D3 V8 nadrz versus EVAP system

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
debint21
Příspěvky: 18
Registrován: 05 úno 2018 09:47
Bydliště: Praha 5

D3 V8 nadrz versus EVAP system

#1 Příspěvek od debint21 » 23 úno 2021 08:29

Ahoj,

resim u Discovery 3 4.4i s LPG problem, ze pokud natankuju plnejsi nadrz benzinu, auto pri jizde na plyn obcas cuka, obcas i komplet chcipne za jizdy.
V LPG servisu zjistili, ze v hadicce, kterou maji jit do sani prebytecne benzinove vypary z nadrze nejsou jen vypary, ale normalne kapalny benzin -> takze prilis bohata smes. Pri jizde na benzin si to asi pocitac jeste zvladne nejak dopocitat a zkorigovat, pri jizde na plyn uz to zrejme bude nezkorigovatelne. Vygooglil jsem nejakeho renaulistu, ktery mel podobny problem.

Nekde na ceste nadrz->charcoral cannister->purge valve->motor tedy bude ventil, ktery by mel poustet jenom vypary, ale pousti komplet kapalinu. Co jsem dohledal, tak tento ventil by mel byt uz rovnou na nadrzi nebo v nadrzi, protoze do filtru s aktivnim uhlim smi jit uz jen vypary.

Dokazal by mi nekdo, kdo uz to mel v ruce, poradit, jak presne je to na te nadrzi reseno? Je ten ventil samostatny, vymenitelny dil? Jak zjistim jeho cislo?
Snad to nebude na vymenu cele nadrze :)

Jo a aby toho nebylo malo, auto je import z US, takze to bude asi ta NAS verze :)

debint21
Příspěvky: 18
Registrován: 05 úno 2018 09:47
Bydliště: Praha 5

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

#2 Příspěvek od debint21 » 23 úno 2021 08:42

Podle tohoto obrazku bych si tipnul, ze vypary jdou tou fialovou hadici, tzn. odnekud z cisla 8, z predniho konce nadrze:
nadrz1.jpg
Kdezto na podle tohoto to vypada, ze ten problem by mel byt ten Liquid Vapor Separator, cislo 5, nekde v zadni casti nadrze. Mozna uvnitr.. moc to z toho prave nepoznam:
nadrz2.jpg

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1334
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: Disco I , 200tdi
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

#3 Příspěvek od jbizik » 23 úno 2021 14:55

No ja byť tebou ,vyskúšam ešte iný LPG servis :smoke a zatiaľ neriešil žiadny problém s nádržou. S tým že im vôbec nespominaj diagnózu s predošlého LPG servisu.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
LAND ROVER Discovery 1 200tdi , rv 1991, Iron man +4cm, atd...
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

debint21
Příspěvky: 18
Registrován: 05 úno 2018 09:47
Bydliště: Praha 5

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

#4 Příspěvek od debint21 » včera, 14:33

myslis, ze kecaj? :) nebo ze tam ten benzin takhle ma tect?

MadTom
Příspěvky: 12723
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

#5 Příspěvek od MadTom » včera, 15:10

Jestli tam byl kapalnej benzín, tak bych si tipnul, že je někde něco ucpané. Zkontrolovat průchodnost všech hadiček, včetně toho, co je uvnitř nádrže. Benzín umí díky biověcem udělat sliz, kterej je schopnej kde co zalepit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

mipr
Příspěvky: 510
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Bratislava

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

#6 Příspěvek od mipr » včera, 15:32

nechcem do toho kecat, ale myslim ze staci hadicku od purge valve odpojit od motora a ucpat otvor. pojazdit a porovnat rozdiel...

Sent from my M2003J15SC using Tapatalk

LR Servis Bratislava
specializovany servis vylucne pre znacku Land Rover
autorizovany distributor Bearmach

Odpovědět