Měchy DII

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy DII

#81 Příspěvek od pojir » 07 úno 2017 17:31

petmic píše: 07 úno 2017 17:00
mato_srubka píše: 07 úno 2017 16:53 No teoreticky diagnostiku nepotrebuješ, len ako vytiahneš tú hadičku z natlakovaného mechu?
Robi sa to povolenim srobenia na solenoide pri kompresore - v tej ciernej plastovej krabici. Povolis, a ono to pekne pomalicky vyfuci. A vies zvlast spravit lavu a pravu stranu.
Je to tak. Tim, jak je ta hadicka uzka a dlouha, to fuci hezky pomalu. A pokud nekdo budete zkoumat, kterou z tech tri hadicek povolit, tak je to vzdycky na stejne strane jako je onen mech (a ta prostredni vede z kompresoru, takze ta se nepovoluje "nikdy").
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy DII

#82 Příspěvek od pojir » 07 úno 2017 17:41

A jeste bych mel jednu blbou otazku. Zkouseli jste nekdo vymenit na D2 mech bez sundani kola? :) U P38 to pry jde (prestoze to neni doporucovany postup).
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1860
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Měchy DII

#83 Příspěvek od jbizik » 07 úno 2017 17:42

mato_srubka píše: 07 úno 2017 16:53 No teoreticky diagnostiku nepotrebuješ, len ako vytiahneš tú hadičku z natlakovaného mechu? Ono je to docela prda. Ja som si to sfúkol, ale jeden mech mi nešiel vypustiť úplne, tak som ho vypustil koľko šiel až auto sadlo na nápravu. Potom so auto zdvihol aby klesol tlak a aj tak to bola docela šleha, keď som tú hadičku vyšroboval. Sused si myslel, že niekto vystrelil z pištole

PS: Diagnostiku mám, len času moc nie je. Aj som sľúbený ku jednému od Turca, len stále niečo (robota, služobka, choroba a dookola...), tak sa tam neviem doklepať :-( Ak ti to počká, tak to vieme vypustiť, vymeníš si mechy a natlakujeme a zrovnáme auto, len nie hneď. Bud. týždeň som na služobke v DE.

Jbizik, stále nechápem, prečo to nešlo na tých mechoch. Bud. týždeň som preč, ale potom by sme mohli dať spicha, že by som to ešte raz pozrel ten status tej riadiačky jak som ti spomínal.
Stretneme sa urcite Matko...budem potrebovat cosi pomazat a hlavne teraz vymazat svietiacu kontrolku SLS kedze su tam struny. :Sorry: :rock
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1860
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Měchy DII

#84 Příspěvek od jbizik » 07 úno 2017 18:04

pojir píše: 07 úno 2017 17:41 A jeste bych mel jednu blbou otazku. Zkouseli jste nekdo vymenit na D2 mech bez sundani kola? :) U P38 to pry jde (prestoze to neni doporucovany postup).
Podla mna by to šlo. Akurat ten pristup pod autom.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Měchy DII

#85 Příspěvek od MadTom » 07 úno 2017 18:22

U D2 to jde taky, akorát to chce auto pořádně zvednout na zvedáku. Dělali jsme to na mém u Elitota.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
bobo7
Příspěvky: 477
Registrován: 17 led 2017 08:54
auto: D2 Td5, D4 SDv6
Bydliště: Žilina

Re: Měchy DII

#86 Příspěvek od bobo7 » 10 úno 2017 15:40

Keď mám origo mech šróbovací a náhradný nasúvací, aký bude postup? To tam zapadne ten lem na hadičke a hotovo? Nič viac? :think
Cesta vedie tadiaľ, kadiaľ sa vydáš.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Měchy DII

#87 Příspěvek od MadTom » 10 úno 2017 21:41

To šroubovací včetně kousku hadice se uřízne, očistí a zasune do nového měchu - je to klasická pneumatická spojka, do které se hadička jenom zasune a už tam drží a těsní. Akorát to chce aby hadička byla čistá a nepoškrábaná - těsní to Okroužek zvenku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
bobo7
Příspěvky: 477
Registrován: 17 led 2017 08:54
auto: D2 Td5, D4 SDv6
Bydliště: Žilina

Re: Měchy DII

#88 Příspěvek od bobo7 » 10 úno 2017 23:08

Z hadice na aute, ktorá je teraz v mechu mám niečo rezať? Nebude to krátke potom? Na hadici vidím za srobenim nejaký O kruzok, to ten sa potom zacvakne?
Cesta vedie tadiaľ, kadiaľ sa vydáš.

MaTRiX
Příspěvky: 41
Registrován: 04 lis 2014 13:40
tel.: 721450232
auto: Disco 2

Re: Měchy DII

#89 Příspěvek od MaTRiX » 11 úno 2017 12:16

Taky jdu měnit měchy, předpokládám že tohle je ten starší typ - šroubovací...? Nevíte jestli Contitech měchy maji šroubovací nebo nastrkovaci koncovku?
P_20170210_092006.jpg
P_20170210_092016.jpg
Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Měchy DII

#90 Příspěvek od petmic » 11 úno 2017 15:01

MaTRiX píše: 11 úno 2017 12:16 Taky jdu měnit měchy, předpokládám že tohle je ten starší typ - šroubovací...? Nevíte jestli Contitech měchy maji šroubovací nebo nastrkovaci koncovku
nie je starsi a novsi typ. contitech pouziva matku a olivu, dunlop rychlospojku
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy DII

#91 Příspěvek od pojir » 11 úno 2017 15:46

bobo7 píše: 10 úno 2017 23:08 Z hadice na aute, ktorá je teraz v mechu mám niečo rezať? Nebude to krátke potom? Na hadici vidím za srobenim nejaký O kruzok, to ten sa potom zacvakne?
Ten se nezacvakava nikam (a to ani u sroubovaciho, ani u zatlacovaciho konektoru) - je tam jenom pro to, abys videl, jak hluboko tu hadicku mas.
Jestli jsem to uz cele pochopil spravne, tak u sroubovaciho konektoru (original + Contitech) se ta mosazna olivka uvnitr zakousne do hadicky natolik, ze pak nejde jednoduse sundat (a kdybys ji sundal nasilim, tak by konec hadicky byl moc ozvykany), takze se pri prechodu na Dunlop mechy s rychlospojkama musi uriznout. Kdezto pri opetovnem pouziti Contitech mechu se da proste jen pouzit stary sroubovaci konektor a nic neni potreba rezat.

A jen tak mimochodem jsem se dival na postup vymeny mechu v Haynes manualu. Uvazuji tam jenom original sroubovaci konektory, takze jsem se nic novyho nedozvedel. Ale celkem me pobavilo, ze to pry ma obtiznost 5 z 5.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Měchy DII

#92 Příspěvek od petmic » 11 úno 2017 16:52

pojir píše: 11 úno 2017 15:46 Jestli jsem to uz cele pochopil spravne, tak u sroubovaciho konektoru (original + Contitech) se ta mosazna olivka uvnitr zakousne do hadicky natolik, ze pak nejde jednoduse sundat (a kdybys ji sundal nasilim, tak by konec hadicky byl moc ozvykany), takze se pri prechodu na Dunlop mechy s rychlospojkama musi uriznout. Kdezto pri opetovnem pouziti Contitech mechu se da proste jen pouzit stary sroubovaci konektor a nic neni potreba rezat.
ta oliva isla v pohode rukou dole. menil som original za oem contitech, stare matky a olivy som menil za nove ktore prisli s mechmi. vsetko islo v pohode a lahko dole. neni to fakt ziadna veda...toto spekulovanie mi pride uplne zbytcne...vymena mechov mi pride jednoduchsia ako vymena ziarovky v prednom svetle
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Měchy DII

#93 Příspěvek od MadTom » 11 úno 2017 19:13

Ten těsnící Okroužek je uvnitř "konektoru" ve verzi, kdy se hadička jenom zatlačí a nic se nešroubuje. A zasouvá se až na doraz - tedy co to jde. O Okroužku jsem psal proto, aby bylo jasné, že hadička nesmí být zvenku poškrábaná, aby to těsnilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Měchy DII

#94 Příspěvek od pojir » 15 úno 2017 15:04

Tak mi dnes prisly Contitech mechy od Paddocka. Celkem me zaujalo, ze maji skutecne ocekavane srobovaci konektory, ale ty jsou zakapnute barvou, abych s nimi nesrouboval, a prisel s nimi i navod, ve kterem se vyslovne pise, ze to mam nainstalovat podle workshop manualu a ze rozhodne nemam tema sroubovacima konektorama sroubovat.

Tak jsem si nasel odpovidajici stranku manualu: http://workshop-manuals.com/landrover/d ... pring_sls/ a ocividne jsem to zase chapal spatne. Sroubovaci konektory jsou sice potreba vysroubovat pri sundani mechu, ale pri instalaci se nemaji vysroubovavat, ale ma se do nich hadicka jen tak zastrcit - uplne stejne, jak do tech ciste zastrkavacich u Dunlopu. Tak pokud jste nekdo byli stejne zmateni jak ja, tak vas to treba taky obrati na spravnou cestu :)
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

tomT
Příspěvky: 142
Registrován: 08 říj 2012 12:55
auto: freelander

Re: Měchy DII

#95 Příspěvek od tomT » 06 bře 2017 11:32

Ahoj tak už i mě potkalo to štěstí, mít prdel auta u země.
Má otázka má někdo v okolí Rychnova nad Kněžnou, HK, Pce, diagnostiku?
Abych věděl jestli objednat jen měchy nebo i čidla.
dík moc

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Měchy DII

#96 Příspěvek od MadTom » 06 bře 2017 13:13

Před objednáváním zjistit, co tomu je. On to klidně může být jenom uhnilý konektor na kabelu k čidlu, a nové měchy a čidla by neznamenaly žádnou změnu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

tomT
Příspěvky: 142
Registrován: 08 říj 2012 12:55
auto: freelander

Re: Měchy DII

#97 Příspěvek od tomT » 06 bře 2017 17:01

Právě o to mi jde abych neobjednal něco zbytečně

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1860
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Měchy DII

#98 Příspěvek od jbizik » 07 bře 2017 12:35

Otazka: Auto po konverzii z mechov na pruziny musi mat namontovane cidla vysky podvozku ked ma ACE??? Bolo mi totizto povedane, ze cidla tam musia zostat koli ACE !!! ...... co mi nejde do hlavy aky to ma suvis.!?!?
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Měchy DII

#99 Příspěvek od habakuk » 07 bře 2017 12:58

jbizik píše: 07 bře 2017 12:35 Otazka: Auto po konverzii z mechov na pruziny musi mat namontovane cidla vysky podvozku ked ma ACE??? Bolo mi totizto povedane, ze cidla tam musia zostat koli ACE !!! ...... co mi nejde do hlavy aky to ma suvis.!?!?
Ne kompletně může všechno ven.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Měchy DII

#100 Příspěvek od MadTom » 07 bře 2017 12:58

Čidla od měchů na zadní nápravě nijak nesouvisí s ACE. ACE má kromě kostky další dvě čidla - akcelerometry, jedno je na vnitřní straně prahu na straně spolujezdce a druhé pod střechou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět