LR Freelander II - self servis

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Sebik
Příspěvky: 9
Registrován: 11 čer 2017 07:47
auto: LR Freelander 2

LR Freelander II - self servis

#1 Příspěvek od Sebik » 03 kvě 2018 09:31

Ahoj,

Do teďka jsem se vozil pouze ve služebných autech a tam pokud něco ukazoval počítač šup s tím do servisu. Nyní mám cca rok první vlastní auto, LR Fr II. Do teďka byl vždy cca 1x ročně v autorizovaném servisu. Po koupi jsem tam také byl a nechal udělat co doporučili.

Nyní se zajímám, jaké pravidelné kontroly dělat, co pravidelně měnit (filtry, náplně …)? V jakém intervalu (po roce, po xxx km)? Najeto má zatím pouze 80 tis. Asi budou věci, které udělám sám.

Při dotazu jsem např. narazil na toto: výměna oleje v automatické převodovce, interval od 100.000 od nikdy, je to vcelku jednoduché … je to prakticky nemožné(cože?) a hlavně zbytečné.

Poradí někdo, kdo má praktické zkušenosti s tímto LR?
Land Rover Freelander 2.2 TD4

Uživatelský avatar
revanix
Příspěvky: 39
Registrován: 20 bře 2018 12:54
tel.: 606119305
auto: FL2, L322 3,6 V8

Re: LR Freelander II - self servis

#2 Příspěvek od revanix » 03 kvě 2018 13:05

Toto je naprosto skvělé téma! Teď sem taky nově pořídil Free2 a zatím jsem sám vyměnil m. olej a standardní filtry(olej, palivo, vzduch, kabinový). Překvapivě vše bylo velmi jednoduché. Nejvíc mi dalo zabrat narvat kabinový filtr zpátky do té zdířky, u toho sem si zanadával bo tam jsou mikrotolerance a ještě se to shrnuje a kroutí. Ale zbytek filtrů a olej byla fakt brnkačka, mají hezky vymyšlené přístupy. Navíc návody najdeš na youtube, např. od powerfulukltd. Ti to mají hezky udělané.

Ale taky mě zajímá co dál by si člověk mohl sám udělat aniž by to auto nějak domrvil.

Uživatelský avatar
bata
Příspěvky: 345
Registrován: 26 dub 2011 19:37
auto: Freelander I + II
Bydliště: Kolín

Re: LR Freelander II - self servis

#3 Příspěvek od bata » 03 kvě 2018 13:18

Přikládám ceník servisních prohlídek F2, co se kdy mění. Jen ty oleje v převodovce a diferenciálu po 240000 bych asi zkrátil klidně na 60000
Přílohy
Cenik_prohlidek_Free2.jpg
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007

Sebik
Příspěvky: 9
Registrován: 11 čer 2017 07:47
auto: LR Freelander 2

Re: LR Freelander II - self servis

#4 Příspěvek od Sebik » 03 kvě 2018 14:54

Ahoj, jsem rád, že se ti téma líbí revanix :grin:

pěkně je to zde http://landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=769 ale pro FR I a benzin.
a klidně doplň fotky "kde to je", jaký díl, kapalinu jsi použil (označení, originál nebo jiný výrobce atd...), kolik tě to stálo

Díky moc
Land Rover Freelander 2.2 TD4

Uživatelský avatar
revanix
Příspěvky: 39
Registrován: 20 bře 2018 12:54
tel.: 606119305
auto: FL2, L322 3,6 V8

Re: LR Freelander II - self servis

#5 Příspěvek od revanix » 03 kvě 2018 20:31

Uff, trošku se bojím tady dávat nějaké postupy, jelikož jsem totální amatér a podprůměrně manuálně zručný člověk a všichni zdejší "veteráni" a majitelé servisů mne určitě rozcupujou :-).
Ale co už, maximálně to bude můj poslední technický příspěvek.
Jinak fotodokumentaci jsem nedělal, pač sem byl zasraný až po uši od všech možných provozních kapalin a byl sem na to sám.

Co se týče nákupu dílů, tak sadu filtrů jsem pořídil na Litep4x4, konkrétně tuhle sadu http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... 2-2-diesel od Britpartu. Je tam úplně vše včetně nového těsnění a kratičky na záznam stavu a další výměny(vím, nepodstatné ale mě to potěšilo). Olej jsem bral z autokelly Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30(výrobce Castrol doporučuje přímo LR manuál). Koupil sem 6 litrů, ale nalil jsem 5 a jsem kousek pod Max. ryskou i po 14-ti denním provozu. Litr si nechávám v kufru kdyby bylo potřeba dolít, jelikož mi trošku ukapává odněkud(pravděpodobně bude třeba přetěsnit olejovou vanu).
Dále jsem na výměnu pořídil ještě odsávačku vzduchu zase z autokelly (https://www.autokelly.cz/Product/NR-150-1665/3820612) na naplnění palivového filtru/odvzdušnění a klíč na uvolnění olejového filtru (http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... -klic-27mm).
Ten klíč fakt doporučuju, ten olejový filtr je trošku morda a s tím klíčem to bylo mnohem jednodušší.

Teď krok po kroku, budu přidával i videomanuály, podle kterých jsem postupoval:
1) Pylový/kabinový filtr https://www.youtube.com/watch?v=sKvsbGUhnt8
U tohodle sem si krásně zanadával. Nachází se pod kastlíkem u spolujezdce. Otevřít víko a vyndat filtr je v pohodě, vsunout nový je fakt o nervy. Navíc se tam ne úplně dobře leží i s posunutou sedačkou úplně dozadu ale nakonec se mi to tam asi na 15-tý pokus podařilo nasadit a natlačit dovnitř.

2) Vzduchový filtr https://www.youtube.com/watch?v=rC70xqm8aZQ
Brnkačka, postupovat podle videa. Jediné s čím se měl trošku potom komplikaci bylo natlačit ten vrchní plast zpátky do toho vzduchového vedení, asi by se tam hodila ruka navíc která by držela uvolněnou tu objímku, ale taky po pár pokusech a správném uchopení zvládnuto. Pokud vyměňuješ i palivový filtr tak kryt vzduchového filtru montuj zpátky až po výměně, jinak bude zavazet při sundávání krytu motoru. Asi by to šlo i bez toho ale nějak mi to přišlo lepší.

3) Palivový filtr https://www.youtube.com/watch?v=tkwYJMPDcrM
Zase jednoduché, sundat kryt motoru(dva šrouby), odšroubovat kovový držák a seš u filtru. Na videu to kluci trošku posrali, protože tam hodili nový filtr a rovnou nastartovali. Pak říkaj, že jim auto chcíplo a museli soustavu odvzdušnit což dělali nějak prasácky, proto se na druhou část od těch kluků vůbec nedívej. Našel jsem několik způsobů na to odvzdušnění. Někteří do toho tlačí vzduch přes nádrž, někteří píšou, že stačí pouze otevřít nádrž a systém se odvzdušní sám a někteří prostě nacucnou do palivového filtru naftu. Mě přišlo nejjednodušší nainstalovat filtr, napojit jen tři hadice a přes 4tý vstup do filtru nasát palivo viz. tohle video https://youtu.be/E7SJwj6jKsc?t=9m18s. Nechal sem zároveň i otevřenou nádrž. Jakmile mi z filtru už nešly žádné bublinky ale jen nafta, tak jsem to odpojil, rychle připojil poslední hadici a nastartoval, nechal běžet +- 5 minut na volnoběh a v pohodě. Druhé startování nebylo úplně na drc ale naskočilo a doteď jezdím, takže to všechno přežilo.

4) Olejový filtr https://www.youtube.com/watch?v=CzvvnsZVvIg
Tady na videu to mají borci trošku usnadněné, bo dávají do kupy nějakého bouraného LR a mají sundaný celý předek. Ve skutečnosti je to malinko komplikovanější s přístupem k tomu filtru. Ale pojďme od začátku.
První sem vlezl pod auto, sundal spodní ochranný plech + jeden dva spodní plasty z nárazníku, které mě tam otravovaly(+- dohromady 12 šroubů) a vypustil olej.
Pak jsem přemýšlel, jak s filtrem a jestli jít na něj z vrchu nebo zespodu. Koukal jsem na další videa a týpek to tam dělal celé odspodu(https://www.youtube.com/watch?v=Ta0QzT2Cq1M). Já to zkoušel taky a musím říct, že mě málem jeblo při nasazení klíče na kryt filtru, jelikož míří malinko šikmo nahoru. Klíč je tomu sice uzpůsobený, má kloub, ale nasadit to tam jsem prostě nezvládl(upozorňuju, že jsem značně netrpělivý člověk :D). Tak jsem zvolil svůj způsob, z vrchu jsem protáhl klíč aby čouhal dolů, nasadil jej na filtr(což bylo o milion procent jednodušší), vlezl pod auto a filtr pomalu odtáhl. Vytáhl jsem jej spodkem, což chtělo taky malé kličkování mezi hadicema, protože tam toho místa moc není(je to vidět i na tom videu) ale po chvíli šel ven. Přehodil jsem filtr a stejným způsobem nasadil zpátky. Zespodu jsem ho natlačil, nahodil na závit, z vrchu jsem nasadil klíč a spodem to dotáhl. No pak sem nalil 5l oleje, zkontroloval rysku a zjistil, že jsem malinko pod max. V manuálu se píše 5,86l. Pravděpodobně nevyteklo úplně vše i když jsem se snažil měnit co nejrychleji se zahřátým autem. Ale prostě víc už neteklo.

No a to je celý můj zážitek. Upozorňuju, že jsem auto neměl na žádném zvedáku a kromě dvou zadních šroubů spodního plechu pod motorem se šlo všude akceptovatelně dostat. Navíc krom klíče na odtažení olej. filtru jsem použil nářadí ze své "amatérské sady z Tesca", takže nepotřebujete žádné profi gola supr věci za desetitisíce. Což je za mě velké plus pro LR. Celé mi to trvalo nějaké 2-3 hodinky i s čištěním dílů, zkoumání videí, hledání nejlepšího postupu a občasným hlídáním 8-mi měsíčního syna. Nevím, jestli jsem něco ušetřil, páč díly asi bude mít servis levnější a celé to zvládnou rychleji ale nějak sem si to prostě chtěl zkusit sám.

Snad mě tu teď nikdo verbálně nestříská za to co sem tu napsal, kdyžtak to smažu pokud by můj postup byl těžce špatný a někoho pohoršoval :-). A zajímalo by mě, jestli se to někomu bude chtít číst.

Uživatelský avatar
bata
Příspěvky: 345
Registrován: 26 dub 2011 19:37
auto: Freelander I + II
Bydliště: Kolín

Re: LR Freelander II - self servis

#6 Příspěvek od bata » 03 kvě 2018 21:25

Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007

Uživatelský avatar
popeye
Příspěvky: 136
Registrován: 15 srp 2010 10:09
auto: freelander 2

Re: LR Freelander II - self servis

#7 Příspěvek od popeye » 04 kvě 2018 14:59

https://youtu.be/msJcUP3kRZk

https://youtu.be/xUqJuz6ABY0

https://youtu.be/uYKY9uQvp5s

https://youtu.be/eP_s1g0ybVk

https://youtu.be/IoDGm9GouLU

https://youtu.be/eW1BWHbmpT8

https://youtu.be/1fT8tyIFyB4

https://youtu.be/x5XSRoAkBrs

https://youtu.be/v-e00IKbRdc

https://youtu.be/Sa49alPv89Y

https://youtu.be/rAGRqsA2WxQ

https://youtu.be/GmGKQ2Ktg6Q

https://youtu.be/zkNsXnzDjAM

https://youtu.be/0ig_zFEY26o

https://youtu.be/rVUO8yYtQBQ

zopar videi k teme.

olejovy filter - v modeloch 2007 az 2012 sa jednoducho vymienal z hora ked sa odmontovala riadiaca jednotka od ventilatorov a trosku sa posunula hadica chladenia je tam trosku lepsi pristup z hora. Neplati pre modeli po facelifte je motor trosku inak nakloneni takze sa trosku zjednodusil pristup z dola.

motorovy olej - pozor len na normy s DPF filtrom je ina specifikacia hlavne po facelifte je to Castrol edge profesional.



http://new.lrcat.com http://cat.lrparts.ru -microcat pre land rover lahko sa da zistit cislo suciastky ktoru potrebujeme

JirkaT
Příspěvky: 70
Registrován: 30 dub 2007 13:41
tel.: 602771714
auto: Freelander 2
Bydliště: Pelhrimov

Re: LR Freelander II - self servis

#8 Příspěvek od JirkaT » 02 lis 2018 18:03

Ad 4) Olejový filtr:
Přivezl jsem nového Free 2 a protože měl trochu přejeté km na oleji, hned jsem to chtěl na teplém motoru vyřešit.
Cestou jsem koupil olej a filtr. Doma auto nad jámu, sundal dekl a filtr jsem nenašel :-(
Šel jsem k PC a našel tohle vlákno, poté i filtr ale jak s ním ven?
Vypustil jsem olej s tím, že si klíč někde půjčím a později koupím.
Na půjčení jsem ho nikde nesehnal a na nový jsem nechtěl čekat.
Odpojil jsem a odsunul elektriku ventilátorů.
Ukrojil jsem si z trubkového klíče 27 asi 40mm kousek.
Ten jsem tam nasadil a zhora to přes něj povolil obyčejným klíčem 32.
Dál to byla hra jako s ježkem v kleci. Víčko s filtrem jsem vytáhl spodem okolo odtlačené hadice.
Zpátky už to bylo podobné.
revanix děkuji za úvodní rady :-)
Free je pro kluky co mají doma nářadí :-)

Sebik
Příspěvky: 9
Registrován: 11 čer 2017 07:47
auto: LR Freelander 2

Re: LR Freelander II - self servis

#9 Příspěvek od Sebik » 02 lis 2018 19:53

Ahojm další dotazy:
1. jakou diagnostiku použít?
2. máte někdo postup pro manuální reset servisního intervalu?
Land Rover Freelander 2.2 TD4

TomasKK
Příspěvky: 4
Registrován: 20 říj 2019 14:56
tel.: +421948141097
auto: LR Freelander 2 SE

Re: LR Freelander II - self servis

#10 Příspěvek od TomasKK » 23 říj 2020 12:56

Chlapy pozor. Na výmenu olejového filtra je celkom jednoduchý postup. Viem a nerozumiem prečo sa v každom manuáli uvádza výmena zdola, keď filter ide krásne vybrať zhora. Stačí odpojiť ventilátor, dať nabok pár káblov a hadicu chladiča (bez odpájania) vybrať Saharu ktorá je zaistena len na dvoch cvokoch a sme pri filtri👍

Uživatelský avatar
bata
Příspěvky: 345
Registrován: 26 dub 2011 19:37
auto: Freelander I + II
Bydliště: Kolín

Re: LR Freelander II - self servis

#11 Příspěvek od bata » 24 říj 2020 00:13

Sebik píše:
02 lis 2018 19:53
Ahojm další dotazy:
2. máte někdo postup pro manuální reset servisního intervalu?
https://www.youtube.com/watch?v=Uf8mq6GLOvo
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007

Uživatelský avatar
bata
Příspěvky: 345
Registrován: 26 dub 2011 19:37
auto: Freelander I + II
Bydliště: Kolín

Re: LR Freelander II - self servis

#12 Příspěvek od bata » 24 říj 2020 00:21

TomasKK píše:
23 říj 2020 12:56
Chlapy pozor. Na výmenu olejového filtra je celkom jednoduchý postup. Viem a nerozumiem prečo sa v každom manuáli uvádza výmena zdola, keď filter ide krásne vybrať zhora. Stačí odpojiť ventilátor, dať nabok pár káblov a hadicu chladiča (bez odpájania) vybrať Saharu ktorá je zaistena len na dvoch cvokoch a sme pri filtri👍
Když už jseš u nafty pod autem :)
https://www.youtube.com/watch?v=KaOffdOrmXw

Benzín 3.2
https://www.youtube.com/watch?v=w2Y6tK7ofho
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007

Odpovědět