Jaký máte duální bateriový systém?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2078
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#41 Příspěvek od habakuk » 03 lis 2018 09:21

kaligula píše:ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Asi na D3 co?


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 552
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#42 Příspěvek od kaligula » 03 lis 2018 10:46

jojo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 552
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#43 Příspěvek od kaligula » 24 led 2019 08:12

tak jsem tam nacpal 60Ah, vejde akorát, je to asi maximum, za baterkou je v pohodě prostor pro pojistky a relé, dneska to jdu nakoupit a v sobotu vykutím, dám potom foto,
ale ještě takový dotaz nebo spíše tipy: kam byste umístili ovládání od T-max ? tak aby se vám to líbilo esteticky, bylo to praktické na montáž a případně po demontáži nezbyly ošklivé díry

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#44 Příspěvek od MadTom » 24 led 2019 08:20

S umístěním v D3 ti nepomůžu, ale co se týče montáže, tak 3M dělá výborné samolepící suché zipy, které doopravdy drží.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2071
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#45 Příspěvek od Rennie » 24 led 2019 10:38

kaligula píše:tak jsem tam nacpal 60Ah, vejde akorát, je to asi maximum, za baterkou je v pohodě prostor pro pojistky a relé, dneska to jdu nakoupit a v sobotu vykutím, dám potom foto,
ale ještě takový dotaz nebo spíše tipy: kam byste umístili ovládání od T-max ? tak aby se vám to líbilo esteticky, bylo to praktické na montáž a případně po demontáži nezbyly ošklivé díry
Petře nekde k radicce? Když tak kousek sucháce poskytnu
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 339
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#46 Příspěvek od Wobl » 15 zář 2019 18:32

Mate nekdo T-Max dual battery? Nejak se mi nepozdava nabijeni a kdyz jsem meril napeti pred a za solenoidem, je tam rozdil 0,5V. Pred mam 13,8 a na vystupu 13,3, coz je dost malo na nabijeni. avic je to snad jenom rele a ne dioda, zby to zralo. Jestli to muzete nekdo promerit, bylo by to fajn vedet, jestli je to normal nebo ne. Dik

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 552
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#47 Příspěvek od kaligula » 16 zář 2019 09:08

Podívám se doma a změřím
úbytek 0,5 V by odpovídalo přechodovému odporu na kontaktech máš ho nový nebo jste už spolu něco prožili ?

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#48 Příspěvek od MadTom » 16 zář 2019 09:19

0,5V na silových kontaktech relé je strašně moc. A správně píšeš, že ta druhá baterka by se nedobíjela. Jsi si jistý, že to co měříš je relé a nikoliv nějaká dioda nebo polovodičový prvek?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 339
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#49 Příspěvek od Wobl » 16 zář 2019 11:27

Mam ho tak 2 roky, takze se uz pekne vypalil:).
Tome nevim, ale mam za to, ze T-Max dodava rele. Je mozny, ze proste vevnitr uz ty kontakty odchazej, coz jestli je pravda, tak po 2 letech je to smejd. Zkusim ho rozebrat, jestli to bude vratnej proces a mrknu do nej.

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#50 Příspěvek od MadTom » 16 zář 2019 11:39

Rozeber, vyfoť a pochlub se.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 339
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#51 Příspěvek od Wobl » 16 zář 2019 11:49

Tak je to rele, ted jsem ho odmontoval a rozebrat se neda. Odpo si koupim Cyrix od Victronu a kdyz bude fungovat, tak ho kuchnu a mrknu do nej:)

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 339
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#52 Příspěvek od Wobl » 16 zář 2019 11:56

kaligula píše:
16 zář 2019 09:08
Podívám se doma a změřím
úbytek 0,5 V by odpovídalo přechodovému odporu na kontaktech máš ho nový nebo jste už spolu něco prožili ?
Dik, jsem vazne zvedavej. Do vikendu fungoval normalne, takze pocitam, ze odchazi. Kdyby to delal od zacatku, tak si toho vsimnu driv.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 552
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#53 Příspěvek od kaligula » 16 zář 2019 12:27

může tam být nějaký bordel, špína, prach, bahno, záleží kde ho máš v autě, ale taky jenom oxidace kontaktů vlivem vlhkosti,
nebo opálené kontakty vlivem jiskření při rozpojování
začni očištěním a namazáním všech kontaktů zvenku, dotažením spojů, pokud se nic nezlepší tak nezbyde než se kouknout dovnitř,

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 339
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#54 Příspěvek od Wobl » 16 zář 2019 13:38

Mam ho u baterek pod ridicem a je netknutej. Teda zvenku. Az rozjedu ten Victron, tak ho riznu a uvidim. Podle mne to bude cina, neni na tom jedina znacka vyrobce nebo stitek. Ale to ty musis mit taky, ne?):

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 552
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#55 Příspěvek od kaligula » 16 zář 2019 17:40

ja ho mam schovany pod druhou baterkou a pojistkama takze na neho nevidim, meril jsem teda na baterkach, pri volnobehu a mam na primarni baterce 13,70 a na sekundarni za t-maxem 13,68 tak v pohode, obe baterie jsou ted nabite,
t-maxe mam rok

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 339
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#56 Příspěvek od Wobl » 16 zář 2019 18:32

Super, diky. To teda znamena, ze rele je v haji. Vzhledem k chybejicimu stitku to bude neco podobnyho: https://www.ebay.com/itm/DC-12V-200A-No ... Sw5KFbUHWX
Ted jsem tam namontil ten Cyrix a vsechno jede jak ma. Vyzkousel jsem ho obousmerne a funguje. Az se dostanu k flexe, tak to stary rele otevru.

