Čerpadlo paliva TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
MaTRiX
Příspěvky: 41
Registrován: 04 lis 2014 13:40
tel.: 721450232
auto: Disco 2

Re: Čerpadlo paliva TD5

#261 Příspěvek od MaTRiX » 08 lis 2019 12:31

No jak to člověk řeší, tak už si nejsem jistý ničím, ale myslím že mě to tedy nesyčelo a během posledních cca 14 dní se to stupňuje. Zprvu to chytlo na druhé / třetí převalení motoru a teď je to ve fázi, že třikrát musím přestat startovat že mi je startéru líto a napočtvrté to třeba už chytne..

Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk


JirkaR
Příspěvky: 133
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#262 Příspěvek od JirkaR » 08 lis 2019 12:45

Mě to začlo dělat po výměně cerpadla. Ale jak říkám, někdy chytne hned na drc, někdy až třeba po 3 vteřinách a někdy až na druhé otočení klíčkem. Je úplně jedno jestli je teplo zima, nebo teplý studený motor. Je fakt že po delším stání (přez noc) vždy chytne hned. Takže i proto si myslím že tím regulátorem to nebude. Měnil jsi podložky pod vstrikama? Plus ty o kroužky? Taky mě dost potrápil kablik od snímače kliky. Stačilo poupravit kontakty a zas to ficelo.

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#263 Příspěvek od MadTom » 08 lis 2019 13:13

To syčení u regulátoru je normální - proudí tam nafta pod docela velkým tlakem a objemem (4 Bary a 3 litry za minutu) a ten regulátor drží její tlak na těch 4 Barech, takže to v něm prostě slyšet bude.
Pokud je tam prasklinka, tak to prostě poteče ven, nemá to kde si cucnout vzduch podtlakem, protože je tam všude docela slušnej přetlak. Jedině když auto stojí a tlak poklesne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MaTRiX
Příspěvky: 41
Registrován: 04 lis 2014 13:40
tel.: 721450232
auto: Disco 2

Re: Čerpadlo paliva TD5

#264 Příspěvek od MaTRiX » 08 lis 2019 13:27

JirkaR píše:Mě to začlo dělat po výměně cerpadla. Ale jak říkám, někdy chytne hned na drc, někdy až třeba po 3 vteřinách a někdy až na druhé otočení klíčkem. Je úplně jedno jestli je teplo zima, nebo teplý studený motor. Je fakt že po delším stání (přez noc) vždy chytne hned. Takže i proto si myslím že tím regulátorem to nebude. Měnil jsi podložky pod vstrikama? Plus ty o kroužky? Taky mě dost potrápil kablik od snímače kliky. Stačilo poupravit kontakty a zas to ficelo.
Podložky pod vstrikama jsem neměnil, ale to by se snad projevovalo pozvolna a ne během 14 dní? Předtím na drc pokaždé ať byl mráz, teplo, studený motor i teplý a během 14dni chytne až na čtvrté točení...

Uměl by to dělat ten snímač kliky? Že by se ta doba startování prodlužovala?

Nafta nikde ani nerosí a při tom dlouhém startování ani nekouří z výfuku, jako by tam fakt nebyla nafta.



Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk


JirkaR
Příspěvky: 133
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#265 Příspěvek od JirkaR » 08 lis 2019 14:10

Umí to i dělat startér, ruší signál ze snímače kliky.

MaTRiX
Příspěvky: 41
Registrován: 04 lis 2014 13:40
tel.: 721450232
auto: Disco 2

Re: Čerpadlo paliva TD5

#266 Příspěvek od MaTRiX » 08 lis 2019 14:25

Ukáže něco diagnostika?

Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk


JirkaR
Příspěvky: 133
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#267 Příspěvek od JirkaR » 08 lis 2019 14:42

To netuším. Určitě napíše někdo znalejsi

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#268 Příspěvek od MadTom » 08 lis 2019 17:32

Diagnostika až když už je to hodně špatné. Pokud je to manuál tak se dá roztlačit nebo pustit z kopce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MaTRiX
Příspěvky: 41
Registrován: 04 lis 2014 13:40
tel.: 721450232
auto: Disco 2

Re: Čerpadlo paliva TD5

#269 Příspěvek od MaTRiX » 08 lis 2019 19:35

Je to manuál..

Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2265
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Čerpadlo paliva TD5

#270 Příspěvek od masar » 09 led 2020 09:40

Měl bych obecný dotaz, teď už si z hlavy nevybavuju jak přesně vypadá nádrž u Td5, ale normálně by mělo být čerpadlo umístěný v nějakým prolisu, který bude zamezovat přelívání v zatáčkách/kopci a zajišťovat, aby čerpadlo sálo pořád kapalinu. V kterým okamžiku tedy začne docházet k tomu postupným přidírání nebo nedostatečnýmu chlazení ve chvíli kdy je paliva v nádrži už málo (např. 5 l) a ještě si to přímo nepřisává vzduch? Protože ve chvíli kdy už to začne přisávat vzduch, tak se systém přeci zavzdušní. Nebo jde skutečně až o těch pár okamžiků těsně před tím než motor úplně zdechne?
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#271 Příspěvek od MadTom » 09 led 2020 10:34

Nádrž je plastová a podle mě jediné co tam je je "nádobka" okolo vlastního čerpadla, ke které čerpadlo saje. Jestli ti to dělá problémy, tak můžeš mít ucpané hrubé sítko přímo na čerpadle. Umí se tam nasbírat pěkně velké množství čurbesu, a potom se auto chová tak, že nechce fungovat když je v nádrži málo nafty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2265
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Čerpadlo paliva TD5

#272 Příspěvek od masar » 09 led 2020 10:38

Nene, já s tím žádný problém nemám. Jen jsem se dostal do diskuze kde se tohle řešilo a zajímalo mě kde přesně je ta hranice kdy se začne čerpadlo poškozovat. Zda je to už ve chvíli kdy je v nádrži posledních třeba 10l, svítí hladový oko a už v ten okamžik dochází občas k přisátí vzduch, ale pořád ne tolik, aby se zavzdušnil systém nebo je to skutečně až v okamžiku kdy je v nádrži skoro 0, začne sát vzduch a krátce na to už zdechne motor.
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#273 Příspěvek od MadTom » 09 led 2020 11:43

Ono je to čerpadlo i naftou chlazené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

JirkaR
Příspěvky: 133
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#274 Příspěvek od JirkaR » 09 led 2020 12:42

Netlačí prvně čerpadlo přez filtr zpět k čerpadlu a pak vysokotlak jde do motoru?

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#275 Příspěvek od MadTom » 09 led 2020 14:27

Ano přesně tak, je dvoustupňové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 784
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Čerpadlo paliva TD5

#276 Příspěvek od vladob8 » 16 led 2020 18:55

MadTom píše:
09 led 2020 14:27
Ano přesně tak, je dvoustupňové.
MadTom, len si chcem preverit, to druhe cerpadlo nieje elektromotor ale je pohanane motorom. Je to spravne?
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4812
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Čerpadlo paliva TD5

#277 Příspěvek od DanoDEF » 16 led 2020 19:07

Nie. Jeden elektromotor na na nom 2 stupne (cerpadla).
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět