PCV - Fuel pressure control valve - fuel pressure too low
Moderátor: Miky_CZ
Re: PCV - Fuel pressure control valve
Tak v prosinci zkusebne vymenil palivovy filtr a auto 3 tydny jelo bez problemu, a dneska opet totalka nouzovka
V mezicase jsem poridil meric tlaku paliva, a mam zas kupu zjisteni a otazek
V manualu je psano 0,5 baru v nizkotlakem systemu - tim je mysleno bezici cerpadlo a s vypnutym motorem ? Cerpadlo zapnu propojkou misto relatka a namerim 0,35 baru, po startu motoru 0,25 baru kdyz pridam plyn tak tlak pada na nulu - to je v poradku ? Pri 4 tis otacek je tlak negativni
Nove podavaci cerpadlo je na ceste, tak snad se doberu konce
Jinak jsem jeste nasel na zahranicnim foru jednoduchy test cerpadla - nove cerpadlo ma odber 5,5 amper, cim je starsi a ma horsi kompresi tim mensi proud, protoze se motor toci proti mensimu odporu, moje ma odber 3,5 amperu
V mezicase jsem poridil meric tlaku paliva, a mam zas kupu zjisteni a otazek
V manualu je psano 0,5 baru v nizkotlakem systemu - tim je mysleno bezici cerpadlo a s vypnutym motorem ? Cerpadlo zapnu propojkou misto relatka a namerim 0,35 baru, po startu motoru 0,25 baru kdyz pridam plyn tak tlak pada na nulu - to je v poradku ? Pri 4 tis otacek je tlak negativni
Nove podavaci cerpadlo je na ceste, tak snad se doberu konce
Jinak jsem jeste nasel na zahranicnim foru jednoduchy test cerpadla - nove cerpadlo ma odber 5,5 amper, cim je starsi a ma horsi kompresi tim mensi proud, protoze se motor toci proti mensimu odporu, moje ma odber 3,5 amperu
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: PCV - Fuel pressure control valve
Co vím tak se test čerpadla v nízkotlaku měří na volnochod motoru.
Ale jdeš asi správným směrem.
Ale jdeš asi správným směrem.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: PCV - Fuel pressure control valve
Než to rozebereš, tak si změř i proud, který čerpadlo bere při těch různých režimech motoru, nejenom tlak na výstupu. Proud by měl s klesajícím tlakem také klesat. To aby jsi měl kompletní data, až vyměníš čerpadlo a ono to nepomůže. Přece jenom se proud měří jednodušeji než tlak nafty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: PCV - Fuel pressure control valve
Zmerim stare i nove a udelam tabulku
- pooh
- Příspěvky: 707
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: PCV - Fuel pressure control valve
ta chyba ti suvisi naozaj s vonkajsiou teplotou alebo skor teplotou nafty?
ake si mal hodnoty pre volume control valve? klesli ti niekedy pod 20?
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
Re: PCV - Fuel pressure control valve
Souvisi s teplotou venku a druhotne asi,i s,teplotou nafty
Hodnoty pcv jsou kolem 12-14 % na volnobeh, tlak je cca 25kpa pri plnem zatizeni motoru cca 45% a tlak 170 kPa zhruba, presne jsem si to nepsal
Predpokladam ze podavaci cerpadlo nema uz kompres a neda takovy tlak a objem, takze v urcity situacich jako je tepla a timpadem ridsi nafta, lehce pricpany palivovy filtr, podpeti v sitti vede k tomu ze uz nestaci dodat dostatek nafty a auto padne do nouze
Mimochodem pri trose trpelivosti D3 nastartuje i s vypnutym podavacim cerpadlem
Hodnoty pcv jsou kolem 12-14 % na volnobeh, tlak je cca 25kpa pri plnem zatizeni motoru cca 45% a tlak 170 kPa zhruba, presne jsem si to nepsal
Predpokladam ze podavaci cerpadlo nema uz kompres a neda takovy tlak a objem, takze v urcity situacich jako je tepla a timpadem ridsi nafta, lehce pricpany palivovy filtr, podpeti v sitti vede k tomu ze uz nestaci dodat dostatek nafty a auto padne do nouze
Mimochodem pri trose trpelivosti D3 nastartuje i s vypnutym podavacim cerpadlem
- pooh
- Příspěvky: 707
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: PCV - Fuel pressure control valve
podla tych hodnot co si uviedol predtym, tak je to velmi pravdepodobne. mna by ale zaujimala hodnota VCV - volume control valve, vedla PCV (pressure control valve)kaligula píše: ↑20 led 2021 17:29 Souvisi s teplotou venku a druhotne asi,i s,teplotou nafty
Hodnoty pcv jsou kolem 12-14 % na volnobeh, tlak je cca 25kpa pri plnem zatizeni motoru cca 45% a tlak 170 kPa zhruba, presne jsem si to nepsal
Predpokladam ze podavaci cerpadlo nema uz kompres a neda takovy tlak a objem, takze v urcity situacich jako je tepla a timpadem ridsi nafta, lehce pricpany palivovy filtr, podpeti v sitti vede k tomu ze uz nestaci dodat dostatek nafty a auto padne do nouze
Mimochodem pri trose trpelivosti D3 nastartuje i s vypnutym podavacim cerpadlem
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
Re: PCV - Fuel pressure control valve
Pro live data,pouzivam bud icarsoft nebo aplikaci carscaner na tabletu, umi graficke zobrazeni, umi nahravat i 2 hodiny data a pak je zpetne prohlizet, takze muzu videt graficky online otacky motoru, vykon motoru, tlak paliva, tlak MAF, a polohu PCV A VCV
Akorat auto tedka stoji, jezdim defem, musim o vikendu vycerpat nadrz - momentalne je uplne plna, a sundat ji , cerpadlo uz je doma
Akorat auto tedka stoji, jezdim defem, musim o vikendu vycerpat nadrz - momentalne je uplne plna, a sundat ji , cerpadlo uz je doma
Re: PCV - Fuel pressure control valve - fuel pressure too low
A protože je jaro a my kutilové, co nemáme garáž, se zase můžeme hrabat v autě, jsem se na to opět po sezonní pauze vrhnul.
Proběhla výměna nízkotlakého čerpadla v nádrži - bohužel čerpadlo z ebaye se ukázalo jako nefunkční mrdka - můžu dodat okaz jako varování pro ostatní - nenapadlo mě si ho proměřit před montáží - holt jsem stále ještě mladý a naivní. Po tomto intermezzu šla nádř opět dolů a koupil jsem čepadlo druhé dle doporučení jednoho člena fora, který ho také použil a funguje mu bez problémů.
samotné čerpadlo v kýblu s naftou dává tlak přes 3 bary, po zkompletování s chobotnicí hadic v nádrži dává 0,4 baru, po nasazení nádrže na auto jsem měl s novým filtrem na odvzdušňováku tlak 0,35 při vypnutém motoru, po startu na volnoběh cca 0,34 bar, prostě o chloupek méně, při 3 tis otáček 0,2, při 5 tis otáček kolem nuly, do mínusu nejde
studoval jsem jaké jsou tlaky v manuálu a bohužel je to tam velmi stručně - cituji "nízkotlaké čerpadlo má nastaven tlak na 0,5 bar jako prevence poškození vysokotlakého čerpadla" a pro vysokotlaké je ve specifikaci uvedeno - "rozsah provozního tlaku na vstupu -0,3 až +0,5 bar" což tedy splňuji
po hodině popojíždění kolem baráku auto opět padlo do nouzáku, a momentálně měřím na volnoběh 0,2 baru při 3000 otáčkách 0 a při 5 tis -0,1 bar
Dotazy: 1. 0,4 baru na výstupu z nádrže - nemůže to znamenat že ta bradavice na chobotnici která funguje jako přetlakový ventil je taky na výměnu ?
2. může pokles tlaků po hodině jízdy souviset s přicpáním filtru ? předchozí filtr co byl na autě rok jsem ze zvědavosti řezal na půl a byl čistý
3. mám považovat funkci podávacíácho čerpadla považovat za dostatečnou a posunout se na kontrolu vstřiků ?
ještě přidám data k auto padne do nouzáku - v grafu je vidět plynulý pozvolný pokles tlaku paliva a adekvátně na to reagující PCV, až tlak klesne pod 20kPa a najednou prudce vystřelí na 70kPa, VCV hodnoty se měni na grafu nepatrně, ale když koukám přímo na hodnoty VCV tak před poklesem je kolem 25% a pak na zlomek vteřiny skočí pod 20, třeba na 16% a blikne nouzák
Proběhla výměna nízkotlakého čerpadla v nádrži - bohužel čerpadlo z ebaye se ukázalo jako nefunkční mrdka - můžu dodat okaz jako varování pro ostatní - nenapadlo mě si ho proměřit před montáží - holt jsem stále ještě mladý a naivní. Po tomto intermezzu šla nádř opět dolů a koupil jsem čepadlo druhé dle doporučení jednoho člena fora, který ho také použil a funguje mu bez problémů.
samotné čerpadlo v kýblu s naftou dává tlak přes 3 bary, po zkompletování s chobotnicí hadic v nádrži dává 0,4 baru, po nasazení nádrže na auto jsem měl s novým filtrem na odvzdušňováku tlak 0,35 při vypnutém motoru, po startu na volnoběh cca 0,34 bar, prostě o chloupek méně, při 3 tis otáček 0,2, při 5 tis otáček kolem nuly, do mínusu nejde
studoval jsem jaké jsou tlaky v manuálu a bohužel je to tam velmi stručně - cituji "nízkotlaké čerpadlo má nastaven tlak na 0,5 bar jako prevence poškození vysokotlakého čerpadla" a pro vysokotlaké je ve specifikaci uvedeno - "rozsah provozního tlaku na vstupu -0,3 až +0,5 bar" což tedy splňuji
po hodině popojíždění kolem baráku auto opět padlo do nouzáku, a momentálně měřím na volnoběh 0,2 baru při 3000 otáčkách 0 a při 5 tis -0,1 bar
Dotazy: 1. 0,4 baru na výstupu z nádrže - nemůže to znamenat že ta bradavice na chobotnici která funguje jako přetlakový ventil je taky na výměnu ?
2. může pokles tlaků po hodině jízdy souviset s přicpáním filtru ? předchozí filtr co byl na autě rok jsem ze zvědavosti řezal na půl a byl čistý
3. mám považovat funkci podávacíácho čerpadla považovat za dostatečnou a posunout se na kontrolu vstřiků ?
ještě přidám data k auto padne do nouzáku - v grafu je vidět plynulý pozvolný pokles tlaku paliva a adekvátně na to reagující PCV, až tlak klesne pod 20kPa a najednou prudce vystřelí na 70kPa, VCV hodnoty se měni na grafu nepatrně, ale když koukám přímo na hodnoty VCV tak před poklesem je kolem 25% a pak na zlomek vteřiny skočí pod 20, třeba na 16% a blikne nouzák
Re: PCV - Fuel pressure control valve - fuel pressure too low
graf
Odesláno z mého S31 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého S31 pomocí Tapatalk
Re: PCV - Fuel pressure control valve - fuel pressure too low
Tak abych dopověděl tuto story až do konce - auto jsem nakonec prodal nepojízdné rozebrané, noví majitelé po 3 měsíčním laborování nakonec vyměnili vstřiky, vysokotlaké čerpadlo a nějaké drobnosti kolem a auto jim zatím jede
tak už mi zbyl jenom defík
tak už mi zbyl jenom defík