XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#21 Příspěvek od HST » 06 pro 2015 20:49

... tak tak. Vite co, nekdo po praci chodi na ryby... ja koumam cidlo.

Zatim asi posledni nevyresenej kousek skladacky mam kde sehnat ty konektory.
Na jednom s nich je AMP, dalsi oznaceni neni.

Service parts se jmenujou YPC50400 a YPC800830. Ale to jsou jenom samice. Potrebuju i samce. A idealne do plosnaku.
Je dost mozny, ze se to bude dat koupit ne jako landrover part, ale proste jako prislusnej automotive konektor, kterej bude pasovat.

Tak po tom se ted pidim. LLamsaci je taky nekde berou.
C2030.png
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#22 Příspěvek od MadTom » 06 pro 2015 20:54

Na konektory do plošňáku zapomeň - budeš s tím mít akorát problém kam to potom připojit do stávající kabeláže, aby se ti tam vešla i krabička s tím plošňákem.
AMP je dnes součásti TYCO - nejblíž mají fabriku v Kuřimi, kde mimo jiné dělají i konektory a celé svazky. Ale když se ti podaří prokousat jejich webem, tak tam mají docela dobré katalogy a bývalo možné od nich sehnat vzorky, teda pokud byla daná věc někde na skladě. Protože kupovat na ověření celé balící množství není zrovna ideální.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#23 Příspěvek od Kokesek » 07 pro 2015 07:41

projdi si ford nebo PSA konektory. Ucvaknes to na vrakarne.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#24 Příspěvek od HST » 09 pro 2015 20:37

Tak zatim dik vsem.
Objednal jsem kupu elektroniky od cinana, takze ted mesic pauza nez to prijde a pak uvidime jak to pujde.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#25 Příspěvek od HST » 13 pro 2015 00:26

Hle, ty sobotni zimni vecery...
Takže jsem dneska udelal uber prototyp, design samo hodny svetove urovne. Teda jeste tam bude vic lepici pasky a tak.
Zitra to snad zkusim nazivo a tim padem se uz dopredu objednam do servisu na opravu celeho perovani :D
20151212_235345.jpg
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#26 Příspěvek od mipr » 13 pro 2015 09:02

:yes

len pokracuj, vyzera to moc dobre... :)
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#27 Příspěvek od NOTIX » 13 pro 2015 19:39

:yes :yes :yes
tesimse na výsledek :mrgreen:
to mě hodně zajímá, takovýdomácí llams
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#28 Příspěvek od HST » 14 pro 2015 20:29

tvl... venku tma, zku...na zima, a jednotka rizeni perovani je snad v tom nejdebilnejsim miste, tam se proste neda dostat. S celovkou na ulici jak corkar. Fakt napikacu.
KRALOVSTVI za dilnu. Vytapenou. Se zvedakem. Kralovstvi.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#29 Příspěvek od xxx » 14 pro 2015 20:49

:bandit :D :D

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#30 Příspěvek od HST » 14 pro 2015 22:53

Tak jako mazec... cekal jsem ledasco, pozar, vybuch, odstavku temelina - vse krome toho co se stalo...

... ono to totiz funguje!...

Diskoska tancuje podle toho jak se ji rekne.
Presne tak jak by clovek cekal. Zmacke cudlik a auto leze hore. Druhej cudlik a leze dole. Tak to de :)
Na to ze jeden vecer bylo nacvakani do kontaktniho pole a napsani software a druhej vecer test v aute (opakuji zku....a zima!), to de.
(plus teda prorazeni hadicky k mechum v jihlave minulou zimu a diky tomu hodne moc koumani jak to perovani vlastne funguje)

Samozrejme to ma jiste provozni nevychytavky, jako napriklad bych asi volil jinou barvu toho kontaktniho pole a propojovacich dratku atd.
Ne vazne, koncept dobry, smer je to evidentne spravnej, ale k "hotovy" veci to ma jeste hodne daleko... tak 10% ze 100 rekl bych, napada me tam asi 50 veci, ktere bude potreba resit.

Dobry je, ze to pujde udelat z hlediska auta blbuvzdorne, tzn ne dalsi potencialni kurvitko, ale proste modul kterej se "zaradi" do cesty cidel jen kdyz bude potreba.

Jinak se mi dost libi "volnost" ve smyslu ze si proste nacvakam o kolik dolu / nahoru dle libosti. Ne jako llamsy 3 definovany polohy.
A mimochodem velmi nadejne vypada manipulace s jednotlivymi koly individualne, z cehoz asi pujde udelat self-leveling, uzitecny na kempovani.

Takze tak. Chce to dalsich par veceru na experimenty.

PS: jinak cidla vysky - ty novejsi 3 pinovy - potenciometr (asi) nejsou. Je to dle me dost sofistikovana vec, pravdepodobne zalozena na hallove detektoru / cipu ala AS5162. Oproti tomu stary 6 pinovy cidlo fakt potenciometr je. To vim nabeton, jedno jsem rozrezal.
20151214_211301.jpg
Hore! O kolik a jak moc nevim, tma, zima...
Hore! O kolik a jak moc nevim, tma, zima...
Konektory jsem nesehnal, tady to chtelo trochu odvahy precvakat puvodni draty
Konektory jsem nesehnal, tady to chtelo trochu odvahy precvakat puvodni draty
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#31 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2015 23:39

Nevím jak u D3, ale u D2 jsou ti čidla na Hallově principu určitě - je to popsané i v Rave. Je to totiž bez nechanických kontaktů a celé zalité. A stejná čidla akorát s kratšíma pákama mám třeba v Mondeu, tam je to kvůli automatickému řízení xenonů.

A gratuluju, jak správně píšeš, máš za sebou 10%. :mrgreen:
Teď se může začít bavit takovýma drobnostmi jako aby to fungovalo minimálně v teplotním rozsahu -30 až +60°C, což s LCD displejem je docela zábavná věc. Aby se to po vypnutí klíčku ve správné chvíli taky vyplo a nevyžíralo to baterku - 1mA je hodně velká spotřeba v klidu. A tím můžeš pokračovat.

Nepájivé pole je super věc, když jsem to před 14 lety donesl do práce, tehdy jako brigáník, a něco na tom složil, tak přišel šéf, jestli už to funguje, když jsem řekl že jo, tak s tím lehce zatřepal na stole a donesl mi univerzální desku, že to na ni mám přeletovat a potom můžeme pokračovat. Samozřejmě to po zatřepání fungovat přestalo. :hmm: To bylo naposledy kdy jsem nepájivé pole použil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#32 Příspěvek od NOTIX » 15 pro 2015 06:00

:clap :clap :clap
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#33 Příspěvek od RudaK » 15 pro 2015 17:22

:yes je to super .... akorát já mám už podobnou věc od toho Australana, který se taky po večerech nudil :)
p.s. Ten LLAMS sice má jen tři polohy,ale je to plně dostačující v kombinaci se stávajícím Terain response na takové to domácí offroadění :Pohoda: . Spíš to bude lepší v případě nezávislého nastavení jednotlivých kol tz. možnost vyrovnání auta v jakémkoli terénu .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#34 Příspěvek od HST » 16 pro 2015 18:39

RudaK píše::yes je to super .... akorát já mám už podobnou věc od toho Australana, který se taky po večerech nudil :)
p.s. Ten LLAMS sice má jen tři polohy,ale je to plně dostačující v kombinaci se stávajícím Terain response na takové to domácí offroadění :Pohoda: . Spíš to bude lepší v případě nezávislého nastavení jednotlivých kol tz. možnost vyrovnání auta v jakémkoli terénu .
... 3 polohy to je jasny :)) - jsou plne dostacujici. Ovsem z marketingoveho hlediska je potreba ale rict, v cem nase "golden tsechische rucicky" verze bude lepsi, zejo :D

Dalsi progres bude:
1. Pajena verze v krabicce, kde se nic neuklepe, overeni signalu osciloskopem, testovani limitu maximalnich vychylek kola, vyrobeni prevodniku offset napeti -> zdvih v milimetrech a prislusna uprava SW.
2. s tim pak budu par dnu jezdit a sledovat co to dela a ladit.
(Tzn pro MadToma to bude tak 12% ze 100%)

Pak promyslim plan na 13-100%, je toho fakt mrak.
Zatim me nadseni neopousti...

Takže update za pár dní. A doufám, že Ad1 stihnu už do Jihlavy.

A objednal jsem čip na canbus, bude-li čas, podívám se i na to, zdali se domluvime přímo s ECU po canbusu. Ale to je tak 200% a dále :D
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#35 Příspěvek od Kokesek » 16 pro 2015 18:52

HST píše:
RudaK píše:
A objednal jsem čip na canbus, bude-li čas, podívám se i na to, zdali se domluvime přímo s ECU po canbusu. Ale to je tak 200% a dále :D

To je ONO! to podporuju :hand
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#36 Příspěvek od HST » 18 pro 2015 13:16

... tak decentne popojedem...
Vcerejsi odpoledni pajeni a dvouhodinove zahrivani 3d tiskarny :D
20151218_130504.jpg
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#37 Příspěvek od MadTom » 18 pro 2015 13:45

Hezké, když tak koukám na ty dráty, tak co zkusit první test elektromagnetické komptability? Vem mobil, dej ho mezi ty dráty a zavolej na něj. A podobně to zkus, jestli máš, s ruční vysílačkou. A nejdřív to udělej mimo auto. Možná budeš překvapen, co to najednou začne dělat nebo nedělat. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#38 Příspěvek od Hubert » 18 pro 2015 13:46

Co další level dotykové TFT 2,5" ?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#39 Příspěvek od HST » 18 pro 2015 13:53

Madtom: Ty mas stale validni pripominky, super. To je potreba resit.
Zatim je to prototyp kde mam ucelove vytazeny vsechny signaly na dlouhym kabelu, abych se k nim dostal a mohl merit.
Postupne to planuju presunout, ze jednocip bude tesne vedle ECU a ven povede pouze ovladani / displej.

Hubert:
:))
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

#40 Příspěvek od MadTom » 18 pro 2015 14:37

To já jenom proto, aby jsi se potom v autě nedivil, až ti někdo zavolá. :mrgreen: A není to jenom o délce drátů, ale hlavně o filtrech a blokování - nejspíš tam máš nějakej stabilizátor napětí. Klasické 7812, když se tomu nedaly blokovací kondenzátory a ocitlo se to ve VF poli, tak se chovali tak, že to na vstupu to na výstupu. A je jasné, že to ničemu moc neprospělo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět