Převodovka

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

Převodovka

#1 Příspěvek od sivok » 05 lis 2012 18:05

Ahoj všichni potřeboval bych radu mám 2 discovery td5, nevím jak ale dostala se mi do převodovky voda, poraďte někdo jak by se tam mohla dostat. Převodovka je jinak suchá nekápne z ní ani kapka oleje

Uživatelský avatar
Lukáš K.
Příspěvky: 85
Registrován: 11 srp 2012 08:12
tel.: 777273461
auto: Disco1 300Tdi
Bydliště: Domažlicko

Re: Převodovka

#2 Příspěvek od Lukáš K. » 05 lis 2012 18:07

Myslím si že by se tam mohla dostat horem přes kulisu řazení. Ale je to jen můj názor, neber to směrodatně. ;-)
2"lift, BFG AT 265/70R16

Uživatelský avatar
macronera
Příspěvky: 338
Registrován: 05 pro 2009 15:35
tel.: 775651798
auto: DISCOVERY II,IV
Bydliště: Praha/Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka

#3 Příspěvek od macronera » 05 lis 2012 19:02

při brodění se tam dostane pokud není vytažený odvzdušnění...
roubená chalupa v Krkonoších,posezení u kachlových kamen, sjezdovka s večerním lyžováním, Rodinné,skupinové a individuální rekreace http://www.ChalupaOrlice.cz , www.DoKrkonos.com

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Převodovka

#4 Příspěvek od MadTom » 05 lis 2012 19:11

Převodovka nebo jiná část pod autem - to je jedno. Já jsem měl furt v předním diferenciálu emulzi, a po zhruba roce začal téct ve spáře mezi nápravou a obalem - těsním se to normálně na silikon. Zjistil jsem, že ten co to auto měl přede mnou si moc nemálam hlavu s dotahováním šroubků. Takže diferenciál ven a přetěsnit. Při tom jsem zjistil, že na části styčném plochy je to lehce rezavé. Myslím si, že ta voda se tam prostě dostávala i při běžné jízdě, kdy na to normálně v dešti stříkala, nemuselo se zrovna brodit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

sivok
Příspěvky: 112
Registrován: 23 srp 2011 18:12
tel.: 724290591
auto: LR Discovery 2
Bydliště: Dolní Dvořiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka

#5 Příspěvek od sivok » 06 lis 2012 07:28

Odvzdušnění mám vytažené nahoru, ale nikde se nebrodím, muselo by se to tam teda dostat za normální jízdy.

Uživatelský avatar
Wojto
Příspěvky: 356
Registrován: 08 led 2009 13:02
auto: D II

Re: Převodovka

#6 Příspěvek od Wojto » 08 kvě 2013 22:09

Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:
Nie každý kto blúdi, je stratený...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Převodovka

#7 Příspěvek od MadTom » 09 kvě 2013 07:21

Koukni se nahoru na převodovku, jak z ní kouká řadící páka, jestli to tam nemáš plné čurbesu, případně, jestli ti nepraskla nějaká pružinka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 808
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Převodovka

#8 Příspěvek od vladob8 » 11 kvě 2013 09:06

Wojto píše:Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:
Mam presne ten isty problem a myslim si ze to suvisi s teplotou. Po dlhsej rychlej jazde ide paka ztuha ale po hodine statia zase uplne lahko. Minuli rok som menil tu gumovu manzetu na vrchu prevodovky a vsetko pod nou pekne vycistil a namazal. Pruziny su v poriadku. Pripada mi to ako keby sa ten gulovy klb na spodu paky roztiahol a zacal drhnut v ulozeni. Mal som nieco podobne na Citroen Saxo, klb bol z plastu a pukol, pomohla vymena. Neviem ale ako je to riesene tu.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: Převodovka

#9 Příspěvek od Piskot » 13 kvě 2013 15:59

vladob8 píše:
Wojto píše:Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:
Mam presne ten isty problem a myslim si ze to suvisi s teplotou. Po dlhsej rychlej jazde ide paka ztuha ale po hodine statia zase uplne lahko. Minuli rok som menil tu gumovu manzetu na vrchu prevodovky a vsetko pod nou pekne vycistil a namazal. Pruziny su v poriadku. Pripada mi to ako keby sa ten gulovy klb na spodu paky roztiahol a zacal drhnut v ulozeni. Mal som nieco podobne na Citroen Saxo, klb bol z plastu a pukol, pomohla vymena. Neviem ale ako je to riesene tu.
Ahoj, už jsi přišel na to jak to vyřešit?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 808
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Převodovka

#10 Příspěvek od vladob8 » 13 kvě 2013 17:57

Piskot píše:
Ahoj, už jsi přišel na to jak to vyřešit?
Zatial to neriesim, neviem isto cim to je, cakam mozno sa niekto znaly ozve.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: Převodovka

#11 Příspěvek od Piskot » 31 kvě 2013 15:35

vladob8 píše:
Wojto píše:Poprosím Vás o radu, prípadne názor.
Mam DII manuál TD5 a trochu problém s radením rýchlostí. Problém nastáva ak idem dlhšiu dobu viac ako 120km/h (dialnica).Pri vyradení musím páku radenia doslova vrátiť do stredu. Ako keby stuhla kulisa a páka zostáva v hoci akej polohe. Keď znížim rýchlosť na 110km/h tak to cca po 15 minutách znovu začne fungovať ako má.(Zjavne sa to prehrieva) Olej sam dal origo. MTF 94 kúpený v LR.
Mal už niekto takýto problém?
Ako to odstrániť?

PS:Prípadne nežiadúci efekt posunúť nad 150 :shock: :mrgreen:
Mam presne ten isty problem a myslim si ze to suvisi s teplotou. Po dlhsej rychlej jazde ide paka ztuha ale po hodine statia zase uplne lahko. Minuli rok som menil tu gumovu manzetu na vrchu prevodovky a vsetko pod nou pekne vycistil a namazal. Pruziny su v poriadku. Pripada mi to ako keby sa ten gulovy klb na spodu paky roztiahol a zacal drhnut v ulozeni. Mal som nieco podobne na Citroen Saxo, klb bol z plastu a pukol, pomohla vymena. Neviem ale ako je to riesene tu.
...brouzdal jsem na stránkách Aschrofta a tento problém je popsán v sekci FAQ: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=218" onclick="window.open(this.href);return false;
citace: After a long run in my Discovery, when the gearbox gets hot, the gear lever becomes stiff when moving from side to side. Why? The nylon cage at the end of the selector rail can swell when hot, and cause friction. To rectify this, the parts needs replacing.
Problém je tedy v nylonovém lůžku uložení řadicí páky a to by tedy mělo jít celkem snadno vyměnit :wink:
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
Wojto
Příspěvky: 356
Registrován: 08 led 2009 13:02
auto: D II

Re: Převodovka

#12 Příspěvek od Wojto » 03 čer 2013 21:50

Ano, zistil som presne to isté. Vyčistil som ten plastový diel v čom je uložená radiaca páka. Problém sa v podstate odstránil, teda aspoň myslím ,musel som odcestovať a nemal som čas to poriadne otestovať.
Nie každý kto blúdi, je stratený...

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 808
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Převodovka

#13 Příspěvek od vladob8 » 04 čer 2013 09:00

Nejak som tusil ze to bude len v tom gulovom klbe, to je v pohode, nic vazne. :-)
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Převodovka

#14 Příspěvek od Miklosxxx » 10 kvě 2019 10:01

Caute.
Momentalne cestujem a stala sa mi podivna vec.
Pri Radeni mi zrazu ostala paka v lavo ako ked chcem radit do 1 alebo2.ked tlacim paku smerom doprava tak mi hu vraca,ale stale do pozicie ako ked rafi1-2.
Co sa vlastne stalo?
Problem v kulise alebo prevodovke?
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 720
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: Převodovka

#15 Příspěvek od peppino » 10 kvě 2019 13:39

Praskla Ti pružina, která drží páku rovně. Je nahoře na převodovce.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 808
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Převodovka

#16 Příspěvek od vladob8 » 10 kvě 2019 20:19

Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Převodovka

#17 Příspěvek od Miklosxxx » 10 kvě 2019 21:04

Kua chlapi vdaka.Uz som mal malu dusicku ze daco z prevodovkou.Rozobral som to a vysledok ulomeny ten plech na drziaku.Objednane :yes
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Převodovka

#18 Příspěvek od Miklosxxx » 01 dub 2020 09:28

Prevodovka kope.
Chalani viete poradit teraz som vymenil olej v automate znacku ravenol.Dexron3
A prevodovka po zohriati kope ci uz radi ,alebo podraduje.
Kontroloval som mnozstvo oleja aj som este raz preplachoval olej no to iste.Ked bol stary olej isla v poriadku.
Moze byt zly olej alebo sa mohlo nieco stat?
Ked som vypustal povodny olej isiel pekne cistucky.
Pre istotu som objednal este top tec atf 1100.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Převodovka

#19 Příspěvek od teslo » 01 dub 2020 10:55

ked vravis, ze preplachoval, tak si cez chladic tlacil novy olej a stary vytlacal? Vymenil celu napln, prip. viac?
ano, moze to suvisiet s olejom.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Převodovka

#20 Příspěvek od Miklosxxx » 01 dub 2020 11:05

Nie nevytlacal iba dva razy preplach prevodovky.
Tak isto ako robym kazdemu.Len teraz mu predajca ponukol ravenol dexron3 H a mam problem ze prevodovka kope na tvrdo pri radeni ako aj podradeni.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Odpovědět