Disco 3 - Suspension fault

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - Suspension fault

#41 Příspěvek od Jan Kucera » 28 říj 2010 08:38

mi to začalo blikat taky, a za kolem jsem našel jen čidlo s táhýlkem zjevně bazmekt z kterýho čte vejšku, je myšlen tento konektor? je u nej pěkně napnutá kabeláž. ale neni pod plastem, je volně přístupnej, a dost se divim, že ten celej štymulovehemnt ještě nedostal šutrem a šel do věčnejch lovišť..... má někdo foto bo přesnější určení polohy?
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - Suspension fault

#42 Příspěvek od RudaK » 28 říj 2010 09:04

Jan Kucera píše: dost se divim, že ten celej štymulovehemnt ještě nedostal šutrem a šel do věčnejch lovišť..
Takovéjch věcí tam je víc :Sorry: oni angláni nepočítali s tím,že někdo bude jezdit jinde,než po asfaltu :)
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2775
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - Suspension fault

#43 Příspěvek od erik » 28 říj 2010 09:12

RudaK píše:
Jan Kucera píše: dost se divim, že ten celej štymulovehemnt ještě nedostal šutrem a šel do věčnejch lovišť..
Takovéjch věcí tam je víc :Sorry: oni angláni nepočítali s tím,že někdo bude jezdit jinde,než po asfaltu :)
:D Rudo neznas teorii pravdepodobnosti, kterou anglani kopli od Jaru Cimrmana. Ten rozvinul celkem srozumitelnou teorii o pravdepodobnosti zasahu pesaka meteoritem... a anglani to parafrazovali v teorii, kde nachytali v rybniku kapry, pak je oznacili a pustili a pak znovu lovili a pravdepodobnost, blbci, pocitali v poctu ulovenych oznacenych v druhem skrutiniu....rikam-blbci...
Ja si ale propocitavam teorii pravdepodobnosti, kdy mne auto spadne a zahlasi Suspension fault , treba u mne na chalupe... Tam se nedostane zadny paklak, aby moji D3 vysvobodil...nastesti mne auto spadlo na asfaltu a mohl jsem klidnou jizdou pokracovat 200 km do servisu...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - Suspension fault

#44 Příspěvek od Jan Kucera » 28 říj 2010 19:31

teorie sice pěkná, nicméně dotaz zůstává :chuckle
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - Suspension fault

#45 Příspěvek od Jan Kucera » 29 říj 2010 09:09

tak sem vysomřil na UK foru že je to modrej konektor nekde za plastem, tak budu bádat
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - Suspension fault

#46 Příspěvek od RudaK » 29 říj 2010 22:33

Jan Kucera píše:tak sem vysomřil na UK foru že je to modrej konektor nekde za plastem, tak budu bádat
Nejsem žádný mechanik,ale myslím,že je na to hledání nejlepší diagnostika :Sorry: ....tam by se to mělo ukázat :mrgreen:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

DanielK
Příspěvky: 4
Registrován: 03 črc 2011 20:05
auto: D3

Re: Disco 3 - Suspension fault

#47 Příspěvek od DanielK » 03 črc 2011 21:04

Ahoj, Disko3 mám od prosince kupovane v nemecku najeto 100tkm. Ted dva dny pred dovolenou se krátce po nastartování rozsvítila kontrolka suspension fault. Jsem z HK a tak jsem zajel na diagnostiku. Tam se zjistilo ze nedrží tlak v tlakové nádoby. Kompresor sepl na 0,5mp a vypl na 1,2mp pak tlak rychle klesal. Prijel jsem domů na dilnu a začal od kompresoru. Oddekloval a rozprašovačem stříkal po hadičkách jarovou vodu. Nikde žádný únik, až na kompresoru u plast válce. Z něj vedou dvě hadičky u kterých bylo pár bublin. Po zapnutí kompresoru jsem zjistil ze je prasklé plastové víko válce přímo mezi hadičkama. Volal jsem tedy jeste v 18h do LR servisu zda tam nemají starší kompresor. Jo jeden tam bude rano se zastavte. Po příjezdu jsem štastný že ho držím v ruce a mohu víčko vyměnit. Prý jen dýl tlakoval. Za 2tkč ho nesu do auta a koukám že u víčka mezi hadičkama je také neznatelná prasklina. Ten kompresor jsem vrátil a pádil domů. Japonec podcenil výdrž plast. materiálu a nejspíš to bude častá závada.
Rozhodl jsem se to opravit. Po dlouhém přemýšlení jsem z 3mm gumy vystřihl přesné kolečko do kterého lochajznou udělal 2 otvora rozdílného průměru na ty rychlospojky hadiček. To samé z 2mm silného duralu. Do víčka jsem nalepil gumu a přes jako výztuhu dal duralovou podložku. Víčko našrouboval zpátky na plast. válec kompresoru. Zadeklovat komp. a je to. Práce na 3hod. Připřáhl u dílny karavan a hurá domů. Ted jsem prijel z chorvatska je trochu času tak pisu. Třeba to někomu taky pomůže.
Ješte se na diag. zjistil vadný EGR A. To uz nebyl čas řešit. Na to se chystám ,až teď. Kompresor po ujetí 3tkm zatím OK. :angel

Uživatelský avatar
cyberax
Příspěvky: 43
Registrován: 22 srp 2012 15:16
auto: RR L322 3.6 TDV8
Bydliště: Nitra SK

Re: Disco 3 - Suspension fault - chyba C1A20

#48 Příspěvek od cyberax » 04 srp 2013 12:05

Zdravim vospolok, nabehla mi krasna oranzova kontrolka Suspension Fault Normal Height Only. Na diagnostike vypis C1A20 Pressure increases too slow when filling reservoir. Ked kompresor bezi ma tlak od 1100 do 1700 kPa. Vsetky casti vzduchoveho podvozku su povodne z roku 2007 a najazdenych maju 150t km. Dal som dolu kryt kompresoru, pozret ako to tam vyzera a vsetky hlinikove casti su dost zaoxidovane. Jedine miesto kde je mala netesnost a fuci su vystupne hadicky z Air Dryeru ako sa opisuje jednom prispevku tu vyssie.
Mate skusenosti s touto zavadou C1A20 ?

Ta spojka na Air Dryeri a ta tvrda hadicka mi nepripadaju, ze mohli byt uplne tesne ... alebo je to vekom ?

Dakujem moc za kazdu radu.
"Full Fat" Range Rover 3.6 TDV8 Vogue model 2010

Uživatelský avatar
cyberax
Příspěvky: 43
Registrován: 22 srp 2012 15:16
auto: RR L322 3.6 TDV8
Bydliště: Nitra SK

Re: Disco 3 - Suspension fault

#49 Příspěvek od cyberax » 13 srp 2013 21:37

Chyba "C1A20 Pressure increases too slow when filling reservoir" odstranena, prasknuty susic vzduchu. Tak ako pisal DanielK bola tam malicka mikroprasklina na vystupe medzi spojkami. Novy susic + tesnenie medzi susicom a kompresorom a vsetko zas funguje.
Vymena je celkom jednoducha , susic drzi jedna skrutka o elektromotor, potom ho len otocit o cca 45° a vytiahnut von.
Přílohy
prasklina
prasklina
kompresor
kompresor
novy vs. stary
novy vs. stary
"Full Fat" Range Rover 3.6 TDV8 Vogue model 2010

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 972
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Disco 3 - Suspension fault

#50 Příspěvek od HST » 06 bře 2014 11:52

Hm, tak jsem taky loni skoncil s presne s takovouhle prasklinkou.
Bohuzel cely novy kompresor a stalo to ca 16K. Nic moc.
Stary mam stale doma.

Netusite nedal by se z toho stareho udelat nejak kompresor na foukani pneu?
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 972
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Disco 3 - Suspension fault

#51 Příspěvek od HST » 12 kvě 2014 20:46

V Jihlavě jsem bouchnul hadičku k přednímu bloku ventilů, opraveno rychlospojkou.
Trochu jsem to vzduchovy perovani studoval a davam sem prislusny pdf, koho by to zajimalo, at to nemusi hledat po uk forech.
Přílohy
Land Rover factory D3 air suspension description.pdf
(1.05 MiB) Staženo 532 x
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - Suspension fault