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 339
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#57 Příspěvek od Wobl » 17 zář 2019 16:35

Takze jsem stare rele kuchnul. Jeden kontakt ma na sobe neco specenyho a to samy na protikusu, takze tam byl zrejme spatnej kontakt. Je fakt, ze kdyz bylo sepnuty, tak jsem na nem neudrzel ruku, ale to by melo bejt normalni. Kazdopadne je jasny, ze u T-Maxu tu logiku spinani a rozpinani dela ovladac a ne rele, v nem zadnej obvod neni. Takze ve spojeni se Cyrixem je to idealni. Bud to sepne rele nebo ovladac od T-Maxu :Pohoda:
IMG_20190917_161354.jpg
IMG_20190917_161427.jpg

Uživatelský avatar
marsant
Příspěvky: 184
Registrován: 20 črc 2016 20:02
tel.: 731 158 337
auto: LR Discovery 3
Bydliště: Havířov

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#58 Příspěvek od marsant » 28 dub 2020 07:12

kaligula píše:tak jsem tam nacpal 60Ah, vejde akorát, je to asi maximum, za baterkou je v pohodě prostor pro pojistky a relé, dneska to jdu nakoupit a v sobotu vykutím, dám potom foto,
ale ještě takový dotaz nebo spíše tipy: kam byste umístili ovládání od T-max ? tak aby se vám to líbilo esteticky, bylo to praktické na montáž a případně po demontáži nezbyly ošklivé díry
Peto kudy jsi se protahl s kabelazi z pojistek z druhe baterky do kabiny na strane ridice? Tou manzetou viz foto co je cca v urovni ukotveni brzdoveho pedalu?
Koukal jsem na to a prijde mi to fakt dost tesne z obou stran ... tech origo dratu je tam uz ted fakt husto.
Je to jedine misto nebo se da jeste jinudy nekde?

A taky neni lepsi se protahnout jen hlavnim + a - kabelem a pojistkovou skrin udelat v kabine? Myslim ze by mi v pohode vesla na svislou plosku vedle packy kapoty. Prakticky pod Xliftera ale niz aby byla dostupna a dobre videt. Na ten hlavni privod pak dat k baterce jen jistic?Obrázek

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk


Rennie
Příspěvky: 2071
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#59 Příspěvek od Rennie » 28 dub 2020 07:19

marsant píše:
kaligula píše:tak jsem tam nacpal 60Ah, vejde akorát, je to asi maximum, za baterkou je v pohodě prostor pro pojistky a relé, dneska to jdu nakoupit a v sobotu vykutím, dám potom foto,
ale ještě takový dotaz nebo spíše tipy: kam byste umístili ovládání od T-max ? tak aby se vám to líbilo esteticky, bylo to praktické na montáž a případně po demontáži nezbyly ošklivé díry
Peto kudy jsi se protahl s kabelazi z pojistek z druhe baterky do kabiny na strane ridice? Tou manzetou viz foto co je cca v urovni ukotveni brzdoveho pedalu?
Koukal jsem na to a prijde mi to fakt dost tesne z obou stran ... tech origo dratu je tam uz ted fakt husto.
Je to jedine misto nebo se da jeste jinudy nekde?

A taky neni lepsi se protahnout jen hlavnim + a - kabelem a pojistkovou skrin udelat v kabine? Myslim ze by mi v pohode vesla na svislou plosku vedle packy kapoty. Prakticky pod Xliftera ale niz aby byla dostupna a dobre videt. Na ten hlavni privod pak dat k baterce jen jistic?Obrázek

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Máš v podstatě dvě možnosti. Buď na straně řidiče vedle brzdového posilovače nebo pak na straně spolujezdce za baterkou na obou jsou celkem velké pruchodky. U řidiče je to bych řekl jednodušší. Na straně spolujezdce je asi vhodné před taháním sundat pojistkovy box za kterým je pruchodkaObrázek
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Jaký máte duální bateriový systém?

#60 Příspěvek od MadTom » 28 dub 2020 07:49

Dotaz a možná informace k zamyšlení - nejsou ty průchodky ještě navíc vyplněné mezi kabely tmelem? Na několik autech jsem se o něco podobného snažil, a byl celkem porod ten tmel propíchnout a nepoškodit u toho ostatní kabely.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět