Stránka 15 z 23

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 říj 2020 00:28
od Makokam
Zdravím. Prosím o pomoc pri hľadaní resp o radu. Pred pár mesiacmi som na niektorom LR fóre hľadal info ohľadom DPF na D3. Cez nejaké odkazy som sa dostal po príspevok nejakého pána z Anglicka (alebo tam možno iba pracoval v LR). Vysvetľuje v ňom že pôvodne mala byť (či možno aj bola) D3 bez DPF. Autá - D3 ktoré majú DPF by mali po vyradení DPF spĺňať emisie pri pridávaní oleja do nafty. Len si nepamätám dávkovanie a či išlo o M2T alebo M6AD. A už si nepamätám ani na ktorom fóre to bolo, kde to hľadať. Pomerne podrobne to tam zdôvodnil aj vysvetlil. Má s tým niekto skúsenosti? Neviete niekto kde nájdem ten príspevok? Ďakujem za info.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 říj 2020 07:56
od Marty_LR
MadTom píše: 20 říj 2020 19:32 K těm rozvodům - pokud to chceš na eshopu u nás a nemají to tam, tak jim napiš. Vzhledem k množství dílů, tak u nás určitě nebudou mít všechno.
A dělat i VVT kola, nebo spíš podle aktuálního stavu?

Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 28 říj 2020 22:01
od Kokesek
Marty_LR píše:
MadTom píše: 20 říj 2020 19:32 K těm rozvodům - pokud to chceš na eshopu u nás a nemají to tam, tak jim napiš. Vzhledem k množství dílů, tak u nás určitě nebudou mít všechno.
A dělat i VVT kola, nebo spíš podle aktuálního stavu?
VVT neni treba resit kdyz neni problem. Ale jestli potrebujes nutne utratit penize tak je radi vymenimeObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 26 lis 2020 13:58
od K0l0mek
Ahoj,

Rad bych se zeptal, na zkušenosti s opravou elektronické parkovací brzdy u D4.

Situace je následující:
Jeden lanovou uhnil, objednaly se nové lanovody a při té příležitosti jsem nechal vyměnit “plátová kolečka” v modulu brzdy a také pružiny na bubnech. Vše se promazalo/ rozhýbalo a dalo dohromady. Po sestavení se udělala procedura s prejitim do servisního módu a brzdenim ruční brzdou 10x.

Elektronická brzda fungovala cca 50x a pal se kousla. Po uvolnění se vše znovu rozebrali pro zjištění zda je vše dobre poskládane a žádný problém se nenašel. Po sesklafsni zpět a stejném postupu se vše opakovalo znovu cca po 20-30 zabrzdenich. V modulu brzdy zachrci a bubny se kousnou mají 4mm+.

Nemáte někdo prosím radu/ zkušenost co s tím, připadne co dělám špatně/ zapomínam?

Díky za ochotu a pomoc

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 27 lis 2020 11:01
od Maxsel
A nastavení paken v bubnech jste udělali?

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 27 lis 2020 11:53
od K0l0mek
Ano, bubny jsme nastavovali přesně podle návodu. Dokonce jsem sehnal i známého co děla přímo v LR, ale tam by to samozřejmě vyměnili komplet, takže by tam tohle neřešili. Ale prošli jsme i originální návod a podle nej je vše tak jak má. Je divné, ze se to kousne až po několika spuštěních. Říkám si, jestli to není SW věc spíše.

Díky za rady a zkušenosti

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 27 lis 2020 13:11
od Balu1989
Dělá mi to samé, cca jednou za 3 měsíce se kousne, už jsem se s tím naučil žít, asi by to chtělo origo diagnostiku a říci brzdě jak moc má táhnout.
zkoušel jsem i bedding, dle návodu na trubce, ale pokaždé když to zkusim, tak se to kousne.

Honza

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 27 lis 2020 15:13
od mipr
Nespravny postup montaze. Pokyn “servisna pozicia” treba zadat pred zacatim prac...

Ide o to , aby epb vysunula lanka. Potom treba spravit servis a nastavenie pakni. A na koniec ukoncit servisny rezim cez diagnostiku...

Nasledne si epb nastavi lanka a silu...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 27 lis 2020 15:15
od Balu1989
díky, to vyzkoušim :yes teda jestli to udělá Icarsoft

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 10 pro 2020 20:16
od K0l0mek
Ahoj,

Díky za tip. Tak jsem postup vyzkoušel. A stále stejný výsledek u mě. EPB funguje, cca po 30-50 spustenich se kousne zahlasi parking brake fault. A musí se nouzové odjistit. Zjistil jsem, ze už jeden z novych bovdenu byl vadný z výroby. Ten se vyměnil a už tam nemá vůli.

Pokud někdo má rady/tip budu rad. Už to bylo třikrát cele rozebráno.

EDIT: Ještě doplním, ze auto videl už 2x Mechanik z Albionu, takže postupy by měly byt dodrženy.

Díky za tipy

Díky

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 01:15
od DavidGer
Zdravím. Chtěl bych se zeptat, v případě, že uvažuji nad koupi D3, zdali je opravdu tak katastrofa ten motor 2.7 nafta nebo jestli je lepší si připlatit a vzít 4.4 benzin?
A jestli je lepší vzít D3 2.7 třeba za 150 a další 100 tam nacpat hned.
Nebo vzít 4.4 a nemuset hned do servisu.
Děkuji za jakýkoliv názor a zkušenost.

Hezké Vánoce Všem

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 07:08
od habakuk
DavidGer píše:Zdravím. Chtěl bych se zeptat, v případě, že uvažuji nad koupi D3, zdali je opravdu tak katastrofa ten motor 2.7 nafta nebo jestli je lepší si připlatit a vzít 4.4 benzin?
A jestli je lepší vzít D3 2.7 třeba za 150 a další 100 tam nacpat hned.
Nebo vzít 4.4 a nemuset hned do servisu.
Děkuji za jakýkoliv názor a zkušenost.

Hezké Vánoce Všem
Všechno to jsou staré olítané hujdy tedy uvažování zda lepší 4,4 nebo 2,7 je složité a je třeba porovnávat konkrétní kusy na kaši můžou bylo oba. Nákup benzínu za vyšší cenu ti nezaručuje, že do ní nebudeš muset zahučet stejně jako do ojeté 2,7.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 10:11
od Rennie
Ceny D3 benzín versus nafta bych řekl že určuje jejich spolehlivost. Přijde mi humorné že D2 jsou dražší než naftova D3
Ne každý je takový srdcar jako XY lidi kterým 2,7 klekne a řeší opravu za 250k
Benzin bude určitě spolehlivější a investice 100k do údržby starého vozu stejně nikoho nemine

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 11:01
od MadTom
Možná mě opravíte, ale co je na D3 s benzínem a naftou jiné kromě motoru? Teda co by sebou neslo potenciální velké servisní nároky? Já jenom, pokud se ví, že naftový motor je tak trošku sázka do loterie, a je známá cena opravy (těch 250k Kč), tak zbytek auta je stejný nebo skoro stejný. A tedy bych odhadl, že i ostatní náklady na servis budou stejné nebo alespoň podobné. A protože jsou to už pomalu stará auta, tak tam počáteční investice bude vždy.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 11:18
od marwak
Náklady na servis asi obecně stejné budou. Ale rozhodnutí, který motor není "jen" o servisu. Sice tu každý automaticky předpokládá, že diesel dřív nebo později padne, ale myslím, že jsme se tu už dobrali toho, že i přes větší poruchovost oproti jiným motorům to rozhodně není tak, že TDV = motor, který nutně musí dřív nebo později padnout. Spousta z nás má první motory a jezdí s nima bez problémů dlouhé roky. Na druhou stranu ten benzín si zcela jistě na každém ujetém kilometru vezme cca o čtvrtinu víc paliva. To sice není náklad na servis, ale dost rychle se ti to taky nasčítá...

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 11:23
od Rennie
Benzín si vezme dle potřeby 15 až 40 ale v plynu za dva roky jezdím bez jakýchkoli problémů a chyb za 3,50 km. Součet tankování jak benzinu tak LPG

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 11:47
od Badus
Rendo Ty mas ten plyn dole misto rezervy?

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 11:48
od Rennie
Badus píše:Rendo Ty mas ten plyn dole misto rezervy?
Ano tuším že 103 litrova nádrž

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 12:04
od MadTom
Já jsem to myslel trošku jinak - u každého auto je šance, že se něco pokazí - u TDV6 je tam šance prostě o kus vyšší. Jak moc vyšší, to nikdo přesně neví. Pokud bych byl optimistickej, tak se dá spočítat, kolik s benzínem najedu kilometrů, než projedu rozdíl v nákladech na TDV6 motor - kdyby to měly být 2Kč na kilometr rozdíl, tak je to 125k km, tedy celkem dost. Spíš by mě zajímalo, jestli se u benzínu ví, o nějaké podobné jobovce jako je TDV6 motor - tedy velká závada, s větší pravděpodobností, že se stane.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 24 pro 2020 12:14
od Rennie
Já bych řekl že celkem jednoduchá odpověď je cena ojetyho benzínu verzus cena ojetý nafty která je pod cenou ještě starší D2
Samozřejmě záleží kdo co koupi a jak o auto bylo starano. Já tenkrát dovezl jeden z nejdražších v DE a nelituji.
4,4 jsou spolehlivé horší už je to údajně u 5,0