Stránka 1 z 20

Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 21 pro 2012 12:17
od Mirko
Zdravím všechny,
Před pár týdny jsem si pořídil do svého RRC z roku 92 větší motor s obsahem 4,6. Moje 3,9-ka polýkala nehezké množství oleje a nechtěl jsem se touto jednotkou dále trápit.
Původní blok a hlavy nyní pořízené hnací jednotky jsou z RR P38 a motor byl již přestavěný na vstřikování typu Hotwire, které se nalézá na všech Classicích s obsahem 3,9 a 4,2.
Jelikož jsem se dočetl, že i teslo se na něco podobného chystá a Neklan již 4,6-ku má, tak jsem zde chtěl založit vlákno, kde bychom si vyměnili rady, tipy a názory k těmto přestavbám.
Svou "čtyřišestku" chci pohánět co nejvíce původním vstřikováním a zapalováním Hotwire a rozdělovačem, řemeny mám klasické "Véčka". Napojený bude na stávající automatickou převodovku ZF 4HP22.
Jelikož se chystám motor napřed uvést do pořádku, přetěsnit, vyčistit vstřikovače, zkontrolovat čidla, termostat atd. zabývám se mezitím trochu teorií jak z něho dostat co nejlepší výkony:
A) Zatím nebudu měnit čip řídicí jednotky - vůz poháním většinou na LPG a to jednoduchým "venturi" systémem, který nemá řidicí jednotku a je mu celkem jedno, co si říká ta benzinová.
B) Řeším otázku měniče automatu - Ranní modely 4,6ky v RR P38 měli největší měnič, pozdější se vstřikováním Bosch měli střední. Já mám sériově na své 3,9-ce taky střední. Na stránkách ashcroftu doporučují pohánět 4,6-ky vždy s velkým měničem, který ale dle nich pasuje jen na novější převodovku z P38, kterou tam ale dávat nechci. Jsem se svou převodovkou spokojený. Má k tomu někdo informace? Třeba jak napasovat větší měnič na HP22 nebo jestli pasují z jiných aut s větším výkonem atd. Byl jsem se s tím motorem před koupi projet v RRC LSE a zdálo se mi, že ta reakce převodovky mohla být trochu exaktnější. Přiznám, že jsem hodně rozmazlený tím, jak mi automata nastavil Pešl, kdy poslouchá na cuknutí malého palce. Anebo třeba jaký je měnič v Neklanovém voze?
C) Rozdělovač - sháněl jsem se po novém rozdělovači na stránkách simonbbc a majitel obchodu mi sdělil, že rozdělovače do Rover V8 jsou v osmi různých provedeních předstihových křivek a nakonec doporučil pro můj účel rozdělovač určený do 4,5-litrového TVR, což mě zas trochu děsí, abych si tím neposouval výkonnostní křivku někam k 6000 otáčkám, kde se samozřejmě s Rangem nepohybují. Vím, že teslo to s megasquirtem řešit nebude, ale třeba někdo jiný má podobné zkušenosti u jiných aut.
D) Zaslepování různých čidel z 4,6-ky, který Hotwire nepotřebuje: Čím to nejlépe provést? Existuje na to třeba nějaká sada? Předchozí majitel tam prostě nechal trčet staré čidla, což mě nevyhovuje...

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 21 pro 2012 17:31
od Neklan
Nevím, jestli ti nějak můžu poradit, se vstřikováním nemám žádné zkušenosti, protože moje 4,6 je krmena karburátorem. Moje převodovka je standardní, nerepasovaná 4HP22 z RRC. Koupil jsem ji za 300 liber a prodávající mi k ní jenom řekl, že neví, kolik má najeto, ví jenom, že funguje. A my jsme ji do RRC prostě vrazili a od té doby najela spřažena se 4,6 skoro 50 tisíc km naprosto bez problémů. Měnič byl součástí dodávky motoru a protože mám standardní 4HP22, tak to bude asi určitě ten střední. Co se zvyšování výkonu týká, tak Cris Crane z RPI mi říkal, že cpát Stage 3 (to je RPI úprava 4,6 - leštěné kanály, větší ventily, ostrá vačka + u stříkačky chip) do Range je blbost, protože krouťák o moc nevzroste a celá křivka je posunuta hodně do vysokých otáček. Myslím, že 4,5TVR bude podobná záležitost. Já mám Stage 1, kde jsou jenom leštěné kanály a lehce modifikovaná vačka. Chip tam samozřejmě žádný nemám, tuning spočívá ve 4-komorovém karburátoru Edelbrock. Pešlik říká, že motor v jeho závodním RRC s tím karburátorem jede o dost lépe než se stříkačkou. Já můžu potvrdit, že jede minimálně tak dobře, že po přesednutí zpět do Disca TD5 mám pocit, že mi odešlo turbo a mám nutkání vystrčit nohu ze dveří a odrážet se. Navíc mám v rámci kategorie V8 opravdu dobrou spotřebu. Běžně jezdím do 16-ti litrů, někdy i pod 14!
U 4,6 z P38 bych se především zajímal o to, jestli neteče blok (mikroprasklinky mezi vložkami válců a povrchem bloku). Nevím, od kterého roku se dělaly COSCAST verze, kde by už takové nebezpečí nemělo v tak velké míře hrozit. Jinak k mání jsou i různé veze zvýšení objemu, zajímavé je, že se dělají 4,8 jak se stejným zdvihem a zvětšeným vrtáním, tak s vrtáním shodným se 4,6, ale zvětšeným zdvihem. Pěkná je ucelená tabulka ze stránek JE Engineering (musíš nejdřív přeskočit informace o AJV8):
http://www.jeengineering.co.uk/public/p ... ochure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 21 pro 2012 20:41
od krestak
:shock: teda ten poletí jak sršán :lol: počkám jak dopadnete a asi něco spáchám :mrgreen:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 27 pro 2012 22:13
od Mirko
Co svíčky?
Namontované byly Champion RN9YC, takže klasika, která se používá i do 3,9. Ale vzhledem k tomu, že u vstřikování 4,6-ky se udávají úplně jiné, tak nevím, jestli to je správné řešení...Některé zdroje uvádí i rozdílné svíčky do 3,9 s vysokou a nízkou kompresí a toto je přece jen větší rozdíl.
Někdo nějaké myšlenky k tomu?

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 27 pro 2012 22:34
od eliott
Svíčky bych dal takové, jaké odpovídají typu zapalování a kompresnímu poměru.

Co se týče měniče, tak sačí vyměnit tu vstupní hřídel, to se dá snadno přehodit z převodovky 4HP24

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 27 pro 2012 22:47
od Mirko
Takže svíčky dám NGK BPR6ES.
Tu myšlenku s tím měničem už jsem původně zahodil, ale pokud je ta výměna tak jednoduchá, tak o to stojím. Převodovky z mrtvých P38-ček by neměli být nedostatkové :mrk
Jestli ti můžu zítra zavolat, tak bych to rád probral.
Dneska jsem motoru věnoval první půlhodinku, abych vůbec zjistil, co bude vše potřeba a má pár zajímavých prvků, například jsem předtím nikdy neviděl kolejnici vstrikovačů na hotwire s ventilem na měření tlaku benzinu. Taky už jsem si pořídil sání bez nápisu "3,9" z ranního hotwire motoru, protože takový fanoušek understatementu zas nejsem a lhát se nemá :D

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 27 pro 2012 23:23
od Mirko
Ještě jedna věc - neznám číslo motoru, tudíž ani kompresní poměr, bylo nějaké pravidlo, které trhy měli motory 46D (vysoká komprese) a které 48D (nízká komprese)?

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 pro 2012 08:36
od eliott
To nevím, ale 48D jsem ještě v našich končinách neviděl...

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 pro 2012 11:18
od Mirko
Budu vycházet z toho, že nebudu potvrzovat pravidlo výjimkou :mrk

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 pro 2012 11:31
od teslo
na bloku nieje cislo? priznam sa, ze ja som sa na ten moj este nepozrel :(

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 pro 2012 12:19
od Sláma Karel
eliott píše:To nevím, ale 48D jsem ještě v našich končinách neviděl...
Třeba ten bílý Šejk co jsem ho měl, tak ten měl zrovna 48D. Taky se jim to na Evidenčce moc nelíbilo, že prý ho nedokážou ztotožnit. Ale když jsem jim řekl, ať se řídí tím co je v TP, že to je má zajímat, tak to udělali už bez remcání.

K :dance

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 pro 2012 12:34
od Mirko
Umím si představit, že 48D dávali do oblastí, kde byla možnost narazit na horší benzín, přece jen v 90-tých letech už 95 oktanu nebyl v Evropě problém. Akorát u Classiců v 90-tých letech to bylo jeden čas rozdělené tak, že auta bez katalyzátoru např. Anglie měli vysokokompresní a tam kde už kat byl povinný, např DE, tak byli nizkokompresní -to bylo tehda těch 173 koní. Snad už to teda u P38 neplatí a ten můj je HC...
Číslo motoru asi předchozí majitel sundal kvůli rakouské evidenčce nebo je to možná už nějaký aftermarket blok bez čísla.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 pro 2012 12:41
od eliott
Sláma Karel píše:
eliott píše:To nevím, ale 48D jsem ještě v našich končinách neviděl...
Třeba ten bílý Šejk co jsem ho měl, tak ten měl zrovna 48D. Taky se jim to na Evidenčce moc nelíbili, že prý ho nedokážou ztotožnit. Ale když jsem jim řekl, ať se řídí tím co je v TP, že to je má zajímat, tak to udělali už bez remcání.

K :dance
:rofl jen tak na ně :mrgreen:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 10 led 2013 16:49
od Byzi
Mĕ by zajímalo jak budou fungovat s 4,6kou origo nápravy? Nebo budeš dávat nápravy z nĕjakého jiného RR nebo LR?

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 10 led 2013 19:24
od eliott
Jak by fungovaly, normálně, když se bude používat mozek :lol:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 10 led 2013 21:57
od Mirko
jak budou fungovat s 4,6kou origo nápravy?
Mysliš na dálnici nebo ve městě, kde většinou jezdím? :mrk

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 10 led 2013 22:10
od krestak
budou fotky :?: pro inspiraci :mrgreen:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 11 led 2013 07:17
od Byzi
Mirko píše:
jak budou fungovat s 4,6kou origo nápravy?
Mysliš na dálnici nebo ve městě, kde většinou jezdím? :mrk
eliott píše:Jak by fungovaly, normálně, když se bude používat mozek :lol:[/quot

Tady aby se človĕk bál zeptat :mrgreen:

Ptám se proto že mĕ tahle úprava zajímá a určitĕ nejsem sám koho hned napadne že to nápravy nemužou dlouho vydržet, ještĕ když s 3,5 origo nápravy maj co dĕlat.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 11 led 2013 08:48
od teslo
Asi bude pravdou, ze v terene nieje otazkou ci, ale kedy sa odtrhne poloos, alebo diferak, ale nijako tragicky by som to nevidel...ja mam obavu aj o automat...nie, ze by ma nejako stresoval samotny fakt, ze sa pokazi (aspon budem mat zas do coho pichnut :twisted: ), ale skor to, ze sa urcite pokazi v najnevhodnejsiu chvilu a v nemoznej situacii...

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 11 led 2013 09:27
od Byzi
:hmm: Teslo Super konečnĕ pořádná odpovĕď. :yes

Co se týče náprav, dají se použít nĕjaké nápravy zRR nebo LR co víc vydrží?