D3 TDV6 - křivé vacky ??
Moderátor: Miky_CZ
D3 TDV6 - křivé vacky ??
Hola chlapi.
Jsem čerstvým majitelem D3...bohužel jsem ujel jen asi cca 200km, než se mi auto za jízdy vyplo - diagnostika hlásí čidlo vačky bank A nesmyslný signál.
Řemenové rozvody měněny před 1500km, ověřeno, jsou tam nové...nicméně jsem měl pifku na napínák řetězu vaček, takže jsem se dal do jeho kontroly a bohužel jsem zjistil na banku B ( ten nic nehlásí ) některé povolené domky vaček ( obou ), některé mají utržené šrouby. Jedná se o prostřední uložení, krajní domky na výfukové vačce jsou na svém místě a vypadají OK.
Bývalý majitel přísahá, že motor nikdy potkaný nebyl, je první majitel, auto má najeto 190k poctivých.
Rozvody řetězové i řemenové jsou na značkách a neposunuté.
Bank A, který hlásí chybu a vypnul motor budu teprve otevírat.
Otázka: Je možné, aby se šrouby vaček samy povolily, případně utrhly ?
Mě napadá jen potkání motoru a s tím spojené případné ohnutí vaček.
Neviděli jste to už někdy někdo ?
Díky za info.
Stepo
Jsem čerstvým majitelem D3...bohužel jsem ujel jen asi cca 200km, než se mi auto za jízdy vyplo - diagnostika hlásí čidlo vačky bank A nesmyslný signál.
Řemenové rozvody měněny před 1500km, ověřeno, jsou tam nové...nicméně jsem měl pifku na napínák řetězu vaček, takže jsem se dal do jeho kontroly a bohužel jsem zjistil na banku B ( ten nic nehlásí ) některé povolené domky vaček ( obou ), některé mají utržené šrouby. Jedná se o prostřední uložení, krajní domky na výfukové vačce jsou na svém místě a vypadají OK.
Bývalý majitel přísahá, že motor nikdy potkaný nebyl, je první majitel, auto má najeto 190k poctivých.
Rozvody řetězové i řemenové jsou na značkách a neposunuté.
Bank A, který hlásí chybu a vypnul motor budu teprve otevírat.
Otázka: Je možné, aby se šrouby vaček samy povolily, případně utrhly ?
Mě napadá jen potkání motoru a s tím spojené případné ohnutí vaček.
Neviděli jste to už někdy někdo ?
Díky za info.
Stepo
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
Ne sice na TDV6 ale viděl. Pokud je auto 1500km po rozvodech hledal bych problém zde. Podle mě je to o zub či více na klíče. Ten kdo dělal ty rozvody měl na to ty přípravky?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Dex
- Příspěvky: 901
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
Vyšroubuj povolený a utažený šroub a porovnej jejich délku, ty volné budou na 100% delší. Toto se stává pokaždé když dojde k upadnuti kladky na olej. čerpadle a motor se potká. Váčky jsou skoro vždy ohnuté a necháváme je rovnat. Už jsem slyšel o případech kdy tam na prasáka nacpali ohlé váčky a to opravdu moc nefunguje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
Diky za reakce chlapi.
Motor evidentne potkany je. Blizsi info zde zatim davat nebudu, ceka me jeste pomerne slozita komunikace se servisem co delal rozvody, atd.....az to bude poreseno, hodim zde info.
Zadny zazrak se nekona, opravdu to melo duvod k zavade tohoto typu.
Jeste jednou diky za overeni.
Motor evidentne potkany je. Blizsi info zde zatim davat nebudu, ceka me jeste pomerne slozita komunikace se servisem co delal rozvody, atd.....az to bude poreseno, hodim zde info.
Zadny zazrak se nekona, opravdu to melo duvod k zavade tohoto typu.
Jeste jednou diky za overeni.
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
To se vyplatí nechávat je rovnat? Já myslel, že vršků se všude válí hromada díky legendárním spodkůmDex píše: ↑15 zář 2021 19:21 Vyšroubuj povolený a utažený šroub a porovnej jejich délku, ty volné budou na 100% delší. Toto se stává pokaždé když dojde k upadnuti kladky na olej. čerpadle a motor se potká. Váčky jsou skoro vždy ohnuté a necháváme je rovnat. Už jsem slyšel o případech kdy tam na prasáka nacpali ohlé váčky a to opravdu moc nefunguje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
Kúpu takého auto by som asi ťažko rozdýchal...
Tak ked píšeš že auto má 190....km a menil rozvody pred 1500km- to si myslím že tiež dosť napovie....
Tak ked píšeš že auto má 190....km a menil rozvody pred 1500km- to si myslím že tiež dosť napovie....
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
Trosku to tu ozivim.
Predchozi majitel mel auto od novoty a hodne rad, jen proste hodne jezdil a tech 20k navic to evidentne prezilo.
Doslo k tomu, ze cca 1155km po vymene rozvodu a olejoveho cerpadla se protocila remenice na klice. Nevymenen sroub.
Motor bude predmetem GO, cimz vyvstava pomerne dulezita otazka.
Nevite prosim nekdo, jake presne maji byt tolerance na hlavnich a ojnicnich loziskach klikove hridele ?
Haynes mlci, jinde jsem se docetl jen stranovou vuli na lozisku.
Mam sice k dispozici 1 motor z Peugeota, tam bych to mohl odmerit take, ale nemam zaruku, ze zmereny udaj bude alespon v toleranci.
Diky za kazde nasmerovani
edit: nasel jsem 0.022 - 0.040mm...prosim o overeni
Predchozi majitel mel auto od novoty a hodne rad, jen proste hodne jezdil a tech 20k navic to evidentne prezilo.
Doslo k tomu, ze cca 1155km po vymene rozvodu a olejoveho cerpadla se protocila remenice na klice. Nevymenen sroub.
Motor bude predmetem GO, cimz vyvstava pomerne dulezita otazka.
Nevite prosim nekdo, jake presne maji byt tolerance na hlavnich a ojnicnich loziskach klikove hridele ?
Haynes mlci, jinde jsem se docetl jen stranovou vuli na lozisku.
Mam sice k dispozici 1 motor z Peugeota, tam bych to mohl odmerit take, ale nemam zaruku, ze zmereny udaj bude alespon v toleranci.
Diky za kazde nasmerovani
edit: nasel jsem 0.022 - 0.040mm...prosim o overeni
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
Ano tolerance je naprosto spravna. Tri stovky dela fabrika. Lepsi je udelat ctyri stovky ale pozor na spravne napnuti lozisek v dire.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D3 TDV6 - křivé vacky ??
Diky za overeni Kokesku.
Nedalo mi to a premeril jsem ten motor co mam v dilne ( 2.7HDI, UHZ ).
Hlavni loziska mezi 0.025 - 0.038, ojnicni vsechna 0.05.
Az se mi dostane do rukou ten z me D3, pomerim take jeste pred vymenou...budu reportovat, at to mame nekde dane.
Nedalo mi to a premeril jsem ten motor co mam v dilne ( 2.7HDI, UHZ ).
Hlavni loziska mezi 0.025 - 0.038, ojnicni vsechna 0.05.
Az se mi dostane do rukou ten z me D3, pomerim take jeste pred vymenou...budu reportovat, at to mame nekde dane.