Tahání automatu na laně (Disco 4)

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#21 Příspěvek od xxx » 06 dub 2020 19:03

však v manuálu píší, že ho můžeš táhnout 50km max. rychlostí 50km/h a ty jsi psal, že ho potřebuješ odtáhnout 40km, tak v čem je problém?

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#22 Příspěvek od bassman » 06 dub 2020 19:06

MadTom píše: 06 dub 2020 18:41 A to to v nouzovém režimu vůbec nejede svou vlastní silou? Ono by to totiž asi nebylo ani o moc pomalejší, než odtah na laně.
Jojo, jede to. Když je to teplý, tak cca 40 km/h, akorát se obávám, že to nevyjede větší kopec.

Takže jak jsem psal výše - co půjde, pojedu sám a když přijde nějaký kopeček a nevyjedu, nechám se popotáhnout doprovodným vozidlem. Tohle bude asi nejlepší řešení.

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#23 Příspěvek od bassman » 06 dub 2020 19:08

xxx píše: 06 dub 2020 19:03 však v manuálu píší, že ho můžeš táhnout 50km max. rychlostí 50km/h a ty jsi psal, že ho potřebuješ odtáhnout 40km, tak v čem je problém?
Víš co - důvěřuju, ale prověřuju. Tak jsem se radši chtěl zeptat těch, kteří mají zkušenosti.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#24 Příspěvek od Hubert » 07 dub 2020 10:28

Kokesek píše: 06 dub 2020 18:29 Jestli nastartuje motor tak vubec neres nic dalsiho. Akorat ho pri tazeni drz aspon v 1500ot.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Souhlas. Pokud běží motor, tak se dá táhnout. Ani ty otáčky motoru nejsou potřeba je to lepší ale není to nutný. Sou sice situaci kdy to není dobrý ale tady to není problém. Zkrátka když poběží čerpadlo v automatu tak se bude mazat a o to jde.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#25 Příspěvek od Kokesek » 07 dub 2020 10:45

Nejde uplne o to zda se bude mazat, ale hlavne o to aby nestal olej v menici. Protoze tam dochazi k hydraulickemu treni na turbinach. Vznika tam teplo. Kdyz se motor toci tak se toci i menic.... a je pohanene cerpadlo, olej cirkuluje pres cely okruh vcetne chladice.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
kappibara
Příspěvky: 27
Registrován: 23 pro 2016 17:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha/Kolin

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#26 Příspěvek od kappibara » 07 dub 2020 10:51

Mimochodem, vsechny povinny ruceni obsahujou uz par let odtah do 50km (nebo do 5000/10 000Kc). Proc to nevyuzit?
Daily car - Range Rover Sport 4.2 SC V8 2005 - coze? Zase na suchu? Vzdyt jsem jel jen pro rohliky...
Travel car - Discovery 3 4.4 V8 2008 (H)SE - zelene dvojce HST - XLifter, Webasto, spani a hromada dalsich ficurek

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#27 Příspěvek od Hubert » 07 dub 2020 11:01

Kokesek píše: 07 dub 2020 10:45 Nejde uplne o to zda se bude mazat, ale hlavne o to aby nestal olej v menici. Protoze tam dochazi k hydraulickemu treni na turbinach. Vznika tam teplo. Kdyz se motor toci tak se toci i menic.... a je pohanene cerpadlo, olej cirkuluje pres cely okruh vcetne chladice.


Sent from my iPhone using Tapatalk
To je blbost to co jsi napsal.
Na měnič nemá tažení vůbec vliv ( za předpokladu že se táhne na N a převodka je OK). Když nepoběží motor nebude se měnič vůbec točit. Když poběží vždy se chladí (když není zamčený to při tažení není).
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#28 Příspěvek od low » 07 dub 2020 11:16

Tak ono to v nouzi pojede i do kopce. Pomalu, ale pojede. Ja bych to netahal....
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#29 Příspěvek od Kokesek » 07 dub 2020 11:20

... na redukci pojede i do kopce. Podle me se u vetsiny prevodovek unasi jedna turbina porad. Zatoc si s vystupem a i kdyz tam bude neutral tak se stred bude tocit porad. Nema sice prenos 1:1 ale i tak bude delat teplo v menici a na lamelach. Ale olej pritom stoji. To je celej problem. A proto je to podle typu omezeno vyrobcem na urcite km a rychlost. Protoze do pul hodiny je to pro olej jeste unosne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#30 Příspěvek od kaligula » 07 dub 2020 11:26

záleží jestli mu v tom nouzáku ta redukce půjde zařadit, já chytnul nouzák v polsku na dálnici 75 km do domova, dojel jsem v nouzáku po krajnici na první sjezd, našel si cestu zpět okreskama a vyrazil na 85 km nekonečnou tour, když byla dlouhá rovinka dostal jsem z toho dokonce 50 km/h, když jsem dojel traktor tak bez šance ho předjet, sebemenší kopeček jsme jeli krokem, redukce nešla zařadit, rozjezd na zelenou byl porod, než jsem projel křižovatku byla zase červená, v prudších kopcích jsme stáli, naštěstí nouzák skočil vždycky cca po minutě od startu motoru, takže vždycky pod kopcem restart motoru a rychle nahoru, za 3 hodiny jsem byl doma :-) po vlastní ose s rozvodem na krku :-) žena nemá tolik trpělivosti jako já

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#31 Příspěvek od Kokesek » 07 dub 2020 11:29

Stat se to me tak, stekry od egr odpojim, elektricky je zavru. A vyradim preflasovanim. Tim zjistim hned nekolik veci najednou. Treba i to zda je to opravdu egrama.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#32 Příspěvek od Hubert » 07 dub 2020 12:04

Kokesek píše: 07 dub 2020 11:20 ... na redukci pojede i do kopce. Podle me se u vetsiny prevodovek unasi jedna turbina porad. Zatoc si s vystupem a i kdyz tam bude neutral tak se stred bude tocit porad. Nema sice prenos 1:1 ale i tak bude delat teplo v menici a na lamelach. Ale olej pritom stoji. To je celej problem. A proto je to podle typu omezeno vyrobcem na urcite km a rychlost. Protoze do pul hodiny je to pro olej jeste unosne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Když otočím výstupem tak se vstup opravdu točí, ale to jenom díky tomu že lamely i když nejsou přitlačené tak trošku přenáší, to ale nemá to žádný přenesený výkon tím pádem ani žádné vzniklé teplo. Nicméně už řešíme jenom chujoviny.
Moje resumé:
1) pokud je auto schopno jet vlastní silou i v nouzáku dojet po ose.
2) pokud to nejde vlastní silolou a běží motor a dá se táhnout.
3) Pokud nejde motor odthnul bych na odtahovce.
3) Když nejde odtánout na odtahovce tak bych táhnul bych to max 10km.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#33 Příspěvek od Kokesek » 07 dub 2020 12:25

Fakt je ten ze kdyz budes tahnout auto cca 80-100kmh tak ti bude smrdet spaleninou menice. Ale jak nas to krasne zamestnalo...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#34 Příspěvek od bassman » 07 dub 2020 12:38

kappibara píše: 07 dub 2020 10:51 Mimochodem, vsechny povinny ruceni obsahujou uz par let odtah do 50km (nebo do 5000/10 000Kc). Proc to nevyuzit?
S odtahama na povinný ručení mám za poslední dva roky docela zkušenost (uvařená Kia Sorento - prasklá vodní hadice na turbu). V reklamách sice říkaj např. "odtah do 50 km", ale už neříkaj, že do těch 50 km se započítává i přistavení. Takže když k tobě jede odtah 25 km (což mimo velký město neni nic nereálnýho), teoreticky už ti zbývá jen 25 km (a já potřebuju 63 km). Slovo "teoreticky" píšu záměrně - od řidiče odtahovky jsem totiž zjistil, že na jeden odtah jim pojišťovna dává nějaký fixní peníze. A oni si účtujou několik stovek za naložení, to samé za vyložení a zbytek peněz je na cestu - vyšlo to akorát na nějakých 15 km. Odvezou vás klidně i dál, ale musíš si to doplatit (cca 30 Kč na km). Tím pádem by mě odtah vyšel na tisíce. Jinak včera jsem poctivě prostudoval Pojistné podmínky (Axa), kde píšou "v případě poruchy odtah do nejbližšího servisu". Jinak je jasný, že každá pojišťovna to má trochu jinak. Takže pozor na to!

Uživatelský avatar
Diglobe
Příspěvky: 349
Registrován: 02 črc 2009 13:28
auto: DIII, Def110
Bydliště: Praha a Chouzavá

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#35 Příspěvek od Diglobe » 07 dub 2020 12:41

Taky mi odešly EGR ventily, ale tak, že se rozpadly a dostali se až do sání. Motor sice běžel, ale na vozejk jsem s tím nevyjel:-( a tak mě čekala cesta 800km na podvalu. Ale stylově :grin:
Přílohy
Odtah D3 - 1.jpg
Odtah D3 - 1.jpg (126.39 KiB) Zobrazeno 4506 x
DIII
Defender 110, Td5, 2" OME, WARN9000

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#36 Příspěvek od bassman » 07 dub 2020 12:42

Jinak klidně řešme "chujoviny", jak píše Hubert - aspoň si řeknem zajímavý věci, který se nám všem můžou do budoucna hodit.

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#37 Příspěvek od marwak » 07 dub 2020 12:45

bassman píše: 07 dub 2020 12:38
S odtahama na povinný ručení mám za poslední dva roky docela zkušenost (uvařená Kia Sorento - prasklá vodní hadice na turbu). V reklamách sice říkaj např. "odtah do 50 km", ale už neříkaj, že do těch 50 km se započítává i přistavení. Takže když k tobě jede odtah 25 km (což mimo velký město neni nic nereálnýho), teoreticky už ti zbývá jen 25 km (a já potřebuju 63 km). Slovo "teoreticky" píšu záměrně - od řidiče odtahovky jsem totiž zjistil, že na jeden odtah jim pojišťovna dává nějaký fixní peníze. A oni si účtujou několik stovek za naložení, to samé za vyložení a zbytek peněz je na cestu - vyšlo to akorát na nějakých 15 km. Odvezou vás klidně i dál, ale musíš si to doplatit (cca 30 Kč na km). Tím pádem by mě odtah vyšel na tisíce. Jinak včera jsem poctivě prostudoval Pojistné podmínky (Axa), kde píšou "v případě poruchy odtah do nejbližšího servisu". Jinak je jasný, že každá pojišťovna to má trochu jinak. Takže pozor na to!
No nevím, zkoušel jsem to spočítat podle toho, co píšeš a i kdybych bral, že si těch 30 Kč/km naúčtují za obě cesty (tam i zpět), tak při odečtení 15 km, co by šlo na pojišťovnu, mi to vychází na necelých 3 tis., což mi teda přijde rozhodně míň, než ten měnič :mrk A navíc budeš v klidu a ušetříš spoustu času s tou pomalou jízdou a spekulováním a stresem nad tím, jestli náhodou neděláš něco špatně. Nevím, jestli to není trošku šetření na špatném místě...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#38 Příspěvek od bassman » 07 dub 2020 12:50

Diglobe píše: 07 dub 2020 12:41 Taky mi odešly EGR ventily, ale tak, že se rozpadly a dostali se až do sání. Motor sice běžel, ale na vozejk jsem s tím nevyjel:-( a tak mě čekala cesta 800km na podvalu. Ale stylově :grin:
Jinak proč to mám v nouzáku řeším tady: viewtopic.php?f=7&t=40557

Před měsícem jsem tam dal nový EGRy a jeden z nich je vadnej (zn. Magneti Marelli, druhej byl značky Esen SKV). Volal mi odsud jeden kluk, co do Disca taky dával EGR Magneti Marelli a byl vadnej - dělalo mu to ten samej problém jako mě. A co je nejhorší - novej EGR týhle značky tam dal ještě několikrát a všechny byly vadný, všechny vyreklamoval a všechny reklamace mu uznali. Vyreklamoval pět z pěti, tzn. 100% zmetkovost.

Uživatelský avatar
kappibara
Příspěvky: 27
Registrován: 23 pro 2016 17:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha/Kolin

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#39 Příspěvek od kappibara » 07 dub 2020 12:50

bassman píše: 07 dub 2020 12:38
kappibara píše: 07 dub 2020 10:51 Mimochodem, vsechny povinny ruceni obsahujou uz par let odtah do 50km (nebo do 5000/10 000Kc). Proc to nevyuzit?
S odtahama na povinný ručení mám za poslední dva roky docela zkušenost (uvařená Kia Sorento - prasklá vodní hadice na turbu). V reklamách sice říkaj např. "odtah do 50 km", ale už neříkaj, že do těch 50 km se započítává i přistavení. Takže když k tobě jede odtah 25 km (což mimo velký město neni nic nereálnýho), teoreticky už ti zbývá jen 25 km (a já potřebuju 63 km). Slovo "teoreticky" píšu záměrně - od řidiče odtahovky jsem totiž zjistil, že na jeden odtah jim pojišťovna dává nějaký fixní peníze. A oni si účtujou několik stovek za naložení, to samé za vyložení a zbytek peněz je na cestu - vyšlo to akorát na nějakých 15 km. Odvezou vás klidně i dál, ale musíš si to doplatit (cca 30 Kč na km). Tím pádem by mě odtah vyšel na tisíce. Jinak včera jsem poctivě prostudoval Pojistné podmínky (Axa), kde píšou "v případě poruchy odtah do nejbližšího servisu". Jinak je jasný, že každá pojišťovna to má trochu jinak. Takže pozor na to!
Tak zrovna me vezli uz 2x (na kooperativu) a jednou cca 40km a po druhy neco pres 60km a uplne pohoda.
Ted mam Ceskou podnikatelskou a ta ma 9000Kc odtah, takze uplna pohoda...
Daily car - Range Rover Sport 4.2 SC V8 2005 - coze? Zase na suchu? Vzdyt jsem jel jen pro rohliky...
Travel car - Discovery 3 4.4 V8 2008 (H)SE - zelene dvojce HST - XLifter, Webasto, spani a hromada dalsich ficurek

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

#40 Příspěvek od bassman » 07 dub 2020 12:54

marwak píše: 07 dub 2020 12:45
bassman píše: 07 dub 2020 12:38
S odtahama na povinný ručení mám za poslední dva roky docela zkušenost (uvařená Kia Sorento - prasklá vodní hadice na turbu). V reklamách sice říkaj např. "odtah do 50 km", ale už neříkaj, že do těch 50 km se započítává i přistavení. Takže když k tobě jede odtah 25 km (což mimo velký město neni nic nereálnýho), teoreticky už ti zbývá jen 25 km (a já potřebuju 63 km). Slovo "teoreticky" píšu záměrně - od řidiče odtahovky jsem totiž zjistil, že na jeden odtah jim pojišťovna dává nějaký fixní peníze. A oni si účtujou několik stovek za naložení, to samé za vyložení a zbytek peněz je na cestu - vyšlo to akorát na nějakých 15 km. Odvezou vás klidně i dál, ale musíš si to doplatit (cca 30 Kč na km). Tím pádem by mě odtah vyšel na tisíce. Jinak včera jsem poctivě prostudoval Pojistné podmínky (Axa), kde píšou "v případě poruchy odtah do nejbližšího servisu". Jinak je jasný, že každá pojišťovna to má trochu jinak. Takže pozor na to!
No nevím, zkoušel jsem to spočítat podle toho, co píšeš a i kdybych bral, že si těch 30 Kč/km naúčtují za obě cesty (tam i zpět), tak při odečtení 15 km, co by šlo na pojišťovnu, mi to vychází na necelých 3 tis., což mi teda přijde rozhodně míň, než ten měnič :mrk A navíc budeš v klidu a ušetříš spoustu času s tou pomalou jízdou a spekulováním a stresem nad tím, jestli náhodou neděláš něco špatně. Nevím, jestli to není trošku šetření na špatném místě...
Dyk už jsem psal, že většinu cesty pojedu po svý ose, akorát když nevyjedu nějakej větší kopec (kterých mám po cestě jen pár), nechám se doprovodným vozidlem popotáhnout. Po cca 40 km, až dorazím na začátek města, si tu odtahovku zavolám. Kvůli koroně jsem teď bohužel úplně bez příjmů, takže odtah na celou cestu si nemůžu dovolit.

Odpovědět