Světle modrý kouř po startu TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
jerguš
Příspěvky: 115
Registrován: 05 úno 2012 13:39
auto: momentálně bez LR
Bydliště: Bechyně

Světle modrý kouř po startu TD5

#1 Příspěvek od jerguš » 23 pro 2019 11:41

Zdravím vespolek. Mám dotaz - poslední dobou po nastartování (většinou studeného motoru) v chladnějším počasí mi motor chytne tak na 3-4 válce, po pár otáčkách jde normálně na 5. Po chvilce začne auto kouřit jak studená LIAZka při přidání plynu. Když se rozjedu, tak ještě cca 100 - 200 metrů kouří a pak přestane a celý den už nezakouří. Pak to dva dni stojí a zase tak. A to nejsou mrazy. Na podzim jsem měnil řemenici na klice a pár dní potom jsem si toho všiml, ale to asi nesouvisí... Olej neubývá, chladící kapalina je krásně čistá, ale ta mi tedy někdy ubude (a jindy zase ne). Ten kouř je pocitově jakoby z nedostatečně spálené nafty (nebo oleje ?) jakoby trošku s párou, přitom motor tou dobou už dávno běží pravidelně a klidně. Jo a auto jede úplně normálně, spotřeba normální a žádné kontrolky nesvítí. EGR má odpojené ovládání. Nevíte, čím by to mohlo být? Díky za názory.

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#2 Příspěvek od hrochado » 23 pro 2019 21:24

Tipnul bych to na mrtve zhavicky.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

jerguš
Příspěvky: 115
Registrován: 05 úno 2012 13:39
auto: momentálně bez LR
Bydliště: Bechyně

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#3 Příspěvek od jerguš » 24 pro 2019 09:21

To mě taky napadlo... Mám je tam 2 roky a 30000 km. To teda moc nevydržely (BERU). Zajímavé, kolik nafty do toho motoru nateče za tu chvilku, než chytne na 5. A chápu to dobře, že TD5 si dožhavuje ještě nějakou dobu po nastartování?

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 720
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#4 Příspěvek od peppino » 24 pro 2019 10:04

Jezdil jsem pár let bez žhavicek a motor nekouřil. Asi bych začal kabelovým svazkem, ale každopádně diagnostiku.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#5 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2019 10:10

Přesně tak, před lety jsem měl po ránu problém s nastartováním naftového Focuse, bylo asi -20 a trvalo to dlouho, než chytnul. Dojel jsem do práce a klešťový ampérmetr ukázal celých 0 A proudu, takže všechny žhaviče byly KO. Když už jsem byl v té kontrole, tak jsem zkusil i TD5ku, takyk krásná nula, ale startovalo to v pohodě, respektive v -20 to trvalo o chvilku déle. Na rozdíl od poloviny sousedů okolo, kterým jsem startoval benzínová auta, co si pomalu neškrtla.
Takže diagnostiku a případně kontrolu čerpadla v nádrži - jestli dává dost a jesli náhodou není ucpané. Přímo v nádrži to má sací koš s hrubými sítky a ty se dovedou velmi dobře ucpat, a když je zima, tak ten hnus ještě víc zhoustne a nepustí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#6 Příspěvek od Mira 101 » 24 pro 2019 10:23

A co třeba jen zbytky oleje co se přes noc procedí do valcu a ráno trvá 4 min. než se spálí,jako to bývá u starých dieselu.......

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#7 Příspěvek od DanoDEF » 24 pro 2019 10:24

jerguš píše: 24 pro 2019 09:21A chápu to dobře, že TD5 si dožhavuje ještě nějakou dobu po nastartování?
... Ano trvale zhavi ak je teplota motora mensia ako 20 st a otacky su nizsie ako 2000.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Světle modrý kouř po startu TD5

#8 Příspěvek od Kokesek » 24 pro 2019 10:32

Mira 101 píše:A co třeba jen zbytky oleje co se přes noc procedí do valcu a ráno trvá 4 min. než se spálí,jako to bývá u starých dieselu.......
Priklanim se k teto variante plus treba neco z turba. To je treba pocuchat. A taky treba kouknout do sani a do hadic vzduchu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#9 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2019 10:34

K tomu jedna drobnost - po 80 000km je předepsané demontovat intercooler a umýt jej uvnitř. Usazují se v něm zbytky oleje. Je to součástí výrobce předepsané údržby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jerguš
Příspěvky: 115
Registrován: 05 úno 2012 13:39
auto: momentálně bez LR
Bydliště: Bechyně

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#10 Příspěvek od jerguš » 24 pro 2019 10:43

Startuje to dobře, ty první válce chytí tak do 1 sekundy, pak se zakucká a po chvilce jde na všech 5. Kdyby byl malý tlak paliva tak by přece motor dlouho točil? Ten olej z turba nebo někde kolem ventilů mě taky napadl a nebo nedejbože prasklá hlava. Vzduchem to není, má ho dost. Respektive jede a tahá normálně a za jízdy nekouří. Dělá to jen za studena, jako kdyby se nedokázal ze začátku odregulovat. Schválně zkusím ty žhavičky a ještě mrknu do sání.
Naposledy upravil(a) jerguš dne 24 pro 2019 12:28, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#11 Příspěvek od DanoDEF » 24 pro 2019 11:59

MadTom píše: 24 pro 2019 10:34 K tomu jedna drobnost - po 80 000km je předepsané demontovat intercooler a umýt jej uvnitř. Usazují se v něm zbytky oleje. Je to součástí výrobce předepsané údržby.
... Tak to vyrazne zaostavam. :mrgreen: Robil som to raz a cooler bol cisty.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#12 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2019 12:13

Tak nějak, čurbes v něm byl, ale nebylo to nijak hrozné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jerguš
Příspěvky: 115
Registrován: 05 úno 2012 13:39
auto: momentálně bez LR
Bydliště: Bechyně

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

#13 Příspěvek od jerguš » 24 úno 2021 08:29

Po delším čase zřejmě vyřešeno - přestalo to kouřit po pročištění váhy vzduchu... I když je mi to divný, myslel jsem, že za studena motor nějakou regulaci vstřiků na základě množství nasávaného vzduchu moc neřeší...

Odpovědět