Freelander 2

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
pio666
Příspěvky: 1
Registrován: 19 pro 2018 20:38
auto: Freelander 2

Re: Freelander 2

#121 Příspěvek od pio666 » 12 lis 2020 11:06

Nazdar chlapi,
Potreboval by som poradiť ohľadne výmeny zadných ložísk v naboji kolesá na Freelander 2, 118 kW 2,2 diesel r. v. 2008.Neviem ci sa do toho pustiť sám alebo to dať radšej vymeniť. Ak má niekto nejaké skúsenosti.. Budem rád ak napíše načo si dat pozor atď.
Vopred vdaka

Peter

Uživatelský avatar
Romus
Příspěvky: 132
Registrován: 18 zář 2016 20:01
tel.: 603931461
auto: Free
Bydliště: Karviná

Re: Freelander 2

#122 Příspěvek od Romus » 12 lis 2020 17:00

Kuci nějaké info k Free 2, jak je to s motorem diesel, nikdy jsem naftu neměl a benzín tu skoro není nebo má moc najeto, co je tam špatně třeba jako u diskošky, co automat, když jsem dal do kupy Free1, tak se poohlížím po Free2- proč to nevím.

Uživatelský avatar
Lenon
Příspěvky: 304
Registrován: 29 pro 2016 19:36
tel.: 774334911
auto: Free2 td4 aut.
Bydliště: Z Hradišťááá

Re: Freelander 2

#123 Příspěvek od Lenon » 12 lis 2020 19:45

Protože je to super auto, dost možná, jeden z nejpovedenějších lenďáků. :grin:
Pokud si neměl naftu, bude tě srát turbodíra, která tam prostě je. Jinak má motor dobrý krouťák a nebudeš brzda provozu.
Automat je většinou bezproblémový. A je to jediná správná volba pro toto auto. S manuálem to trochu nedává smysl.

Uživatelský avatar
kodl80
Příspěvky: 955
Registrován: 15 črc 2013 22:15
tel.: 722948212
auto: Def a RR L322 4,4 V8
Bydliště: Liberecky kraj

Re: Freelander 2

#124 Příspěvek od kodl80 » 12 lis 2020 20:03

Souhlasim, Free2 je super, vse je tak akorat :yes
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC

Uživatelský avatar
Romus
Příspěvky: 132
Registrován: 18 zář 2016 20:01
tel.: 603931461
auto: Free
Bydliště: Karviná

Re: Freelander 2

#125 Příspěvek od Romus » 12 lis 2020 22:40

A je tam důležitý rok výroby, např. od roku xxxx je lepší, nebo horší tototo.

Uživatelský avatar
kodl80
Příspěvky: 955
Registrován: 15 črc 2013 22:15
tel.: 722948212
auto: Def a RR L322 4,4 V8
Bydliště: Liberecky kraj

Re: Freelander 2

#126 Příspěvek od kodl80 » 13 lis 2020 05:37

To si pamatuji u Free 1, ale u LR2 ne, asi jsem to prehledl...
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Freelander 2

#127 Příspěvek od Zizal » 13 lis 2020 08:11

Liší se faceliftem.
Před - kulaté mlhovky, muže být verze 118kW bez DPF z fabriky, HALDEX 3gen., motory trpí protočením vačky proti rozvodovému kolu, motor má vířivé klapky. Světla HB3/xenony
Po - hranaté mlhovky, všechny nafty mají DPF, HALDEX 4gen, postupně se objevuje zajištění rozvodového kola na vačce, motor nemá vířivé klapky, postupně se zavádí výbava jak v Evoqu a i řízení motoru a další jsou s ním stejné, světla H11/xenon/bixenon s denním svícením
Postupně bylo několik verzí zadních světel, ale to je víc otázuka výbavy a roku výroby. Auta se liší i předním nárazníkem.
Manuál bych asi uplně nevylučoval, je to o každém co mu sedne.

Uživatelský avatar
Romus
Příspěvky: 132
Registrován: 18 zář 2016 20:01
tel.: 603931461
auto: Free
Bydliště: Karviná

Re: Freelander 2

#128 Příspěvek od Romus » 13 lis 2020 09:43

Aha a už to začíná:
co ty vířivé klapky - je pravidlo, že selhávají, při kolika kilometrech, poznám nějak, že je už někdo měnil, měly by se měnit a pokud ano kdy, je nějaký zvuk podle kterého by se dal poznat problém, stalo se někdy, že by je po např. výbuchu nasál motor?
Dají se nějakým způsobem bez dalších následků vyřadit z provozu?
Za jakých podmínek se stane to, že se protočí vačka?
Co je zásadní při koupi zkouknout?
No ptám se no a co, u prvního jsem věděl kulový a tak taky dopadla koupě, vše co se tu o problémech Free1 psalo jsem musel měnit a ptám se, abych to neabsolvoval znovu, s tím, že to je ojetina jsem srozuměn. A jak se říká , kdo je připraven není překvapen. :yes

Uživatelský avatar
Romus
Příspěvky: 132
Registrován: 18 zář 2016 20:01
tel.: 603931461
auto: Free
Bydliště: Karviná

Re: Freelander 2

#129 Příspěvek od Romus » 13 lis 2020 11:07

Něco jsem našel na netu, tož to sem vložím:

Motor 2.2 bez ohledu na verzi trápí s léty a kilometry tři problémy. „Motory do roku výroby 2011 používají sání s vířivými klapkami. Bohužel jsou známy případy, kdy se některá z klapek utrhla a motor ji nasál,“ říká Pavel Voříšek. Nasátá klapka dokáže udělat pěknou paseku. Minimálně se poškodí dno pístu a ohnou ventily. „Od uvedeného data je nabízeno modifikované sací potrubí, které již klapky nepoužívá,“ upřesňuje Voříšek. My dodáváme, že k utržení klapky může dojít klidně už po ujetí 120-130.000 km.

Druhý problém motorů se týká pohonu vysokotlakého čerpadla. To je přímo nasazeno na jednom z vačkových hřídelů, přičemž mezi ním a čerpadlem je vložený mezikus, jemuž někteří říkají unášeč. Občas dochází k jeho prasknutí. Někdy to odnese pouze onen unášeč (mezikus). To pak oprava vyjde na řádově tisícikoruny. Pokud však poškodí i vačkový hřídel, mění se i ten. A to už je dražší. V LR Parts Stanley u Pavla Voříška si za to účtují asi 25.000 korun.

Třetí problém nám odhalil Pavel Soldát ze společnosti AZ Servis, která Land Rovery (ale také Jaguary a Volva) na Praze 8 již léta servisuje. „Pokud z motoru teče olej, bývá příčinou ucpané odvětrávání klikové skříně.“ Oprava vyčištěním nepomůže, takže se musí vyměnit. „Horší je, že se olej dostává přes systém recirkulace spalin (EGR) do sání a skončit může až ve filtru pevných částic, který se tak více zanáší,“ dodává Pavel Soldát.

Řešení filtru pevných částic je jedna z věcí, kterou Angličané od Francouzů nepřevzali. Namísto aditiv EOLYS používá motor freelanderu bezúdržbové řešení s regenerací dodatečnou dávkou nafty. Hlavně však DPF tady až na vzácné výjimky funguje bez problémů, na čemž se Voříšek se Soldátem shodují. Možná i proto, že tohle auto lidé používají spíše na delší cesty než brouzdání městem, které filtrům obecně škodí.

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Freelander 2

#130 Příspěvek od Zizal » 13 lis 2020 11:28

Vířivé klapky nemusí být už u 2010. Poznáš to podle trubek na sací trubce nad motorem. Starší má kolmé trubky jak varhany:
Obrázek
nové ne:
Obrázek
Vyndání není tak složité a je na netu popsané.
Náhon vysokotlakého čerpadla souvisí s problémem protočení rozvodů a vačky. Cena vačky je cca 4000,- pak podle poškození vahadel jestli stačí jen vahadla nebo i ventily. Pokud se jen ulomí náhon čerpadla tak vahadla přežijou. Počítej ale rovnou s výměnou rozvodů. I tak to asi uděláš levněji než autorizovaný servis.

Při nákupu moderního dieselu musíš mít hlůavně štastný den :roll:

Uživatelský avatar
kodl80
Příspěvky: 955
Registrován: 15 črc 2013 22:15
tel.: 722948212
auto: Def a RR L322 4,4 V8
Bydliště: Liberecky kraj

Re: Freelander 2

#131 Příspěvek od kodl80 » 13 lis 2020 15:57

Facelift atd je asi dano vyvojem a snahou omladnout auto, ty ostatni veci jsem ani netusil a je to zajimave pocteni, nicmene je stejne nejdulezitejsi kolik vlastne clovek ma v rozpoctu na auto plus nejake penizky na pocatecni servis. Od financi se odviji jake auto poridim: stari, pocet km, vybava, atd atd...
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC

Fréčkař
Příspěvky: 32
Registrován: 20 kvě 2020 08:59
auto: Free2

Re: Freelander 2

#132 Příspěvek od Fréčkař » 15 lis 2020 10:38

Zizal píše: 13 lis 2020 11:28 Vířivé klapky nemusí být už u 2010. Poznáš to podle trubek na sací trubce nad motorem. Starší má kolmé trubky jak varhany:


Vyndání není tak složité a je na netu popsané.

Při nákupu moderního dieselu musíš mít hlůavně štastný den :roll:
Ahoj. To vyndání klapek mě zajímá. Ale nikde jsem to nenašel.

Fréčkař
Příspěvky: 32
Registrován: 20 kvě 2020 08:59
auto: Free2

Re: Freelander 2

#133 Příspěvek od Fréčkař » 15 lis 2020 12:03

Našel jsem v manuálu str. 1170 , jako butterfly valve. Stačí je tedy prostě vymontovat?

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Freelander 2

#134 Příspěvek od Zizal » 15 lis 2020 16:41

Na fl2 jsem to nedělal, ale obecně vyndat, zaslepit díry po ovládacích osách a zaslepit podtlak co jde do ovládacího prvku. Nebo vyměnit za sání bez klapek z my10+ nebo evoq-a.
Můžeš koupit i mrdku facelift - hádej jak to vím...

Uživatelský avatar
Lenon
Příspěvky: 304
Registrován: 29 pro 2016 19:36
tel.: 774334911
auto: Free2 td4 aut.
Bydliště: Z Hradišťááá

Re: Freelander 2

#135 Příspěvek od Lenon » 15 lis 2020 18:51

A k čemu je to vlastně dobré, to vyndat?

Bican
Příspěvky: 4
Registrován: 15 lis 2020 19:26

Re: Freelander 2

#136 Příspěvek od Bican » 15 lis 2020 19:51

Zdravím Vás,
Toto je můj první příspěvek zde. Potřebuji obnovit vozový park. Nyní mám Alfu Romeo 147 v naftě. Auto je úplně v pohodě. Jenom už je prostě staré, má najeto přes 240 000, a na dovolenou není pohodlné. Jsme čtyři a střední pes. Máme chatu na horách a pozemek bez příjezdové cesty. Ceny F2 už spadly, že bychom na něho i dosáhli. Chceme kombík s trochu vyšší světlou výškou asi do 200 tisíc.
V užším výběru mám Alfu Romeo 159, Jeep Cherokee KL (od 2014 ale na něho zatím nedosáhneme) a Land Rover Freelander 2 ED4. Nechce se mi kupovat ojeté auto s 4x4. Mám strach ze zanedbané údržby PTU a spojek 4x4. Koukal jsem, že výměna oleje v Haldexu je taky celkem nepříjemná. Dále jsem našel zmínku o poddimenzovaném ložisku v zadním diferenciálu. Nastudoval jsem zde nějaká vlákna ohledně motorů, DPF apod. Vyšlo mi z toho ideálně pro nás ED4.
1. Zajímám mě, jestli je někde online VIN dekodér pro Land Rover. Pro FIAT a spol. jsou k dispozici a vypadne z toho kompletní specifikace a datum výroby na den.
2. Narazil jsem na tohle auto. Mate mě tam, že nemá volič režíimů. https://www.tipcars.com/land-rover-free ... galerie=10
Díky za reakce.
Naposledy upravil(a) Bican dne 15 lis 2020 19:55, celkem upraveno 2 x.

Bican
Příspěvky: 4
Registrován: 15 lis 2020 19:26

Re: Freelander 2

#137 Příspěvek od Bican » 15 lis 2020 19:52

Mohou se ulomit a motor je může nasát. Zbytek je asi jasný. :)
Lenon píše: 15 lis 2020 18:51 A k čemu je to vlastně dobré, to vyndat?

Uživatelský avatar
Romus
Příspěvky: 132
Registrován: 18 zář 2016 20:01
tel.: 603931461
auto: Free
Bydliště: Karviná

Re: Freelander 2

#138 Příspěvek od Romus » 15 lis 2020 22:01

Já bych tipoval že je to jenom dvoukolka.

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Freelander 2

#139 Příspěvek od Zizal » 15 lis 2020 23:29

2 Bican:
nejdřív si ujasni co chceš. AR159 jsem měl, Cherokeeho jsem chtěl a FL2 mám... AR159 je top, vem 2,4JTDm a budeš šťastný. Je to neuvěřitelné auto. FL2 není špatné auto, ale... Komplikované, spousta chyb, podle mě super auto, ale vlastně nic extra. KL je divný, mě nesedl, chybí mu něco, je to spotřebák bez duše. Měl jsem KJ a málem jsem koupil KK. Jsou to auta co ti musí sednout. FL2 v terénu umí hodně, ale pokud koukáš po 4x2 tak je to nesmysl. Za mě AR159 je jasná volba - najel jsem s ní skoro pul milionu a nemůžu si stěžovat (snad jen na to že mi ji žena rozbila a koupil jsem FL2 :mrgreen: ).

Fréčkař
Příspěvky: 32
Registrován: 20 kvě 2020 08:59
auto: Free2

Re: Freelander 2

#140 Příspěvek od Fréčkař » 16 lis 2020 07:54

na tom tipcaru to není předohrab, je to čtyřkola, nejlevnější řady neměli volič terain-response

Odpovědět