Discovery 3 a 4 - nemoc motorů TDV6
Napsal: 11 led 2021 08:24
Ahoj všem,
Chci si letos pořídit LR Discovery (rok výroby ideálně kolem roku 2010), tak jsem začal nasávat informace ohledně neduhů tohoto auta. Bohužel jsem se dost zarazil u problému s kroucením bloku z důvodu nerovnoměrného zahřívání a následného přetržení klikovky. Nicméně se snažím být aspoň trochu optimistický a najít cestu k tomu, aby se mi tohle nestalo....
Auto bych chtěl koupit max. za 350 000. Nájezdy v těchto cenových relacích se pohybují od 150 000 do 300 000km. A já mám teda pár otázek...
1. Je lepší koupit auto s nižším nájezdem, kde se ten problém s klikou nejspíš ještě neprojevil a udělat hned prohlídku? tzn.: rozebrat, zkontrolovat klikovou hřídel atd. a popřípadě rovnou vyměnit? Nebo je naopak lepší spíš koupit auto, co má najeto už přes 250 000 a je pravděpodobné, že má už buďto tenhle problém za sebou a nebo má to štěstí, že majitel dal autu to, co potřebuje (tzn.: žádný long life servis a výměny oleje po 30ti tisících a podobné prasečiny).
2. Je vůbec možné poznat při kontrole opotřebení, že se problém blíží a včas to vyřešit? Ten blok se kroutí postupem času a nevratně a nebo je to prostě tak, že k tomu zkrutu dojde jednou tak moc, že se to stane lusknutím prstu? Jde mi o to, že pokud k tomu dochází postupně, dalo by se to poznat právě při kontrole a přeměřením bloku motoru.
Nechci auto asi kupovat v Čechách (maximálně od někoho, kdo se LR zabývá) - hlavně proto, že mi jde o co nejvyšší výbavu. Budu ho nejspíš kupovat v Německu, protože Němci se o svoje auta přece jen starají dobře. Nebo se v tomhle případě pletu?
Viděl jsem tady vlákno o tomhle problému, ale bohužel už to nemůžu najít, abych to k němu připsal, takže bych chtěl admina poprosit, aby můj příspěvek případně zařadil tam, kam patří
Díky!
Chci si letos pořídit LR Discovery (rok výroby ideálně kolem roku 2010), tak jsem začal nasávat informace ohledně neduhů tohoto auta. Bohužel jsem se dost zarazil u problému s kroucením bloku z důvodu nerovnoměrného zahřívání a následného přetržení klikovky. Nicméně se snažím být aspoň trochu optimistický a najít cestu k tomu, aby se mi tohle nestalo....
Auto bych chtěl koupit max. za 350 000. Nájezdy v těchto cenových relacích se pohybují od 150 000 do 300 000km. A já mám teda pár otázek...
1. Je lepší koupit auto s nižším nájezdem, kde se ten problém s klikou nejspíš ještě neprojevil a udělat hned prohlídku? tzn.: rozebrat, zkontrolovat klikovou hřídel atd. a popřípadě rovnou vyměnit? Nebo je naopak lepší spíš koupit auto, co má najeto už přes 250 000 a je pravděpodobné, že má už buďto tenhle problém za sebou a nebo má to štěstí, že majitel dal autu to, co potřebuje (tzn.: žádný long life servis a výměny oleje po 30ti tisících a podobné prasečiny).
2. Je vůbec možné poznat při kontrole opotřebení, že se problém blíží a včas to vyřešit? Ten blok se kroutí postupem času a nevratně a nebo je to prostě tak, že k tomu zkrutu dojde jednou tak moc, že se to stane lusknutím prstu? Jde mi o to, že pokud k tomu dochází postupně, dalo by se to poznat právě při kontrole a přeměřením bloku motoru.
Nechci auto asi kupovat v Čechách (maximálně od někoho, kdo se LR zabývá) - hlavně proto, že mi jde o co nejvyšší výbavu. Budu ho nejspíš kupovat v Německu, protože Němci se o svoje auta přece jen starají dobře. Nebo se v tomhle případě pletu?
Viděl jsem tady vlákno o tomhle problému, ale bohužel už to nemůžu najít, abych to k němu připsal, takže bych chtěl admina poprosit, aby můj příspěvek případně zařadil tam, kam patří
Díky!