a nebo by to vypadalo taktoRudaK píše:Tak se to bude chvíli houpat a pak dojde vzduch a bude klid .....MadTom píše: Hlasem ne, co když bude v noci chrápat?
XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Moderátor: Miky_CZ
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Přesně ten jsem měl na myslí.HST píše:- .......
- Nivelaci vidím ideal pomocí MPU-6050 – levny, funkcni, vyzkouseny.
.............
Ten display co jsi psal 128x64 bude OLED?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Ta jednoducha grafika by ukazovala v podstate schematicky "rez tlumicem", nebo vysku stredu kola, jak chcete. Cilova optimalni vyska + aktualni vyska kola.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Potreboval bych radu matematika ohledne toho levelingu. Trochu si oprasuju stredni skolu
Z uhlu naklonu spocitat o kolik je potreba pohnout kolama.
Zatim jsem vymyslel toto:
1. Vezmu rozvor naprav (predozadni naklon)/ rozchod naprav (bocni naklon) a predstavim si to jako kruznice.
2. Na kazde kruznici vynesu uhel naklonu a vypocitam delku drahy oblouku od uhlu nula.
3. Delku je nutno aplikovat v opacne polarite na Predni/Zadni kola (predozadni), stejne tak leve / prave kola (bocni)
4. Vysledne delky krizove sectu pro vsechny kola.
Tzn delka kruhveho oblouku L=uhel * 2 * Pi * R / 360 Nebo Sinus(uhel)*R?
Fuj, matematika.
Rozumi tomu nekdo?
Z uhlu naklonu spocitat o kolik je potreba pohnout kolama.
Zatim jsem vymyslel toto:
1. Vezmu rozvor naprav (predozadni naklon)/ rozchod naprav (bocni naklon) a predstavim si to jako kruznice.
2. Na kazde kruznici vynesu uhel naklonu a vypocitam delku drahy oblouku od uhlu nula.
3. Delku je nutno aplikovat v opacne polarite na Predni/Zadni kola (predozadni), stejne tak leve / prave kola (bocni)
4. Vysledne delky krizove sectu pro vsechny kola.
Tzn delka kruhveho oblouku L=uhel * 2 * Pi * R / 360 Nebo Sinus(uhel)*R?
Fuj, matematika.
Rozumi tomu nekdo?
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14947
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Pěknej displej, a nemáš strach, že to bude trošku nesrozumitelné, když to bude psát čínsky?
K té matematice - to jako chceš odměřit výšku resp. úhel kol a naklopení auta a z toho dopočítat, jak moc se to má dofouknout? Není to zbytečně složité? Nestačilo by najít, který roh auta je nejníž a ten přifouknout, a podobným postupem srovnat celé auto. A nějak do toho zakomponovat rozhodování, jestli zvedat nebo naopak spouštět (podle toho, jak moc je kolo už zvedlé, aby jsi zůstal v pracovním rozsahu)?
A nezapomenout na hysterezi, aby to nezůstalo kmitat nahoru a dolů kolem cílové výšky.
V řídící jednotce motoru běží většina řídících cyklů přes lineární aproximaci z 2 nebo vícerozměrných tabulek (map). A ono to vychází docela pěkně přesné. Stejnej princip jsem používal i u měřiče vysokofrekvenčního výkonu, kde jsem potřeboval linearizovat čidlo a provést mu kmitočtovou korekci. Bylo to o mnoho jednodušší a rychlejší výpočetně, a hlavně se tomu daly jednoduše editovat parametry té mapy. Na rozdíl od pokusu s aproximací nějakým polynomem pátého řádů, kde jsem ho musel vždy nejdřív někde ze změřených dat vypočítat a potom změnit všechny jeho parametry. Takže jsem měl dvě tabulky a nejdřív jsem prošel linearizací a potom kmitočtovou korekcí - dvě jednoduché cykly. Výhoda byla, že obě korekce na sobě byly nezávislé.
K té matematice - to jako chceš odměřit výšku resp. úhel kol a naklopení auta a z toho dopočítat, jak moc se to má dofouknout? Není to zbytečně složité? Nestačilo by najít, který roh auta je nejníž a ten přifouknout, a podobným postupem srovnat celé auto. A nějak do toho zakomponovat rozhodování, jestli zvedat nebo naopak spouštět (podle toho, jak moc je kolo už zvedlé, aby jsi zůstal v pracovním rozsahu)?
A nezapomenout na hysterezi, aby to nezůstalo kmitat nahoru a dolů kolem cílové výšky.
V řídící jednotce motoru běží většina řídících cyklů přes lineární aproximaci z 2 nebo vícerozměrných tabulek (map). A ono to vychází docela pěkně přesné. Stejnej princip jsem používal i u měřiče vysokofrekvenčního výkonu, kde jsem potřeboval linearizovat čidlo a provést mu kmitočtovou korekci. Bylo to o mnoho jednodušší a rychlejší výpočetně, a hlavně se tomu daly jednoduše editovat parametry té mapy. Na rozdíl od pokusu s aproximací nějakým polynomem pátého řádů, kde jsem ho musel vždy nejdřív někde ze změřených dat vypočítat a potom změnit všechny jeho parametry. Takže jsem měl dvě tabulky a nejdřív jsem prošel linearizací a potom kmitočtovou korekcí - dvě jednoduché cykly. Výhoda byla, že obě korekce na sobě byly nezávislé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Ridici jednotka v diskarne reaguje na zmeny kol s ca 5-10 sec zpozdenim a navic ignoruje zmeny mensi ca 2 cm. Nelze dobre delat samo-korekcni cyklus, resp. by trval moc dlouho. Chci zmerit uhly, vzit v uvahu aktualni vylozeni kol, spocitat korekce a ty "aplikovat".MadTom píše:K té matematice - to jako chceš odměřit výšku resp. úhel kol a naklopení auta a z toho dopočítat, jak moc se to má dofouknout? Není to zbytečně složité? Nestačilo by najít, který roh auta je nejníž a ten přifouknout, a podobným postupem srovnat celé auto. A nějak do toho zakomponovat rozhodování, jestli zvedat nebo naopak spouštět (podle toho, jak moc je kolo už zvedlé, aby jsi zůstal v pracovním rozsahu)?
A nezapomenout na hysterezi, aby to nezůstalo kmitat nahoru a dolů kolem cílové výšky.
To cele opakovat jednou, max 2x.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14947
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
Tak to potom jo. A nestačily by na to ty předpočítané mapy (tabulky)?
Spočítat je budeš ale muset stejně. A abych pravdu řekl, bez obrázku jsem z tvýho popisu nepochopil, co vlastně chceš počítat.
Spočítat je budeš ale muset stejně. A abych pravdu řekl, bez obrázku jsem z tvýho popisu nepochopil, co vlastně chceš počítat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
vzorec máš správně, ještě jde zjednodušit L=úhel*Pi*r/180, ale jak píše Tom, ani já tomu nějak nerozumím, co tím chceš počítat?HST píše:Potreboval bych radu matematika ohledne toho levelingu. Trochu si oprasuju stredni skolu
Z uhlu naklonu spocitat o kolik je potreba pohnout kolama.
Zatim jsem vymyslel toto:
1. Vezmu rozvor naprav (predozadni naklon)/ rozchod naprav (bocni naklon) a predstavim si to jako kruznice.
2. Na kazde kruznici vynesu uhel naklonu a vypocitam delku drahy oblouku od uhlu nula.
3. Delku je nutno aplikovat v opacne polarite na Predni/Zadni kola (predozadni), stejne tak leve / prave kola (bocni)
4. Vysledne delky krizove sectu pro vsechny kola.
Tzn delka kruhveho oblouku L=uhel * 2 * Pi * R / 360 Nebo Sinus(uhel)*R?
Fuj, matematika.
Rozumi tomu nekdo?
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky
už jsem si to nakreslil, jo
Jak chceš měřit ten úhel? A jak chceš určit, podle kterého kola se auto má srovnat?
Jak chceš měřit ten úhel? A jak chceš určit, podle kterého kola se auto má srovnat?
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Úhel náklonu vuci zemi změrím k tomu určeným čipem. V podstatě stejná technologie jako v jakýmkoliv smartphone.
Idea je zatim vzit rovinu rovnobeznou s autem prochazejici zhruba stredem kol v normalni vysce - jako referenci - nakony nulove.
(resp ona rovina mi vychazi asi o centimetr vys nez "normal" - pak bude shodna draha nahoru i dolu a tedy maximalni mozne "vykrizeni")
A od ni spocitat vychylku kazdeho kola vuci rovine aktualni zmerene.
Takze nechci urcovat od ktereho kola se ma srovnat, vyjdu z te roviny.
Jen musim osetrit situaci kdy nektere z kol bude vic ci mimo stred protoze stoji na hrbolu/dire, ale to by jit melo.
Upravil jsem 1. prispevek ve vlakne.
Idea je zatim vzit rovinu rovnobeznou s autem prochazejici zhruba stredem kol v normalni vysce - jako referenci - nakony nulove.
(resp ona rovina mi vychazi asi o centimetr vys nez "normal" - pak bude shodna draha nahoru i dolu a tedy maximalni mozne "vykrizeni")
A od ni spocitat vychylku kazdeho kola vuci rovine aktualni zmerene.
Takze nechci urcovat od ktereho kola se ma srovnat, vyjdu z te roviny.
Jen musim osetrit situaci kdy nektere z kol bude vic ci mimo stred protoze stoji na hrbolu/dire, ale to by jit melo.
Upravil jsem 1. prispevek ve vlakne.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14947
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
A co to bude dělat, když si to někde sedne spodkem na hrb?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Predpokaldam, ze to co v takovem pripade udela elektronika standardne.
Zafreezuje jakekoliv dalsi pohyby mechu a spadne do "suspension in extended mode".
Udajne to ECU detekuje tak, ze vypousti mechy, klesa tlak, ale neni k tomu pokles napeti na cidle vysky.
Nicmene to bys musel fakt zbesile zaparkovat
Zafreezuje jakekoliv dalsi pohyby mechu a spadne do "suspension in extended mode".
Udajne to ECU detekuje tak, ze vypousti mechy, klesa tlak, ale neni k tomu pokles napeti na cidle vysky.
Nicmene to bys musel fakt zbesile zaparkovat
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Orig jednotka při zjištění,že se spodek opřel o zem by měla vzduchu do měchů přidat,aby se vozidlo samo vyprostilo ... aspoň takle to dělá . Obráceně,když je podvozek víc zvedlý ( kratší táhla ) tak jednotka vzduch preventivně vypustí ( pokud dojde k většímu vyvěšení kola ) a pak nedá povel kompresoru,aby dofoukl vzduch , páč si myslí,že došlo k utržení čidla a nechce napáchat víc škod To se stalo mě a oprava spočívá v tom,že se zvedne auto heverem,aby se dostaly raménka čidla na ty reostatové drátky a daly vědět ŘJ ,že se vlastně nic nestalo a kompresor začne kompresorovat ...MadTom píše:A co to bude dělat, když si to někde sedne spodkem na hrb?
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Spodkem na hrb mu nevadi, kdyz je v toleranci drahy cidla. A jeste se meri cas po ktery tam zustal. To znamena ze i kdyz je na brichu ale ne dlouho tak system porad funguje. Jestlize zustane vyset a draha cidel uz je vycerpana pak se ceka na vyprosteni. Znova zapnouti klicku overi jestli je stav porad stejny nebo jestli doslo ke zmene a pusti proces nivelace podle korekcni tabulky.
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Kokesek píše:Spodkem na hrb mu nevadi, kdyz je v toleranci drahy cidla.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Michale nevím z hlavy, řešilo se to tu na fóru Xkrát, hledej (koukám že jsi to postnul snad do 5+ vláken).
... jinak u mě teď decentně míň času, věnuju se lifteru po nocích. Progress se zpomalil, psaní "human-interface" žere dost času a Cčko (to je programovací jazyk té věci) se učím za pochodu.
Plus čekám na displeje - jak jinak, z aliexpresu.
Nicméně malá ochutnávka jak to bude asi vypadat:
... jinak u mě teď decentně míň času, věnuju se lifteru po nocích. Progress se zpomalil, psaní "human-interface" žere dost času a Cčko (to je programovací jazyk té věci) se učím za pochodu.
Plus čekám na displeje - jak jinak, z aliexpresu.
Nicméně malá ochutnávka jak to bude asi vypadat:
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
já se stavím Honzo první do řady. To musím mít, až se rozjede výroba
- richo.70
- Příspěvky: 466
- Registrován: 17 led 2013 22:19
- tel.: 723083731
- auto: LR 3, LR 4
- Bydliště: PV a RpR
- Kontaktovat uživatele:
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
jj moc pěkný.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Stojím ve frontě , taky bych kúpil
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.