problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mikino37
Příspěvky: 25
Registrován: 04 lis 2009 08:24
Bydliště: Žilina

problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#1 Příspěvek od mikino37 » 10 bře 2010 09:10

zdravim vie mi niekto poradit mam problem s posilovacom.niekedy mi ide niekedy zase nie.ked nastarujem a vychdzam napr. s parkoviska alebo stojim na mieste tak sa mi tazko toci volantom.oleja je dost nevidim nikde unik.pocas jazdy mi to tiez niekedy ide tazko.
je to na sisku ked treba v zatacke zatocit a v polovicke zatacky servo strati ucinok a volant ide tazko.
mozno sa to tu riesilo tak ak niekto viete co stym tak napiste dik.

Uživatelský avatar
mikino37
Příspěvky: 25
Registrován: 04 lis 2009 08:24
Bydliště: Žilina

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#2 Příspěvek od mikino37 » 16 bře 2010 10:51

to ako nikto nema alebo nemal problem s posilovacom riadenia.
aspon odkaz na neake vlakno.

Dudo
Příspěvky: 136
Registrován: 25 led 2007 12:36
tel.: +421905916799
auto: RR L322 TDV8
Bydliště: Martin SK

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#3 Příspěvek od Dudo » 16 bře 2010 12:55

Tak sa pochvalim asi rok dozadu v podstate to iste. Na mieste ako na PV3S, za jazdy to este ako tak chungovalo. No vymena serva od Eliotta a bolo po probleme.
Ďuďo
Ex:Discovery 2, TD5 2003

Uživatelský avatar
mikino37
Příspěvky: 25
Registrován: 04 lis 2009 08:24
Bydliště: Žilina

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#4 Příspěvek od mikino37 » 16 bře 2010 13:49

tak ze si vymenil iba pumpu a bolo to v pohode?
mal si neaky unik alebo co sa konkretne snou stalo?

Dudo
Příspěvky: 136
Registrován: 25 led 2007 12:36
tel.: +421905916799
auto: RR L322 TDV8
Bydliště: Martin SK

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#5 Příspěvek od Dudo » 16 bře 2010 20:13

Ano vymenil som iba pumpu a bolo po probleme. Ziadny unik kvapaliny, jednoducho uz nemal dostatocny tlak a tak neposiloval. V nadrzke vsetko bublalo ale neposilovalo.
Ex:Discovery 2, TD5 2003

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#6 Příspěvek od Jarys » 20 bře 2010 16:31

Měl jsem úplně stejný problém jako ty. Jednou mi praskla hadička a vytekla kapalina. Doplnili jsme to, ale asi do roka odešel posilovač. U Drahoše jsem vyfásnul nový za zhruba 7000,- a po roce už to zase při parkování začíná blbnout. Je to auto asi zakletý, jen pořeším jednu závadu vysere se zase něco nového.
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1077
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#7 Příspěvek od Miklosxxx » 16 zář 2019 14:07

Takze uz aj mna to bude cakat za chvylku menit servocerpadlo.
Zavada ide mi z tuha volant aj ako keby malo chut lietat po ceste .Ako keby bolo auto v kolajach. Skusal som aj odvzdusnit ale nepomaha.
Ma vyznam kupit repasnu sadu tesneni,alebo rovno kupit cele cerpadlo..
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#8 Příspěvek od habakuk » 17 zář 2019 06:13

Těžko říct podle toho jak je opotřebované. Bez rozborkyti to nikdo neřekne. Já měl totálně vydřené tělo čerpadla. Tak jsem dal nový kus.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#9 Příspěvek od MadTom » 17 zář 2019 07:05

Je tu možnost změřit tlak, kolik to dává a podle toho se uvidí. Popis je v RAVE. Ono to nemusí být jenom pumpou, ale může být problém i na straně převodky řízení. Výměna pumpy je celkem jednoduchá, s převodkou už to tak lehké není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1077
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#10 Příspěvek od Miklosxxx » 17 zář 2019 09:13

Habakum
Takze neni to len o gumickach a tesnieniach...
Mad Tom
Poviem ti pravdu Rave mam ale ta moja znalost z AJ je taka skvela ze radsej komunikujem tu s vami a trapim sa ako to zadavat do googla a lustit co preklada to niekedy same nezmysly.
Tej prevodky sa obavam asi najvyse.No netecie my snej nic ani volu nema.vsade sucho po trase serva.Kedysi som to obzdusnoval ale skoro ziadne zmeny aspon som si to namyslal ze asi nieco lepsie.Raz som aj vytahoval 1dc servo oleja co ho bolo moc samozrejme kolesa boli v rovine ako keby od niekal pribudal :S
Ak ide servo tazsie davam skor pricinu na servo.
No ak my to trochu poplavuje a nema prevodka na vystupe riadenia ziadnu volu tak toto nieviem co sy mam o tom mysliet.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#11 Příspěvek od MadTom » 17 zář 2019 09:41

K tomu plavání auta na silnici - může to být způsobeno nepravidelností chodu posilovače, ale spíš bych koukal po vůlích v některém silentbloku - taková panhardská tyč umí z toho pohledu pěkně potrápit.
Pokud z toho nic neteče a řízení vyloženě tuhne, tak ještě zkontroluj, že se ti to někde o něco neopírá - páka převodky, obě tyče řízení, a že není zatuhlý nebo zadřený sloupek řízení a na něj navazující "kardan" co vede do převodky řízení. Umí se to pěkně přidřít. A až potom bych případně měnil servopumpu. Klidně bych dal starší z nějakého vraku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#12 Příspěvek od MadTom » 17 zář 2019 09:42

V RAVE jsou i obrázky. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1077
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#13 Příspěvek od Miklosxxx » 17 zář 2019 13:27

Dakujem.
Klb riadenia je ako novy co vedie na kardanik ,preistotu to skontrolujem.
Ta panhardska tyc je iba vzadu ci aj v predu teraz uz neviem.
Cap na riedeni som uz menil ten nakrucaci a na druhej strane je pevny.No teraz uz netusm ci je aj na predku panhardska tyc.
Riadenie ide pravidelne tazsie neni to az take strasne to by mi nevadilo ako to plavanie auta.Nic nebucha neklepe ze by bolo vytrepane chodim ako maca kolo auta. :)
Mam jedneho facelifta este v nahrade tak neviem ci vykrutit z neho servopumpu tam ide lahucko pekne len vrci ked vytocim do pravej alebo lavej strane.Tak neviem ci nebude chytene aj to.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#14 Příspěvek od MadTom » 17 zář 2019 13:32

Vpředu je panhardská tyč vzadu Wattův přímovod.
Zkontrolovat všechny silentbloky a kulové čepy. A tu pumpu bych klidně přehodil, ono když jde řízení na doraz, tak to prostě slyšet je a podle mě je to normální.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
tomashan
Příspěvky: 571
Registrován: 29 led 2011 08:25
tel.: 0948777096
auto: RR p38, D2
Bydliště: Rajec, Žilinský kraj

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#15 Příspěvek od tomashan » 08 lis 2020 19:46

Ahojte, nezalozim novú tému tak dám otázku do plena tu, vymenil som komplet obe tyče riadenia, tlmič riadenia aj servo čerpadlo, únik oleja nieje nikde ale počas jazdy keď zatocim tak volant ma pekne prirodzený odpor a zrazu ako keby stratil účinok na moment a cukne ho bez odporu, je to hrozný pocit v zákrute keď sa vám zdá ze stratíte na moment kontrolu nad riadením, najskôr sa to dialo iba pri toceni doprava teraz už sem tam aj doľava a vždy musím ísť aspoň 30 km/hod. A je to záhada pre mňa všetko tam je nové ale chová sa to tak ako keby ma chcelo zabiť alebo riadne vystrasit :skleb

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#16 Příspěvek od Hubert » 08 lis 2020 20:14

to je jako kdyby jsi měl prasklou torzní tyč v převodce. Když máš vypnutý motor a zatočíš vráti se volat do původní polohy?
Před výměnou servočerpadla to taky dělalo?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
tomashan
Příspěvky: 571
Registrován: 29 led 2011 08:25
tel.: 0948777096
auto: RR p38, D2
Bydliště: Rajec, Žilinský kraj

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#17 Příspěvek od tomashan » 08 lis 2020 23:07

No tu tyč kuknem to ma nenapadlo veru, práveže to nerobilo, čerpadlo som menil lebo začalo už priveľa krvácať a pred vymenov všetko šlo ako malo až na rozbite čapy. Človeka to prekvapí keď konečne spraví všetko a zrazu tu máme nejakú novinku nečakanú a ešte sa to objaví v 90ke na ceste.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#18 Příspěvek od Hubert » 08 lis 2020 23:15

Ta tyč není vidět. je uvnitř převodky. U LR jsem ji ještě prasklou neviděl. Ale pokud je to po výměně čerpadla tak je to možná tím čerpadlem. čerpadlo totiž tlačí jenom když má odpor když ho nemá tam ani moc nečerpá. protože lopatky přitlačuje právě tlak. může to dělat i přetlakový ventil. Může bejt někde zaseknutá špona. Ale je divný že ti to udělaá v rychlosti v podtatě od cca 50 km už posilovač skoro neposiluje.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
tomashan
Příspěvky: 571
Registrován: 29 led 2011 08:25
tel.: 0948777096
auto: RR p38, D2
Bydliště: Rajec, Žilinský kraj

Re: problem s posilovacom riadenie Discovery 2 TD5

#19 Příspěvek od tomashan » 10 lis 2020 21:58

No čerpadlo som menil cca pred dvomi týždňami a tyče a tlmič až potom, vlasne všimol som si ten problém až po geometrii ale neviem si predstaviť co by museli spraviť aby to robilo toto co to robí. Dnes som pozrel ci je všetko dotiahnuté, či nemá vôľu prevodka ale tiež je ok aj keď som jej spravil odpor šla naoko normálne, skúsim ešte raz dat iný olej a uvidím ci sa to zmení a ak nie zhodim prevodku a spravím jej pitvu a uvidím ci ju niečo trápi lebo novú sa mi moc kupovať koli skúšaniu nechce. V každom prípade si túto závadu môžem pripísať k ďalším specifikam prevacky Land Roveru, ale stále ma to bavi :skleb

Odpovědět