Zvýšení Disco II

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#841 Příspěvek od MFENCE » 29 pro 2019 11:43

pojir píše: 29 pro 2019 11:33 Zacit obutim je takovy.... Ne uplne idelani. Bez liftu tam das max. 245/75r16, coz sice s pripadnym pozdejsim liftem nevypada blbe, ale je to zbytecne maly. On ten dvoupalcovy lift je dobry hlavne na to, aby tam sly dat vetsi gumy (235/85r16 nebo 265/75r16), takze pak by jaksi postradal smysl.

Maj recht pane Vachmajstr. Tak spise setrit do trezoru a pak se uvidi :)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#842 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2019 11:54

Jedna věc je zvětšení vzdálenosti náprav od rámu, aby se větší kola vešla do podběhů, a aby díky větším kolům bylo víc místa pod diferenciály. Druhá věc je zvětšení chodu pérování - tedy pružiny a tlumiče s delším zdvihem, aby auto lépe křížilo v terénu. Na to první stačí podložky, to druhé už je trošku složitější.
Na co se často zapomíná, a na starších autech to už občas samo upadlo, jsou delší dorazy náprav. Je to celkem zásadní věc, aby se neničily tlumiče, případně pokud má auto měchy, tak aby při nějaké poruše se dalo autem alespoň pomalu posunovat, bez toho, aby pneumatiky o něco drhly buďto se poškozovaly ony samy, nebo něco jiného na autě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Zvýšení Disco II

#843 Příspěvek od habakuk » 29 pro 2019 12:09

MFENCE píše: 29 pro 2019 11:43
pojir píše: 29 pro 2019 11:33 Zacit obutim je takovy.... Ne uplne idelani. Bez liftu tam das max. 245/75r16, coz sice s pripadnym pozdejsim liftem nevypada blbe, ale je to zbytecne maly. On ten dvoupalcovy lift je dobry hlavne na to, aby tam sly dat vetsi gumy (235/85r16 nebo 265/75r16), takze pak by jaksi postradal smysl.

Maj recht pane Vachmajstr. Tak spise setrit do trezoru a pak se uvidi :)
Kup pevnostní nárazník s nájezďákem, AT kola s 245/75 možná podložky aby kola trochu vylezly ven a auto hned prokoukne a jako rodinné bude stále fungovat skvěle.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#844 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2019 12:53

Ještě k těm gumám - než se rozhodneš, jaký rozměr, tak se podívej, zda se v něm vůbec dá něco sehnat. Třeba na Defa je 255/85/R16 docela fajn, ale výběr mizerný. 235/85/R16 je na tom lépe. Já to tam mám jak na D2 tak na Defa, takže mohu gumy "sdílet" mezi dvěma auty, i když to znamená je přezout, protože mají jiné šrouby. Ono se občas stane, že se podaří jedna guma zničit, a sehnat potom jednu náhradní může být docela oříšek, pokud je to nějaká atyp guma nebo rozměr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#845 Příspěvek od MFENCE » 29 pro 2019 13:17

Tak na Defa to je uplne neco jineho tam mam tohle https://www.pneusoukup.cz/pneumatiky/os ... -xzl-116n/


Na D2 jsem koukal na COMFORSER CF3000,General Tire
Grabber AT3, BFka v AT a nebo COOPER AT. Nebo nejake Mtcka atd. Tam klasik 247/75R16 neni zadny problem. Otazka pak je, jake. Coz bude asi debata do vlakna s pneu :)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#846 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2019 13:28

7,5 R 16 je rozměrově podobné 235/85/R16. A co se týče toho výběru, tak jsem měl na mysli - zimáky na zimu, aby se člověk nezabil na zledovatělé silnici, ATčka na běžné ježdění a MTčka vyloženě do terénu nebo mimo silnici. Zatím mám na D2 i na Defa troje kola v těchto provedeních, zvlášť na D2 jsem ještě nepřišel na to, jak počet kol zredukovat. Respektive vždy když jsem nepoužil ty správné gumy, tak to prostě nebylo ono, a to že jsem skončil s autem ve škarpě a musel jsem počkat na okolo jedoucí Toyotu, abych ji mohl na laně potlačit. Prostě ne vždy si člověk může vybrat, kam to auto pojede, občas si prostě auto vybere samo. A čím je těžší a vyšší, tím je to horší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#847 Příspěvek od MFENCE » 29 pro 2019 13:39

