Stránka 1 z 1

D3 V8 nadrz versus EVAP system

Napsal: 23 úno 2021 08:29
od debint21
Ahoj,

resim u Discovery 3 4.4i s LPG problem, ze pokud natankuju plnejsi nadrz benzinu, auto pri jizde na plyn obcas cuka, obcas i komplet chcipne za jizdy.
V LPG servisu zjistili, ze v hadicce, kterou maji jit do sani prebytecne benzinove vypary z nadrze nejsou jen vypary, ale normalne kapalny benzin -> takze prilis bohata smes. Pri jizde na benzin si to asi pocitac jeste zvladne nejak dopocitat a zkorigovat, pri jizde na plyn uz to zrejme bude nezkorigovatelne. Vygooglil jsem nejakeho renaulistu, ktery mel podobny problem.

Nekde na ceste nadrz->charcoral cannister->purge valve->motor tedy bude ventil, ktery by mel poustet jenom vypary, ale pousti komplet kapalinu. Co jsem dohledal, tak tento ventil by mel byt uz rovnou na nadrzi nebo v nadrzi, protoze do filtru s aktivnim uhlim smi jit uz jen vypary.

Dokazal by mi nekdo, kdo uz to mel v ruce, poradit, jak presne je to na te nadrzi reseno? Je ten ventil samostatny, vymenitelny dil? Jak zjistim jeho cislo?
Snad to nebude na vymenu cele nadrze :)

Jo a aby toho nebylo malo, auto je import z US, takze to bude asi ta NAS verze :)

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

Napsal: 23 úno 2021 08:42
od debint21
Podle tohoto obrazku bych si tipnul, ze vypary jdou tou fialovou hadici, tzn. odnekud z cisla 8, z predniho konce nadrze:
nadrz1.jpg
Kdezto na podle tohoto to vypada, ze ten problem by mel byt ten Liquid Vapor Separator, cislo 5, nekde v zadni casti nadrze. Mozna uvnitr.. moc to z toho prave nepoznam:
nadrz2.jpg

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

Napsal: 23 úno 2021 14:55
od jbizik
No ja byť tebou ,vyskúšam ešte iný LPG servis :smoke a zatiaľ neriešil žiadny problém s nádržou. S tým že im vôbec nespominaj diagnózu s predošlého LPG servisu.

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

Napsal: 26 úno 2021 14:33
od debint21
myslis, ze kecaj? :) nebo ze tam ten benzin takhle ma tect?

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

Napsal: 26 úno 2021 15:10
od MadTom
Jestli tam byl kapalnej benzín, tak bych si tipnul, že je někde něco ucpané. Zkontrolovat průchodnost všech hadiček, včetně toho, co je uvnitř nádrže. Benzín umí díky biověcem udělat sliz, kterej je schopnej kde co zalepit.

Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

Napsal: 26 úno 2021 15:32
od mipr
nechcem do toho kecat, ale myslim ze staci hadicku od purge valve odpojit od motora a ucpat otvor. pojazdit a porovnat rozdiel...

Sent from my M2003J15SC using Tapatalk


Re: D3 V8 nadrz versus EVAP system

Napsal: 02 bře 2021 09:04
od debint21
mipr píše: 26 úno 2021 15:32 nechcem do toho kecat, ale myslim ze staci hadicku od purge valve odpojit od motora a ucpat otvor. pojazdit a porovnat rozdiel...
a nebudou se ty vypary nekde moc hromadit a tlakovat?