Jaký máte duální bateriový systém?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
discovery_plzen
Příspěvky: 29
Registrován: 12 led 2015 17:49
auto: Discovery II

Jaký máte duální bateriový systém?

#1 Příspěvek od discovery_plzen » 09 zář 2015 09:24

Ahoj,

chtěl bych poradit, budu dávat do Discovery II druhou baterii. Máte někdo zkušenost s tímto systémem http://www.escape4x4.cz/dualni-bateriov ... m/d-75383/

nebo by jste volili nějaký jiný?

Děkuji za doporučení

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#2 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 zář 2015 10:09

Vybodl bych se na systém, dal bych tam silné relátko a nechal sekundární batrii nabíjet pokud motor běží a odpojil pokud se vypne. Řešení spolehlivé a levné. Pokud si tam dáš i ruční propojení, můžeš v případě nouze pomoct primární baterii při startování. Se systémem budeš mít primární baterii pořád mírně vybitou a odchází. Vím o čem mluvím, mám to v discoše.... Už se to tu někde dost řešilo.

Tomáš

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2093
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#3 Příspěvek od mr-tomas » 09 zář 2015 12:02

To mě zajímá. Proč by měl mít s tímto system primární baterii pořád mírně vybitou? Mám přesně tento systém a je pravda že mi připadá hlavní baterie trochu slabší. Ale to může být taky tím že má jako hlavní baterie odběr i v klidovém stavu.
Nikdy není tak blbě, aby nemohlo bejt hůř.

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#4 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 zář 2015 12:57

Nemám tenhle, ale ten můj funguje tak, že při poklesu pod určité napětí teprve odpojuje primární baterii. Vždy na začátku jede na obě. Tím pádem to primární vždy podbije. Předpokládám, že tohle bude podobné.

Tomáš

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2093
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#5 Příspěvek od mr-tomas » 09 zář 2015 13:53

Tenhle Tmax má jen jeden solenoid, takže připojuje a odpojuje jen sekundární baterii, takže by měl primár nabíjet stále. Ješte kouknu do schéma zapojení.
Nikdy není tak blbě, aby nemohlo bejt hůř.

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#6 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 zář 2015 14:26

On nabíjí primární baterii stále. Ale když zastavíš tak to nechá propojený, spotřebiče jedou na obě baterie a až teprve když klesne napětí odpojí to a jede se jen na sekundární. Ale až v okamžiku, kdy si i z primární odčerpá. Po nárůstu napětí to zas propojí.

Tomáš

MadTom
Příspěvky: 12563
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#7 Příspěvek od MadTom » 09 zář 2015 14:30

Nechávat baterky propojené ve chvíli, kdy nevrčí motor, tedy kdy nejsou dobíjené je blbost, pokud nepotřebuju honit něco, co jedna baterka neutáhne. Pokud je nechám propojené a nedobíjím, tak i když z nich není žádný odběr, tak se prostě budou více nebo méně vybíjet mezi sebou. Jsou to olověné baterie a nejsou vybírané a nejsou při nabíjení vyrovnávané - tedy přesně to, co dělají modeláři u svých baterek.
Prostě pokud se vypne motor - indikace buďto od klíčku, nebo třeba od čidla mazání, tak je rozpojit a spojit jedině "násilně", pro případ startování z obou baterek nebo něčeho podobného.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#8 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 zář 2015 14:34

Jinými slovy relé za 700,- :-)

Tomáš

MadTom
Příspěvky: 12563
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#9 Příspěvek od MadTom » 09 zář 2015 14:42

I tak se to dá říct. Já jsem vzal obyčejné 70A autorelé, které stojí necelých 100Kč a ovládám to od klíčku. Mínusovek drát je velmi silnej, plusovej zase tak moc ne, takže funguje jako omezovač mazimálního nabíjecího proudu. A na palubce mám vypínač, kterým to relé mohu odpojit.
Z druhé baterky jede webasto, lednička a dvě trvale napájené zásuvky v auta. A zatím to vypadá, že to funguje. A protože druhá beterka je karavanová, tak stejně nedá velký proud, tak jsem ani neřešil možnost manuálního sepnutí na startování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

mipr
Příspěvky: 497
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Bratislava

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#10 Příspěvek od mipr » 09 zář 2015 15:37

:yes

Ano, ja by som dal tiez manualne ovladanie...
LR Servis Bratislava
specializovany servis vylucne pre znacku Land Rover
autorizovany distributor Bearmach

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2093
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#11 Příspěvek od mr-tomas » 09 zář 2015 16:31

Tak to nefunguje. Když vytáhnu klíče ze spínačky, tak do 1min (přesně nevím) tu sekundární odpojí. Při startování sekundární připojí až když běží motor. Ale můžu sekundární připojit manuálně kdy chci, vyjma situace kdy je primární vybitá. To jsem v 《|》 a stejně nenastartuju i když je sekundární bat. nabitá. :grin:
Nikdy není tak blbě, aby nemohlo bejt hůř.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 3958
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + d5
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#12 Příspěvek od low » 09 zář 2015 16:38

Imho vse na h.... kup si (udelej) poradny startovaci kabely, pripadne hod do kufru startovaci booster.
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2093
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#13 Příspěvek od mr-tomas » 09 zář 2015 16:46

Lepší bude to přezapojit, abych mohl sepnou solenoid sekundární baterkou, pak už to je OK.
Nikdy není tak blbě, aby nemohlo bejt hůř.

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#14 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 zář 2015 16:54

mr-tomas píše:Tak to nefunguje. Když vytáhnu klíče ze spínačky, tak do 1min (přesně nevím) tu sekundární odpojí. Při startování sekundární připojí až když běží motor. Ale můžu sekundární připojit manuálně kdy chci, vyjma situace kdy je primární vybitá. To jsem v 《|》 a stejně nenastartuju i když je sekundární bat. nabitá. :grin:

V tom případě nevím co je na tom tak drahýho. :-)

Kabely jsou fajn, pokud máš kolem sebe nějaký auto. I když už jsem několikrtá propojoval kabelama obě baterky v D3 když jsem potřeboval nastartovat. :-)

Nicméně já mám v defíkovi silnou baterku, topení i lednice má chránič, který to odpojí při poklesu napětí. Zkoušel jsem lednici, odpojila se po 5 dnech mražení na -20 a v pohodě jsem nastartoval. Jo to když mladej nechá rozsvícený světlo v autě a odjedeme na tejden pryč, to už je jinej příběh. :-)

Tom

discovery_plzen
Příspěvky: 29
Registrován: 12 led 2015 17:49
auto: Discovery II

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#15 Příspěvek od discovery_plzen » 10 zář 2015 08:32

Díky za odpovědi, asi to tedy udělám na to relé. Jen my napadá jedna situace. Budu někde stát a vybiju řekněme webastem a ledničkou celou sekundární baterku, nastartuji na primární, oni se propojí, ale když nepojedu dlouho trasu,ale třeba jen kousek, tak primární přijde o napětí co jí vezme sekundární a je hotovo ne? Právě jsem si myslel, že to co prodávaj to spíná i podle stavu baterií

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 249
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: bez landroveru
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#16 Příspěvek od Trewor - ségra » 10 zář 2015 11:18

Toho se neboj. Napětí co dá altík bude vyšší než na bateriích (bez nabíjení), takže se budou obě nabíjet. "Přelívání" náboje mezi baterkama se řeší pokud jsou propojený a nejsou nabíjený. Pokud bude hlavní skoro plná tak si vezme jen pár A a její odběr bude rychle klesat.
Altík v DII zvládne 100, 120A nebo kolik, takže se budou obě baterky nabíjet tak rychle jak samy zvládnou. Teda pokud hned nezapneš světla, větrání, klimu, výhřev zrcátek, skel, sedaček, rádio, nabíječku na mobil atd...to už by neutáhl a pokud by napětí kleslo pod napětí na baterce tak by jí to opravdu vybíjelo.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2239
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#17 Příspěvek od Hubert » 10 zář 2015 12:58

Ano alternátor má max výkon 100A(120A) a to když je studený tak to opravdu dá. Ale jakmile dobíjí hodně vybitou baterii tak dá max výkon tak 3-5 min. Pak začne jeho výkon klesat díky vnitřní ochraně proti spálení. Mám zkušenost že 100A alterántor není schopný trvale dodávat více jak 40A. Pokud vezmu v úvahu že auto má běžnou spotřebu ve dne 15-25A tak moc baterie nedobíjí, natož v noci.
Situaci nevyřeší ani silnější altík snad jenom lepší chlazení. Mám Dual battery sytém (DBS) a tak vím jak se baterie nabíjí. A s klidem můžu říci že hlavní baterie je dobitá do 10 -20 min. Ale sekundární která je využívána na spotřebiče když auto stojí tak se nedobije na 90% ani za 3 hod.

Jinak nejlevnější DBS který spolehlivě funguje je:
Modul na denní svícení který se aktivuje klíčkem sepne propojovací relé mezi hlavní a sekundární baterii při překročení napětí 13,5V má cca 6 -20 sec prodlevu při rozepnutí při poklesu napětí. Na každou baterii Voltmetr. Celé to i s 100A relátkem vyjde do 600 Kč.
Relé cca 120 Kč autopotřeby
Modul DRL 100 kč ebay
Voltmetr 90 Kč ebay ty je dobré mýt třeba 3. Alt, hlavní bat a sekundární bat.
pak nějaké kabely

Pokud chci propojit start baterie použije se normální bateriový spínač.

Samo sebou že to nemá tak propracovaný systém regulace jako komerční DBS, ale zase je to jednoduché, spolehlivé a funkční.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 972
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#18 Příspěvek od HST » 10 zář 2015 22:27

...souhlas s manualnim resenim. Ja mam v D3 ten traxide kit z australie. Odpojuje pri poklesu pod 12V. Naprd. V zime 12V na hlavni baterce je malo. Az budu mit naladu se v tom povrtat tak to predelam na odpojovani aspon na 12.7v. Nebo na nastartovany motor jak pisou panove hore. Nebo fakt uplne na manual.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 972
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#19 Příspěvek od HST » 10 zář 2015 22:31

Jinak jsem ted menil spinaci blok k navijaku a zbyl mi starej blok solenoidu, tri z nich jsou funkcni, muzu jeden pratelsky za dobry slovo zanechat - na toto by se hodil. Kdyztak SZ...
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 3958
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + d5
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#20 Příspěvek od low » 11 zář 2015 00:39

Jeste jednou si rejpnu. Na co mit dve baterie???
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Odpovědět