Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Makokam
Příspěvky: 4
Registrován: 23 říj 2020 23:28
tel.: 0915058752
auto: D3

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#281 Příspěvek od Makokam » 24 říj 2020 00:28

Zdravím. Prosím o pomoc pri hľadaní resp o radu. Pred pár mesiacmi som na niektorom LR fóre hľadal info ohľadom DPF na D3. Cez nejaké odkazy som sa dostal po príspevok nejakého pána z Anglicka (alebo tam možno iba pracoval v LR). Vysvetľuje v ňom že pôvodne mala byť (či možno aj bola) D3 bez DPF. Autá - D3 ktoré majú DPF by mali po vyradení DPF spĺňať emisie pri pridávaní oleja do nafty. Len si nepamätám dávkovanie a či išlo o M2T alebo M6AD. A už si nepamätám ani na ktorom fóre to bolo, kde to hľadať. Pomerne podrobne to tam zdôvodnil aj vysvetlil. Má s tým niekto skúsenosti? Neviete niekto kde nájdem ten príspevok? Ďakujem za info.

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 640
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#282 Příspěvek od Marty_LR » 24 říj 2020 07:56

MadTom píše:
20 říj 2020 19:32
K těm rozvodům - pokud to chceš na eshopu u nás a nemají to tam, tak jim napiš. Vzhledem k množství dílů, tak u nás určitě nebudou mít všechno.
A dělat i VVT kola, nebo spíš podle aktuálního stavu?
Tel: 604 853 4dvašest
D3 4.4 V8 HSE

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3527
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#283 Příspěvek od Kokesek » 28 říj 2020 22:01

Marty_LR píše:
MadTom píše:
20 říj 2020 19:32
K těm rozvodům - pokud to chceš na eshopu u nás a nemají to tam, tak jim napiš. Vzhledem k množství dílů, tak u nás určitě nebudou mít všechno.
A dělat i VVT kola, nebo spíš podle aktuálního stavu?
VVT neni treba resit kdyz neni problem. Ale jestli potrebujes nutne utratit penize tak je radi vymenimeObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

K0l0mek
Příspěvky: 9
Registrován: 24 zář 2020 16:40
auto: Discovery4 Landmark

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#284 Příspěvek od K0l0mek » 26 lis 2020 13:58

Ahoj,

Rad bych se zeptal, na zkušenosti s opravou elektronické parkovací brzdy u D4.

Situace je následující:
Jeden lanovou uhnil, objednaly se nové lanovody a při té příležitosti jsem nechal vyměnit “plátová kolečka” v modulu brzdy a také pružiny na bubnech. Vše se promazalo/ rozhýbalo a dalo dohromady. Po sestavení se udělala procedura s prejitim do servisního módu a brzdenim ruční brzdou 10x.

Elektronická brzda fungovala cca 50x a pal se kousla. Po uvolnění se vše znovu rozebrali pro zjištění zda je vše dobre poskládane a žádný problém se nenašel. Po sesklafsni zpět a stejném postupu se vše opakovalo znovu cca po 20-30 zabrzdenich. V modulu brzdy zachrci a bubny se kousnou mají 4mm+.

Nemáte někdo prosím radu/ zkušenost co s tím, připadne co dělám špatně/ zapomínam?

Díky za ochotu a pomoc

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3536
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#285 Příspěvek od Maxsel » 27 lis 2020 11:01

A nastavení paken v bubnech jste udělali?
Discovery 4 TDV6 HSE
Range Rover 4.2 Supercharged

http://www.youtube.com/maxselcz

K0l0mek
Příspěvky: 9
Registrován: 24 zář 2020 16:40
auto: Discovery4 Landmark

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#286 Příspěvek od K0l0mek » 27 lis 2020 11:53

Ano, bubny jsme nastavovali přesně podle návodu. Dokonce jsem sehnal i známého co děla přímo v LR, ale tam by to samozřejmě vyměnili komplet, takže by tam tohle neřešili. Ale prošli jsme i originální návod a podle nej je vše tak jak má. Je divné, ze se to kousne až po několika spuštěních. Říkám si, jestli to není SW věc spíše.

Díky za rady a zkušenosti

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 491
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: P38 2,5 DSE, D3
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#287 Příspěvek od Balu1989 » 27 lis 2020 13:11

Dělá mi to samé, cca jednou za 3 měsíce se kousne, už jsem se s tím naučil žít, asi by to chtělo origo diagnostiku a říci brzdě jak moc má táhnout.
zkoušel jsem i bedding, dle návodu na trubce, ale pokaždé když to zkusim, tak se to kousne.

Honza
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, pevnosťák s navijákem, nějaký světla. už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy

mipr
Příspěvky: 498
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Bratislava

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#288 Příspěvek od mipr » 27 lis 2020 15:13

Nespravny postup montaze. Pokyn “servisna pozicia” treba zadat pred zacatim prac...

Ide o to , aby epb vysunula lanka. Potom treba spravit servis a nastavenie pakni. A na koniec ukoncit servisny rezim cez diagnostiku...

Nasledne si epb nastavi lanka a silu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
LR Servis Bratislava
specializovany servis vylucne pre znacku Land Rover
autorizovany distributor Bearmach

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 491
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: P38 2,5 DSE, D3
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#289 Příspěvek od Balu1989 » 27 lis 2020 15:15

díky, to vyzkoušim :yes teda jestli to udělá Icarsoft
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, pevnosťák s navijákem, nějaký světla. už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy

K0l0mek
Příspěvky: 9
Registrován: 24 zář 2020 16:40
auto: Discovery4 Landmark

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#290 Příspěvek od K0l0mek » 10 pro 2020 20:16

Ahoj,

Díky za tip. Tak jsem postup vyzkoušel. A stále stejný výsledek u mě. EPB funguje, cca po 30-50 spustenich se kousne zahlasi parking brake fault. A musí se nouzové odjistit. Zjistil jsem, ze už jeden z novych bovdenu byl vadný z výroby. Ten se vyměnil a už tam nemá vůli.

Pokud někdo má rady/tip budu rad. Už to bylo třikrát cele rozebráno.

EDIT: Ještě doplním, ze auto videl už 2x Mechanik z Albionu, takže postupy by měly byt dodrženy.

Díky za tipy

Díky

DavidGer
Příspěvky: 2
Registrován: 19 říj 2020 13:10

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#291 Příspěvek od DavidGer » 24 pro 2020 01:15

Zdravím. Chtěl bych se zeptat, v případě, že uvažuji nad koupi D3, zdali je opravdu tak katastrofa ten motor 2.7 nafta nebo jestli je lepší si připlatit a vzít 4.4 benzin?
A jestli je lepší vzít D3 2.7 třeba za 150 a další 100 tam nacpat hned.
Nebo vzít 4.4 a nemuset hned do servisu.
Děkuji za jakýkoliv názor a zkušenost.

Hezké Vánoce Všem

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2089
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#292 Příspěvek od habakuk » 24 pro 2020 07:08

DavidGer píše:Zdravím. Chtěl bych se zeptat, v případě, že uvažuji nad koupi D3, zdali je opravdu tak katastrofa ten motor 2.7 nafta nebo jestli je lepší si připlatit a vzít 4.4 benzin?
A jestli je lepší vzít D3 2.7 třeba za 150 a další 100 tam nacpat hned.
Nebo vzít 4.4 a nemuset hned do servisu.
Děkuji za jakýkoliv názor a zkušenost.

Hezké Vánoce Všem
Všechno to jsou staré olítané hujdy tedy uvažování zda lepší 4,4 nebo 2,7 je složité a je třeba porovnávat konkrétní kusy na kaši můžou bylo oba. Nákup benzínu za vyšší cenu ti nezaručuje, že do ní nebudeš muset zahučet stejně jako do ojeté 2,7.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Rennie
Příspěvky: 2102
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#293 Příspěvek od Rennie » 24 pro 2020 10:11

Ceny D3 benzín versus nafta bych řekl že určuje jejich spolehlivost. Přijde mi humorné že D2 jsou dražší než naftova D3
Ne každý je takový srdcar jako XY lidi kterým 2,7 klekne a řeší opravu za 250k
Benzin bude určitě spolehlivější a investice 100k do údržby starého vozu stejně nikoho nemine
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 12578
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#294 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2020 11:01

Možná mě opravíte, ale co je na D3 s benzínem a naftou jiné kromě motoru? Teda co by sebou neslo potenciální velké servisní nároky? Já jenom, pokud se ví, že naftový motor je tak trošku sázka do loterie, a je známá cena opravy (těch 250k Kč), tak zbytek auta je stejný nebo skoro stejný. A tedy bych odhadl, že i ostatní náklady na servis budou stejné nebo alespoň podobné. A protože jsou to už pomalu stará auta, tak tam počáteční investice bude vždy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 363
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#295 Příspěvek od marwak » 24 pro 2020 11:18

Náklady na servis asi obecně stejné budou. Ale rozhodnutí, který motor není "jen" o servisu. Sice tu každý automaticky předpokládá, že diesel dřív nebo později padne, ale myslím, že jsme se tu už dobrali toho, že i přes větší poruchovost oproti jiným motorům to rozhodně není tak, že TDV = motor, který nutně musí dřív nebo později padnout. Spousta z nás má první motory a jezdí s nima bez problémů dlouhé roky. Na druhou stranu ten benzín si zcela jistě na každém ujetém kilometru vezme cca o čtvrtinu víc paliva. To sice není náklad na servis, ale dost rychle se ti to taky nasčítá...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Rennie
Příspěvky: 2102
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#296 Příspěvek od Rennie » 24 pro 2020 11:23

Benzín si vezme dle potřeby 15 až 40 ale v plynu za dva roky jezdím bez jakýchkoli problémů a chyb za 3,50 km. Součet tankování jak benzinu tak LPG
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Badus
Příspěvky: 648
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#297 Příspěvek od Badus » 24 pro 2020 11:47

Rendo Ty mas ten plyn dole misto rezervy?
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Rennie
Příspěvky: 2102
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#298 Příspěvek od Rennie » 24 pro 2020 11:48

Badus píše:Rendo Ty mas ten plyn dole misto rezervy?
Ano tuším že 103 litrova nádrž
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 12578
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#299 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2020 12:04

Já jsem to myslel trošku jinak - u každého auto je šance, že se něco pokazí - u TDV6 je tam šance prostě o kus vyšší. Jak moc vyšší, to nikdo přesně neví. Pokud bych byl optimistickej, tak se dá spočítat, kolik s benzínem najedu kilometrů, než projedu rozdíl v nákladech na TDV6 motor - kdyby to měly být 2Kč na kilometr rozdíl, tak je to 125k km, tedy celkem dost. Spíš by mě zajímalo, jestli se u benzínu ví, o nějaké podobné jobovce jako je TDV6 motor - tedy velká závada, s větší pravděpodobností, že se stane.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2102
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#300 Příspěvek od Rennie » 24 pro 2020 12:14

Já bych řekl že celkem jednoduchá odpověď je cena ojetyho benzínu verzus cena ojetý nafty která je pod cenou ještě starší D2
Samozřejmě záleží kdo co koupi a jak o auto bylo starano. Já tenkrát dovezl jeden z nejdražších v DE a nelituji.
4,4 jsou spolehlivé horší už je to údajně u 5,0
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Odpovědět