Stránka 1 z 6

Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 19:22
od cyril
Protože chystám drobné úpravy na Discovery 4, rád bych to zde s vámi trochu prokonzultoval. Myslím si, že některé formy úprav budou shodné i s D3 a proto jsem tohle vlákno pojal jako společné.
Prosím o nápady, fotky nebo konkrétní nabídky k jednotlivým bodům.
1. naviják schovaný do originál nárazníku (myslím, že s D3 stejná problematika) Originál je obrovské, hnusné hovado půl metru před autem!
2. šnorchl - s D3 prý stejny až na nějaké drobné rozdíly v propojení se sáním
3. ochranné trubky prahů černé nebo nerez/chrom
4. ochrana předních a zadních lamp (D4 a D3 jiná světla tam se nepotkáme)
5. protibordelizační spoiler nad zadní okno (asi shodné pro oba typy)
6. plastový ochranný rám před chladič (na D4 je dle fotek jiný...)
7. elektronické oblbovadlo umožňující jízdu ve zdviženém režimu i nad 45km/h
8. ochranné plechy motoru a elektroniky měchů (když jsem při přezouvání na zimáky viděl odhalené titěrné kablíky kolem čidel a měchů, jímala mne hrůza
Na něco jsme zapoměl? Díky.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 19:34
od cyril
fotky v lepším rozlišení

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 19:41
od Acon
Pri tom všetkom by som už volil ak predný pevnostňák. Keď sa aj nevyužije pri drsnejšej jazde terénom, rieši aj bežné kolízie. Zo skúseností viem, že z nehody, po ktorej by som inak odchádzal na plaťáku s pevnostňákom som odišiel po vlastných a vlastne tak jazdím dodnes.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 19:48
od hokulia
Cyrile,
predpokladam, ze K&N filtr uz tam mas, auto fakt hodne lip dycha.
Dale, ja jsem mel na D3 vymenenej stredni dil vyfuku ( bez "silenceru") a znelo to skvostne, aniz bych narusil spaliny.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 20:23
od brudr
Svetla sou stejny nee :idea: se tady prodavala D3 a vzadu mela svetla z DIV
4. ochrana předních a zadních lamp (D4 a D3 jiná světla tam se nepotkáme)

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 20:43
od RudaK
cyril píše:1. naviják schovaný do originál nárazníku (myslím, že s D3 stejná problematika)
To není žádný problém :ty jeden...: se mě to nechce furt fotit( mám ho v nárazníku ),ale má to tady víc borců -dělá to Petrs :yes
cyril píše: ochranné trubky prahů černé nebo nerez/chrom
protibordelizační spoiler nad zadní okno (asi shodné pro oba typy)
plastový ochranný rám před chladič (na D4 je dle fotek jiný...)
Todle považuju za zbytečnost :ty jeden...:
cyril píše: elektronické oblbovadlo umožňující jízdu ve zdviženém režimu i nad 45km/h
To dělá myslím jen Metzker . A je mastnéj cca 1600 éček.
cyril píše: ochranné plechy motoru a elektroniky měchů (když jsem při přezouvání na zimáky viděl odhalené titěrné kablíky kolem čidel a měchů, jímala mne hrůza
Mám od Asfiru a je to slabý plech,ale myslím nějaký hlinikoněco . Drátky k čidlům to nekryje,ale za pět let jsem žádný neutrh a že sem něco málo s D III projel.
Asi tak
p.s. Ten přední nárazník od ARB se mě taky líbí ( co vím,tak ho v ČR má akorát David :yes ) ale s plastovým jsem taky neměl zatím problém.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 20:47
od vizos
1) Já se zatím vyjádřím k origo navijáku ač sem mi na začátku nelíbil a ta vestavba je tuze pěkná. Tak u mě vyhrál origo v kombinaci s gumákem nebo tím železným rámem vypadá prostě skvostně :inlove a je k němu lepší přístup . Takže že mám originál.

