Přestavba RRC na 4,6 V8
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Podivej se na hodnoty Fuel TRIMU. Mel bys chodit kolem 50%. To ti hodne napovi jestli mas problem na vzduchu nebo palivu.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Podíval bych se, ale nemám tam lambdy, takže tato možnost není. Dotáhl jsem dnes šroub na bypassu vedle klapky a teď chodí steppermotor v oblastech v jakých má chodit, ale tzv základní volnoběh s odpojeným stepperem je nižší, než by měl být. Falešný vzduch tam přes veškerou snahu nemohu najít a spíš se přikláním už k problému se zapalováním. Prostě mám pocit, že když je motor teplý, tak vynechává zejména při plynulé rychlé jízdě je to poznat, jako by auto sebou neustále malinko škubalo. Kdybych nebyl cíťa tak jsi toho nejspíš ani nevšimnu, ale je to spojený i s tím, že vůz pak začne smrdět po benzínu.
Ostatní hodnoty diagnostiky jsou naprosto OK - všechny teploty, váha vzduchu, snímač klapky, volnoběžný režím. Změřil jsem i tu polohu klapky a i ta je v pořádku.
Jediný co tedy po stažení volnoběžného bypassu není OK je rychlost - řídicí jednotka mi hlásí většinou výrazně pomalejší rychlost než tachometr - dle Marka Adamse to ale řešit nemám, slouží to hlavně k určení volnoběžného režimu a některé TVR mají tento snímač nahrazený pouze statickým snímačem - zda vůz jede nebo stojí.
Na zapalování bohužel je diagnostika krátká, tam rozdělovač může dělat co chce.
Ostatní hodnoty diagnostiky jsou naprosto OK - všechny teploty, váha vzduchu, snímač klapky, volnoběžný režím. Změřil jsem i tu polohu klapky a i ta je v pořádku.
Jediný co tedy po stažení volnoběžného bypassu není OK je rychlost - řídicí jednotka mi hlásí většinou výrazně pomalejší rychlost než tachometr - dle Marka Adamse to ale řešit nemám, slouží to hlavně k určení volnoběžného režimu a některé TVR mají tento snímač nahrazený pouze statickým snímačem - zda vůz jede nebo stojí.
Na zapalování bohužel je diagnostika krátká, tam rozdělovač může dělat co chce.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Minulý týden jsem začal dále řešit vynechávání mého vozu, poté co mi na plyn rozstřelil další hadici sání. Zjistil jsem, že dva zapalovací kabely od firmy Powerspark byli totálně mrtvé a jeden na horní hranici odporu. Objednal jsem taky sadu na přemístění zapalovacího modulu, který je původně v nehostinných podmínkách na rozdělovači, a díky této sadě se může přemístit k cívce, kde ho teplo a vibrace méně ničí.
Akorát že sada se zapalovacími moduly Lucas přišla v krabici Britpart a výsledek byl, že jsme s elektrikářem skoro den trávili hledání důvodu, proč po instalaci druhého rozdělovače a relokační sady nemám jiskru. Ukázalo se, že Britpart opět dostál svému jménu a ve výrobě přehodili dva kabely na jednom konektoru, které pak vedli přehozeně k cívce. Kdybych o tomhle produktu nečetl večer tolik "skvělých" recenzí, tak by mě to nejspíš ani nenapadlo. Pak už chytal, jede zas o něco lépe, ale nyní jdu ještě hledat "falešné vzduchy" poněvadž ani při ucpání sání motor nechcípne!
Akorát že sada se zapalovacími moduly Lucas přišla v krabici Britpart a výsledek byl, že jsme s elektrikářem skoro den trávili hledání důvodu, proč po instalaci druhého rozdělovače a relokační sady nemám jiskru. Ukázalo se, že Britpart opět dostál svému jménu a ve výrobě přehodili dva kabely na jednom konektoru, které pak vedli přehozeně k cívce. Kdybych o tomhle produktu nečetl večer tolik "skvělých" recenzí, tak by mě to nejspíš ani nenapadlo. Pak už chytal, jede zas o něco lépe, ale nyní jdu ještě hledat "falešné vzduchy" poněvadž ani při ucpání sání motor nechcípne!
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
To je dobrej motor, pokud běží s ucpaným sáním. Tak ho dolaď, aby při tom měl i výkon a nepotřebuješ šnorchl, stačí špunt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Tak dneska jsme ten motor pořádně "vykouřili" - říkám tomu systém Cigarillo Cherry. Hlavní důvod proč nechcípne je, protože mezi filtrboxem a váhou vzduchu není od výrobce těsnění a motor tudy vesele nasává nefiltrovaný vzduch. Nicméně ten aspoň jde přes váhu vzduchu, na chod motoru by tedy neměl mít vliv. Horši bylo opět špatně těsnicí "násosek" LPG. Zatím jsem to celé vyřadil a užil si zas chvíli motor bez toho omezovače průtoku v podobě reduktoru LPG. Vlastně poprve od výměny vačky a je hodně cítit, že v otáčkách už se mu tolik nechce jako u staré "otáčkové" vačky.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Moc se to nepodařilo vyfotit, ale při podrobném prohlížení je vidět stoupající kouř mezi plynovým difuzorem a násoskem plénumu.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
ja som to daval pre istotu na silikon. Resp. vsetky spoje od snorchla az po sanie. Kvoli brodeniu
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Ještě jsme nablikali předstih, seřídil jsem znovu volnoběh a přidal na bohatosti. Mám to teď chvíli v provozu a musím zaklepat na dřevo - teď je to opravdu paráda. Uvidíme jak dlouho
Ještě vyřešit ten stále pozdní nástup tlaku oleje. Starty jsou lepší, pouze za studena je tam ještě za potřeby o pár otáček víc než bych chtěl, ale mám opravdu pocit, že se dostávám do fáze ladění a ne zprovoznění. Už vymýšlím kudy nyní dál, lákají mě upravené trumpety v plenumu a možná se pustím do těch hlav, respektive jejích kanálků, ale to vidím spíš na dlouhé zimní večery.
Ještě vyřešit ten stále pozdní nástup tlaku oleje. Starty jsou lepší, pouze za studena je tam ještě za potřeby o pár otáček víc než bych chtěl, ale mám opravdu pocit, že se dostávám do fáze ladění a ne zprovoznění. Už vymýšlím kudy nyní dál, lákají mě upravené trumpety v plenumu a možná se pustím do těch hlav, respektive jejích kanálků, ale to vidím spíš na dlouhé zimní večery.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Tak se mi po všem tom startování bez tlaku oleje protočil šálek na ojnici. Ostatní už byli taky dobře na odpis. Takže padlo po konzultaci s Pešlem v sobotu odpoledne rozhodnutí, že motor musí ven, klika na výbrus. Nedělní poledne už jsme s Evženem strávili rozborkou motoru na atomy a dnes se vše zavezlo do brusírny. Zítra snad budu vědět jak je na tom. Očividně toho bylo špatného víc, protože motor je po 15tis. km zakarbonovaný přesto, že jel 90% na LPG. Uvidíme, zdá bude muset být i výbrus válců, nebo zda to hónování ještě spraví. Po dnešním telefonatu s eliottem mám dojem, že ten motor před mou první rozborkou neměl ve válcích naběháno prakticky nic, i když prodejce tvrdil jinak, a já jsem celou dobou jezdil s motorem, který byl v záběhu. Odpovídá tomu i to, že postupně přestal žrát olej.
Takže teď podruhé a pořádně
Takže teď podruhé a pořádně
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
ahoj. obdivuju že tě to ještě baví.....mě to přijde že se v tom prakticky vrtáš v jednom kuse
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Popravdě nebaví, chci jen jezdit, ale není mi dopřáno a na druhou stranu nechce se mi šoupnout i svého čtvrtého classica do stodoly a koupit si skútra... a na renovaci dvoudveřáka teď není čas ani nejsou peníze.
Na obhajobu musím říct, že 4,6-ka přece jen má přes veškeré problémy najeto 15 tis. km, kdy jsem jen jednou nedojel do cíle.
Momentálně mám info z brusírny, že válce musí na výbrus a po všem zvažování je ještě ve hře jeden nově převložkovaný blok, což nakonec vyjde skoro šulnul.
Paul z V8tuner mi do telefonu řekl, že nejspíš jsem měl celou dobu vadné "prsa", kdy byla moc velká vůle v uložení hřídele olejového čerpadla. To staré čerpadlo je navržené pro menší ložiska na 3,5 a 3,9 a utáhne 4,0 a 4,6ku jen, když je ve velmi dobrém stavu. Paul má "samozřejmě" v nabídce vylepšené prsa s výkonnějším čerpadlem - o 10% vyšší ozubené kolečka. Asi to bude ta správná cesta, i když se vším okolo ne zrovna levná.
Alternativa, která nad tím vším visí je vytáhnout ze stodoly starý motor 3.9, který v tom autě byl a fungoval, kopnout ho tam a řešit 4,6 později - nebo už nikdy.
Na obhajobu musím říct, že 4,6-ka přece jen má přes veškeré problémy najeto 15 tis. km, kdy jsem jen jednou nedojel do cíle.
Momentálně mám info z brusírny, že válce musí na výbrus a po všem zvažování je ještě ve hře jeden nově převložkovaný blok, což nakonec vyjde skoro šulnul.
Paul z V8tuner mi do telefonu řekl, že nejspíš jsem měl celou dobu vadné "prsa", kdy byla moc velká vůle v uložení hřídele olejového čerpadla. To staré čerpadlo je navržené pro menší ložiska na 3,5 a 3,9 a utáhne 4,0 a 4,6ku jen, když je ve velmi dobrém stavu. Paul má "samozřejmě" v nabídce vylepšené prsa s výkonnějším čerpadlem - o 10% vyšší ozubené kolečka. Asi to bude ta správná cesta, i když se vším okolo ne zrovna levná.
Alternativa, která nad tím vším visí je vytáhnout ze stodoly starý motor 3.9, který v tom autě byl a fungoval, kopnout ho tam a řešit 4,6 později - nebo už nikdy.
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Takže jestli jsem to správně pochopil, tak problém je v mazání? To je docela pech.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Ano, problém byl od začátku s pozdním nástupem tlaku oleje. Zkoušeli jsme to řešit jinou viskozitou, opravou olej. čerpadla, výměnou těla olej. čerpadla, přicpání průtoku na vahadlech, ale víceméně bez úspěchu.
A ono těch pár vteřin se nasčítá, zejméná protože to auto jezdí ve městě a startuje několikrát denně.
Je pravda, že 4,6ky a vlastně i pozdější 3,9 a 4,0 měli jiné olejové čerpadlo - zřejmě výkonnější, ale má zas jiné mouchy. Na mém motoru byli prsa z 3,9ky před touhle změnou a motory 3.5, 3.9 a 4.2 měli menší průměry ložisek než mají 4.6 a 4.0. Všechno se vším to vedle zřejmě k tomuto výsledku.
A ono těch pár vteřin se nasčítá, zejméná protože to auto jezdí ve městě a startuje několikrát denně.
Je pravda, že 4,6ky a vlastně i pozdější 3,9 a 4,0 měli jiné olejové čerpadlo - zřejmě výkonnější, ale má zas jiné mouchy. Na mém motoru byli prsa z 3,9ky před touhle změnou a motory 3.5, 3.9 a 4.2 měli menší průměry ložisek než mají 4.6 a 4.0. Všechno se vším to vedle zřejmě k tomuto výsledku.
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
@Mirko
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Když už byl motor venku, tak jsem se rozhodl že trochu opucujeme motorový prostor, který se před pár lety vyvařoval. Jelikož se mi ale fakt nechtělo do flexky a ani odstrojit celé auto, tak zítra dojde na tryskání suchým ledem. Sundal jsem většinu věcí z motorvého prostoru a i něco z podvozku, aby se zároveň mohl odstranit nátěr podvozku, který asi kdysi nanesl nějaký dobrodinec a dodnes jsem z toho asfaltu pokaždé ulepený, když se něco dělá pod autem. Nové laky už mám nakoupené, snad vydrží déle než zaručené recepty na podvozky tatrovek.
Jsem strašně zvědavý na výsledek. Zítra v osm to začíná akce "Suchý led" na Dornychu 102, kdo se chce přijít podívat, je vítán. Dle předběžného odhadu tam budeme prakticky celý den.
Ohledně motoru:
Bude nově vyvložkovaný blok 4.6, nové písty s vyšší kompresi (kolem 10:1) Ostatní už zůstane zachované, akorát potřebné se vymění (Ložiska vačky, mrazové zátky, šálky, šrouby ojnic atd...) Možná se ještě pustíme "port matching" na hlavách.
Jsem strašně zvědavý na výsledek. Zítra v osm to začíná akce "Suchý led" na Dornychu 102, kdo se chce přijít podívat, je vítán. Dle předběžného odhadu tam budeme prakticky celý den.
Ohledně motoru:
Bude nově vyvložkovaný blok 4.6, nové písty s vyšší kompresi (kolem 10:1) Ostatní už zůstane zachované, akorát potřebné se vymění (Ložiska vačky, mrazové zátky, šálky, šrouby ojnic atd...) Možná se ještě pustíme "port matching" na hlavách.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Mezistav:
Jde to ale ztuha a odhaluje to další díry - ale aspoň to nemusím dělat já
Jde to ale ztuha a odhaluje to další díry - ale aspoň to nemusím dělat já
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Je to celkem efektivní metoda, i když vzhledem k čekajícím úkolům jsem už nechtěl sundat vrstvu prachu. Pánovi ve skafandru jsem fakt nezáviděl mířit skoro sedm hodin na podvozek mého auta. Dalších X-hodin jsme pak uklízeli dílnu. Navíc je to hluk, že na nás posílali i městskou policií.
Jenom jedna hrouda toho, co odpadlo ze zadní části vozu
Jenom jedna hrouda toho, co odpadlo ze zadní části vozu