Diagnostika ABS a TC u RRC

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Diagnostika ABS a TC u RRC

#1 Příspěvek od Dockar » 07 pro 2012 08:31

Začalo mi svítit ABS a TC. Čidla OK, aspoň maj všechny stejný hodnoty, spínač na pedálu novej, čerpadlo běhá, odvzdušníno asi taky. Nicméně. Svítí, ale na trávě a kluzkým povrch ABS sepne a TC v blátě sem tam taky ožije. Tak a teď babo raď :mrgreen:

Nastudoval jsem a pobrané informace shrnuji.

Diagnostika ABS pomocí vyblikání kódu závady. Bliká kontrolka ABS.

Vyndat relé kontrolky ABS pod sedadlem řidiče. V mém případě modré relé na levé straně sedadla..
Malá volná čtyřpinová zásuvka pod sedadlem. V zásuvce propojit drátem černý a černo-ružový.
Během chvilky kontrolka ABS zhasne. Poté dlouhé probliknutí 2-3sekundy a krátké bliknutí oznámí uvedení do diagnostického stavu.
Poté blikání 2-6krát, pauza 0-15krát = chybový kód.
Celá sekvence bliká do doby, dokud jsou propojené vodiče v konektoru. Tedy Dlouhá, krátká + chybový kód.

Po vyjmutí propojovacího drátu z konektoru dobliká sekvence s chybovým kódem a rozsvítí se nepřerušované světlo.
Opětovným propojením se systém uvede do diagnostického stavu a vybliká další závadu. (Lze i vypínáním a zapínáním zapalování klíčkem. Nedělal jsem, neboť po každém zapnutí klíčkem žhaví)
To celé stále dokola, další a další a další chyby
Pokud se po propojení vodičů v konektoru systém uvede do diagnostického stavu, to znamená dlouhé a krátké bliknutí a pak nic, je paměť závad vymazána.

Zpětným osazení relé dojde ke znovu načtení aktuálních chyb.

Chybové kódy:
Code 2-6 - Vadný spínač brzdových světel, nebo kabeláž. Pojistka A5 prasklá, nebo chybí.

Code 2-7 - Nepřerušení napětí na ECU při vypnutém klíčku. Vadné relé ventilu, nebo vedení.

Code 2-8 - Magnetický ventil ABS bez napětí. Vadné relé ventilu, nebo vedení.

Příliž velká mezera čidla, nebo bylo čidlo vytaženo.
Code 2-12 - Pravé přední
Code 2-13 - Levé zadní
Code 2-14 - Levé přední
Code 2-15 - Pravé zadní

Code 3-0 to 3-9 - Přerušené vedení mezi ECU a elektromagnetickým ventilem, nebo vadná ECU

Code 4-0 to 4-9 - Zkrat ve vedení mezi ECU a elektromagnetickým ventilem

Čidlo vadné, nebo příliš velký odpor.
Code 4-12 - Pravé přední
Code 4-13 - Levé zadní
Code 4-14 - Levé přední
Code 4-15 - Pravé zadní

Code 5-0 to 5-9 - Zkrat na vedení 12V mezi ECU a elektromagnetickým ventilem, případně chyba v ukostření

Občasné výpadky čidla, nebo vedení
Code 5-12 - Pravé přední
Code 5-13 - Levé zadní
Code 5-14 - Levé přední
Code 5-15 - Pravé přední

Code 6-0 to 6-9 - Zkrat mezi dvěma vodiči mezi ECU a elektromagnetickým ventilem.

Žádný výstup signálu z čidla. Vadné, nebo velká mezera.
Code 6-12 - Pravé přední
Code 6-13 - Levé zadní
Code 6-14 - Levé přední
Code 6-15 - Pravé zadní

ABS čerpadlo a zásobník - Diagnostika

1 - Vyprázdněte zásobník sešlápnutím brzdového pedálu 30krát.
2 - Zkontrolujte hladinu kapaliny, měla by se vrátit do zásobníku.
3 - Zkontrolujte všechny vnější netěsnosti.
4 - bez sešlápnutí brzdového pedálu, otočte klíček a změřte, jak dlouho čerpadlo ABS běží.
5 - Poté poslouchejte asi 5 minut, zda čerpadlo ABS znovu spustí.
Pokud vaše čerpadlo běželo 3 nebo 4 sekundy po úplném vyprázdnění zásobníku, pravděpodobně máte špatný zásobník (tj. není schopen pojmout zásobu kapaliny ). Pokud čerpadlo běželo po dlouhou dobu (déle než 15 nebo 20 sekund), a nejsou vidět žádné netěsnosti, nejpravděpodobnější příčinou je také špatný zásobník, ale další možnost je špatné / slabé ABS čerpadlo nebo zpětný ventil. Pokud čerpadlo znovu zapne během 5ti minut čekání, máte nějaké vnitřní netěsnosti (asi těsnění, nebo omezovací-ventil). Pokud čerpadlo běželo nepřetržitě, pak je pravděpodobně špatný tlakový spínač, nebo je čerpadlo vadné.

Elektrické diagnostika s multimetrem:
Zkontrolovat dráty jdoucí do čerpadla, zda-li tlakový spínač dává správné impulsy, (např. napětí se objeví, ale čerpadlo neběží, atd.) Sledujte tlakový spínač s multimetrem, ve spojení s de-natlakování systému dle kroku 1 výše.

A odkaz na servisní manuál http://www.landroverweb.com/Pdf-files/M ... Brakes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tímto bych považoval problematiku za objasněnou. Převzato z netu a přeloženo. Za nepřesnosti v překladu se omlouvám, bo moje engliš isn´t very good
Přílohy
absdiagnostics3 (1).jpg
Naposledy upravil(a) Dockar dne 21 led 2013 14:32, celkem upraveno 5 x.
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: ABS a TC u RRC softdash

#2 Příspěvek od teslo » 07 pro 2012 08:43

diagnostika...ale skusil by som dotlacit abs senzory (hlavne tie predne)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#3 Příspěvek od Dockar » 07 pro 2012 09:23

Tak. A kde se napojuje diagnostika, když už jsme u toho. Čidla jsem samozřejmě doklapal, pro jistotu vyčistil i drážky :mrgreen:
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: ABS a TC u RRC softdash

#4 Příspěvek od teslo » 07 pro 2012 11:02

skus pod sedadlom vodica...aspon tam mam vo svojom RRC riadiacu jednotku a diagnosticku zasuvku pre ABS ja...ale ci je to rovnake pri softdash neviem... :(
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#5 Příspěvek od Dockar » 07 pro 2012 12:12

Jednotka tam je. Myslel jsem, jestli neni jedna zásuvka pro celý auto, marně jsem jí hledal :mrgreen: jen sem to obhlídnul. To se zkouší se sundanou zásuvkou přímo samotná jednotka? Jen sem to voblez s baterkou, ale jinou zásuvku sem nenašel. Esli se teda nemusí šroubovat sedadlo :mrgreen:
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#6 Příspěvek od Dockar » 07 pro 2012 13:41

Přesunuto do prvního příspěvku.
Naposledy upravil(a) Dockar dne 11 pro 2012 10:22, celkem upraveno 2 x.
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#7 Příspěvek od Dockar » 07 pro 2012 13:45

Čerpadlo běhá lehce přes dvacet vteřin, ABS občas funguje. Mechanická chyba to zřejmě nebude :think
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: ABS a TC u RRC softdash

#8 Příspěvek od teslo » 07 pro 2012 14:15

mne cerpadlo bezi tak do minuty :) ...ale nevadi...kto brzdi nevyhrava :twisted: (mam v plane trosku prerobit brzdy a kompresor s akumulatorom su jedny z veci co chcem vymenit)

na mojej verzii ABS (netusim ci je to to iste ako ma softdash, alebo starsie...moj range je rocnik 93) sa da urobit diagnostika aj bez computera...je na to specialny postup ked na diagnostickom konektore vyskratujes nejake piny a na palubovke zacne blikat signalizacia ABS kod chyby. Podla toho kolko krat blikne sa v manualy da najst o aku poruchu ide. Zaroven sa chyba aj maze zo systemu.

Ako je to na Tvojej verzii ABS netusim. U mna je pod sedadlom z boku zopar relatiek a poistiek pre ABS a TC a z prednej strany po odklopeni krytu je cierny (ak ma pamat neklame) nezapojeny konektor (tusim 5-pin) - diagnostika ABS.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5090
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: ABS a TC u RRC softdash

#9 Příspěvek od Rover » 07 pro 2012 15:08

Tohle řešil Kryten na RRC 300Tdi co měl po mně, myslím, že to bylo špatné to čerpadlo... zkus mu napsat, už si to přesně nepamatuju... mně se ale ještě stávalo, že auto někdy, občas, přestalo brzdit úplně... což bylo docela príma...
Country boy...

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3246
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS a TC u RRC softdash

#10 Příspěvek od Luboš M. » 07 pro 2012 15:29

Rover píše:Tohle řešil Kryten na RRC 300Tdi co měl po mně, myslím, že to bylo špatné to čerpadlo... zkus mu napsat, už si to přesně nepamatuju... mně se ale ještě stávalo, že auto někdy, občas, přestalo brzdit úplně... což bylo docela príma...
Ahoj kluci, na tomhle autě také občas svítí ABS, funkční je pokaždé. Čerpadlo běží a spíš mi znervozňuje strašně krátký chod brzdového pedálu a dost jedovaté brzdy. Brzdí krásně ale opravdu trochu brzo po sešlápnutí pedálu. Čím to?
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#11 Příspěvek od Dockar » 07 pro 2012 15:48

Čerpadlo bych pro tuto chvíli vyloučil. To už by byla kombinace několika závad, což bych pro tuto chvíli eliminoval. Na to vyblikání chybovejch kódů se podívám. I když, pak-li to bude asi blikat jak v las vegas, bo sem ze systému vyřadil celej přebytečnej obvod motoru včetně řj :chuckle
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: ABS a TC u RRC softdash

#12 Příspěvek od teslo » 07 pro 2012 16:42

ked som kupil mojho terajsieho range-a, tak na nom svietila kontrolka ABS stale...po zresetovani (postupnom preblikani vsetkych chyb) kontrolka zhasla a system odvtedy fungoval. Pravdepodobne mal vtedy bud plnu pamat, alebo nejaku dolezitu chybu, ktora sa odvtedy nezopakovala...

Raz sa mi stalo, ze system zblbol a skoro som sa vybural...pravdepodobne sa vtedy povytiahli predne ABS senzory a brzdy zacali robit psie kusy. Nevedel rozhodnut ci ma ist TC, alebo brzdy, alebo co a skoro som vyletel z cesty (akoby zablokoval jedno koleso)...system po chvili vyhodil chybu (zacala svietit kontrolka). Potom uz isiel iba posilovac (tzn. ze to brzdilo normalne) bez ABS a TC...tak som dosiel s malou dusickou domov ci mi opat nespravi niekde na dialnici pri 120-tke...(BTW: bolo to na ceste domov z minulorocnej Mohelnice :wink: )

To Lubos M.: ja mam tiez tvrdy pedal a kratky chod. Ale rozhodne nemozem povedat, ze su brzdy ostre a jedovate. Skor su to svine lenive a treba sa poriadne opriet do pedalu. Urcite na to ma vplyv aj to, ze neboli stavane na 35" :wink: Preto chcem brzdy trochu prerobit. Idea je ze vymenim cerpadlo, akumulator, brzdice za upravene Defikove 110/130 a uvidim co to povie :idea:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#13 Příspěvek od Dockar » 07 pro 2012 19:48

Já sem povoloval chod brzdového pedálu na čepu, který spojuje pedál s pístem. Krok se trochu prodloužil, taky to brzdilo na ťuk. Teď to chodí pěkně, abych bloknul kola, moc tlačit nemusím :mrgreen:
ABS i TC mi chodilo v pohodě. Jednoho dnes sem si vším, že nezhaslo :mrgreen:
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2505
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS a TC u RRC softdash

#14 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2012 09:32

Opravdu zkus napřed to vyblikání. Motor a brzdy nejsou nijak propojené, takže tam by žádné interference nastat neměli. Mě to svítilo po tom, co auto dlouho stálo, a podobně jako teslo mám od doby "vyblikání" klid a brzdy fungují.

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3246
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS a TC u RRC softdash

#15 Příspěvek od Luboš M. » 10 pro 2012 09:56

Chod toho pedálu mám cca 1-2 cm což je opravdu málo ale brzdí hodně dobře. nechá se ten chod nějak seřídit?....ještě jsem se ani nedíval.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#16 Příspěvek od Dockar » 10 pro 2012 14:17

Už jsem to psal hore. Pedál je spojen s pístem přes oko-čep. Čep má na osazení v pedálu dvě polohy. Ale udělá to jen krok pedálu. Nicméně, aktivní krok brzdy mám plusmínusautobus stejně.

Mirko, máš nějakej návod na to vyblikání kódu? Zatím vyčkávám, auto je na kozách a vyhlížim visko vod pana Baláže :mrgreen: jsem domluvenej s místním doporníkem, že se v mezičase staví s mašinkama a změří mi všechny možný impulsy, co by se měli v systému vyskytovat.
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2505
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS a TC u RRC softdash

#17 Příspěvek od Mirko » 10 pro 2012 15:06

Může být v angličtině?

Just behind the driver's feet is a plastic panel. Remove that panel and locate the blue ABS diagnostic connector. Use a paper clip to jump the black and black/pink wires together. Remove the trim panel on the door side of the seat and remove the ABS light relay. It will be either blue or green depending on the year of the vehicle. Turn on the key (don't engage the starter) and the anti-lock light will begin a series of blinks. The first will be a long blink followed by a short blink. This indicates that the ECU is in diagnostic mode. Start counting the blinks after that. The first code that comes up will be something like blink, blink, a 2.5 second pause, and then blink, blink, blink, blink, blink, blink to indict a failure code of 2-6. Each stored code will display this way 3 times before the next one starts. It is a slow process (especially if you have 4-15's and 6-15's stored) but it works.

Dělal jsem to nedávno a je to jednoduché jak facka, prostě vytáhnout relátko pod sedačkou řidiče, propojit u diagnostické zásuvky po sedačkou řidiče dva správné otvory nějakým drátem nebo sponkou na vlasy a pak odečítat kódy po zapnutí klíčku. Ale jakou barvu má relátko a která je to zásuvka, to už se mě neptej :mrk Musel bych to sám hledat a venku je zima a za chvíli tma...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: ABS a TC u RRC softdash

#18 Příspěvek od teslo » 10 pro 2012 15:34

posli mi mail na teslo22@gmail.com a poslem Ti PDF-ko s postupom (resp. cela sekcia s brzdami...)
to vyblikavanie mozes kludne robit aj ked je auto na kozach...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: ABS a TC u RRC softdash

#19 Příspěvek od Dockar » 10 pro 2012 16:00

Přesunuto do prvního příspěvku
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: Diagnostika ABS a TC u RRC

#20 Příspěvek od Dockar » 23 pro 2012 15:31

Po třech dnech provozu to vypadá, že opraveno. Zřejmě špatný kontakt na některé že svorkovnic :mrgreen:
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Odpovědět