Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 973
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#1 Příspěvek od HST » 27 pro 2018 16:32

Ahoj,

D3, 2.7D TDV6 vstřiky.
Nějaký mám už unavený, nanocom na volnobeh ukazuje následující hodnoty (Myslím, že se to jmenuje nějak ala Injector flow rate, resp. cylinder ballancing offset)
Cyl. 1 a cyl 5 jsou docela nahore.
EGR mam zaslepene.

Co myslíte? Nechat? Resit? Vymenit 1 a 5?
Dekuju!
Honza
Přílohy
20181111_161638.jpg
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 5939
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#2 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 27 pro 2018 16:54

Já teda d3 viděl jenom zvenku, ale tak nějak celkově bych se hodnotama korekcí na volnoběh moc nezabýval. Je to až k nevíře, jak zapeklitej stav běhu motoru je z pohledu regulace zrovna volnoběh. Koukni, jak ty hodnoty vypadjí v nějakém setrvalém stavu jiném, než je volnoběh. Ono se to snadno řekne, ale hůř udělá (klidná jízda třeba do kopce a spíš dva lidi v autě), ale rozhodující je, jak se to chová v nějaké relativně konstantní zátěži. Ber to jako názor, podložený to nemám prakticky ničím.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 973
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#3 Příspěvek od HST » 27 pro 2018 17:45

rozumim ti a rad bych videl cisla i v zatezi, ale ta diagnostika je prestane merit jakmile jde motor do otacek. Jestli je to na strane prijemce (nanocom) nebo vydejce (elektronika motoru) netusim. Proste slapnes na plyn a vsude ja najednou tusim 999.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

mipr
Příspěvky: 498
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Bratislava

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#4 Příspěvek od mipr » 27 pro 2018 17:50

Honzo, vstreky ven a sup na tester. Hodnoty nejsou dobre. Rekl bych az hranicni... Dobre/nove vstrekovace maju minimalny rozdiel v korekcnych hodnotach...


Sent from my iPhone using Tapatalk
LR Servis Bratislava
specializovany servis vylucne pre znacku Land Rover
autorizovany distributor Bearmach

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1627
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#5 Příspěvek od kupec18 » 27 pro 2018 18:43

Až na to že tohle ti nic neřekne o tom jestli jsou špatné vstřiky, protože uplně stejně to mužu dělat třeba horší kompres válce atd.
Ta jednotka to upravuje podle uhlového zrychleni kliky, takže do toho mluví víc věcí.

S nanocomem nemam zkušenost ale tohle je nějaké bezrozměrné číslo takže, nevím jak z toho kdo pozná jak veliky je to rozdil. A určitě to nebude třeba mg/vstř.

Neřešit a jezdit, a pokud bys chtěl být jooo puntlich tak bych je vytahl všechny a dal otestovat, až potom dělal závěry

MadTom
Příspěvky: 12578
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#6 Příspěvek od MadTom » 27 pro 2018 18:59

A než je vyndáš a dáš někam na zkušebnu, tak si zjistit, co stojí zánovní/repasované vstřikovače. A hlavně, zda jsou na danou zkušebnu dobré reference.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3527
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#7 Příspěvek od Kokesek » 27 pro 2018 23:49

Ja bych rekl ze 1a6 jsou nejlepsi. Ostatni ctyri pokulhavaji v uhlovem zrychleni valcu. Ale neber to jako konstantu. Jedine test na bosch stanici. Resp siemens hartridge stanice ti povi pravdu. A pokud nevyjdou tak te zajima o kolik a kde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 973
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#8 Příspěvek od HST » 01 led 2019 10:37

Ahoj, dik za komentare, tohle je zajimava debata.

Ten offset - ja to chapu tak, ze cim vyssi cislo, tim horsi vstrik (blbe/malo vstrikuje, takze elektronika koriguje aby funel vic). To cislo chapu jako rekneme korekci v promile (1000 = 100.0%) - tam kde vstrik dava malo, tak se prida a adekvatne se ubere ostatnim, aby vsechny valce meli stejny vykon...?

Kokesku, proc myslis ze 1 a 6 je nejlepsi? 1 ma offset naopak dost vysoko?

Jinak samozrejme muzu vymenit vstriky za novy, dat do toho 6x 7000,- nebo kolik stoji a rict si super.
Ale:
- co jsou hranicni hodnoty? Nekde jsem cetl ze "spravne" je rozdil tak ca do hgodnoty 10 mezi valci?
- maji takhle "hodne rozjety" vstriky vliv na spotrebu? Vyrazny vliv?
- muze to mit vliv na zivotnost motoru (jako ze treba vstrik rozprasuje jen na jednu stranu atd? )

Proste otazka je, jestli to vubec ma smysl resit. Jestli neni lepsi nechat to dozit, az to prekroci kritickou mez a pak holt vstriky koupit novy, nebo resit repas.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 973
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#9 Příspěvek od HST » 01 led 2019 10:37

Jinak doporucite nejakou test stanici v Praze?
Diky H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3527
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#10 Příspěvek od Kokesek » 01 led 2019 18:04

Podle hodnoty to mas otacky. Jestli by se jednalo o korekce tak nestartujes. Ty muzou byt max treba do 25jednotek (nekdy miligramu). Ale ve stovkach jsou otacky tedy uhlove zrychleni (resp. teoreticka ucinnost jednotl. valcu).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 973
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#11 Příspěvek od HST » 01 led 2019 19:50

Jeste doplnim, soucasny najezd na diskutovanem motoru je ca 205.000 km.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2240
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#12 Příspěvek od Hubert » 01 led 2019 23:01

Ono ti ty hodnoty co naměří dignostika nemusí vůbec nic o vstřikách vypovědět. Hraje zde roli i komprese jednotlivých válců. Motor sice v tomto testu obsluhuje všechny vstřiky stejně aby si dopočítal tolerance. Pokud by jsi přeházel vstřiky mezi sebou můžeš zjisiti více, ale já bych to rozhodně nedělal.
Pokud bude nějaký vstřik mimo realitu myslím že by dignostika vyhodila chybu vstřiku. Motor si totiž čas od času sám přenastavuje korekce na časování a dávku vstřiku.
Bez přezkoušení na stolici je to zde jenom věštění. Ale nedělej si iluze pokud je dají na stolici a budou mýt kalibrační hodnoty zjistíš že všechny jsou KO. Dle slova technika co dělá CR vsřiky tak zcela běžně po 30 tis. km jsou hodnoty mimo nastavovací hodnoty, ale motor jede úplně bez problémů.
Ale furt tu zůstává otázka zda pro klid duše to řešit či ne.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 491
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: P38 2,5 DSE, D3
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#13 Příspěvek od Balu1989 » 29 led 2020 17:02

Ahoj
tak jak to nakonec dopadlo? diag ukázala offset na č.4 1,3 na ostatních plus mínus kolem 1
Díky Honza
Přílohy
vstřiky.jpg
vstřiky1.jpg
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, pevnosťák s navijákem, nějaký světla. už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 973
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#14 Příspěvek od HST » 08 dub 2020 16:09

:)) no u me to dopadlo... mam v supliku 4 repasovane vstiky od Kokeska a v motoru stale ty puvodni... a jezdim. Bez obtizi.
Rozhodl jsem se hledat klid duse v jinych oblastech :D
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

p3gasso
Příspěvky: 40
Registrován: 03 čer 2019 13:19
tel.: +421940775599
auto: LR Discovery3 2008

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#15 Příspěvek od p3gasso » 10 srp 2020 11:43

HST píše:
08 dub 2020 16:09
:)) no u me to dopadlo... mam v supliku 4 repasovane vstiky od Kokeska a v motoru stale ty puvodni... a jezdim. Bez obtizi.
Rozhodl jsem se hledat klid duse v jinych oblastech :D
Super, ja som v rozmedzí 998 - 1029 a to som to chcel riešiť. Takže presúvam to na neurčito. :D

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 564
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#16 Příspěvek od kaligula » 16 pro 2020 20:49

Ja jsem v rozmezi 850-1100 a hlavne motor v nouzaku a chyba P2290

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 640
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#17 Příspěvek od Marty_LR » 17 pro 2020 07:30

Ahoj, dělám v Diesel servisu v Hostivicich. Jestli chceš, klidně mě je dovez a vyzkoušíme.

604 853 426
Tel: 604 853 4dvašest
D3 4.4 V8 HSE

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 564
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#18 Příspěvek od kaligula » 17 pro 2020 07:48

díky, ale to mám trochu z ruky, pořeším to někde v místě bydliště

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 640
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#19 Příspěvek od Marty_LR » 17 pro 2020 09:05

Chápu. Popřípadě se dá přes pobočky stahlgruber poslat k nám. Nicméně korekce ti nic neřeknou - jak už tu zaznělo několikrát je to součet mnoha faktorů.

Ale pokud ma auto 200 000+, hodnoty nebudou v toleranci, což ale neznamená že nebudou fungovat. Třeba nižší dávky v plné zátěži dejme tomu o 1-2 mm3 nemá de facto vliv.
Tel: 604 853 4dvašest
D3 4.4 V8 HSE

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 973
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

#20 Příspěvek od HST » 15 led 2021 19:42

Tak na poslednim servisu 4 vstriky, ktere jsem mel od Kokeska, vymeneny. Uz byly fakt spatny. Nalet 250 tisic.
Auto ted v zime uz skoro nestartovalo.
Po vymene vse ok, chyta krasne.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Odpovědět