palivovy system td5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
ivantodorov
Příspěvky: 23
Registrován: 22 úno 2015 22:39
auto: Discovery 2 TD5

palivovy system td5

#1 Příspěvek od ivantodorov » 23 lis 2016 13:25

ahojte prosim o radu ako odvzdusnit palivovy system na d2 td5 mal som malo nafty a po doliati stale dlho startuje aj ked cerpadlo uz nieje pocut dakujem za rady
Ex Nissan Patrol GR y60 2,8td , Suzuki Samurai 413 SJ , Mitsubishi Pajero 2,5td

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#2 Příspěvek od MadTom » 23 lis 2016 13:44

Pokud nastartuje tak projet a odvzdušní se to samo.
Pokud nestartuje - tak viz. manuál. Zjednodušeně - zapnout zapalování aby svítili kontrolky, nestartovat, rychle několikrát za sebou plně prošlápnout plynový pedál. Tím se spustí odvzdušňovací cyklus, kdy čerpadlo vždy cca 20s běží a potom se na chvilku vypne. Zhruba po 5-10 opakováních se dá startovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tomy H.
Příspěvky: 473
Registrován: 29 čer 2010 10:07
tel.: +421904496524
auto: Discovery 2 Td5
Bydliště: Ivanka pri Dunaji, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: palivovy system td5

#3 Příspěvek od Tomy H. » 23 lis 2016 15:55

Ako písal Madtom - zapni kľúč do druhej polohy, nech nabehne elektrika, stlač plynový pedál 5 či 6 krát a spustí sa odvzdušňovací cyklus ( niečo začne blikať :lol: a čerpadlo pôjde cca 30 s a potom pár sekúnd pauza ). Toto celé trvá okolo 5 minút, ak si dobre pamätám. Dosť to vybíja baterku, tak si to stráž...
Tomy
Discovery 2 Td5 2002

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#4 Příspěvek od MadTom » 23 lis 2016 17:53

A když auto chytne, tak ho nechat chvilku běžet na volnoběh a potom pár km projet. Aby to vyhnalo všechny bublinky ze systému. Mě se několikrát stalo, že auto sice chytlo a vrčelo na volnoběh, ale druhý den bylo zase zavzdušněné. Po ujetí 20km to už bylo dobré.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: palivovy system td5

#5 Příspěvek od Peetan » 28 pro 2016 22:40

Zdá se, že se mně taky podařilo dvojku zavzdušnit. Bohužel už ne zase uvést do chodu.
Proces jsem opakoval asi sedmkrát. V kabině je slyšet jen nějaký relátko, nebo motorek, ale v nádrži u zadního kola je slyšet podávací čerpadlo. Pokaždý jsem počkal cca 20-30 vteřin než vypne a znova. Bohužel bez výsledku. Řekl bych, že to čerpadlo jde dost lehce, nezdá se že by byl cejtit odpor kapaliny. Je to jen blbej pocit nebo se může stát že na rovině nenatáhne ikdyž je tam dvacka nafty?
Má při tom odvzdušňovacím procesu popsaným hore blikat kontrolka motoru?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#6 Příspěvek od MadTom » 28 pro 2016 23:07

Ano, kontrolka motoru má blikat. A funguje to tak, že rychlým pošlapáním plynového pedálu až na podlahu se spustí odvzdušňovací cyklus, kdy vždy zhruba půl minuty běží čerpadlo v nádrži, pak je chvilku klid a potom čerpadlo běží znovu, a tak se to furt opakuje. Stejně to může dělat když vždy na tu půl minutu (než se samo vypne), zapneš klíčkem zapalování, ale to se pokaždé sepne i zapalování.
Těch automatických cyklů to chce nechat klidně 10, a potom to prostě podržet pořádně pod plynem a startovat. Jakmile začne alespoň trošku jevit snahu o startování, tak je napůl vyhráno. Občas se z toho ty bublinky prostě špatně vyhánějí.
A 20l nafty v nádrži může být málo, už jsem viděl čerpalo, které mělo tak zalepená hrubí sítka, že prostě od spodku nádrže nemělo šanci nasávat.
A co se týče zvuků, tak normálně to při odvzdušňování bublá jako v ústředním topení a zvuk se má snahu měnit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: palivovy system td5

#7 Příspěvek od pojir » 29 pro 2016 10:12

Hlavne musis tocit tim starterem dostatecne dlouho, treba pul minuty. Rozhodne to neni tak, ze odvzdusnis touhle procedurou a pak to naskoci na brnk.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#8 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2016 14:03

Přesně tak, každá TD5ka je v tomto jiná - dobře se to porovnává po výměně palivového filtru - některé po odvzdušnění chytnou na drc, některým se moc nechce. Odhaduju, že na to má vliv držák palivového filtru - je v něm (většinou) zpětný ventil a odvzdušňovací ventil. A při kvalitě nafty tady, bych se vůbec nedivil, že by byly časem ucpané nebo zalepené, nebo naopak ztvrdlé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: palivovy system td5

#9 Příspěvek od Peetan » 29 pro 2016 17:30

ne, ne, ne. Cyklus jsem opakoval celý odpoledne asi 100x a nic.
Asi bude zabordelenej a zamrzlej filtr, nebo někde něco jinýho. Pumpička je cejtit že jde do tahu po pár vteřinách co sepne, ale žádný bublání slyšet není.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#10 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2016 18:24

A jaká je u vás zima, že by filtr zamrzl? Pod -15°C jsem zamrzlej filtr ještě nezažil. Ale to co popisuješ se mi už stalo - umřela polovina toho čerpadla v nádrži - ono sice něco dávalo, ale jenom málo a málo tlaku, takže na jízdu to stačilo, i když jsem měl nějakou dobu pocit, že auto jede méně než dříve, ale na odvzdušnění už ne. Přišel jsem na to po výměně Okroužků v chladiči nafty - už jsem to neodvzdušnil. Po výměně čerpadla to začalo znovu fungovat. Když jsem odpojil naftovou hadici co jde od nádrže v motorovém prostoru a zasunul ji do PET láhve, tak nafta líně vytékala, místo toho, aby stříkala (čerpadlo dává 180l/h, takže PET láhev musí být za chvilku plná).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: palivovy system td5

#11 Příspěvek od Peetan » 29 pro 2016 18:43

Tady bylo přes den -5 a přes noc -8.
Nemyslím, že by zamrzla nafta jako taková. To se mně stává u traktorů páč tam jsou jemný filtry a Fini nějak nepočítali s českou mizernou naftou.
Spíš jsem to myslel tak, že se někde možná vysrážela a zamrzla voda, nebo jinej bordel.
Kde to nejlíp rozpojit v motorovým prostoru abych viděl jestli tlačí až k motoru?

janci86
Příspěvky: 63
Registrován: 26 led 2014 09:40
auto: D2
Bydliště: NO
Kontaktovat uživatele:

Re: palivovy system td5

#12 Příspěvek od janci86 » 29 pro 2016 19:07

Ja som sa tiez svojho casu natrapil s odvzusnenim d2 v zime. X krat som odvzusnoval, aj som vymenil palivovy filter a nic, auto nestartovalo. Uz som sa obaval zablokovaneho imobilizera, ci inej elektrickej vady.
Nepomohlo ani preparkovanie auta do vykurenej garaze. Nakoniec sa ako ucinne ukazalo zabudnutie na filter svietiaceho halogenu pocas pauzy na obed - zrejme sparafinovana nafta zalepila niektory ventil v drziaku filtra a az teplo z halogena ho dokazalo povolit.
J.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#13 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2016 20:36

Já jsem odpojoval hadici, co vede od nádrže do regulátoru tlaku paliva - vzadu na motoru před spolujezdcem - byla nejpřístupnější.
A jestli máš podezření na filtr, tak vzhledem k tomu co stojí bych ho rovnou vyměnil. Ono až se motor rozběhne, tak nafta co jde z hlavy přepadem zpět má okolo 130°C a je následně chlazená chladící vodou z motoru - takže až se to celé rozběhne a motor se ohřeje, tak to cirkulací ohřeje i celej palivovej filtr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: palivovy system td5

#14 Příspěvek od Peetan » 31 pro 2016 11:50

Tak nafta teče fest jak do, tak z motoru a stejně nečapne. Zkusím to na prasáka roztáhnout, nebo mu dát "přečíst rudý právo"....

Uživatelský avatar
tomashan
Příspěvky: 568
Registrován: 29 led 2011 08:25
tel.: 0948777096
auto: RR p38, D2
Bydliště: Rajec, Žilinský kraj

Re: palivovy system td5

#15 Příspěvek od tomashan » 31 pro 2016 13:35

Moja skusenost presne takto pred rokom bola ze vecer som auto normalne odstavil rano uz nenastartovalo po dvoch dnoch spekulovania som zistil ze pustili dve podlozky pod vstrekovacmi. Dal som vsetky nove aj gumicky a auto po odvzdusnovacom cykle chytilo.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#16 Příspěvek od MadTom » 31 pro 2016 14:51

Zkusit roztáhnout určitě ano, ale opatrně. Četl jsem o případech, kdy startér rušil signál z čidla kliky a motor na startér nenastartoval a na drcnutí skoro hned. Ještě bych to napíchnul na diagnostiku, jestli to na sebe něco nebonzne.
TD5ka potřebuje pro chod pouze čidlo polohy kliky, a případně plynovej pedál, aby bylo čím přidat z volnoběhu. Takže kromě zavzdušněného systému není moc věcí, co by motor takto zneschopnilo. To čidlo už jsem jednou měnil, a jednou jsem opravoval poškozenej drát co k němu vede.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

filip.mlynar
Příspěvky: 48
Registrován: 17 říj 2013 22:43
tel.: 603360044
auto: discoveryII
Bydliště: Hradec Králové

Re: palivovy system td5

#17 Příspěvek od filip.mlynar » 14 pro 2020 19:36

Ahoj potykam se se stejným problémem...praskla hadička od nafty a následné zavzdusneni.....zkouším odvzusneni pomocí sešlápnutí 6-10x pedálu viz výše, ale čerpadlo jde pořád cca 3 minuty a pak vypne a už nenaskočilo, na palubě bliká M a S... pořád...autě točí, ale nestartuje...nějakou radu? Jedná se o Disco 2... děkuji Filip

filip.mlynar
Příspěvky: 48
Registrován: 17 říj 2013 22:43
tel.: 603360044
auto: discoveryII
Bydliště: Hradec Králové

Re: palivovy system td5

#18 Příspěvek od filip.mlynar » 14 pro 2020 19:37

Ahoj potykam se se stejným problémem...praskla hadička od nafty a následné zavzdusneni.....zkouším odvzusneni pomocí sešlápnutí 6-10x pedálu viz výše, ale čerpadlo jde pořád cca 3 minuty a pak vypne a už nenaskočilo, na palubě bliká M a S... pořád...autě točí, ale nestartuje...nějakou radu? Jedná se o Disco 2... děkuji Filip

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: palivovy system td5

#19 Příspěvek od pojir » 14 pro 2020 20:08

Jeden cyklus odvzdusneni je na nic. Zkus jich nechat projet treba deset a az pak nastartovat.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: palivovy system td5

#20 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2020 20:18

Při odvzdušňovacím cyklu čerpadlo beží cca 20 sekund a potom má krátkou pauzu, tohle udělá asi desetkrát po sobě. Nech proběhnout celý cyklus 2-3 krát, potom zkus nastartovat s plným plynem. Chce to mít pořádně nabitou baterku v autě, startér může celkem dlouho točit.
Pokud to nepomůže, tak je možné, že čerpadlo v nádrži je KO - buďto neběží vůbec (tj. není slyšet), nebo běží jenom jedna z jeho polovin a potom to prostě systém odvzdušnit nezvládne. S polofunkčním čerpadlem TD5ka v pohodě jezdí, akorát má trošku menší maximální výkon, což se ale při běžném provozu nepozná. Druhá možnost jsou špatné odvzdušňovací ventilky v hlavě palivového filtru - když jsem vyměnil celou hlavu filtru od Britpartu, tak jsem tam musel dát původní ventilky ze staré hlavy, protože jinak se to nedalo pořádně odvzdušnit a po 2-3 dnech to bylo zavzdušněné znovu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět