Přestavba RRC na 4,6 V8
Napsal: 21 pro 2012 12:17
Zdravím všechny,
Před pár týdny jsem si pořídil do svého RRC z roku 92 větší motor s obsahem 4,6. Moje 3,9-ka polýkala nehezké množství oleje a nechtěl jsem se touto jednotkou dále trápit.
Původní blok a hlavy nyní pořízené hnací jednotky jsou z RR P38 a motor byl již přestavěný na vstřikování typu Hotwire, které se nalézá na všech Classicích s obsahem 3,9 a 4,2.
Jelikož jsem se dočetl, že i teslo se na něco podobného chystá a Neklan již 4,6-ku má, tak jsem zde chtěl založit vlákno, kde bychom si vyměnili rady, tipy a názory k těmto přestavbám.
Svou "čtyřišestku" chci pohánět co nejvíce původním vstřikováním a zapalováním Hotwire a rozdělovačem, řemeny mám klasické "Véčka". Napojený bude na stávající automatickou převodovku ZF 4HP22.
Jelikož se chystám motor napřed uvést do pořádku, přetěsnit, vyčistit vstřikovače, zkontrolovat čidla, termostat atd. zabývám se mezitím trochu teorií jak z něho dostat co nejlepší výkony:
A) Zatím nebudu měnit čip řídicí jednotky - vůz poháním většinou na LPG a to jednoduchým "venturi" systémem, který nemá řidicí jednotku a je mu celkem jedno, co si říká ta benzinová.
B) Řeším otázku měniče automatu - Ranní modely 4,6ky v RR P38 měli největší měnič, pozdější se vstřikováním Bosch měli střední. Já mám sériově na své 3,9-ce taky střední. Na stránkách ashcroftu doporučují pohánět 4,6-ky vždy s velkým měničem, který ale dle nich pasuje jen na novější převodovku z P38, kterou tam ale dávat nechci. Jsem se svou převodovkou spokojený. Má k tomu někdo informace? Třeba jak napasovat větší měnič na HP22 nebo jestli pasují z jiných aut s větším výkonem atd. Byl jsem se s tím motorem před koupi projet v RRC LSE a zdálo se mi, že ta reakce převodovky mohla být trochu exaktnější. Přiznám, že jsem hodně rozmazlený tím, jak mi automata nastavil Pešl, kdy poslouchá na cuknutí malého palce. Anebo třeba jaký je měnič v Neklanovém voze?
C) Rozdělovač - sháněl jsem se po novém rozdělovači na stránkách simonbbc a majitel obchodu mi sdělil, že rozdělovače do Rover V8 jsou v osmi různých provedeních předstihových křivek a nakonec doporučil pro můj účel rozdělovač určený do 4,5-litrového TVR, což mě zas trochu děsí, abych si tím neposouval výkonnostní křivku někam k 6000 otáčkám, kde se samozřejmě s Rangem nepohybují. Vím, že teslo to s megasquirtem řešit nebude, ale třeba někdo jiný má podobné zkušenosti u jiných aut.
D) Zaslepování různých čidel z 4,6-ky, který Hotwire nepotřebuje: Čím to nejlépe provést? Existuje na to třeba nějaká sada? Předchozí majitel tam prostě nechal trčet staré čidla, což mě nevyhovuje...
Před pár týdny jsem si pořídil do svého RRC z roku 92 větší motor s obsahem 4,6. Moje 3,9-ka polýkala nehezké množství oleje a nechtěl jsem se touto jednotkou dále trápit.
Původní blok a hlavy nyní pořízené hnací jednotky jsou z RR P38 a motor byl již přestavěný na vstřikování typu Hotwire, které se nalézá na všech Classicích s obsahem 3,9 a 4,2.
Jelikož jsem se dočetl, že i teslo se na něco podobného chystá a Neklan již 4,6-ku má, tak jsem zde chtěl založit vlákno, kde bychom si vyměnili rady, tipy a názory k těmto přestavbám.
Svou "čtyřišestku" chci pohánět co nejvíce původním vstřikováním a zapalováním Hotwire a rozdělovačem, řemeny mám klasické "Véčka". Napojený bude na stávající automatickou převodovku ZF 4HP22.
Jelikož se chystám motor napřed uvést do pořádku, přetěsnit, vyčistit vstřikovače, zkontrolovat čidla, termostat atd. zabývám se mezitím trochu teorií jak z něho dostat co nejlepší výkony:
A) Zatím nebudu měnit čip řídicí jednotky - vůz poháním většinou na LPG a to jednoduchým "venturi" systémem, který nemá řidicí jednotku a je mu celkem jedno, co si říká ta benzinová.
B) Řeším otázku měniče automatu - Ranní modely 4,6ky v RR P38 měli největší měnič, pozdější se vstřikováním Bosch měli střední. Já mám sériově na své 3,9-ce taky střední. Na stránkách ashcroftu doporučují pohánět 4,6-ky vždy s velkým měničem, který ale dle nich pasuje jen na novější převodovku z P38, kterou tam ale dávat nechci. Jsem se svou převodovkou spokojený. Má k tomu někdo informace? Třeba jak napasovat větší měnič na HP22 nebo jestli pasují z jiných aut s větším výkonem atd. Byl jsem se s tím motorem před koupi projet v RRC LSE a zdálo se mi, že ta reakce převodovky mohla být trochu exaktnější. Přiznám, že jsem hodně rozmazlený tím, jak mi automata nastavil Pešl, kdy poslouchá na cuknutí malého palce. Anebo třeba jaký je měnič v Neklanovém voze?
C) Rozdělovač - sháněl jsem se po novém rozdělovači na stránkách simonbbc a majitel obchodu mi sdělil, že rozdělovače do Rover V8 jsou v osmi různých provedeních předstihových křivek a nakonec doporučil pro můj účel rozdělovač určený do 4,5-litrového TVR, což mě zas trochu děsí, abych si tím neposouval výkonnostní křivku někam k 6000 otáčkám, kde se samozřejmě s Rangem nepohybují. Vím, že teslo to s megasquirtem řešit nebude, ale třeba někdo jiný má podobné zkušenosti u jiných aut.
D) Zaslepování různých čidel z 4,6-ky, který Hotwire nepotřebuje: Čím to nejlépe provést? Existuje na to třeba nějaká sada? Předchozí majitel tam prostě nechal trčet staré čidla, což mě nevyhovuje...