Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bloud
Příspěvky: 24
Registrován: 20 kvě 2017 22:23
auto: D2 Td5, D sport
Bydliště: Zapad od Prahy

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#21 Příspěvek od Bloud » 06 led 2021 22:32

Wojto píše:
06 led 2021 22:07
Je to samo domo... Nemám ani strešné okná ani hagusy . Drží to na zahrádke, tiež samo domo...
A nechces si to zopakovat? :)

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3336
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F-150, ale pssst!
Bydliště:

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#22 Příspěvek od Benjamin » 06 led 2021 22:36

Bloud píše:
06 led 2021 22:23
Naraznik jsem si ani neuvedomil, a) na off aute takovou blbost skoro nemam, b) pujde pryc a bude pevnostnak. Vzadu jsem koukal, ze to snad problem nebude, to spis ten pluh co patri k taznemu a vyfuk- ten muze pri nejakem blbem zacouvani zarvat.
Výfuk vyveď do boku..
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Triumph Spitfire MKIV. NonUK: Ford F-150/OFF trailer Rosloot BA750/Skif M1 OFFtrailer/VW LT31 Karmann DW/SMART Fortwo cdi/Suzuki Volusia 800 atd.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2081
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#23 Příspěvek od habakuk » 06 led 2021 22:42

Nárazníky řešit až je rozlámeš. Face lift na tom je s tvarem nárazníku lépe a spodek se dá očesat.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 12563
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#24 Příspěvek od MadTom » 06 led 2021 23:14

Nebo dát pevnostní dopředu hned a ten standardní prodat, dokud je vcelku. Taky mi to před lety radili, a neposlechl jsem.
Výfuk - stačí zkrátit koncovku o 10cm, jinak hrozí, že se při couvání zapíchne do země a výfuk se tak trošku, nebo trošku víc smotá. Vyvedení do boku je o kus víc práce. Neodstraňovat tlumiče z výfuku, udělá to akorát víc hluku v autě, což na delší cestě je super protivné, a vliv na výkon motoru je minimální pokud vůbec nějakej.
Takžné - mám italské Ellebi, které dolů nečouhá, ale je těsně pod zadním nárazníkem, takže nezavazí, nárazník chrání a hlavně v něm mám místo koule čep s dírou na velkej šekl - je to výborný vyprošťovací bod vzadu na autě. Akorát to chtělo po každé jízdě v terénu narovnat ovládací páku a vyčistit zásuvku od bahna. Tak jsem páku předělal nahoru a zásuvku taky posunul výš a je klid.
Když strach o spodek tak kryty diferenciálů, tyčí řízení a nádrže. Pevnostní tyče řízení a nájezďák pod přední nárazník. Víc jsem nikdy nepotřeboval, a ani tohle nejspíš, ale podařilo ze mi to postupně sehnat za malé peníze, tak proč ne. Třeba pevnostní tyče řízení byly i s kloubama jenom o trošku dražší, než samotné klouby do standardních tyčí. Tak nebylo co řešit.
Chce to auto projí a zjistit, co je na výměnu/opravu a při to se rozhodnout, jestli dát standardní nebo lepší/větší/silnější díly. A jinak jezdit, ono se to pomalu vyvrbí samo, co bude potřeba.
Ke spaní - D2 není moc velké auto uvnitř, takže pokud jsi měl na spaní dodávku, tak tohle je o hodně menší. S tím je potřeba počítat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 714
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#25 Příspěvek od TBG » 07 led 2021 05:58

ad spaní:
co nejlehčí - překližka 12mm
co nejnižší - mám cca 40cm kvůli ledničky
na matraci nešetřit - mám 8cm - třívrstvou, lepší spaní než doma :cool

když tak nad tím uvažuju ..... ten rozpočet jsem měl na začátku taky, nevešlo se..... :D

Obrázek

Uživatelský avatar
Bloud
Příspěvky: 24
Registrován: 20 kvě 2017 22:23
auto: D2 Td5, D sport
Bydliště: Zapad od Prahy

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#26 Příspěvek od Bloud » 07 led 2021 06:59

Naraznik lamat nechci, stavajici je ve stavu funglofky, nekoho muze potesit a ja jeho vymenu stejne planuji. Zkraceni vyfuku beru jako dobry tip, financne nenarocne a pritom funkcni. Chtel jsem pod to zalezt a kouknout, zda nejde trochu jinak natvarovat, ale ted by me zabla zada!
Rozdil komfort spani dodavka/ Disco je mi jasny, s vestavbou si hlavu lamu. Vysku da suplik lednice, s tim si snad poradim. Co mi ale vrta palici je technika nastupu/ vystupu. Patymi dvermi? To by znamenalo zpristupnit, nebo predelat jejich ovladani z vnitrni strany. Zadni bocni jsou asi praktictejsi, byt nejdou moc otevrit, mohl bych mozna na jedne strane ubrat par cm sirky spani. Predem to asi moc nepujde, sklopena operadle a asi jsem se nezminil, ze nekam tam planuji take nainstalovat na noc naseho necojakopsa:)

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2081
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#27 Příspěvek od habakuk » 07 led 2021 07:09

Přední sedadla budeš posunovat dopředu a sklápět tak i tak. No pokud je to kapesní pes tak se na sklopené přední sedadlo vejde jinak tam moc místa není. Jinak jak jsi zmínil pokud potřebuješ dvě místa tak zadní sedadla pryč já je na delší výlety dávám ven a ušetří se váha a prostor pro případné zavazadla.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 12563
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#28 Příspěvek od MadTom » 07 led 2021 08:37

Ke spaní - co nejlehčí - 12mm může být zbytečně moc, s dobrou konstrukcí se dá použít i slabší - já mám 9mm a drží to. Každé kilo se počítá.
Co nejnižší - pokud budete jezdit ve dvou, tak zvážit menší ledničku umístěnou mimo spaní - v jedné boční kapse v kufru, a spaní podstatně snížit. My máme 40l ledničku v šuplíku pod spaním a je to vysoké.
Vyndávání druhé řady sedaček - jezdíme ve čtyřech a pokud jedeme na delší výlet, tak vyndávám jednosedačku ve druhé řadě. Je tu úspora váhy a hlavně podstatně víc volného místa. Spaní mám upravené tak, že ho mohu jenom částečně složit a posunout sedačku řidiče kousek dozadu, aby se s autem dalo jet, i bez kompletního složení spaní. Podle mě celkem výhodné, skládání není na minutu, a bez toho je auto vlastně nepojízdné.
Vstup ke spaní - rozumné je to akorát z kufru, z boku ti to bude konstrukci spaní celkem komplikovat - bude muset být v té části podstatně pevnější. Z kufru je to v pohodě, můžeš si i stoupnout na nárazník, takže to není moc vysoko. Otevírání dveří z kufru jde předělat jednoduše - vedle zamykacího "tlačítka" na dveřích udělat malé madlo a tlačítko u zámku přehodit tak, aby fungovalo stejně, jako vnější ovládací madlo - zmáčkutím tlačítka tak dveře nezamkneš, ale otevřeš. Na zamykání poslouží dálkové ovládání. Madlo vedle tlačítka je kvůli zavírání dveří a kvůli ochraně tohoto odemykacího "tlačítka", aby ti na něj něco nespadlo a dveře samo neotevřelo. Krom sundání tapecu dveří a ohnutí týčky co jde z tohoto tlačítka je potřeba akorát vyvrtat jednu díru do páky co jde ze zámku. Tedy velmi jednoduchá úprava.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Bloud
Příspěvky: 24
Registrován: 20 kvě 2017 22:23
auto: D2 Td5, D sport
Bydliště: Zapad od Prahy

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#29 Příspěvek od Bloud » 07 led 2021 09:13

Konstrukce spani by mela byt z Al profilu - asi zakladni kostra svarenec a pak nytovane profily dle potreby. Zrejme to nebudou plnohodnotne supliky, ale vysuvna plata a na nich prepravky. Tohle se nam osvedcilo v dodavce, je to variabilni a v pripade potreby se s tim necha dost manipulovat. Druha rada sedacek nejspis pujde ven. Zbytecna vaha a zabira misto. Nastesti auto nepotrebuji k dennimu jezdeni a muze v te uprave 2+0 byt celorocne. Jen musim prizpusobit spani pojezdu sedace - aby to bylo rozumne obsluhovatelne. Chvili jsem koukal na moznost vymeny sedacky, ale trochu mne rozhodilo kotveni pasu, ktere je soucasti sedacky. Na druhem aute jsem ji po uprave kolejnic vymenil snadno, tady si nejsem jisty. Vi nekdo o sedackach, ktere jsou pro tuhle instalaci vhodnejsi? Nejaka verze"cabrio", to znamena pohyb jedne paky a soucasne uvolneny pojezd i sklopeni operky?

Raada
Příspěvky: 14
Registrován: 21 kvě 2020 09:25
auto: D2

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#30 Příspěvek od Raada » 07 led 2021 10:18

Ahoj, to co pises jsem zacal delat cca pred pul rokem. Zacal jsem s predelavkou rozvodovky, protoze tekla a chtel jsem CDL. Nakonec jsem objednal z Anglie od Ashcrofta. Starou vzali protiuctem. Kulisu (tahlo) mam od polaku MP4x4. Zatim spokojenost :grin:

Uživatelský avatar
Bloud
Příspěvky: 24
Registrován: 20 kvě 2017 22:23
auto: D2 Td5, D sport
Bydliště: Zapad od Prahy

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#31 Příspěvek od Bloud » 07 led 2021 10:34

Raada píše:
07 led 2021 10:18
Ahoj, to co pises jsem zacal delat cca pred pul rokem. Zacal jsem s predelavkou rozvodovky, protoze tekla a chtel jsem CDL. Nakonec jsem objednal z Anglie od Ashcrofta. Starou vzali protiuctem. Kulisu (tahlo) mam od polaku MP4x4. Zatim spokojenost :grin:
Vubec me nenapadlo, ze by neco takoveho bylo mozne! Nikdy jsem o nich neslysel. Koukam, ze diky Brexitu a Covidu ted radeji nic neslibuji, ale zeptam se na prubeh. Poslal jsi starou, poslali pote novou, repasovanou? Jak dlouho to trvalo a orientacni cena?

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 552
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: kousek od Brna

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#32 Příspěvek od stiinek » 07 led 2021 10:56

Bloud píše:
06 led 2021 21:03

Ten USB kit je zajímavý, připojoval se někam na stávající kabeláž?
Já to mám podle návodu na konektor origo hodin, jen teda trochu líp než ten jejich izolačkovej spoj :)
Při nabíjení je tam vidět pokles napětí o nějakou desetinu V, ale nic dramatickýho.
Malá recenze verze pro D1 je třeba tady, střeva jsou stejný jako u D2 verze:
https://www.youtube.com/watch?v=aOye9AwxkTY

Hodiny mají proti origo výhodu že udrží čas při odpojení baterky, nevýhoda že nevidíš čas bez zapnutýho klíče.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Raada
Příspěvky: 14
Registrován: 21 kvě 2020 09:25
auto: D2

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#33 Příspěvek od Raada » 07 led 2021 10:57

Nemam zkusenosti ani prostredky na vymenu, takze jsem to nechal udelat u Stanlyho v Letnanech. Poresil to s Ashcroftem. Pokud si to pamatuju tak i s praci to bylo 30k. Kulisu jsem objednal pres slovensky eshop (ma tu login discovery1liptov), neco okolo 6k. Tu rozvodovku tam vyrabi (repasuji) az na objednavku, takze pocitej cca 2 mesice. Ale mezitim muzes stejne jezdit. Prestavbu na spani jsem uz resil, tak muzu predvest.

Uživatelský avatar
Bloud
Příspěvky: 24
Registrován: 20 kvě 2017 22:23
auto: D2 Td5, D sport
Bydliště: Zapad od Prahy

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#34 Příspěvek od Bloud » 07 led 2021 11:00

Raada píše:
07 led 2021 10:57
Nemam zkusenosti ani prostredky na vymenu, takze jsem to nechal udelat u Stanlyho v Letnanech. Poresil to s Ashcroftem. Pokud si to pamatuju tak i s praci to bylo 30k. Kulisu jsem objednal pres slovensky eshop (ma tu login discovery1liptov), neco okolo 6k. Tu rozvodovku tam vyrabi (repasuji) az na objednavku, takze pocitej cca 2 mesice. Ale mezitim muzes stejne jezdit. Prestavbu na spani jsem uz resil, tak muzu predvest.
Jsi tedy nekde Praha/okoli? nejsem proti:)

Raada
Příspěvky: 14
Registrován: 21 kvě 2020 09:25
auto: D2

Re: Pojďme společně přestavět TD5 na expediční - rady zkušených

#35 Příspěvek od Raada » 07 led 2021 11:08

Ano, Praha 4. Dohodneme se pres soukrome zpravy at to tady neplevelime.

Odpovědět