3) Kdybych aspoň neměl už půl roku sundanej celej plast z prahů :Ja blb: . Tak nic neřikám ale mám ho dole a na ochranu prahů se chystám už dlouho a pořád chystám a chystám a chystám :Ja blb: . I když jen železnej kryt ani černá ani chromová trubky mi nesedí a nepotřebuju.

4) Mřížky světel jsou jiný bo D4 má přepracovaný světla a i když na D3 jsou dát světla u D4 ta mřížka je jinak tvarovaná a nemá cenu dávat dopředu jinou jak dozadu.

5) Možná užitečný ale moc "tunnnig" žebřík se mi vzadu líbí víc.

6) Na D3 se mi tuze líbí na D4 se mi zdá nějakej malej ARB je vo moc hezčí.
http://www.flickr.com/photos/40483547@N07/4493665608/
Obrázek


7) Krásná věc jenže od Matzkera moc drahá a od Australanů lepší jenže kdo ví jak tu pude na D4 takže možná jen ty táhla.

8) Ochraný plechy mám pěkně udělanej Asfir.

Ale ve své podstatě do mrtě s ní kravit asi stejně nebudeš tak bude stačit šnorchl, naviják, plech do předu a možná přizvednutí toho podvozku.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 03 bře 2011 22:09
od Radek D3
Ahoj Cyrdo,mám pár poznatků ... šnorchl je fajn, kryty světel mi přijdou jako blbost.
Trubky na prahy mám je ,ale trochu jsem je dokřivil o šutry,ale asi bych se bez nich taky obešel.
Zvedání od Matzkera je moc fajn záležitost a nelituji ani jedné koruny co jsem za to dal.Jinak to už dělá i na D4.

Mám taky ještě zvýšený výkon motoru od Matzkera a v současné době budu mít ještě lepší tlumiče než originály.
Krytí podvozku Asfir paráda nic nemusíš vrtat vše pasuje do stávajících děr,ale nevím jestli to už dělají i na D4.
Naviják bych dovnitř nechtěl. Riziko požáru málo přístupnej při opravě navijáku rozebíráš půlku auta. Venku je lepší pěknější a nikdy mi v ničem nebránil v terénu.
Drátky na čidlech měchů jsem nikdy nepotrhal a ani jsem s něma nikdy neměl žádný problém. Vždy odešlo čidlo. Ale i když odejde jedno tak auto musí pořád držet provozní výšku, protože to druhé za něj převezme činnost.
Ta plastová blbost rám ve předu se mi nelíbí a nevím ani jaký to má splňovat účel. Jediné co bych si dopředu dal a co mám jsou ty přídavné dálkové světla.Ty jsou moc fajn.
Myslím si, že se snad už více na to auto nevejde.
Zdar Radek

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 04 bře 2011 04:37
od RudaK
Radek D3 píše: Vždy odešlo čidlo. Ale i když odejde jedno tak auto musí pořád držet provozní výšku, protože to druhé za něj převezme činnost.
Zrovna todle není moc pravda .Mě se teda přerušil drátek k čidlu,tak řídící jednotka dostávala od pravého předního kola mylné info a auto jelo,jak po vrstevnici - teda nakloněné na rovině doleva .Zaletoval se drátek a bylo opraveno. Asi tak



Naviják mě nechytl plamenem a ani za tři roky nebyla potřeba oprav,bo jsem tam dal ComeUp ( hned z kraje sem měnil teda selenoidy oba ) - dnes už vybaven dálkovým ovládáním.Asi proto,že ho denně nepoužívám .
Asfir je ze slabého plechu( aspoň ten přední) ,ale kryt diferenciálu silný řelezo a i přesto jsem ho poohýbal - ale šel narovnat.
ARB nárazník je podle mě stejně velký na obě a je BOŽÍ :yes :yes :yes . Určitě je lepší,jak orig namontovaný naviják ( i když bude taky hůř přístupný naviják - jak v tom plastovém nárazníku )

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 04 bře 2011 09:01
od Kubas38
Souhlas s Cyrilem
Naviják schovat !

Ostatní zatím neřeším ale časem snad - zatím je ještě zima
plechy pod autem mám (ani nevím jaký protože už tam jsou od původního majitele)

Na ty drátky od čidel - se mysim podívat abych vůbec veděl co a jak :oops:


Kubas

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 04 bře 2011 14:40
od RudaK
Kubas38 píše:Souhlas s Cyrilem Naviják schovat !
Ono to není lepší z důvodů kontroly řádkování lana při navijákování ,ale se mě ten integrovaný líbí víc :yes ( nakonec ho mám taky v nárazníku )

Kubas38 píše:Na ty drátky od čidel - se mysim podívat abych vůbec veděl co a jak :oops:
Stav se někde v telefonní ústředně.Je to skoro stejný ...ale já za celou dobu žádný drátek neutrhl. A jestli chceš vidět super svazek,tak se koukni k převodovce .
p.s. Až to brutálně upravíte,tak mě pozvěte abych se mohl podívat ,kde jezdíte :chuckle

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 04 bře 2011 21:58
od cyril
Díky všem za inspiraci. :yes
Protože autíčko nemám v plánu mršit v terénu, nechci ho ani extra viditelně upravovat.
Nemusím moc ta brutálně-designově upravený auta, která byla maximálně v parku na trávníku když objížděla výkop od Telecomu...
Protože s rodinou pojedu pouze do RO, UA nebo možná do Maroka, chci naviják se syntetikou jen pro případ, že bude "náhodou" potřeba.
Na krosení je mi auta líto a jak jsem psal, na to mám jiný, daleko vhodnější Hardware :punch .
Pevnostní nárazník s ochranným rámem, který tady vkládal Vizos už v mém případě bohužel nehrozí. Podle nových předpisů je zapovězeno mít tuto vychytávku jakémukoliv vozu (myslím od roku výroby 2009). Chci, aby to bylo opticky co nejvíc civilní auto. Radši ať překvapí svým obstojným výkonem, než aby nastrojené jak tank, zapadlo v první kaluži. :Ale fuuj:
S touhle Discovery jezdím hlavně po silnici a pevnosťák se mi tam moc dávat nechce. Kdyby totiž něco....tak přijde pojišťovna...a vysledek by mohl být nejistý.
Auto je v záruce, tak taky nevím, kdybych reklamoval cokoliv na tlumičích a zavěšení, jestli by mě neposlali do :moon S přihlédnutím k o tolik zvýšené zátěži na pření nápravu by to pravděpodobně zkusili.
Takže budu pátrat dál. Pokud budete mít fotky nějakých vychytávek, sem s nimi prosím.
Zatím jsem rozhodnut, že si tam dám
1. KN filtr
2. Asi zkusím nástavce čidel. Radši bych ale byl, kdyby někdo vymyslel nejaké ty s excentrickým-proměnným chodem. Aby dovolovaly zachovat pro normální jízdu stávající střední polohu, ale při zvednutí dovolily boudě jít ještě o něco výš. Kdysi jsme si to už nějak zkoušel kreslit, myslím, že by to šlo.
Zbytek budu ještě zvažovat, šnorchl je pěknej, ale při papírový možnosti brodění max. do 70cm, jej zatím vidím spíš jako estetický prvek.
Díky cyril.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 04 bře 2011 22:04
od moon13
No ale to co sem dal "vizos" to je teda kus!!! :Sorry:
Mělo by tě to vyhecovat!

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 04 bře 2011 22:55
od Luboš M.
Tady je jedna Plzeňská trochu poladěná. Rok 2010 LRCup.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 04 bře 2011 23:01
od Tomas K (tkala)
cyril píše:....
Auto je v záruce, tak taky nevím, kdybych reklamoval cokoliv na tlumičích a zavěšení, jestli by mě neposlali do :moon S přihlédnutím k o tolik zvýšené zátěži na pření nápravu by to pravděpodobně zkusili.
....Díky cyril.
Mám auto v záruce.

Mám naviják a oplechovanej spodek - měnili poloosu a ani se nepodivili, jen pochválili jak je to udělaný. Stejně tak s vysíkačkou, přímo vytaženou zásuvkou z baterky... Je to asi o lidech.

Tom

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 05 bře 2011 06:27
od RudaK
Přesně tak.Mě homokineťák vyměnili bez problémů ( na záruku ) a Merlin ho musel platit (kvůli nestandartním kolům v OV značkovém LRservise :mrgreen: ) Ještě když měnili na svolávací servis ( jasně že grátis )ten problémový podtlak brzd,tak mechanik trochu brblal,že musel demontovat přídavnou baterii,která není z výroby a tudíž práce navíc. Za naviják nebo krytování podvozku mě nic neříkali :yes ( ono by toho bylo víc - např. zvýšená podlaha kufru asi není to pravé ořechové,při opravě otevírání zadních dveří zevnitř atp..... ) Jsou to vícepráce .Ale co už se mnou nadělají :chuckle ( Záruku jsem měl pětiletou a nikdy žádný problém - ono se mě to taky nekazilo - to nastane až teď,bo záruka došla :hi )
p.s. Cyrile děláš dobře,že to moc nechceš zbrojit - naviják jsem potřeboval akorát v Albánii,páč cesta byla imposible :hi jak říkal domorodec a my se museli pak stejně otočit ( proto že jsme mu předtím nevěřily ) Ale tam bys asi nejel ( zdolávaly jsme ten úsek 1 km cca půl dne a mojí pak píchlo v zádech a my dva se museli otočit k domovu ).

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 07 bře 2011 20:33
od cyril
Pro schovaný naviják se mi líbí tento systém. Teď ještě prověřit, jestli půjde mimo D3 i na D4.

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 08 bře 2011 06:07
od RudaK
Furt se točíš okolo toho,jak to máme udělané my,co jim to montoval Petrs :yes .Petrs i okopíroval ten držák podle fotek ,doladil to v reálu a myslím že to trefil na 150% .Stejný né li lepší jak originál. Nevidím důvod,proč by to nepasovalo :coze: ( i když stát se může ).
Tak tady dávám pár fotek z montáže ..... V každém případě ten držák shánět nemusíš ( ani naviják ) - Petrs je šikovný,držák udělá,vybaví navijákem, namontuje a ty jen zaplatíš :yes ( profesionální práce - montoval jich už hodně a teď dává Come Up i z original dálkovým ovladačem,co se ti bude líbit - syntetická šňůrka je samozřejmostí )

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 08 bře 2011 08:10
od erik
Mne se libi ARB ram. V USA stoji 1150 dol. A kdyz presvedcim spratelenou dallaskou firmu ,at mne ho prihodi do kontejneru, tak ho rozhodne vezmu..

No, nejjednoduzsi kit, ktery jeste nikdo nevzpomenul, jsou 32" kola./ nebo i 33" / Auto je znatelne vys a netrpi tak podvozek. A do terenu 17" kola - coz na D4 je kvuli Brembo asi min 18"??..

Re: Úpravy Discovery 4 a 3

Napsal: 08 bře 2011 09:26
od Miky_CZ
erik píše:Mne se libi ARB ram. V USA stoji 1150 dol. A kdyz presvedcim spratelenou dallaskou firmu ,at mne ho prihodi do kontejneru, tak ho rozhodne vezmu..

No, nejjednoduzsi kit, ktery jeste nikdo nevzpomenul, jsou 32" kola./ nebo i 33" / Auto je znatelne vys a netrpi tak podvozek. A do terenu 17" kola - coz na D4 je kvuli Brembo asi min 18"??..
ted tu nekde cyril psal ze na D4 jdou nejmin 19 kola