Zvýšení výkonu td5 ?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#21 Příspěvek od injaaa » 15 úno 2012 23:23

to Erik:
mám tam 2" lift OME (pružiny i tlumiče) a podložky a širší lemy, než jsem dal ty lemy tak to na dírách škrtalo, teď po podložkách a lemech zatím v poho.. protože jsem zašpéroval i předek tak v tý kombinaci už se mi podařilo chroupnout homokineťák ale řekl jsem si že pevnostní poloosy dám až to chroupnu znovu :)

to PavelU:

uvažuju o pomalejších diferákách..

P.

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#22 Příspěvek od injaaa » 15 úno 2012 23:29

Mám a měl jsem načipovaný v zásadě všechny auta (Defík, DIII, BMW 330 a A4 3.0) a u všech v pohodě... samozřejmě možnosti čipu se liší podle složitosti auta, u defíka toho moc vymyslet nejde, mechanický turbo takže jde to jde víc nakrmit a upravit reakci na plyn ale i tak je to znát.
Na Audině jsem na tom čipu najel přes 150 tis km bez problémů (a byla neuvěřitelná), na BMW 70tis (a jede naprosto super), DIII mám chvilku ale zatím taky ok..

P.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#23 Příspěvek od erik » 15 úno 2012 23:36

injaaa píše:to Erik:
mám tam 2" lift OME (pružiny i tlumiče) a podložky a širší lemy, než jsem dal ty lemy tak to na dírách škrtalo, teď po podložkách a lemech zatím v poho.. protože jsem zašpéroval i předek tak v tý kombinaci už se mi podařilo chroupnout homokineťák ale řekl jsem si že pevnostní poloosy dám až to chroupnu znovu :)

to PavelU:

uvažuju o pomalejších diferákách..

P.
... jsem měl problém s T3 285x75x16 i s podložkama. A pokorně jsem se vrátil k T3 235x85x16.
... mám předek i zadek ARB a vzadu Ashcroft poloosy a předek zapojuju ze staženým zadkem :D
....rád bych ale zkusil SIMEX 235x95x16, který jsem kdysi viděl v NZ katalogu...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#24 Příspěvek od injaaa » 15 úno 2012 23:40

zatím se to chová mravně.. trošku koketuju ještě s drobným přizvednutím pro jistotu, ale to už bych musel dát i korekční ramena a kardany tak to ještě nechávám být :cool

Ashcorfta na zadku máš ty pevnostní? zvažuju ho na předek..

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#25 Příspěvek od erik » 15 úno 2012 23:45

Jo na zadku jsou nesmrtelné / jak říká RudaK/
Se mně podařilo ho zadření ložiska, ukroutit. Prej jsem první :Ja blb:

Předek bych též dal...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#26 Příspěvek od injaaa » 15 úno 2012 23:49

někdo bejt první musí :Sorry:

nedávaj na to 5 let záruku když to prdne?? zadku se bojím míň, ten si myslím vydrží.. zkusím být trochu opatrný a uvidím co na to předek :wasntme a až holt přijde jeho čas tak uvidím :cool

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#27 Příspěvek od erik » 16 úno 2012 00:07

injaaa píše:někdo bejt první musí :Sorry:

nedávaj na to 5 let záruku když to prdne?? zadku se bojím míň, ten si myslím vydrží.. zkusím být trochu opatrný a uvidím co na to předek :wasntme a až holt přijde jeho čas tak uvidím :cool
Já jsem dal Ashcroft poté, co jsem udělal asi 4x zadek.
Předek jsem uělal jenom 2x - samo, že pokaždé jsem měl zaplou přední šperu..
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#28 Příspěvek od injaaa » 16 úno 2012 00:11

je vidět že jezdíš na hranici možností, tak to má být :cool

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#29 Příspěvek od erik » 16 úno 2012 00:18

injaaa píše:je vidět že jezdíš na hranici možností, tak to má být :cool
Ten předek ze šperou je v kombinaci s navijákem, který ti zatíží jedno kolo- vražedná kombinace a podruhé jsem chtěl držet krok s Romanem Špačkem a jel jsem v jeho stopách jeho JEEPPatrolu s tuším 40" bez šper na 0,4 baru...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#30 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2012 07:37

Vlado souhlasím, ale pokud se to udělá dobře, tak ten efekt je podstatnej. Pro mě je podstatné, že to žere furt stejně, jede o dost líp a hlavně táhne od nižších otáček, takže není potřeba tolik řadit, což je výhoda v terénu. Nevýhoda je, že když se tomu přidá v nízkých otáčkách, tak je to schopné zakouřit. Na silnici to není to pravé a chce se to kontrolovat, a včas podřadit. Každopádně se přidává zhruba v těchto parametrech - omezovač kroutícího momentu, plnící tlak turba, maximální dávka nafty. Do nastavení pedálu se nemusí sahat.
O variabilní turbu uvažuju, pokud by to stávající umřelo. Je to jedinej způsob, aby motor táhnul v malý i velkých otáčkách. Zatím mě brzdí cena.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#31 Příspěvek od Acon » 16 úno 2012 13:56

visby píše: ked niekto povie, ze cip je drahy a chce turbo s variabilnou geometriou, tak si tak trochu protireci;-) inak je to podla mna super vec, ale na zavodak, nie na bezne auto...
Ale tu nikto nehovoril, že čip je drahý. A s tým, že to nie je na bežné auto by som nesúhlasil. Zvlášť TD5 má kokotskú krivku Nm, že to snáď iné auto nemá. Ak treba vyraziť z križovatky v zápchah a pod, tak už som za križovatkou, keď to zaberie. Čip niečo rieši, ale práve toto stále nie je ideálne. S man. prevodovkou nie je problém, jednoducho sa to dá potiahnuť pod spojkou, ale automat sa jednoducho nerozbehne. A to pravidelne vychádzam na hlavnú v mieste, kde je prípoj do celkom strmého stúpania. Hlavná býva dosť frekventovaná... No skrátka tam pravideľne niekomu musím na drzovku vojsť do cesty, lebo inak to nejde a takmer zastaviť premávku v oboch smeroch. Skrátka motor, produkovaný na prelome tisícročia má mať použiteľný Nm niekde na 1500ot a 80%Nm niekde pri 1700ot. A to vyrieši len VGT a pod.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#32 Příspěvek od injaaa » 16 úno 2012 14:02

Uz se tesim jestli ten efekt tahu odspoda bude dle ocekavani..

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#33 Příspěvek od visby » 16 úno 2012 14:42

Acon píše:Ale tu nikto nehovoril, že čip je drahý. A s tým, že to nie je na bežné auto by som nesúhlasil. Zvlášť TD5 má kokotskú krivku Nm, že to snáď iné auto nemá. Ak treba vyraziť z križovatky v zápchah a pod, tak už som za križovatkou, keď to zaberie. Čip niečo rieši, ale práve toto stále nie je ideálne. S man. prevodovkou nie je problém, jednoducho sa to dá potiahnuť pod spojkou, ale automat sa jednoducho nerozbehne. A to pravidelne vychádzam na hlavnú v mieste, kde je prípoj do celkom strmého stúpania. Hlavná býva dosť frekventovaná... No skrátka tam pravideľne niekomu musím na drzovku vojsť do cesty, lebo inak to nejde a takmer zastaviť premávku v oboch smeroch. Skrátka motor, produkovaný na prelome tisícročia má mať použiteľný Nm niekde na 1500ot a 80%Nm niekde pri 1700ot. A to vyrieši len VGT a pod.
narazal som len na to, ze turbo samo o sebe moc neporiesi a potrebujes k tomu aj remap. a ked sme pri tom, uz samotny remap toho spravi dost. nie je to len "vymenim turbo" a jazdim ako moderny diesel...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#34 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2012 15:44

A hlavně potřebuješ remap vhodný pro VNT turbo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#35 Příspěvek od SJ410 » 16 úno 2012 20:34

erik píše:
injaaa píše:to Erik:
mám tam 2" lift OME (pružiny i tlumiče) a podložky a širší lemy, než jsem dal ty lemy tak to na dírách škrtalo, teď po podložkách a lemech zatím v poho.. protože jsem zašpéroval i předek tak v tý kombinaci už se mi podařilo chroupnout homokineťák ale řekl jsem si že pevnostní poloosy dám až to chroupnu znovu :)

to PavelU:

uvažuju o pomalejších diferákách..

P.
... jsem měl problém s T3 285x75x16 i s podložkama. A pokorně jsem se vrátil k T3 235x85x16.
... mám předek i zadek ARB a vzadu Ashcroft poloosy a předek zapojuju ze staženým zadkem :D
....rád bych ale zkusil SIMEX 235x95x16, který jsem kdysi viděl v NZ katalogu...

JJ taky sem zkoušel... 35x11.5 R16 na dvoupalci, vejde se to, ale přišel jsem o rejd, a když sem to vytáhnul ven, najednou to čumělo 6cm ven z lemu což jsem nechtěl, výkon byl eště dostačující, akorát byla znatelnější turbo díra, taky jsem se bál zapínat přední špéru, zadek mám pevnostní. Ty 11,5 (měli 86cm vejšku a 290mm šířku) už byli moc široký na defíka, vůbec se nezařezávali. Tak sem objednal protektory 265/75, nejdřív mi poslali 285/75 a ty měli dokonce 295mm šířku a asi jenom o 5mm menší na vejšku. Takže ty by byli ještě horší, potom mi poslali správně ty 265 a ty maj 82cm vejšku a 260 šířku, vypadá to, že defíku sednou líp a kola jsou přesně s lemem.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#36 Příspěvek od injaaa » 16 úno 2012 20:42

Mam sirsi lemy a ty 35" silverstone MT 117 jsou uzssi (10,5") takze jsou akorat s lemy a ani rejd neni problem..

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#37 Příspěvek od DanoDEF » 16 úno 2012 20:46

... 10,5" je lepsie ale optimalne by bolo 9,5"
... o tych Silverstonoch sa hovorilo, ze su realne mensie. Aky mas pocit zo svojich ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#38 Příspěvek od SJ410 » 16 úno 2012 20:56

A co máš za disky, hlavně ET, Petře? JJ sou menší bejt to fakt 35" tak má
89cm a to už by možná byl problem.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#39 Příspěvek od injaaa » 16 úno 2012 21:08

Myslim, kdyz jsem je meril mely 88 ale ne fungl novy (a otazka je metodika mereni :mrk ).. Koupil jsem je i na diskach a ted nevim ETcko ale Adam mi rikal ze je jiny nez standard, mam jeste podlozky (bez nich to s rejdem bylo trochu a stiru), puvodni lemy dost skrtaly ale bylo to spis neprijemne nez ze by to vadilo, ted je to v pohode..

ET muzu zjistit..

Takze subjektivni pocit je super, vetsi svetla vyska, nejsou zbytecne siroky, to co jsem musel jezdit se zavrenym zadkem na tech gumach vyjedu uplne bez sper, v bahne super i kdyz jsem je mel neufouknuty.. Nemuzu si je vynachvalit..

P.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Zvýšení výkonu td5 ?

#40 Příspěvek od SJ410 » 16 úno 2012 21:26

JJ to je ten vzor T3. Já už asi nechám ty co mám, myslím si, že je i lepší cesta, než co největší kola...
Už radši na nic...

Odpovědět