JO jo ja urcite chci extra zimaky. Protoze ATcka jako jooo, ale neni to vono.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Zvýšení Disco II

#848 Příspěvek od fugín » 29 pro 2019 14:18

MadTom píše: 29 pro 2019 13:28 7,5 R 16 je rozměrově podobné 235/85/R16. A co se týče toho výběru, tak jsem měl na mysli - zimáky na zimu, aby se člověk nezabil na zledovatělé silnici, ATčka na běžné ježdění a MTčka vyloženě do terénu nebo mimo silnici. Zatím mám na D2 i na Defa troje kola v těchto provedeních, zvlášť na D2 jsem ještě nepřišel na to, jak počet kol zredukovat. Respektive vždy když jsem nepoužil ty správné gumy, tak to prostě nebylo ono, a to že jsem skončil s autem ve škarpě a musel jsem počkat na okolo jedoucí Toyotu, abych ji mohl na laně potlačit. Prostě ne vždy si člověk může vybrat, kam to auto pojede, občas si prostě auto vybere samo. A čím je těžší a vyšší, tím je to horší.
Tak s těma pryžema máš Tome jistě pravdu. Ovšem to bych ve volných chvílích nedělal nic jinýho než přehazoval kola. Taky sem si říkal že jezdit na KMkách do práce je zbytečný a budu jezdit na AT a tím i šetřit terénní. No po roce šly ATéčka do světa. Prostě mě nebavilo to věčné přehazování kol a zůstaly mě jenom MT a zimáky. Zimáky se mě v posledních letech hodily doslova párkrát ale do mrazů je dávám (letos u nás ještě nemrzlo :mrgreen: ). A jelikož jsem zimáky koupil v rozměru jenom 245/75/16 ,tak se vždycky těším na to až je sundám,protože na nich to auto vypadá tak nějak divně :rofl
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#849 Příspěvek od MFENCE » 29 pro 2019 14:55

A jelikož jsem zimáky koupil v rozměru jenom 245/75/16 ,tak se vždycky těším na to až je sundám,protože na nich to auto vypadá tak nějak divně :rofl
[/quote]



:lol: :lol: :lol: :lol:

Tohle jsem mel na Grandu. JAk jsem dal zimaky, sundal podlozky, tak smrt a smutek :)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#850 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2019 16:55

Já mám to štěstí, že to mám do práce celých 178 m, takže pokud bych chtěl je autem, tak bych měl velký problém ... kam s ním. Takže toho doopravdy moc nenajezdím, většinou takové větší výlety. Také mě to přezouvání nebaví, zvlášť proto, protože kola mám uložené ve sklepě, a vykoulet je ven, zabere vždy dost času. Vlastní přezutí za pomoci velkého zvedáku a vzduchového utahováku už je jenom drobnost. Kdysi jsem to povoloval ručně, a když jsem měl sundat i podložky, tak to bylo na celé dlouhé odpoledne. Takže lenost vítězí, ale dá se tomu pomoct. Posledně jsem zkoušel AKU rázovej utahovák a šlo to taky dobře.
Beru to jako takové lepší pojištění - vyválet někde auto kvůli tomu, že jsem byl línej tam místo tvrdých protektorovaných MTček nedal zimáky by se mi doopravdy nelíbilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ondrush
Příspěvky: 271
Registrován: 15 lis 2012 20:56
tel.: 776026642
auto: DiscoII TD5 2003
Bydliště: ~Velka Bites

Re: Zvýšení Disco II

#851 Příspěvek od ondrush » 29 pro 2019 23:43

fakt najviac zalezi od toho, na co to mas. pokial skutocne rodinne auto a neni to len zamienka pre zenu, tak ostan v zaklade a max 247/75r16 cestne kola. pokial to chces na paradu, tak sa d2 zbav a postav si dalsieho defa. pokial to proste len chces, protoze proto, tak tak jak ti radili predomnou.
Problem s liftom je nasadanie na zadnu lavicu, uz tak sa do d2 dozadu leze nahovno, s liftom a velkyma kolama je to vyslovene napicu. zena ma vzdy prvykrat preklina, ked dava babatko vo vajicku do auta, vajicko sa poriadne nemesti cez dvere, potom kvoli vysokemu autu nemoze pripnut vajicko na sedacku a druhykrat, ked sama leze dnu druhou stranou. a teda tretikrat, ked zahajuje vysadok ked vystupujeme.
Maly problem so zubatyma kolama je, ze pokial maju byt k niecomu vhodne, rychlo miznu. Pokial rad jazdis cez ~120, tak po dlhsej ceste mozes odcitat, kolko z dezenu ubylo. Vacsi problem je, ze je to hlucne. Po dlhsich trasach mi dokaze hucat v usiach. A aj ked to mne zas az tak nevadi, rodine, hlavne sirsej, ak niekoho obcas vezes, sa to tazko vysvetluje, ze to je prijemny zvuk.

ja jazdim celorocne 32" MTcka na 2" lifte, ziadne tvrde protektory, ale normalne kvalitne gumy a za posledych myslimze 6 rokov som s tym problem nemal. (predtym som jednu zimu mal protektorovane ATcka a aj ked ja som s tym problem nemal, pojir na nich rok na to spravil krasnu dvojitu piruetu so zakoncenim na boku a auto na totalku. takze zubate protektory fakt ne). zimaky neprezuvam, pretoze prave v zime do hlbokeho snehu a do brecky je to s MTckama najvacsia sranda. v bilych karpatoch kde mame chalupu vie napadnut celkom dost a odkedy jazdim MTcka, tak ma traktor tahal len raz :) je to ale "moje" auto, vyletove auto. nesnazim sa ho prehlasovat za rodinne, aj ked ho tak pouzivame. stale to je primarne vyletove auto a stale to je teda o tom, na co to kto ma.
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#852 Příspěvek od MFENCE » 30 pro 2019 10:30

Trosku tu jedeme bomby ale jsem rad za dalsi a dalsi nazory. Jiste to pomuze dalsim lidem. Protoze nektere info je z roku 2007 :)

Otevriam to tedy ze vsim vsudy do roku 2020 :)

K pojeti AUTA PRO RODINU, co je vlastne takove auto ? Je auto pro rodinu Passat v kombajnu? Je to Sharan? Je to Berlingo? Co znamena u jednoho, neni u druheho.

Auto pro rodinu, je auto co odveze pokracovani meho genofondu z bodu A do bodu B. Ostatni uz je jen o pohodlnosti na ukor majitele auta.
Neni DEF aby se neremcalo, dale ovsem uz nema posadka zadne prava k vozidlu. Auto je pohodlne s kreslama misto toho co mam v Passatu. Jestli se tam blbe leze nebo neleze, je zcela nezajimave info. :Pohoda: :Pohoda:
Mel jsem drive Granda na 2liftu a velkych kolech. Zena byla smutna kdyz se prodal. Nase rodina, je mirne uhla od bezneho cestovani brichoplazem.

Tot rozepsani nazvu auto pro rodinu.

Dale tu mame proc lift? Jak bylo jiz napsano, PROTOZE PROTO :) :grin: :P Normalne ho nepotrebuji, auto netrapim v terenu. A jizda po okna v bahne s vodou me uplne desi ve spanku. Jedu si parkrat do roka na lesni cestu a nejaky kopecek. Ulamuji vetve, dam si stranou kameny z cesty a radeji jamu vemu bokem. Ale chci mit auto ktere muze kdyz bude muset. Nehonim to na mastodonta, ale na smradlavej 2lift, kterej je uplny detsky level. Alespon u Jeepa to tak proste je. To se melo delat uz v zakladu. D2 sedla bez uprav a obyc kolech je to nejsmutnejsi auto co znam.
Chci delat male upravy, aby auto melo stale hodnotu pro klasickeho uzivatele. Ale tedka je moje, a musi me tesit. Auto v zadnem pripade nepotrebuji k praci,prijezdu domu,vlekum,lesu atd. Mam ho protoze chci dalsi LR ke 110tce. A mozna pribude leste Fritak pro zenu.

Takhle to citim ja, jiste to nekdo jiny citi jinak. Kazda veta zde, je myslena v dobrem a ve srande. Jsem rad a vdecen za KAZDY nazor. Ale jsem BYK ve znameni a v zivote. Lift bude tak jako tak. Jeste jednou dekuji za kazdy nazor a zkusenost. Usetrim tim mnoho trapeni. :inlove

Míra27
Příspěvky: 135
Registrován: 22 lis 2009 18:29
tel.: 736685320
Bydliště: Praha Modřany

Re: Zvýšení Disco II

#853 Příspěvek od Míra27 » 30 pro 2019 15:06

Ahoj, trápení tím teprve začne. Také jsem měl DII už od výroby bez měchů a dával jsem lift, pak větší kola, vypodložil příčku, delší brzdové hadice, pak kardan bez Hardy spojky protože z důvodu zvednutí odešla , pak i přední... No a pak jsem jí prodal a koupil Defa : ) Když lift na autě tak počítej že jen pružiny a velká kola nestačí. Čeká tě další spousta úprav. Třeba přečti něco od Madtoma, to jak měnil "poměry" v diferenciálech, pak to chce taky chip, jinak je to lenochod, tyčky stabilizátorů atd... A hlavně proč ? Vzhled ? Terén ? Defa už máš :grin:

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení Disco II

#854 Příspěvek od pojir » 30 pro 2019 15:16

Ja bych zacal liftem a to tim nejvic lowcost - podlozky pod predni pruziny a zadek prifouknuty diagnostikou.Tak to bylo na me prvni D2 a vypadalo to fajn a jezdit se s tim taky dalo. Diky zachovani origo tlumicu ani nebudes potrebovat resit pricku na ramu nebo brzdove hadice. A kdyz se rozhodnes, ze se ti to nelibi (at uz protoze chces zase standard, nebo naopak opravdovy lift), tak jsou podlozky snadno sundatelny a prodejny. A u auta co jezdi hlavne po silnici a chces u nej jenom menit vzhled to splni ucel dokonale.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#855 Příspěvek od MFENCE » 30 pro 2019 15:59

Defa uz mam, to je pravda :) Ale bohuzel 3mistneho. Tak je treba D2 upravit na dovolene. Pocitam to takhle, ja 110kg zena do 60 + 2 male deti. Nejake spani, alespon predni pevnostak, navijak by asi neuskodil. Plna palba veci na dovolenou, nejaka voda,palivo,zahradka, a blobosti na podvozek jako ochrana.

Kdyz necham sedle auto v zakladu, bude z toho pojizdne akvarko coz D2 diky nizkym ramum dveri je :) :) Auto ma 170xxx najeto, pocitam ze tlumice asi uz nebudou uplne v cajku. Nebo diky vaze uz to brzo vzdaji. Tak nastava otazka, proc uz to rovnou neudelat. Blbe je, ze ten motor je proste sracka. Horsi projev krivky vykonu jsem teda jeste nezazil. Mel jsem 4.7 HO 190kw benzin. Tam se prevody u 2 liftu fakt neresi :) Bohuzel Td5 je hodne hodne utrapeny motor pokud je v zakladu. Generator hluku a pak kopanec na 1vterinu a je konec. Asi jako prvotni sex :D :D :D

3kilo je daleko hravejsi, turbo tlaci niz a ten motor je pruzny. Nebo alespon muj motor. Dle servisu, mam ale jeden z tech lepsich mototu Td5 co tam bylo mozne projet. RIkam noooo tak to teda nechci videt ty horsi. Mohl jsem si nejdrive vse projizdet a spekulovat, ale tyhle neduhy zjistis az kdyz mas auto dele.

Nemam problem s chipem, upravou svodu, a spocitat celej kit na 2lift. Az tohle budu mit cele pohromade, tak se rozhodnu pred touhle castkou.
Levne castecne reseni je ten Britpart na zkousku. Ale to je zase pak cele o predelavani atd. Ctu tady s odstupem, jak lidi neujedou ani rok/30tis km a Terafirma/Britpart uz davno netlumi. Neni lepsi vzit ja nevim KONI a proste mit klid?

A zde nastava otazka prevodu, spojka spalena aby se auto rozjelo a vetsi treba turbo. Kolotoc se roztaci a jedou se bomby v penezence.
Jsem vdecny ze se snazite poukazat i na stine stranky veci.

Tak se jeste optam, je pri rozumnych kolech a 2liftu takovej pruser ohledne vykonu a prevodu? Neresim nejake stabiky,dorazy,podlozky,hadicky. TO jsou zanedbatelne polozky. Ale spise jak moc auto s rozumnym liftem zdechne :)

To je asi muj posledni dotaz na lift. Pak uz si to dam vedle sebe na papir. Protoze penize si netisknem, tak diky za rady.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Zvýšení Disco II

#856 Příspěvek od habakuk » 30 pro 2019 16:24

No pro 245/75 tedy 30” kola, převody není třeba řešit pro 235/85 tedy 32” je to kompromisní a na stříbrné která je komplet do terénu s pořádný chipem se to dá. Před bych řešil až bych odrovnal původní soukolí.

Td5 v sérii je opravdu tragický motor s výkonem až kolem 3000rpm s dobrým chipem který pomůže hlavně dole je to boží motor a funguje od 1500rpm a pro předjíždění stačí vytočit k 2500rpm. To se týká manuálu u automatu máš kombi líný motor s malý měnič :-)

No pokud lift tak péra Baritpar a tlumiče pokud nechceš žluté britparty tak bych, šel do stavitelných terrafirm. Nemám morál dávat za tlumič 4000kč. Já jezdím žluté bripararty a pro D2 stačí pokud bych je dostal na hranu tak zpomalím.

No ještě jedna věc zapomeň co jsi znal z Jeepu nebo si jej zase kup jsou to dva rozdílné světy a koncepce. No taky D2 s 4,6 pojede jinak než td5 s 102kW.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#857 Příspěvek od MFENCE » 30 pro 2019 16:37

habakuk píše: 30 pro 2019 16:24 No pro 245/75 tedy 30” kola, převody není třeba řešit pro 235/85 tedy 32” je to kompromisní a na stříbrné která je komplet do terénu s pořádný chipem se to dá. Před bych řešil až bych odrovnal původní soukolí.

Td5 v sérii je opravdu tragický motor s výkonem až kolem 3000rpm s dobrým chipem který pomůže hlavně dole je to boží motor a funguje od 1500rpm a pro předjíždění stačí vytočit k 2500rpm. To se týká manuálu u automatu máš kombi líný motor s malý měnič :-)

No pokud lift tak péra Baritpar a tlumiče pokud nechceš žluté britparty tak bych, šel do stavitelných terrafirm. Nemám morál dávat za tlumič 4000kč. Já jezdím žluté bripararty a pro D2 stačí pokud bych je dostal na hranu tak zpomalím.

No ještě jedna věc zapomeň co jsi znal z Jeepu nebo si jej zase kup jsou to dva rozdílné světy a koncepce. No taky D2 s 4,6 pojede jinak než td5 s 102kW.
Tak k US se vracet nechci. Neutikam z boje, a ja vyhraju proste. :) Koukam ze uz se bezne da sehnat podlozeni mechu, a pricky. Tedka hledam delsi hadice, a nebo me je tady udela frajer. Ma tady firmu na hadice do bagru atd. Tak uz si to pomalu davam na papir. Muj moral je 3000za tlumic. Ale KONI je za 4+ :chuckle :rofl :rofl

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#858 Příspěvek od MadTom » 30 pro 2019 17:48

Stabilizátory - mám D2 s ACE, které v malá rychlosti stabilizátory "povolí", není to jako by je úplně odpojilo, ale pomůže to. i tak se mi stávalo, že jsem při přejíždění příčného járku na cestě tyčku prostě vypáčil z horního kuláku. Postupně jsem tyčky nahradil HD tyčkama z Jeepa, které mají dole kulák, jako ty origo, a nahoře polybush. Zatím to drží a cena byla rozumná. Prodloužené tyčky nebo jejich podložení mi nejdřív vzadu a potom ani vpředu nestačily.
Převody - na redukci je to jedno, ta je hodně pomalá, na velké rychlosti jsem s kolama 235/85/R16 měl problém se rozjíždět z místa, auto je manuál a čipnuté. U moře to bylo OK, ale stačilo vyjet 700 m výš a bylo to cítit. Druhá možnost byla auto tahat přes spojku, což já nerad, od toho je v autě redukce, aby se nemuselo tahat přes spojku. Automat tohle řeší. Dal jsem místo převodů 1:3,54 v diferenciálech převody 1:3,8. Celkové zpřevodování je stále trošku rychlejší, než se sériovýma kolama, ale auto je podstatně živější a příjemnější na ježdění.
Decentní čip také není od věci, ani ne tak kvůli zvýšení výkonu jako takového, tak bych využil tak na dálnici, ale kvůli větší pružnosti motoru. Opět automat hodně porovná a hodně sežere, manuál je na tom trošku jinak. Sériově byla stará TD5ka docela nepružná - motor mě snahu se při podtočení rozcukat, což je ideální způsob, jak v terénu něco utrhnout. Další úpravy by se daly - větší intercooler, lepší turbo, lepší software, ... Ale to až stávající turbo umře.
Je třeba počítat s tím, že se trhnou štefty na výfukovém potrubí - u sériového auta to odhaduju tak 50/50, u čipnutého tak do 2 let. Nejlépe to vyřešit předem, což se mi z lenosti nepodařilo, tak to bylo podstatně pracnější. Ale to už jsme hodně daleko od pouhého zvedání podvozku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Zvýšení Disco II

#859 Příspěvek od MFENCE » 30 pro 2019 20:58

Tak mam defakto vsechny potrebne informace.

Mam tu 2 mozne cesty.

Dat tvrdsi pruziny, naraznik, a 245/75/16

Nebo 2lift a veskere potrebne veci. Vime tedy, ktere tlumice spolehlive funguji spolecne s mechama?
Tam zase tedy 235/85/16

A tedka jeste jeden hrebik do rakve. Vy co mate uz nacestovano a zkusenosti. Vy dokazete rict ze 1vni moznost se bude hodit do Rumunska/Bosny? Prave tam bude smerovat dlouha dovolena.

Masnacke zeme mam uz vsechny projete. Chceme nekam prave dolu ala s uvozovkama expedice :D :D :D Chci na to mit opravdu pripravene auto. Neni problem dat vse nove a pevne bez liftu. Ale nerad bych pak bouchnul pri srani vzteky. :chuckle

Od 1vniho se bude davat stranou podstatna castka. Max na jaro musi bejt auto OK.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#860 Příspěvek od MadTom » 30 pro 2019 21:09

A pojedeš sám, nebo vás pojede víc? Pokud sám, tak stejně před větším hnusem otočíš, nebo se popotáhneš kousek navijákem. Pokud vás pojede víc, tak se budeš moci pustit i do většího hnusu, na druhou stranu, bude větší šance, že se popotáhnete navzájem.
My jezdíme většinou sami, tak jsem se naučil otáčet, když to vypadá špatně. A zatím to bylo vždy v pohodě. Offroad beru spíš jako auto na špatné cesty, než auto do vyloženě hnusu. Teda pokud jsme daleko od domova a sami.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět