Píšu si s jedním australským Tonym co předělává valve body této převodovky pro Disco V8/tdi tak, aby zamykala i na 3. rychl. stupni. Našel jsem jednoduchý inzerát, stránky asi nemá, vše si píšeme. Dosud jsem vysněnou modifikaci zamykání měniče zaznamenal jen jako předmět debat anarchistických kroužků. Motivace jasná: zrychlení, spotřeba apod.
Údajně je valve body stejné pro V8 i tdi, o rozdílné časování řazení V8 vs. tdi řazení se stará "throttle cable cam profile". Ok.
Pro přehlednost, nyní původní ZF s normálním plynem řadí při "D" takto: 1>2>3>4>4locked při cca 83 km/h a zpět. Po modifikaci to údajně řadí: 1>2>3locked (při cca 60 km/h) a pak rovnou 4locked. Zpět to jde 4locked>3locked>při cca 40 km/h se měnič otevře (předpokládám to jde zase rovnou na 2). No..., Tony potvrdil, že s lehkým plynem je to trochu cukavé schéma, ale jinak ok. Na tahání pod větším plynem super. Ona mi při lehké noze cuká i teď. Na zpomalování/dojezdy se zamčeným měničem se asi dá zvyknout.
Jen pro úplnost cena asi 350$, asi se dá jednat, nabídl množstevní slevu

Díky za názor.