F2 nejde nastartovat
Napsal: 17 říj 2020 17:18
Zdravím vás.
Freelander 2, nafta r.v.2007. Zatím bez problémů, teď ve 175 tis km měněny preventivně rozvody (+ zadní tlumiče, nástřik dutin a podvozku a nějaké další věci). Auto jsem dovezl odpoledne ze servisu - bez problémů. Druhý den ráno nešlo nastartovat (přes noc teplota okolo 4 °C, cca 1/4 nádrže nafty) - motor otočí, hned naskočí a během vteřiny zhasne. Při dalším pokusu bez vytažení "klíčku" ze zdířky jen točí, ale nenaskočí. Zkoušel jsem zběžně pohýbat se spoji kabelů v motorovém prostoru, vyndal jsem podsedák zadní pravé sedačky a zahýbal s podávacím čerpadlem a kabely u něj. Bez výsledku. Nakonec pomohlo v zápalu bezradnosti odpojení a zapojení akumulátoru. Motor ihned naskočil na první pokus - jel jsem asi 250 km bez jakýchkoli problémů do cíle. Zde jsem 4x vždy cca po hodině popojížděl z místa na místo a vždy motor naskočil bez problémů, k večeru stál zhruba 4 hodiny a naskočil znovu bez problémů.
Druhý den ráno opět nechce naskočit (venkovní teplota stejná. nádrž dotankovaná předešlý den do plna). Opět stejný projev - na poprvé naskočí a hned zhasne, další pokus pouze točí. Nehlásí žádnou chybu v přístrojovce, nesvítí žádná podezřelá kontrolka, pouze vypnuté HDC - nebo tak nějak a kontrolka prokluzu (zelená a žlutá pod levým budíkem úplně vpravo) a zhasnou. Zkoušel jsem podobné fígle a nepomohlo, start s pomocí / z jiné baterie / přes kabely z auta nepomohl. Diagnostika ukázala nějaké chyby - zřejmě způsobené prasáckým odpojením baterie - po smazání se pak už neobjevily. V podezření na mrtvou baterii v klíči jsem ho rozdělal a akumulátor vyňal - ukazuje napětí 3,42V. Nicméně jsem tam dal jiný, nový (menší průměr - v sobotu jsem v malém městě nesehnal tu co tam má být) Nějak jsem to složil dohromady - klíč odemyká a zamyká tlačítky a při pokusu o nastartování se chová úplně stejně, takže odtud problém zřejmě nevychází. Druhý klíč mám 200 km daleko a jelikož jsme dedukcí vyřadili klíč jako zdroj problému, nejel jsem pro něj.
Jediné co diagnostika ukazuje je něco jako "nárazové čidlo". Jelikož nejsem mechanik, nemám vůbec tušení kde bych ho měl na tomto voze hledat a jak ho řešit. Je ale fakt, že občas nám cesta trochu drncá, takže by se mohlo něco někdo odklepat.
Napadá vás něco, jak pomoct? Auto stojí na Vysočině (Pacov), nicméně doma je u Plzně a servisuji v Landyheaven v Plzni u p. Wasky
Kdyby vás napadlo něco hned - musím se nějak vrátit do práce a nevím jak často sem budu moct nakouknout - upozorněte mě třeba na příspěvek na tel. 731 041 035, budu vám moc vděčný.
Freelander 2, nafta r.v.2007. Zatím bez problémů, teď ve 175 tis km měněny preventivně rozvody (+ zadní tlumiče, nástřik dutin a podvozku a nějaké další věci). Auto jsem dovezl odpoledne ze servisu - bez problémů. Druhý den ráno nešlo nastartovat (přes noc teplota okolo 4 °C, cca 1/4 nádrže nafty) - motor otočí, hned naskočí a během vteřiny zhasne. Při dalším pokusu bez vytažení "klíčku" ze zdířky jen točí, ale nenaskočí. Zkoušel jsem zběžně pohýbat se spoji kabelů v motorovém prostoru, vyndal jsem podsedák zadní pravé sedačky a zahýbal s podávacím čerpadlem a kabely u něj. Bez výsledku. Nakonec pomohlo v zápalu bezradnosti odpojení a zapojení akumulátoru. Motor ihned naskočil na první pokus - jel jsem asi 250 km bez jakýchkoli problémů do cíle. Zde jsem 4x vždy cca po hodině popojížděl z místa na místo a vždy motor naskočil bez problémů, k večeru stál zhruba 4 hodiny a naskočil znovu bez problémů.
Druhý den ráno opět nechce naskočit (venkovní teplota stejná. nádrž dotankovaná předešlý den do plna). Opět stejný projev - na poprvé naskočí a hned zhasne, další pokus pouze točí. Nehlásí žádnou chybu v přístrojovce, nesvítí žádná podezřelá kontrolka, pouze vypnuté HDC - nebo tak nějak a kontrolka prokluzu (zelená a žlutá pod levým budíkem úplně vpravo) a zhasnou. Zkoušel jsem podobné fígle a nepomohlo, start s pomocí / z jiné baterie / přes kabely z auta nepomohl. Diagnostika ukázala nějaké chyby - zřejmě způsobené prasáckým odpojením baterie - po smazání se pak už neobjevily. V podezření na mrtvou baterii v klíči jsem ho rozdělal a akumulátor vyňal - ukazuje napětí 3,42V. Nicméně jsem tam dal jiný, nový (menší průměr - v sobotu jsem v malém městě nesehnal tu co tam má být) Nějak jsem to složil dohromady - klíč odemyká a zamyká tlačítky a při pokusu o nastartování se chová úplně stejně, takže odtud problém zřejmě nevychází. Druhý klíč mám 200 km daleko a jelikož jsme dedukcí vyřadili klíč jako zdroj problému, nejel jsem pro něj.
Jediné co diagnostika ukazuje je něco jako "nárazové čidlo". Jelikož nejsem mechanik, nemám vůbec tušení kde bych ho měl na tomto voze hledat a jak ho řešit. Je ale fakt, že občas nám cesta trochu drncá, takže by se mohlo něco někdo odklepat.
Napadá vás něco, jak pomoct? Auto stojí na Vysočině (Pacov), nicméně doma je u Plzně a servisuji v Landyheaven v Plzni u p. Wasky
Kdyby vás napadlo něco hned - musím se nějak vrátit do práce a nevím jak často sem budu moct nakouknout - upozorněte mě třeba na příspěvek na tel. 731 041 035, budu vám moc vděčný.