D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Marsyas
Příspěvky: 13
Registrován: 07 říj 2018 11:59
tel.: 728555610
auto: D3 tdv6, RR tdv8 3.6

D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#1 Příspěvek od Marsyas » 02 led 2022 21:16

Ahoj, mám obligátní problém. Ráno jsem nastartoval a uslyšel podivný cvakavý zvuk, skoro jako když jsou seklé hydroštely, ale trochu výraznější. Hned jsem to radši vypnul a teď zjišťuji, co by to mohlo být. Motor se protáčí normálně a na diagnostice jsem našel chybu P0341 (signál ze snímače vačky mimo rozsah), která se objeví vždy po pokusu o nastartování. Před cca 30k byly dělané rozvody včetně pro jistotu nové zesílené olejové pumpy, před asi 2k olej a filtry, ale upřímně pochybuji, že v servisu vyměnili i ty spojovací řetízky vaček, případně ty plastové napínáčky k nim.

Během otáčení motorem velmi rychle zhasne kontrolka mazání, z čehož usuzuji, že olejové čerpadlo je v pořádku, neprasklo a rozvodový řemen se při startování otáčí. Jenže motor nechytne. Při otáčení motorem dle diagnsotiky vůbec neroste tlak v railu, takže se čerpadlo možná netočí, nebo z nějakého důvodu nedává, ale to neumím příliš ověřit. Nízkotlaké dává normálně. To nestartování je asi dané tím, že ŘJ prostě při takovém chybovém stavu nedá pokyn vstřikovačům, ale tlak v railu by při otáčení asi normálně růst měl, ne?
Napadlo mě, jestli by to nemohla být prasklá vačka, která žene i vysokotlaké čerpadlo. Bohužel je to ale ta vačka na druhé straně, než je hrdlo oleje, takže není vidět. Případně mě napadlo, že by mohlo jít o přeskočený řetízek spojující vačky.
Jde o rok 2005, který jak jsem se dočetl byl náchylnější na napínák těch řetízků...
Lze to nějak ověřit bez sundavání vík ventilů? Případně jak lze s jistotou vyloučit, že jde o náš oblíbený klikový problém? Motor točí a nezdá se, že by točil jen s půlkou válců a při startování to cvakání slyšet není.
Na co se mám připravit, pokud je to problém s vačkou a ne s klikovkou? Pokud třeba vačka praskla, nebo přeskočil ten řetízek, jaká je šance, že se ohly ventily/obtiskly se do pístů? Jaké další poškození mám čekat? Motor má teď 360k, já vím že je to hodně, ale stejně bych se s ním nerad loučil, do poslední chvíle šlapal.

Napadá někoho nějaké další řešení? Díky moc :-)

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#2 Příspěvek od Kokesek » 03 led 2022 08:06

No, tak to je jasny prece. Mas to potkane. Chybi ti rezet mezi vackama.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Marsyas
Příspěvky: 13
Registrován: 07 říj 2018 11:59
tel.: 728555610
auto: D3 tdv6, RR tdv8 3.6

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#3 Příspěvek od Marsyas » 03 led 2022 10:05

OK, díky, myslel jsem si, že to bude tam někde, ale všechno jen odhaduju, proto se ptám lidí, kteří mají zkušenost přímo s projevem závady... A jaké jsou tak šance na opravu? Že nechám vyměnit řetěz a pojede to dál? Nestalo se to při vysokých otáčkách, ale při startu a motor s tou závadou běžel třeba 4 - 5 vteřin. Chápu že je to naprd, ale má cenu to zkoušet měnit?

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#4 Příspěvek od Kokesek » 03 led 2022 10:06

Neni problem. Vymenis a jedes. Vse potrebne mam skladem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#5 Příspěvek od Lukasino » 03 led 2022 10:09

Kokesek píše: 03 led 2022 10:06 Neni problem. Vymenis a jedes. Vse potrebne mam skladem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak ale tohle se dá říct u jakékoliv závady, včetně kliky... Prostě vyměníš motor a jedeš :mrgreen:

Ale pokud je to potkané, tak sám řetěz už nepomůže, ne? A kdyby se to nepotkalo, tak to nebude cvakat...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#6 Příspěvek od Kokesek » 03 led 2022 10:13

Polopate: vymenis hlavy, retizky, napinace a jedes. Pisty, klika, ojnice vzdy ok. Po potkani.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Marsyas
Příspěvky: 13
Registrován: 07 říj 2018 11:59
tel.: 728555610
auto: D3 tdv6, RR tdv8 3.6

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#7 Příspěvek od Marsyas » 04 úno 2022 19:22

Po třech týdnech jsem konečně na Vysočině v Horní Cerekvi sehnal někoho, kdo se mi na to podíval. Ukázalo se, že do rozvodů natekl fridex, který sežral řemen, který se natrhl a natáhl a díky tomu řemenice přeskočila o 4 zuby. Po nahození nových rozvodů a utěsnění místa kudy to teklo, změřili tlaky na válcích a vyhodnotili je jako zcela zdravý motor (i po těch 360k, které už má za sebou), takže to složili zpátky a auto prý chytá i jede krásně. Po neděli ho vyzvednu a doptám se na podrobnosti. Včetně nové baterky (předchozí už byla v posledním tažení a během tří týdnů před barákem zdechla kompletně), komplet rozvodů, fridexu, oleje a práce tahle sranda přišla na 27k, což osobně hodnotím jako příjemnou cenu za rozebrání celého traktoru.

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#8 Příspěvek od Dex » 04 úno 2022 20:07

To bylo teda štěstí, ze se to nepotkalo. Btw ty rozvody doufám i s novou olejovkou jinak tady zase za chvíli budeš řešit padlý rozvod až upadne kladka na staré pumpě.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Marsyas
Příspěvky: 13
Registrován: 07 říj 2018 11:59
tel.: 728555610
auto: D3 tdv6, RR tdv8 3.6

Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.

#9 Příspěvek od Marsyas » 04 úno 2022 20:26

Ty staré poškozené rozvody tam jsou asi tak 20 - 30k a s těmi se měnila olejová (prý nějaká zesílená) i vodní pumpa, takže tu znova neměnili.

Odpovědět