XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1081 Příspěvek od HST » 13 bře 2021 22:09

Lukasino píše: 13 bře 2021 20:00 Auto se zvedne ještě víc. Jen když máš ve standardu lift +75, tak po přechodu do offroadu se xlifter automaticky sníží na +55 jestli se nepletu :wink:
... presne tak. Proto jsem se tak moril s detekci origo vysky. Mas-li na XL nastaveno +75 a auto hodis do offroadu (at uz ty jako uzivatel, nebo terrain response sam), tak se XL snizi na +55. Pac +75 uz by bylo mimo rozsah.
Stejne je ale potreba to trochu hlidat a kdyztak na XL ubrat.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

tdo
Příspěvky: 1
Registrován: 25 črc 2020 11:17
tel.: 608183080
auto: Discovery 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1082 Příspěvek od tdo » 16 bře 2021 22:54

Ahoj, tak jsem se stal majitelem Disca IV a přemýšlím, čím pěkným a funkčním ho vybavit na cesty. X-lifter všechny tyto podmínky splňuje, tak bych se chtěl zeptat, jestli je nějaká sleva pro členy? Obzvlášť se těším na možnost samonivelace při spani ve střešním stanu, třeba už nebudu zapřenej nohama o konstrukci ... 😁 Diky za zprávu, Tomáš

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1083 Příspěvek od HST » 16 bře 2021 23:12

Ahoj, napisu ti SZ.

Jinak prave jsem dodelal masivni aktualizaci FAQ, tak tuhle otazku bych tam mohl pridat :D :D
https://www.xlifter.com/faq/
Lidi jsou fakt neuveritelny koumaci, oni uz i vymysleli ze se da treba konektor zastrcit do jineho slotu v EAS jednotce, ackoliv to fyzicky nejde, pac na konektoru jsou jine klice. A presto to dokazou. Ja to nechapu, ale je to tak :D

Jinak se Ceskym luhum a hajum omlouvam, po posledni velke aktualizaci webu "se" (jako sama, rozumite) zrusila ceska verze webu, nestiham udrzovat jazykove mutace, tak jsem to pojal ze doladim poradne anlgickou a pak se k ceske vratim. A vlastne i nemecke.

Ho.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3675
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1084 Příspěvek od Kokesek » 17 bře 2021 07:37

Nebylo by spatne pridat do skryteho menu bypass vadneho cidla. Tedy kopirovat hodnotu s dobreho cidla. Auto bez jednoho cidla v nouzovem rezimu sice funguje ale neda se ovladat a je podstatne nize nez je potreba. Co rikas Honzo pujde to?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1085 Příspěvek od HST » 17 bře 2021 09:30

Kokesek píše: 17 bře 2021 07:37 Nebylo by spatne pridat do skryteho menu bypass vadneho cidla. Tedy kopirovat hodnotu s dobreho cidla. Auto bez jednoho cidla v nouzovem rezimu sice funguje ale neda se ovladat a je podstatne nize nez je potreba. Co rikas Honzo pujde to?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yes, mam to v planu. Jeden z bodu pro 2021. Technicky to pujde - nejaky prumer z ostatnich kol, idealne jeste zkombinovat s informaci z naklonomeru - uvidime.
Plus idealne detekce umreleho cidla - treba napeti tesne kolem nuly nebo kolem 5V (mimo rozsah), nebo zasekle cidlo, nejak promitnuta do indikace uzivateli.
Mirne horsi jak udelat user interface, nejake napady uz mam, koneckoncu proto je tam menu "Recovery options", kde je dneska pouze ABS cidlo.
Přílohy
134666922_963637877797741_222595034394572780_o.jpg
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

MadTom
Příspěvky: 12914
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1086 Příspěvek od MadTom » 17 bře 2021 10:05

Jestli budeš "emulovat" čidlo, tak se zamysli nad nějakým rychlostním omezením, teda pokud informaci o rychlosti máš. Představa, že někdo utrhne v lese čidlo a zapne bypass, aby mohl vyjet z lesa je super. Trošku horší je představa, že takto poletí 150 po dálnici.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 772
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1087 Příspěvek od Dex » 17 bře 2021 14:14

To mu stejně klika dlouhodobě nedovolí

Sry za off topic


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2215
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1088 Příspěvek od pojir » 17 bře 2021 15:48

Asi to pro vetsinu nebude uplne novinka, ale narazil jsem ted na samonivelacni system pro karavany: https://www.toptrade.cz/hydraulicke-nozky
Je to samozrejme neco uplne jinyho, ale jen chci rict, ze kdyz vidim tu cenu, tak si rikam, ze xlifter je vlastne docela zadarmo :yes
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 12914
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1089 Příspěvek od MadTom » 17 bře 2021 15:57

Už vidím jak D3 na těchto nožičkách někam utíká ..... :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1090 Příspěvek od HST » 18 bře 2021 09:23

MadTom píše: 17 bře 2021 10:05 Jestli budeš "emulovat" čidlo, tak se zamysli nad nějakým rychlostním omezením, teda pokud informaci o rychlosti máš. Představa, že někdo utrhne v lese čidlo a zapne bypass, aby mohl vyjet z lesa je super. Trošku horší je představa, že takto poletí 150 po dálnici.
Ano, tohle jsou oblasti, ktere uz ted hraji podstatou roli.
Xlifter nejak dospel do "produktu", coz je super, ale prinasi to presne tyhle vyzvy. Dokud to byla hracka pro par nadsencu, tak je celkem fuk co se s tim da delat.
Ale jak je to ho vic, tak se kzdy najde jeden clovek ze sta, kterej da Xlifter do mikrovlnky a pak si bude stezovat ze to nebylo v navodu.
Vlastne je to jako s volantem. To je taky vcelku bezpecna vec. Ale taky kdyz s nim blbe kroutis, narazis do zdi.
Btw ve vsech modelech X2 je pripravena kanovska sbernice ze ktere si tyhle informace casem vyzobnu, ale jeste neni firmware.
Ho.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

MadTom
Příspěvky: 12914
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1091 Příspěvek od MadTom » 18 bře 2021 11:05

Je vidět, že se snažíš, ale ještě jsi nedospěl do stavu, kdy víš, že je to zbytečné, protože blbci jsou neskutečně vynalézaví. :mrgreen: A když tam máš CAN, tak přemýšlej, co vše se z něj dá vyzobávat, bez toho, aby jsi do něj zasahoval. Tedy prostým odposlechem na drátech. Celkem ti to zjednoduší bezpečností analýzu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Kubelik
Příspěvky: 11
Registrován: 03 led 2015 17:56
tel.: 725660800

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1092 Příspěvek od Kubelik » 21 bře 2021 11:08

Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode a pak nespadne, po exitu z nivelace, do módu +0mm. Pokazde pak musim packou v aute dat polohu standard :(
LR D3 255 000km

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2278
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1093 Příspěvek od Hubert » 21 bře 2021 19:03

Honzo (HST) nevíš kolik mají ukazovat čidla hodnotu ve voltech když je auto v normální výšce. Například: LR3 vpředu 465 mm a vzadu 485 mm tak přední a zadní čidlo by mělo shodně ukazovat 2,5 +- 0,2V. Ona na autě Kubelíka jsou asi čidla pootočené na držících dostávají se hodnoty mimo rozsah . Teď je tam ve standartu tuším cca 2,2 +- 0,1 V
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Rennie
Příspěvky: 2273
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1094 Příspěvek od Rennie » 22 bře 2021 08:37

Huberte teď jsem byl kouknout pokud teda stačí info z xlifteru. Cistil jsem středový ventil a auto je po kalibraci čidel výšky Obrázek
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1095 Příspěvek od HST » 22 bře 2021 08:43

Hubert píše: 21 bře 2021 19:03 Honzo (HST) nevíš kolik mají ukazovat čidla hodnotu ve voltech když je auto v normální výšce. Například: LR3 vpředu 465 mm a vzadu 485 mm tak přední a zadní čidlo by mělo shodně ukazovat 2,5 +- 0,2V. Ona na autě Kubelíka jsou asi čidla pootočené na držících dostávají se hodnoty mimo rozsah . Teď je tam ve standartu tuším cca 2,2 +- 0,1 V
Ahoj, covece tech 2.5 voltu je na D3 skoro uz offroad poloha. Ta je +- 2.5-2.8V. Normalni poloha dava na D trojce neco kolem tech 2.2V - nebo kdekoliv mezi 2 - 2.2V - predek.
EDIT na zaklade obrazku od Rennieho: Jo, zadek jsem casto videl o neco nize - kolem tech 1.7-2.0V - naprava je jina, vetsi draha atd.
Takze co pises vypada spise dobre.

Pozor na D4, a poslednich generacich D4 (rok 2008 - priblizne, presne podle Vin a trena Kokeska :) ) RRS a je to zase jinak, nektere senzory maji "opacnou polaritu" a napeti ve standardni vysce je na senzoru 1.8V (S rezervou, tohle nevim jestli lovin z hlavy uplne presne) a se vzrustajici vyskou auta napeti klesa, narozdil od stare D3, kde napeti se vzrustajici vyskou stoupa.

U novejsich aut maji v TOPIxu v dokumentaci uz i grafy ukazujici zavislost vysky na napeti, u starsich ala D3 jsem to nenasel.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1096 Příspěvek od HST » 22 bře 2021 08:59

Kubelik píše: 21 bře 2021 11:08 Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode a pak nespadne, po exitu z nivelace, do módu +0mm. Pokazde pak musim packou v aute dat polohu standard :(
Jsou to dve otazky:
1) po exitu z nivelace, do módu +0mm. => Starsi verze firmware po exitu z nivelace nastavily na Xlifteru +0mm. Novejsi verze se vratili na hodnotu liftu, ktere byl pred tim. Uz nemam v hlave ve ktere verzi jsem to delal, bylo to ale asi jeste pred 0.98, tedy hodne davno.

2) Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode
Obcase se to stane a ma to dva duvody - bud se leveluje z velkych uhlu - nad 4.5 stupnu, a nebo neni dobre udelana kalibrace (prevevsim Xlifteru, ale pripadne i auta). Nebo Kombinace velkych uhlu a kalibrace.
Pricina je nasleduijci: Levelling vyuziva maximalni dostupnou drahu kol. Ovsem Xlifter zase bere u uvahu i nejakou bezpecnost a 3cm od dolniho a spodniho limitu prestane do vysky kol zasahovat. Na prechodu tohoto limitu se jakoby vytrati ovlivneni vysku xlifterem a kdyz to trva dlouho, tak to auto intrpretuje jakoze si sedlo na prekazku a hodi extended mode. V jake fyzicke vysce zacina tento 3 centimetrovy limit je dano kalibraci xlifteru - odtud ona potreba mit dobre zkalibrovano.
Reseni to moc nema - proste bud nelevelovat z hodnot naklonu mimo rozsah, nebo proste packou vzdy extended oblokovat (ono to tam ale stejne spadne znova), po vyrovnani co to de vypnout motor a spat. A mit dobre zkalibrovano.

Honza
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

MadTom
Příspěvky: 12914
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1097 Příspěvek od MadTom » 22 bře 2021 09:18

Návrh a dotaz - je toto popsané v návodu (vím že návody se nečtou)? Je v návodu tabulka s nějakými standardními hodnotami z čidel pro různé nastavení podvozku a různá auta? Ono by to mohlo pomoci s hledáním problémů někde mimo civilizaci, když se auto přestane zvedat - narážím teď na možnost emulace některého čidla při poruše. A nebo jinak - složitěji - schovat to do nějakého skrytého menu, aby to rovnou ukázalo, že něco je nejspíše mimo rozumné hodnoty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Kubelik
Příspěvky: 11
Registrován: 03 led 2015 17:56
tel.: 725660800

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1098 Příspěvek od Kubelik » 22 bře 2021 15:17

HST píše: 22 bře 2021 08:59
Kubelik píše: 21 bře 2021 11:08 Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode a pak nespadne, po exitu z nivelace, do módu +0mm. Pokazde pak musim packou v aute dat polohu standard :(
Jsou to dve otazky:
1) po exitu z nivelace, do módu +0mm. => Starsi verze firmware po exitu z nivelace nastavily na Xlifteru +0mm. Novejsi verze se vratili na hodnotu liftu, ktere byl pred tim. Uz nemam v hlave ve ktere verzi jsem to delal, bylo to ale asi jeste pred 0.98, tedy hodne davno.

2) Stává se mi, ze se auto po nivelaci dostane do hlášení palubního systému ze je v extended mode
Obcase se to stane a ma to dva duvody - bud se leveluje z velkych uhlu - nad 4.5 stupnu, a nebo neni dobre udelana kalibrace (prevevsim Xlifteru, ale pripadne i auta). Nebo Kombinace velkych uhlu a kalibrace.
Pricina je nasleduijci: Levelling vyuziva maximalni dostupnou drahu kol. Ovsem Xlifter zase bere u uvahu i nejakou bezpecnost a 3cm od dolniho a spodniho limitu prestane do vysky kol zasahovat. Na prechodu tohoto limitu se jakoby vytrati ovlivneni vysku xlifterem a kdyz to trva dlouho, tak to auto intrpretuje jakoze si sedlo na prekazku a hodi extended mode. V jake fyzicke vysce zacina tento 3 centimetrovy limit je dano kalibraci xlifteru - odtud ona potreba mit dobre zkalibrovano.
Reseni to moc nema - proste bud nelevelovat z hodnot naklonu mimo rozsah, nebo proste packou vzdy extended oblokovat (ono to tam ale stejne spadne znova), po vyrovnani co to de vypnout motor a spat. A mit dobre zkalibrovano.

Honza

Diky za vysvětlení. Podle mého, jsem sel do nivelace s nastaveným programem lift 25mm. Nyní postupují dle návodu :) a nivelaci začínám vždy v programu lift +0mm.
LR D3 255 000km

Rennie
Příspěvky: 2273
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1099 Příspěvek od Rennie » 23 bře 2021 13:25

Rennie píše:Huberte teď jsem byl kouknout pokud teda stačí info z xlifteru. Cistil jsem středový ventil a auto je po kalibraci čidel výšky Obrázek
Hmm je to divný dnes jsem zkusil muj povoz a hodnoty jsou jiný. Oba vozy po kalibraci a od středu kol po lemy velmi drobne rozdíly. Jen to první má drobny problém Obrázek
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 996
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#1100 Příspěvek od HST » 07 dub 2021 10:45

Tak ted by to chtelo vzit merak a napeti opravdu zmerit voltmetrem, to by me hodne zajimalo.
Nebo misto icarsoftu vzit jinou diagnostiku (treba origo od landorvera) a porovnat to.

Ono totiz je to takhle: Xlifter meri napeti na direkt na senzorech (AD prevodnikem).

Diagnostika cte data z canbusu - a ta posila data vysky kola jako 1 byte (0-255). To jsem vycetl pomoci analyzatoru can bus komunikace.
Tento udaj nemusi byt primo napeti senzoru. Muze byt korigovane o LR kalibraci, muze byt korigovane o koeficient rozdilne artikulace na napravach.
Ja nevim. Co bych dal za dokumentaci k temhle datum na can sbernici!
Diagnostika si tenhle byte prelozi na napeti dle nejakeho vzorecku ktery ma v sobe (diagnostika). A treba to maji soudruzi blbe. Nebo to mam blbe ja :)
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Odpovědět