo vodítko?
Pro změnu mi zase vaří voda. Protože mám problém s teploměrem - ukazuje, zničeho nic umře, pak zase naskočí....už jsem několikrát čistil kontakty na koleně u termostatu na čidlech. Nevím který je teploměr a který něco jiného (pro ventilátor?). Ale nepomohlo to a po čase teploměr umřel zatím natrvalo, takže mě nic nevaruje, že mi vaří voda.
Nedávno jsem uslyšel rány jakoby v palubní přihrádce. Znělo to jako kočka v krabici, rány jak hrom! No a po zastavení všude okolo expanzky vyvařená voda. Průběžně jsem dolil a doma jsem vyměnil termostat, vypadalo to dobře, to ještě teploměr občas ukazoval.
vypadalo to dobře, ale ujedu 20 km a nahlídnu pod kapotu - zase to vaří. Zkoušel jsem to odvzdušnit, na volnoběh dvacet minut, pořád to trochu bublalo, nechtěl jsem s vařícím motorem nijak manipulovat, ale nevím, co s tím.
Termostat je nový, horní trubka k chladiči horká, chladič různě teplý až horký na více místech, přední ventilátory se netočí, v expanzce to zřetelně bublá, je mokro všude okolo.
Nahlížel jsem i na hlavu, vzadu poslední šikmý šroub (pravá strana motoru až u přepážky) mastně mokrý, nad tím jsou nějaké opletené hadičky, přivedené do "Y", poslední vývod je volný. Nemůže to jít odtud?
Potřebuju jet ve čtvrtek do Znojma a těch 180 km nechci riskovat, navíc, když mi neukazuje teploměr....
Má někdo nějaký nápad nebo vodítko?
Discovery je životní styl.
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: Únik vody
Ahoj, nerad bych Tě vylekal, ale podle toho co píšeš bych tipoval na prasklou hlavu nebo vyfouklé těsnění pod hlavou. P
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
Re: Únik vody
Stejně se toho bojím......
Kdysi jsem měl podobné problémy se starou stopětkou, pár kiláků OK, pak po kiláku vařící voda....prasklá hlava.
Od té doby nesnáším "vůni" vařící chladící kapaliny.
Myslel jsem, že u Lanďáku to nehrozí...
Jde to nějak identifikovat? Najít prasklinu (těžko) nebo to jinak zjistit?
A těsnění? Po čem se dívat?
Ten teploměr mě taky sere, alespoň bych tušil, že se zvedá teplota, takto nevím nic.....Nevím, kde hledat závadu. Jestli je to čidlo, dráty nebo přímo měřák...
Kdysi jsem měl podobné problémy se starou stopětkou, pár kiláků OK, pak po kiláku vařící voda....prasklá hlava.
Od té doby nesnáším "vůni" vařící chladící kapaliny.
Myslel jsem, že u Lanďáku to nehrozí...
Jde to nějak identifikovat? Najít prasklinu (těžko) nebo to jinak zjistit?
A těsnění? Po čem se dívat?
Ten teploměr mě taky sere, alespoň bych tušil, že se zvedá teplota, takto nevím nic.....Nevím, kde hledat závadu. Jestli je to čidlo, dráty nebo přímo měřák...
Discovery je životní styl.
Re: Únik vody
Zastavím, kolem expanzky všechno mokré, poprskané od vody a v expanzce živo...
Nevzpomínám si, že bych u motoru cítil výfuk. Ale nenapadlo mě to sledovat.
Na volnoběh jsem to ještě odvzdušňoval, ale stále to bublalo a nechtěl jsem to otevřít úplně. Navíc tam mám tu plastovou zátku .
Ráno mrknu, jestli mi po nastartování jde něco neobvyklého z výfuku. Zpětně si vzpomínám, že jsem se po nastartování o víkendu mrknul do zrcátka a zdálo se mi, že vidím slabý bílý kouř, spíš jen jako od cigarety, slabě.
No a včera ráno to netopilo, takže to asi bylo zavzdušněné, ale dnes to topilo hned a výsledek je stejný - vaří to...
Zkusím Jardu Pešlíka, jestli na mě bude mít čas, snad jo. Alespoň nahlídnout a identifikovat problém. Pokud teda ujedu 50km bez závažných problémů.....
Dovolenou asi budu muset odpískat...
Nevzpomínám si, že bych u motoru cítil výfuk. Ale nenapadlo mě to sledovat.
Na volnoběh jsem to ještě odvzdušňoval, ale stále to bublalo a nechtěl jsem to otevřít úplně. Navíc tam mám tu plastovou zátku .
Ráno mrknu, jestli mi po nastartování jde něco neobvyklého z výfuku. Zpětně si vzpomínám, že jsem se po nastartování o víkendu mrknul do zrcátka a zdálo se mi, že vidím slabý bílý kouř, spíš jen jako od cigarety, slabě.
No a včera ráno to netopilo, takže to asi bylo zavzdušněné, ale dnes to topilo hned a výsledek je stejný - vaří to...
Zkusím Jardu Pešlíka, jestli na mě bude mít čas, snad jo. Alespoň nahlídnout a identifikovat problém. Pokud teda ujedu 50km bez závažných problémů.....
Dovolenou asi budu muset odpískat...
Discovery je životní styl.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Únik vody
Nastartuj to studené, nalej vodu a pokus se odvzdušnit. Pokud to bude v otevřené nádobce furt bublat a případně z ní bude cítit výfuk, tak je to nejspíš těsnění pod hlavou nebo hlava. Moc bych s tím nejezdil, než zjistíš co to je. Pokud by to bylojenom těsnění, tak to není tak hrozné, ale byla by škoda, to dorazit (zadřít nebo uhřát ještě víc).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Únik vody
V otevřené nádobce
Myslíš tím expanzku, že?
Nebo myslíš bublat u odvzdušnění u termostatu?
Za tepla jsem expanzku neotvíral, to je jasné, a ráno tam chyběla voda (ale předtím odpoledne jsem ji trochu odpustil při tom odvzdušňování).
Ráno za studena zkusím
-zkontrolovat dým z výfuku
-předtím doplnit expanzku?
-čichat k expanzce a sledovat bubliny
-které čidlo na koleně je k teploměru? Zadní?
Myslíš tím expanzku, že?
Nebo myslíš bublat u odvzdušnění u termostatu?
Za tepla jsem expanzku neotvíral, to je jasné, a ráno tam chyběla voda (ale předtím odpoledne jsem ji trochu odpustil při tom odvzdušňování).
Ráno za studena zkusím
-zkontrolovat dým z výfuku
-předtím doplnit expanzku?
-čichat k expanzce a sledovat bubliny
-které čidlo na koleně je k teploměru? Zadní?
Discovery je životní styl.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Únik vody
Nádobkou myslím expanzku. Které čidlo je které ti neřeknu, akorát pokud je to zavzdušněné, tak se na ně stejně nedá moc spoléhat.
Dolej vodu, nastartuj s otevřenou expanzkou a nech to brblat na volnoběh. Zkus to odvzdušnit a koukej jestli se v expanzce nebudou objevovat bubliny (bez víčka). Přípaně tam dej víčko a koukni se, jestli nebudou tvrdnout hadice od vody - jestli se to netlakuje.
Dolej vodu, nastartuj s otevřenou expanzkou a nech to brblat na volnoběh. Zkus to odvzdušnit a koukej jestli se v expanzce nebudou objevovat bubliny (bez víčka). Přípaně tam dej víčko a koukni se, jestli nebudou tvrdnout hadice od vody - jestli se to netlakuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo