Světle modrý kouř po startu TD5
Moderátor: Miky_CZ
Světle modrý kouř po startu TD5
Zdravím vespolek. Mám dotaz - poslední dobou po nastartování (většinou studeného motoru) v chladnějším počasí mi motor chytne tak na 3-4 válce, po pár otáčkách jde normálně na 5. Po chvilce začne auto kouřit jak studená LIAZka při přidání plynu. Když se rozjedu, tak ještě cca 100 - 200 metrů kouří a pak přestane a celý den už nezakouří. Pak to dva dni stojí a zase tak. A to nejsou mrazy. Na podzim jsem měnil řemenici na klice a pár dní potom jsem si toho všiml, ale to asi nesouvisí... Olej neubývá, chladící kapalina je krásně čistá, ale ta mi tedy někdy ubude (a jindy zase ne). Ten kouř je pocitově jakoby z nedostatečně spálené nafty (nebo oleje ?) jakoby trošku s párou, přitom motor tou dobou už dávno běží pravidelně a klidně. Jo a auto jede úplně normálně, spotřeba normální a žádné kontrolky nesvítí. EGR má odpojené ovládání. Nevíte, čím by to mohlo být? Díky za názory.
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
Tipnul bych to na mrtve zhavicky.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
To mě taky napadlo... Mám je tam 2 roky a 30000 km. To teda moc nevydržely (BERU). Zajímavé, kolik nafty do toho motoru nateče za tu chvilku, než chytne na 5. A chápu to dobře, že TD5 si dožhavuje ještě nějakou dobu po nastartování?
- peppino
- Příspěvky: 721
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
Jezdil jsem pár let bez žhavicek a motor nekouřil. Asi bych začal kabelovým svazkem, ale každopádně diagnostiku.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
Přesně tak, před lety jsem měl po ránu problém s nastartováním naftového Focuse, bylo asi -20 a trvalo to dlouho, než chytnul. Dojel jsem do práce a klešťový ampérmetr ukázal celých 0 A proudu, takže všechny žhaviče byly KO. Když už jsem byl v té kontrole, tak jsem zkusil i TD5ku, takyk krásná nula, ale startovalo to v pohodě, respektive v -20 to trvalo o chvilku déle. Na rozdíl od poloviny sousedů okolo, kterým jsem startoval benzínová auta, co si pomalu neškrtla.
Takže diagnostiku a případně kontrolu čerpadla v nádrži - jestli dává dost a jesli náhodou není ucpané. Přímo v nádrži to má sací koš s hrubými sítky a ty se dovedou velmi dobře ucpat, a když je zima, tak ten hnus ještě víc zhoustne a nepustí.
Takže diagnostiku a případně kontrolu čerpadla v nádrži - jestli dává dost a jesli náhodou není ucpané. Přímo v nádrži to má sací koš s hrubými sítky a ty se dovedou velmi dobře ucpat, a když je zima, tak ten hnus ještě víc zhoustne a nepustí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
A co třeba jen zbytky oleje co se přes noc procedí do valcu a ráno trvá 4 min. než se spálí,jako to bývá u starých dieselu.......
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
... Ano trvale zhavi ak je teplota motora mensia ako 20 st a otacky su nizsie ako 2000.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Světle modrý kouř po startu TD5
Priklanim se k teto variante plus treba neco z turba. To je treba pocuchat. A taky treba kouknout do sani a do hadic vzduchu.Mira 101 píše:A co třeba jen zbytky oleje co se přes noc procedí do valcu a ráno trvá 4 min. než se spálí,jako to bývá u starých dieselu.......
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
K tomu jedna drobnost - po 80 000km je předepsané demontovat intercooler a umýt jej uvnitř. Usazují se v něm zbytky oleje. Je to součástí výrobce předepsané údržby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
Startuje to dobře, ty první válce chytí tak do 1 sekundy, pak se zakucká a po chvilce jde na všech 5. Kdyby byl malý tlak paliva tak by přece motor dlouho točil? Ten olej z turba nebo někde kolem ventilů mě taky napadl a nebo nedejbože prasklá hlava. Vzduchem to není, má ho dost. Respektive jede a tahá normálně a za jízdy nekouří. Dělá to jen za studena, jako kdyby se nedokázal ze začátku odregulovat. Schválně zkusím ty žhavičky a ještě mrknu do sání.
Naposledy upravil(a) jerguš dne 24 pro 2019 12:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
... Tak to vyrazne zaostavam. Robil som to raz a cooler bol cisty.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
Tak nějak, čurbes v něm byl, ale nebylo to nijak hrozné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Světle modrý kouř po startu TD5
Po delším čase zřejmě vyřešeno - přestalo to kouřit po pročištění váhy vzduchu... I když je mi to divný, myslel jsem, že za studena motor nějakou regulaci vstřiků na základě množství nasávaného vzduchu moc neřeší...