Stránka 1 z 2

palivovy system td5

Napsal: 23 lis 2016 13:25
od ivantodorov
ahojte prosim o radu ako odvzdusnit palivovy system na d2 td5 mal som malo nafty a po doliati stale dlho startuje aj ked cerpadlo uz nieje pocut dakujem za rady

Re: palivovy system td5

Napsal: 23 lis 2016 13:44
od MadTom
Pokud nastartuje tak projet a odvzdušní se to samo.
Pokud nestartuje - tak viz. manuál. Zjednodušeně - zapnout zapalování aby svítili kontrolky, nestartovat, rychle několikrát za sebou plně prošlápnout plynový pedál. Tím se spustí odvzdušňovací cyklus, kdy čerpadlo vždy cca 20s běží a potom se na chvilku vypne. Zhruba po 5-10 opakováních se dá startovat.

Re: palivovy system td5

Napsal: 23 lis 2016 15:55
od Tomy H.
Ako písal Madtom - zapni kľúč do druhej polohy, nech nabehne elektrika, stlač plynový pedál 5 či 6 krát a spustí sa odvzdušňovací cyklus ( niečo začne blikať :lol: a čerpadlo pôjde cca 30 s a potom pár sekúnd pauza ). Toto celé trvá okolo 5 minút, ak si dobre pamätám. Dosť to vybíja baterku, tak si to stráž...

Re: palivovy system td5

Napsal: 23 lis 2016 17:53
od MadTom
A když auto chytne, tak ho nechat chvilku běžet na volnoběh a potom pár km projet. Aby to vyhnalo všechny bublinky ze systému. Mě se několikrát stalo, že auto sice chytlo a vrčelo na volnoběh, ale druhý den bylo zase zavzdušněné. Po ujetí 20km to už bylo dobré.

Re: palivovy system td5

Napsal: 28 pro 2016 22:40
od Peetan
Zdá se, že se mně taky podařilo dvojku zavzdušnit. Bohužel už ne zase uvést do chodu.
Proces jsem opakoval asi sedmkrát. V kabině je slyšet jen nějaký relátko, nebo motorek, ale v nádrži u zadního kola je slyšet podávací čerpadlo. Pokaždý jsem počkal cca 20-30 vteřin než vypne a znova. Bohužel bez výsledku. Řekl bych, že to čerpadlo jde dost lehce, nezdá se že by byl cejtit odpor kapaliny. Je to jen blbej pocit nebo se může stát že na rovině nenatáhne ikdyž je tam dvacka nafty?
Má při tom odvzdušňovacím procesu popsaným hore blikat kontrolka motoru?

Re: palivovy system td5

Napsal: 28 pro 2016 23:07
od MadTom
Ano, kontrolka motoru má blikat. A funguje to tak, že rychlým pošlapáním plynového pedálu až na podlahu se spustí odvzdušňovací cyklus, kdy vždy zhruba půl minuty běží čerpadlo v nádrži, pak je chvilku klid a potom čerpadlo běží znovu, a tak se to furt opakuje. Stejně to může dělat když vždy na tu půl minutu (než se samo vypne), zapneš klíčkem zapalování, ale to se pokaždé sepne i zapalování.
Těch automatických cyklů to chce nechat klidně 10, a potom to prostě podržet pořádně pod plynem a startovat. Jakmile začne alespoň trošku jevit snahu o startování, tak je napůl vyhráno. Občas se z toho ty bublinky prostě špatně vyhánějí.
A 20l nafty v nádrži může být málo, už jsem viděl čerpalo, které mělo tak zalepená hrubí sítka, že prostě od spodku nádrže nemělo šanci nasávat.
A co se týče zvuků, tak normálně to při odvzdušňování bublá jako v ústředním topení a zvuk se má snahu měnit.

Re: palivovy system td5

Napsal: 29 pro 2016 10:12
od pojir
Hlavne musis tocit tim starterem dostatecne dlouho, treba pul minuty. Rozhodne to neni tak, ze odvzdusnis touhle procedurou a pak to naskoci na brnk.

Re: palivovy system td5

Napsal: 29 pro 2016 14:03
od MadTom
Přesně tak, každá TD5ka je v tomto jiná - dobře se to porovnává po výměně palivového filtru - některé po odvzdušnění chytnou na drc, některým se moc nechce. Odhaduju, že na to má vliv držák palivového filtru - je v něm (většinou) zpětný ventil a odvzdušňovací ventil. A při kvalitě nafty tady, bych se vůbec nedivil, že by byly časem ucpané nebo zalepené, nebo naopak ztvrdlé.

Re: palivovy system td5

Napsal: 29 pro 2016 17:30
od Peetan
ne, ne, ne. Cyklus jsem opakoval celý odpoledne asi 100x a nic.
Asi bude zabordelenej a zamrzlej filtr, nebo někde něco jinýho. Pumpička je cejtit že jde do tahu po pár vteřinách co sepne, ale žádný bublání slyšet není.

Re: palivovy system td5

Napsal: 29 pro 2016 18:24
od MadTom
A jaká je u vás zima, že by filtr zamrzl? Pod -15°C jsem zamrzlej filtr ještě nezažil. Ale to co popisuješ se mi už stalo - umřela polovina toho čerpadla v nádrži - ono sice něco dávalo, ale jenom málo a málo tlaku, takže na jízdu to stačilo, i když jsem měl nějakou dobu pocit, že auto jede méně než dříve, ale na odvzdušnění už ne. Přišel jsem na to po výměně Okroužků v chladiči nafty - už jsem to neodvzdušnil. Po výměně čerpadla to začalo znovu fungovat. Když jsem odpojil naftovou hadici co jde od nádrže v motorovém prostoru a zasunul ji do PET láhve, tak nafta líně vytékala, místo toho, aby stříkala (čerpadlo dává 180l/h, takže PET láhev musí být za chvilku plná).

Re: palivovy system td5

Napsal: 29 pro 2016 18:43
od Peetan
Tady bylo přes den -5 a přes noc -8.
Nemyslím, že by zamrzla nafta jako taková. To se mně stává u traktorů páč tam jsou jemný filtry a Fini nějak nepočítali s českou mizernou naftou.
Spíš jsem to myslel tak, že se někde možná vysrážela a zamrzla voda, nebo jinej bordel.
Kde to nejlíp rozpojit v motorovým prostoru abych viděl jestli tlačí až k motoru?

Re: palivovy system td5

Napsal: 29 pro 2016 19:07
od janci86
Ja som sa tiez svojho casu natrapil s odvzusnenim d2 v zime. X krat som odvzusnoval, aj som vymenil palivovy filter a nic, auto nestartovalo. Uz som sa obaval zablokovaneho imobilizera, ci inej elektrickej vady.
Nepomohlo ani preparkovanie auta do vykurenej garaze. Nakoniec sa ako ucinne ukazalo zabudnutie na filter svietiaceho halogenu pocas pauzy na obed - zrejme sparafinovana nafta zalepila niektory ventil v drziaku filtra a az teplo z halogena ho dokazalo povolit.
J.

Re: palivovy system td5

Napsal: 29 pro 2016 20:36
od MadTom
Já jsem odpojoval hadici, co vede od nádrže do regulátoru tlaku paliva - vzadu na motoru před spolujezdcem - byla nejpřístupnější.
A jestli máš podezření na filtr, tak vzhledem k tomu co stojí bych ho rovnou vyměnil. Ono až se motor rozběhne, tak nafta co jde z hlavy přepadem zpět má okolo 130°C a je následně chlazená chladící vodou z motoru - takže až se to celé rozběhne a motor se ohřeje, tak to cirkulací ohřeje i celej palivovej filtr.

Re: palivovy system td5

Napsal: 31 pro 2016 11:50
od Peetan
Tak nafta teče fest jak do, tak z motoru a stejně nečapne. Zkusím to na prasáka roztáhnout, nebo mu dát "přečíst rudý právo"....

Re: palivovy system td5

Napsal: 31 pro 2016 13:35
od tomashan
Moja skusenost presne takto pred rokom bola ze vecer som auto normalne odstavil rano uz nenastartovalo po dvoch dnoch spekulovania som zistil ze pustili dve podlozky pod vstrekovacmi. Dal som vsetky nove aj gumicky a auto po odvzdusnovacom cykle chytilo.

Re: palivovy system td5

Napsal: 31 pro 2016 14:51
od MadTom
Zkusit roztáhnout určitě ano, ale opatrně. Četl jsem o případech, kdy startér rušil signál z čidla kliky a motor na startér nenastartoval a na drcnutí skoro hned. Ještě bych to napíchnul na diagnostiku, jestli to na sebe něco nebonzne.
TD5ka potřebuje pro chod pouze čidlo polohy kliky, a případně plynovej pedál, aby bylo čím přidat z volnoběhu. Takže kromě zavzdušněného systému není moc věcí, co by motor takto zneschopnilo. To čidlo už jsem jednou měnil, a jednou jsem opravoval poškozenej drát co k němu vede.

Re: palivovy system td5

Napsal: 14 pro 2020 19:36
od filip.mlynar
Ahoj potykam se se stejným problémem...praskla hadička od nafty a následné zavzdusneni.....zkouším odvzusneni pomocí sešlápnutí 6-10x pedálu viz výše, ale čerpadlo jde pořád cca 3 minuty a pak vypne a už nenaskočilo, na palubě bliká M a S... pořád...autě točí, ale nestartuje...nějakou radu? Jedná se o Disco 2... děkuji Filip

Re: palivovy system td5

Napsal: 14 pro 2020 19:37
od filip.mlynar
Ahoj potykam se se stejným problémem...praskla hadička od nafty a následné zavzdusneni.....zkouším odvzusneni pomocí sešlápnutí 6-10x pedálu viz výše, ale čerpadlo jde pořád cca 3 minuty a pak vypne a už nenaskočilo, na palubě bliká M a S... pořád...autě točí, ale nestartuje...nějakou radu? Jedná se o Disco 2... děkuji Filip

Re: palivovy system td5

Napsal: 14 pro 2020 20:08
od pojir
Jeden cyklus odvzdusneni je na nic. Zkus jich nechat projet treba deset a az pak nastartovat.

Re: palivovy system td5

Napsal: 14 pro 2020 20:18
od MadTom
Při odvzdušňovacím cyklu čerpadlo beží cca 20 sekund a potom má krátkou pauzu, tohle udělá asi desetkrát po sobě. Nech proběhnout celý cyklus 2-3 krát, potom zkus nastartovat s plným plynem. Chce to mít pořádně nabitou baterku v autě, startér může celkem dlouho točit.
Pokud to nepomůže, tak je možné, že čerpadlo v nádrži je KO - buďto neběží vůbec (tj. není slyšet), nebo běží jenom jedna z jeho polovin a potom to prostě systém odvzdušnit nezvládne. S polofunkčním čerpadlem TD5ka v pohodě jezdí, akorát má trošku menší maximální výkon, což se ale při běžném provozu nepozná. Druhá možnost jsou špatné odvzdušňovací ventilky v hlavě palivového filtru - když jsem vyměnil celou hlavu filtru od Britpartu, tak jsem tam musel dát původní ventilky ze staré hlavy, protože jinak se to nedalo pořádně odvzdušnit a po 2-3 dnech to bylo zavzdušněné znovu.