#52 Příspěvek od RudaK » 12 črc 2014 10:14

Tak po měsíční odstávce D3 ( důvod byl prozajický ... provětrání D1,páč má najeto po výměně oleje 1500 km za rok :mrgreen: ) a znovu uvedení do provozu jsem zjistil dvě věci . Totálně vybité baterky - což jsem odstranil jejich nabitím a totální vyfouknutí vzduchu z podvozku - což znamenalo sednutí polonáprav na dorazy .... :Sorry:
Do auta jsem se dostal poprvé po 8,5 letech klasicky klíčkem . Po otevření kapoty a připojení nabíječky se spustil alarm :chuckle , to spravilo dákové ovládání,které už fungovalo hned :yes . Pak po nastartování mě mile překvapila hláška na displey " Suspension fault " a " Special program off " . Prostě kompresor odmítal kompresorovat a auto se nechtělo tím pádem zvednout....... tak jsem myslel že mě po těch letech odkráčel kompresou do věčných lovišť . Pro ty , co mají větší kola to je dobrá zpráva,páč se s vyfouklým podvozkem nedá jet z důvodu dření zadních kol o plastové podběhy pokud je nechcete prodřít ..... :Sorry:
Pro uklidnění jsem si otevřel lahvový " Svijanský máz " a při konzumaci piva a pohledu na D3 mě napadla myšlenka zkusit zvednout zadek vozu klasickým heverem !!!!! A ejhle :coze: Po nastartování D3 se zapnul kompresor a celé auto se zvedlo ( pravda je ta,že se kompresor třikrát vypnul a znovu zapnul než se to nafouklo naplno a stichlo napořád ) To že zmizely hlášky s displeje je automatické :D PROSTĚ JÁ TU ELEKTRONIKU MILUJU :Pohoda:
Děkuji tímto sládkovi pivovaru Svijany za produkt po kterém člověka napadají takové myšlenky :beer :beer :beer A D3 zas jezdí jak za mlada :inlove . To je příklad ,že nemá cenu tu elektroniku hned zatracovat - vždyť nám zpříjemňuje život . :hi
p.s. můj názor je ten,že čidla zadních kol nedávali správnou informaci řídící jednotce ..... a ta preventivně vše ohledně podvozku vyřadila - i ten Terain response bo jak se to jmenuje
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 972
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Disco 3 - Suspension fault

#53 Příspěvek od HST » 12 črc 2014 10:29

No hezky :)
Vyfouklý mechy uz byly po te odstavce, nebo se nejak naraz vyfoukly pri zapojeni baterky?
Divny divny, pac vsechny ventily do mechu jsou bez proudu zavreny.
H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 676
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - Suspension fault

#54 Příspěvek od stan » 12 črc 2014 11:11

No já už s tou svojí elektronkou došel tak daleko, že soudruzi inženýři z anglie poslali k matějkovi do Olomouce asi osmistránkový přípis, co se všechno má zkontrolovat a proměřit a když to nepomůže, tak se připojí na dálku... Tak jsem zvědavý...
V tuto chvíli už je tam vyměněný kompresor, jedno čidlo a nějaký přepouštěcí modul... Teda jen co se týká toho vzduchového podvozku...
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
Mahatma
Příspěvky: 283
Registrován: 13 pro 2007 19:23
tel.: jedině Xperia Z1c
auto: Disco 3
Bydliště: Ostrava

Re: Disco 3 - Suspension fault

#55 Příspěvek od Mahatma » 12 črc 2014 12:39

RudaK píše:Pak po nastartování mě mile překvapila hláška na displey " Suspension fault " a " Special program off " .
Mě se tyhle hlášky objevují vždy při slabé baterce. Takže spíš bych to viděl na zmatený počítač.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - Suspension fault

#56 Příspěvek od RudaK » 12 črc 2014 14:14

I to je možné :Sorry: - jednou jsem měl už " Special program off " a stačilo to vypnout a znovu nastartovat .....
Jinak i po 8,5 letech mám vše na vzduchovém podvozku original ( kromě táhel na čidlech výšky ) , tak mě únik vzduchu z měchů nepřekvapuje , zatím se to vždy po nastartování zvedlo . Todle bylo poprvé co se mě vybily baterky a zároveň se totálně stratil vzduch z měchů . Jen píši mou zkušenost,že pomohlo zvednout zadek heverem a kompresor zas dostal pokyn k foukání . Jó mám kratší táhla - tím pádem víc nafouklé měchy ve standartní výšce a 32" kola .
Kdybych to heverem nezvedl,tak to u baráku stojí doteď na dorazech a možná by se spustil kompresor tou diagnostikou . Ale proč se zapl až po zvednutí celého zadku ? ( né jednoho kola ) - je to jen konstatování a proto si myslím,že v tom mají prsty čidla výšky.
Nebo že by to byly ty SVIJANY 11° :rofl
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 12556
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Disco 3 - Suspension fault

#57 Příspěvek od MadTom » 12 črc 2014 14:36

Podle mě, protože to bylo celé na dorazech a zároveň vybitá baterka, tak si to nejspíš myslelo, že je nějaký problém a bezpečnostní reakce vzduchového podvozku je vyfouknout se, aby se náhodou nestalo, že se při poruše vyfoukne jenom jeden měch za jízdy a auto bude neovladatelné.
Blbé je, že nevíme, proč se to samo nenafouklo - podle mě, zase ochranná reakce, ale teď na vybitou baterku - aby ji to znovu nevybíjelo.
Není někde v manuálu popsané, co v takovém případě dělat? Jak auto oživit po výměně akumulátoru? Jak ho zresetovat?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 972
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: Disco 3 - Suspension fault

#58 Příspěvek od HST » 12 črc 2014 17:52

Myslim ze vychozi reakce podvozku pri problemech (maly tlak, pomaly narust tlaku, chyba cidel vysky...) je zamknuti ventilu aby auto dojelo na tom co v mesich zustalo. Predni a zadni blok ventilu.
Mozna ro rudovi proste nekudy po tech letech utika a za mesic se vyfoukne... taky self-leveling sam o sobe vypousti vzduch. No a ze nejel kompresor na zacatku - nemohlo byt detekovano male napeti a elektronika kvuli tomu nezapla hned kompresor?
Jo holt to chce asi fault-reader :)
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (Plus zdejší vlákno na fóru viewtopic.php?f=6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování.

Uživatelský avatar
Mahatma
Příspěvky: 283
Registrován: 13 pro 2007 19:23
tel.: jedině Xperia Z1c
auto: Disco 3
Bydliště: Ostrava

Re: Disco 3 - Suspension fault

#59 Příspěvek od Mahatma » 12 črc 2014 19:21

Moje Diskárna má taky přes 7 let a při delším stání se rovněž vybíjí baterka a auto klesá. Pak mi to nahazuje zmíněné hlášky. Auto dostává zmatené informace z čidel a neví v jaké je poloze. Ještě nikdy jsem baterku úplně nevybil, takže se to po chvíli samo obnoví. Nepomohla ani nová baterka, prostě jednou za čas to musím dobít. V zimě tak co 14 dní.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - Suspension fault

#60 Příspěvek od RudaK » 12 črc 2014 20:03

HST píše:Mozna to rudovi proste nekudy po tech letech utika a za mesic se vyfoukne... taky self-leveling sam o sobe vypousti vzduch. No a ze nejel kompresor na zacatku - nemohlo byt detekovano male napeti a elektronika kvuli tomu nezapla hned kompresor?
Přesně tak , za ty roky už vzduch hold nedrží jak za mlada . Že se sešly vybitá baterka a vyfouklý vzduch je náhoda ( stalo se to prvně,bo jindy celý měsíc nestála a jízda v D1 byla zábavná,něco jsem na ni i udělal vylepšil ,tak proto ten měsíc ) . Ale co vím naprosto přesně,tak jsem baterie nejdřív dobil ( cca 14 hod a nabíječka byla zatlumená na 0 ampér či jak se to měří na té nabíječce ) Po nastartování kompresor neměl žádnou rerakci,tak jsem si myslel že je třeba popojet , což je někdy z důvodů krátkých táhel na čidlech holt u mě někdy potřeba ( kvůli výšce předních a zadních polonáprav néé kompresoru ) . I po tomdle popojetí - žádná jízda bo ty 32" kola dost dřou o plastové podběhy zadních blatníků - kompresor zase nic . Tak mě,nevím proč, napadlo zadek auta zvednout heverem a ejhle kompresor automaticky začal pracovat - proto si myslím,že řídicí jednotka nedostávala žádné info ze zadních čidel a proto nedala povel kompresoru ......
Ale ve finále D3 funguje zas jak má a bez diagnostiky .... a ten vzduch pomalu uchází dál . Todle budu řešit ale až odejde nějaký měch .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět