XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1061 Příspěvek od HST » 31 led 2021 10:17

Ahoj,
Svetla: Pravda nijak jinak, nez empiricky - vlatni zkusenosti - jsem to nemeril. Me zkusenosti se shoduji s tim, co pisete.
Snizeni/zvyseni "v rovine" naklon svetel neovlivnuje.

I z logiky veci - ono doladit zmenu vysky auta +- par cm _v rovine_ na vzdalenost, kam svetla sviti (100m) by znamenalo zmenu uhlu svetla snad v setinach stupne.

Co svetla samozrejme roztreli je leveling, trailer asistent apod. Ovsem z logiky veci vyplyva, ze dostelovani svetel by melo spise pomahat, nez skodit, nicmene ani jeden z techhto rezimu neni nic s cim by clovek jezdil po silnici.
Elektronika svetel (spekuluji) asi nejak hlida pohohu auta z naklonoveho cidla a asi ji jeste kombinuje s vylozenim kol (LR EAS jednotka posila dale do systemu auta vysky kol).

Co ale mozne je, to si dovedu predstavit ze LR inzenyri udelali je, ze v packove poloze offroad se svetla sklopi malicko dolu. Coz se pri zvednuti Xlifterem na +55mm nestane - auto si mysli ze je "normal". Nicmene zmena na dosvit/oslneni do dalky bude zanedbatelna.
Zkusim to nekdy zmerit.

H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 642
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1062 Příspěvek od kaligula » 02 úno 2021 18:27

Mi to nedalo, a pri zmene z +25 na +55 se mi svetlo cca ve vzdalenosti 25 metru posune o cca 15 cm nahoru

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2883
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1063 Příspěvek od Lukasino » 02 úno 2021 18:42

Jako na zemi že je delší dosvit? Nebo na stěně a opravdu nahoru?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o) momentálně L322 2010 TDV8
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 12914
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1064 Příspěvek od MadTom » 02 úno 2021 18:45

15cm na 25m by odpovídalo zhruba 3cm na 5m délky auta (počítáno přes prsty), to už by mělo jít pěkně změřit jako různé změna vzdálenosti kola od blatníku.
Napadá mě ještě jedna věc - nesrovná se to po projetí auta? Tedy podobně jako když se nastavuje geometrie pod kola dají pohyblivé placky, aby se neměla snahu natahovat směrem do boku, ale byla v takové poloze, jako při jízdě.Tím že má auto polonápravy, tak ty rozhodně nechodí svisle nahoru a dolu, ale do určité míry se budou pohybovat buďto po kružnici nebo se po šikmo. V obou případech se bude trošku měnit rozchod kol.
Napadá mě najít rovný plac končící zdí, dát si tam zarážku a k ní dojet v přímém směru s různě nastavenou výškou podvozku a až potom porovnávat na zdi výšku, do jaké světla svítí. Jestli se bude lišit oproti změně výšky auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 642
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1065 Příspěvek od kaligula » 02 úno 2021 19:48

25 metru pred autem,mi stoji doma strom, na něm se promitne horizont osvitu, ktery se se zmenou vysky podvozku o 3 cm posune o 15 cm vertikalne, do dalky,nevim nemam tak velkou zahradu

MadTom
Příspěvky: 12914
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1066 Příspěvek od MadTom » 02 úno 2021 20:08

Zkus pár metrů couvnout a potom popojet zpět, jestli to bude svítit do stejné výšky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2273
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1067 Příspěvek od Rennie » 02 úno 2021 20:33

Bych neřekl že to bude moc pac když jsem dal lift a větší kola bál jsem se ale nikoho jsem na plus 55 neoslnoval
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

dolinekdave
Příspěvky: 509
Registrován: 16 črc 2015 22:57

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1068 Příspěvek od dolinekdave » 02 úno 2021 21:22

Rennie píše:Bych neřekl že to bude moc pac když jsem dal lift a větší kola bál jsem se ale nikoho jsem na plus 55 neoslnoval
Ja jezdím plus 55 po městě i mimo a nikdo na mě zatím neblikal takže za mně v pohodě. ObrázekObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-J730F pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3592
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1069 Příspěvek od Maxsel » 02 úno 2021 22:50

kaligula píše: 02 úno 2021 19:48 25 metru pred autem,mi stoji doma strom, na něm se promitne horizont osvitu, ktery se se zmenou vysky podvozku o 3 cm posune o 15 cm vertikalne, do dalky,nevim nemam tak velkou zahradu
To, že se vodorovně, tedy horizontálně, prodlouží dosvit několikanásobně oproti kolmici je jasné, ale i kdyby to bylo 150x víc (cca odpovídá úhlu sklonu světel), neměla by to být podstatná vzdálenost (150x3=450) 4,5metru.

Z jednoduché logiky věci, pokud zvednu auto o 3cm, tak se v jakékoliv vzdálenosti na kolmé překážce může zvednout jen o ty 3cm. Pokud je to jinak, něco nefunguje...
Discovery 4 TDV6 HSE
Range Rover 4.2 Supercharged

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 219
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D3
Bydliště: Prachatice

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1070 Příspěvek od ladapes » 08 úno 2021 23:27

D2, D1 Camel, D2 a teď D3

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1071 Příspěvek od HST » 09 úno 2021 08:57

jj, oslovil me pred par dny Matthew Adby z UK, ze ho XLifter zajima a ze by okolo toho chtel udelat par videi na svuj Youtube kanal.
Pry jeste budou nasledovat dalsi "dily".
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1072 Příspěvek od HST » 09 úno 2021 09:15

a tady zase Glyn a jeho GON Granite & Marble Ltd youtube channel.
Je fajn, ze lidi to bavi natolik, ze tocej videa, vicemene sami od sebe :)


Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1732
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1073 Příspěvek od DjALF » 09 úno 2021 11:01

ladapes píše: 08 úno 2021 23:27 https://www.youtube.com/watch?v=mrjUE7bioqI

tak další recenze :grin:
Včera večer jsem na to zrovna koukal :yes Propagace a recenzí není nikdy dostatek :muscle :Pohoda:
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Kubelik
Příspěvky: 11
Registrován: 03 led 2015 17:56
tel.: 725660800

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1074 Příspěvek od Kubelik » 13 bře 2021 16:15

Tak jsem včera taky koupil. Uz se těším až to tam Hubert nainstaluje :)
LR D3 255 000km

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 591
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1075 Příspěvek od Honza_offroad » 13 bře 2021 18:42

MadTom píše:15cm na 25m by odpovídalo zhruba 3cm na 5m délky auta (počítáno přes prsty), to už by mělo jít pěkně změřit jako různé změna vzdálenosti kola od blatníku.
Napadá mě ještě jedna věc - nesrovná se to po projetí auta? Tedy podobně jako když se nastavuje geometrie pod kola dají pohyblivé placky, aby se neměla snahu natahovat směrem do boku, ale byla v takové poloze, jako při jízdě.Tím že má auto polonápravy, tak ty rozhodně nechodí svisle nahoru a dolu, ale do určité míry se budou pohybovat buďto po kružnici nebo se po šikmo. V obou případech se bude trošku měnit rozchod kol.
Napadá mě najít rovný plac končící zdí, dát si tam zarážku a k ní dojet v přímém směru s různě nastavenou výškou podvozku a až potom porovnávat na zdi výšku, do jaké světla svítí. Jestli se bude lišit oproti změně výšky auta.
Ja bych jeste rekl, ze do toho zasahuje ECU svetel, ze pri zmene vysky nastavuje sklon svetel... pokud to teda auto pozna, kdyz je tam X


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Kubelik
Příspěvky: 11
Registrován: 03 led 2015 17:56
tel.: 725660800

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1076 Příspěvek od Kubelik » 13 bře 2021 19:57

Co nastane, kdyz na xlifteru je vybrán nějaký s programu výšky a otočím ovladačem výšky v aute Napr. na offroad? Navíc tovární programy mají svou výšku a rovnou jdou na offroad. Tuším MUD. Dekuji
LR D3 255 000km

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2883
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1077 Příspěvek od Lukasino » 13 bře 2021 20:00

Auto se zvedne ještě víc. Jen když máš ve standardu lift +75, tak po přechodu do offroadu se xlifter automaticky sníží na +55 jestli se nepletu :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o) momentálně L322 2010 TDV8
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2278
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1078 Příspěvek od Hubert » 13 bře 2021 20:24

Kubelik píše: 13 bře 2021 19:57 Co nastane, kdyz na xlifteru je vybrán nějaký s programu výšky a otočím ovladačem výšky v aute Napr. na offroad? Navíc tovární programy mají svou výšku a rovnou jdou na offroad. Tuším MUD. Dekuji
Budeš si muset koupít žebřík aby jsi nastoupil do auta.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1528
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: DEF 110 SW 300Tdi,D4
Bydliště: brnoo

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1079 Příspěvek od matooo » 13 bře 2021 20:28

nebo tohle nech si prodlouzit nohy :rofl
Image_5741271_435_0.jpg
Image_5741271_435_0.jpg (36.22 KiB) Zobrazeno 161 x

MadTom
Příspěvky: 12914
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1080 Příspěvek od MadTom » 13 bře 2021 21:17

To je furt v pohodě. Hlavně když s takto zdviženým autem přijedeš ke tchyni, tak ona tam nejspíš nenastoupí, a pokud nevyměkneš, tak už ji nebudeš muset vozit. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět