FreeLandyRover-rady,zkušenosti,dotazy
Moderátor: Safraporte
FreeLandyRover-rady,zkušenosti,dotazy
Vlastním dva týdny FreeLandy z roku 6/98 benzínovou jednaosmičku a nahradila mi Discoveru 2.5TDi z r 97.Potřeboval jsem víc auto na silnici než do terénu,jinak byla Discovera super! Stejně,jako u Discovery,když jsem ji dovezl z D, mám pocit i nyní,že je špatný termostat. U Discovery opravdu byl a na topení i ručičce teploty to bylo evidentní.U Freelanderu si nejsem úplně jistý.Po nastartování studeného motoru a ujetí necelých 2km se ručička teploty rychle dostane téměř doprostřed mezi polohu O a červené pole a zde nekompromisně zůstává. Jelikož je to první Freelandy a v návodu fotka není,nevím jestli je to OK.Domnívám se,že by měla vystoupat až pod červ.pole.Také topení nic moc.Venku je +3 a abych měl v autě teplo musím použít ventilátor. Při návštěvě autoriz. servisu Jaguar-Land Rover v Ostravě mně mimo jiné technik doporučil na jaro-podzim demontovat celé spojení mezi předkem a zadkem s tím,že auto pojede lehčeji a nebude tolik trpět diferenciál. Je pravda,že určité pohybové napětí,zejména v zatáčkách, je citelné,ale demontovat kardan a mít na léto je 2x4 mi přijde divné.Co si myslíte? ALF
FreeLandy Rover
Podle mého názoru nic neušetříš spíš naopak.Přední diferák se ti bude stejně točit takže úspora je diskutabilní a navíc si poškodíš mezinápravový diferenciál,který bude nucen přenášet celý výkon motoru na zadní nápravu a na to není stavěný .Docela by mě zajímalo jak na to ten člověk přišel,zavání to spíš tím,že si chce do budoucna zajistit práci a odbyt n.dílů v tomto případě ne zrovna levných.Až tam příště půjdeš tak se ho zeptej jestli má taky vyndanou poloosu ze svýho předohrabu.Začal bych silně pochybovat o odbornosti tohoto (Značkového) servisu!
Re: FreeLandy Rover
Dnes jsem u dovozce objednával termostat a také nechápal,co v ostravském Jaguar-LandRover servise udělali za vědecký objev.Samozřejmě,že já nic nedemontuji. Tam jsou celkem odborníci.Loni jsem zbytečně čekal na termostat na Discoveru TDi jen proto,že objednali jiný na TD5 a ten zrovna nebyl a na TDi ho měli mraky.Až jsem začal pátrat v hlavním skladu,tak jsem na to přišel a objednal jsem správný. Jinak jsem už začal uvažovat jestli nevyzařuji nějakou energii,která ničí termostaty.Za 2 roky již kupuji třetí,ale pokaždé do jinýho auta. ALFGeorge píše:Podle mého názoru nic neušetříš spíš naopak.Přední diferák se ti bude stejně točit takže úspora je diskutabilní a navíc si poškodíš mezinápravový diferenciál,který bude nucen přenášet celý výkon motoru na zadní nápravu a na to není stavěný .Docela by mě zajímalo jak na to ten člověk přišel,zavání to spíš tím,že si chce do budoucna zajistit práci a odbyt n.dílů v tomto případě ne zrovna levných.Až tam příště půjdeš tak se ho zeptej jestli má taky vyndanou poloosu ze svýho předohrabu.Začal bych silně pochybovat o odbornosti tohoto (Značkového) servisu!
S tím ukazatelem teploty, dnes jsem se na to zaměřil a skutečně po zahřátí je přesně na půlce, tzn. že je kolmo na palubní desku. Takže jestli to tak máš, tak je to OK. To George: Freelander má náhon na předek, zadek se připojuje viskozní mezinápravovou převodovkou. Jinak ten nápad s odpojením je naprostá blbost tak i tak.
ČaOFF DeLite,teď jsi mne trochu rozhodil.U mne je ručička po ujetí necelých 2 km ve vodorovné poloze a tam setrvá.Já jsem ukazatel teploty nafotil a pokud mi dáš mail,pošlu Ti fotku. Pokud platí adresa na Tvém webu(nějaká fotka kamiónu)tak dej vědět a já tam fotku pošlu.Nechci však dělat kolem teploty vědu a zaměstnávat všechny na netu takovou banalitou.Vyměním termostat za nový a uvidím. ALFDe Lite píše:S tím ukazatelem teploty, dnes jsem se na to zaměřil a skutečně po zahřátí je přesně na půlce, tzn. že je kolmo na palubní desku. Takže jestli to tak máš, tak je to OK. To George: Freelander má náhon na předek, zadek se připojuje viskozní mezinápravovou převodovkou. Jinak ten nápad s odpojením je naprostá blbost tak i tak.
Jo, klidně to pošli na rent@igetra.com , nechci Tě nějak stresovat, třeba to máš uplně jinak uspořádaný na palubce. Je možné, že je to rozdílné dle typu vozu, já mám Freelandera TD4 z roku 2004, takže je možné, že ten budík na teplotu je jiný.
De Lite píše:Jo, klidně to pošli na rent@igetra.com , nechci Tě nějak stresovat, třeba to máš uplně jinak uspořádaný na palubce. Je možné, že je to rozdílné dle typu vozu, já mám Freelandera TD4 z roku 2004, takže je možné, že ten budík na teplotu je jiný.
ČaOFF,fotky jsem Ti poslal a zřejmě máš přístroje jinak než můj FreeLandy 1.8 z r.98 Já ho mám na vyzkoušení a pokud budu spokojen,koupím do roka-dvou novou řadu 2. Alf
To George: Freelander má náhon na předek, zadek se připojuje viskozní mezinápravovou převodovkou. Sorry omlouvám se Freelander nevlastním a jeho konstrukce mi není do podrobností známa,ale i tak je to hovadina něco vyndávat jenom proto ,aby někdo ušetřil pár deci paliva.Jednou je to off road a tím pádem musí každý počítat s vyššími náklady na provoz.Šlo mi spíš o to odradit kolegu od DOBŘE míněné rady.
scháním
Zdar chlapáci. Mám freelandra 2000 ročník a mám problém s šíbremNa motorku který ho pohání je ozubené kolečko a to je vydřene,nevíte da se někde sehnat? Další problém mám s centrálem u řidiče.Když je teplo tat dalkovým otevřu a když je zima tak nefuinguje.Je tam špatnej elektromagnet .Dá se i ten sehna samostatně .pitivier
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: scháním
Ahoj,pitivier píše:Zdar chlapáci. Mám freelandra 2000 ročník a mám problém s šíbremNa motorku který ho pohání je ozubené kolečko a to je vydřene,nevíte da se někde sehnat? Další problém mám s centrálem u řidiče.Když je teplo tat dalkovým otevřu a když je zima tak nefuinguje.Je tam špatnej elektromagnet .Dá se i ten sehna samostatně .pitivier
Motorek na šíbr se dá sehnat samostatně.
Jestli myslíš elektromagnet, který je v motorku otevírání dveří, tak potřebuješ celý zámek nový. Neexistují do něj náhradní díly. Pouze celek.
Re: scháním
ČaOFF,zkus se obrátit mailem na britishcars@britishcars.cz a adresuj panu Mihaličkovi svou poptávku.Mám s tímto pánem velmi dobré zkušenosti. Díly má za solidní cenu. Doporučuji. ALFpitivier píše:Zdar chlapáci. Mám freelandra 2000 ročník a mám problém s šíbremNa motorku který ho pohání je ozubené kolečko a to je vydřene,nevíte da se někde sehnat? Další problém mám s centrálem u řidiče.Když je teplo tat dalkovým otevřu a když je zima tak nefuinguje.Je tam špatnej elektromagnet .Dá se i ten sehna samostatně .pitivier
Díky Alfovi za kontakt budu to zkoušet.Měl bych paru dotazu na někoho kdo je jak se říká kovanej v freelandrech mam 2l TD rok 2000 co používat za oleje jak do motoru tak do převodovky a dyferaku. Mám ješte jeden dotaz na Admina kde se dá sehnat celej motorek na ten šíbr.Můžete dát někdo na sebe tel rád zavolám a nechám si poradit ohledně freelandru.Mám hodně dotazů
ČaOFF,opět bych se nebál své dotazy napsat na uvedený mail. Domnívám se,že pan Mihalíček rozumí všem LR. ALFpitivier píše:Díky Alfovi za kontakt budu to zkoušet.Měl bych paru dotazu na někoho kdo je jak se říká kovanej v freelandrech mam 2l TD rok 2000 co používat za oleje jak do motoru tak do převodovky a dyferaku. Mám ješte jeden dotaz na Admina kde se dá sehnat celej motorek na ten šíbr.Můžete dát někdo na sebe tel rád zavolám a nechám si poradit ohledně freelandru.Mám hodně dotazů
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Můžeš objednat origo, nebo sehnat od alternativního dodavatele - viz. výše uvedený Brittpart.pitivier píše:Díky Alfovi za kontakt budu to zkoušet.Měl bych paru dotazu na někoho kdo je jak se říká kovanej v freelandrech mam 2l TD rok 2000 co používat za oleje jak do motoru tak do převodovky a dyferaku. Mám ješte jeden dotaz na Admina kde se dá sehnat celej motorek na ten šíbr.Můžete dát někdo na sebe tel rád zavolám a nechám si poradit ohledně freelandru.Mám hodně dotazů
Jestli máš další dotazy klidně založ nový příspěvek a svěř se nám určitě poradíme
ČaOFF,chci velice poděkovat za český návod k Freelanderu,který mi zaslal DeLite a musel tím zabít mnoho času. Často se nesetkávám v našich zeměpisných šířkách s takovou ochotou. Moc děkuji. ALFDe Lite píše:Jo, klidně to pošli na rent@igetra.com , nechci Tě nějak stresovat, třeba to máš uplně jinak uspořádaný na palubce. Je možné, že je to rozdílné dle typu vozu, já mám Freelandera TD4 z roku 2004, takže je možné, že ten budík na teplotu je jiný.
el. stahování zadního okna
Zajímalo by mne jak funguje stahování zadního okna(od kufru) na r.v.1998 freelanderovi.
Když jednou rychle zmáčknu tlačítko-okno automaticky sjede celé dolů.
Když tlačítko přidržím,okno sjede jen do požadované polohy.
Když ztáhnu okno úplně dolů, a chci jej vytáhnout jen do určité polohy, tak to nejde.Jak okno dané polohy dosáhne a já pustím tlačítko, tak zase automaticky sjede až dolů. Zrovna tak nemůžu jedním rychlým zmáčknutím nechat okno zase se zavřít. Tady musím držet tlačítko, dokud nevyjede okno až do polohy zavřeno. Potom okno zůstane zavřené. Ale kdybych jej nenechal dojet až nahoru a pustil tlačítko, tak zase sjede úplně dolů.
Je to standard, nebo je někde chyba???
Když jednou rychle zmáčknu tlačítko-okno automaticky sjede celé dolů.
Když tlačítko přidržím,okno sjede jen do požadované polohy.
Když ztáhnu okno úplně dolů, a chci jej vytáhnout jen do určité polohy, tak to nejde.Jak okno dané polohy dosáhne a já pustím tlačítko, tak zase automaticky sjede až dolů. Zrovna tak nemůžu jedním rychlým zmáčknutím nechat okno zase se zavřít. Tady musím držet tlačítko, dokud nevyjede okno až do polohy zavřeno. Potom okno zůstane zavřené. Ale kdybych jej nenechal dojet až nahoru a pustil tlačítko, tak zase sjede úplně dolů.
Je to standard, nebo je někde chyba???