Stránka 16 z 20

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 09 čer 2015 20:08
od Kokesek
Podivej se na hodnoty Fuel TRIMU. Mel bys chodit kolem 50%. To ti hodne napovi jestli mas problem na vzduchu nebo palivu.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 09 čer 2015 22:33
od Mirko
Podíval bych se, ale nemám tam lambdy, takže tato možnost není. Dotáhl jsem dnes šroub na bypassu vedle klapky a teď chodí steppermotor v oblastech v jakých má chodit, ale tzv základní volnoběh s odpojeným stepperem je nižší, než by měl být. Falešný vzduch tam přes veškerou snahu nemohu najít a spíš se přikláním už k problému se zapalováním. Prostě mám pocit, že když je motor teplý, tak vynechává zejména při plynulé rychlé jízdě je to poznat, jako by auto sebou neustále malinko škubalo. Kdybych nebyl cíťa tak jsi toho nejspíš ani nevšimnu, ale je to spojený i s tím, že vůz pak začne smrdět po benzínu.
Ostatní hodnoty diagnostiky jsou naprosto OK - všechny teploty, váha vzduchu, snímač klapky, volnoběžný režím. Změřil jsem i tu polohu klapky a i ta je v pořádku.
Jediný co tedy po stažení volnoběžného bypassu není OK je rychlost - řídicí jednotka mi hlásí většinou výrazně pomalejší rychlost než tachometr - dle Marka Adamse to ale řešit nemám, slouží to hlavně k určení volnoběžného režimu a některé TVR mají tento snímač nahrazený pouze statickým snímačem - zda vůz jede nebo stojí.
Na zapalování bohužel je diagnostika krátká, tam rozdělovač může dělat co chce.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 21 čer 2015 12:42
od Mirko
Minulý týden jsem začal dále řešit vynechávání mého vozu, poté co mi na plyn rozstřelil další hadici sání. Zjistil jsem, že dva zapalovací kabely od firmy Powerspark byli totálně mrtvé a jeden na horní hranici odporu. Objednal jsem taky sadu na přemístění zapalovacího modulu, který je původně v nehostinných podmínkách na rozdělovači, a díky této sadě se může přemístit k cívce, kde ho teplo a vibrace méně ničí.
Akorát že sada se zapalovacími moduly Lucas přišla v krabici Britpart a výsledek byl, že jsme s elektrikářem skoro den trávili hledání důvodu, proč po instalaci druhého rozdělovače a relokační sady nemám jiskru. Ukázalo se, že Britpart opět dostál svému jménu a ve výrobě přehodili dva kabely na jednom konektoru, které pak vedli přehozeně k cívce. Kdybych o tomhle produktu nečetl večer tolik "skvělých" recenzí, tak by mě to nejspíš ani nenapadlo. Pak už chytal, jede zas o něco lépe, ale nyní jdu ještě hledat "falešné vzduchy" poněvadž ani při ucpání sání motor nechcípne!

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 21 čer 2015 17:14
od MadTom
To je dobrej motor, pokud běží s ucpaným sáním. Tak ho dolaď, aby při tom měl i výkon a nepotřebuješ šnorchl, stačí špunt. :mrgreen:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 21 čer 2015 21:16
od Mirko
Tak dneska jsme ten motor pořádně "vykouřili" - říkám tomu systém Cigarillo Cherry. Hlavní důvod proč nechcípne je, protože mezi filtrboxem a váhou vzduchu není od výrobce těsnění a motor tudy vesele nasává nefiltrovaný vzduch. Nicméně ten aspoň jde přes váhu vzduchu, na chod motoru by tedy neměl mít vliv. Horši bylo opět špatně těsnicí "násosek" LPG. Zatím jsem to celé vyřadil a užil si zas chvíli motor bez toho omezovače průtoku v podobě reduktoru LPG. Vlastně poprve od výměny vačky a je hodně cítit, že v otáčkách už se mu tolik nechce jako u staré "otáčkové" vačky.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 22 čer 2015 20:09
od Mirko
Moc se to nepodařilo vyfotit, ale při podrobném prohlížení je vidět stoupající kouř mezi plynovým difuzorem a násoskem plénumu.
Obrázek

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 23 čer 2015 09:49
od teslo
ja som to daval pre istotu na silikon. Resp. vsetky spoje od snorchla az po sanie. Kvoli brodeniu :wink:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 čer 2015 11:34
od Mirko
Ještě jsme nablikali předstih, seřídil jsem znovu volnoběh a přidal na bohatosti. Mám to teď chvíli v provozu a musím zaklepat na dřevo - teď je to opravdu paráda. Uvidíme jak dlouho :mrk
Ještě vyřešit ten stále pozdní nástup tlaku oleje. Starty jsou lepší, pouze za studena je tam ještě za potřeby o pár otáček víc než bych chtěl, ale mám opravdu pocit, že se dostávám do fáze ladění a ne zprovoznění. Už vymýšlím kudy nyní dál, lákají mě upravené trumpety v plenumu a možná se pustím do těch hlav, respektive jejích kanálků, ale to vidím spíš na dlouhé zimní večery.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 12 črc 2015 19:59
od Mirko
Obrázek

A zase ven, zítra povím víc:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 13 črc 2015 11:18
od Mirko
Tak se mi po všem tom startování bez tlaku oleje protočil šálek na ojnici. Ostatní už byli taky dobře na odpis. Takže padlo po konzultaci s Pešlem v sobotu odpoledne rozhodnutí, že motor musí ven, klika na výbrus. Nedělní poledne už jsme s Evženem strávili rozborkou motoru na atomy a dnes se vše zavezlo do brusírny. Zítra snad budu vědět jak je na tom. Očividně toho bylo špatného víc, protože motor je po 15tis. km zakarbonovaný přesto, že jel 90% na LPG. Uvidíme, zdá bude muset být i výbrus válců, nebo zda to hónování ještě spraví. Po dnešním telefonatu s eliottem mám dojem, že ten motor před mou první rozborkou neměl ve válcích naběháno prakticky nic, i když prodejce tvrdil jinak, a já jsem celou dobou jezdil s motorem, který byl v záběhu. Odpovídá tomu i to, že postupně přestal žrát olej.
Takže teď podruhé a pořádně :rock

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 15 črc 2015 13:19
od tomáš štěpnička
ahoj. obdivuju že tě to ještě baví.....mě to přijde že se v tom prakticky vrtáš v jednom kuse :roll:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 15 črc 2015 15:22
od Mirko
Popravdě nebaví, chci jen jezdit, ale není mi dopřáno a na druhou stranu nechce se mi šoupnout i svého čtvrtého classica do stodoly a koupit si skútra... a na renovaci dvoudveřáka teď není čas ani nejsou peníze.
Na obhajobu musím říct, že 4,6-ka přece jen má přes veškeré problémy najeto 15 tis. km, kdy jsem jen jednou nedojel do cíle.
Momentálně mám info z brusírny, že válce musí na výbrus a po všem zvažování je ještě ve hře jeden nově převložkovaný blok, což nakonec vyjde skoro šulnul.
Paul z V8tuner mi do telefonu řekl, že nejspíš jsem měl celou dobu vadné "prsa", kdy byla moc velká vůle v uložení hřídele olejového čerpadla. To staré čerpadlo je navržené pro menší ložiska na 3,5 a 3,9 a utáhne 4,0 a 4,6ku jen, když je ve velmi dobrém stavu. Paul má "samozřejmě" v nabídce vylepšené prsa s výkonnějším čerpadlem - o 10% vyšší ozubené kolečka. Asi to bude ta správná cesta, i když se vším okolo ne zrovna levná.
Alternativa, která nad tím vším visí je vytáhnout ze stodoly starý motor 3.9, který v tom autě byl a fungoval, kopnout ho tam a řešit 4,6 později - nebo už nikdy.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 15 črc 2015 19:03
od MadTom
Takže jestli jsem to správně pochopil, tak problém je v mazání? To je docela pech.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 15 črc 2015 20:25
od Mirko
Ano, problém byl od začátku s pozdním nástupem tlaku oleje. Zkoušeli jsme to řešit jinou viskozitou, opravou olej. čerpadla, výměnou těla olej. čerpadla, přicpání průtoku na vahadlech, ale víceméně bez úspěchu.
A ono těch pár vteřin se nasčítá, zejméná protože to auto jezdí ve městě a startuje několikrát denně.
Je pravda, že 4,6ky a vlastně i pozdější 3,9 a 4,0 měli jiné olejové čerpadlo - zřejmě výkonnější, ale má zas jiné mouchy. Na mém motoru byli prsa z 3,9ky před touhle změnou a motory 3.5, 3.9 a 4.2 měli menší průměry ložisek než mají 4.6 a 4.0. Všechno se vším to vedle zřejmě k tomuto výsledku.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 15 črc 2015 20:31
od mipr
@Mirko :yes

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 31 srp 2015 22:29
od Mirko
Když už byl motor venku, tak jsem se rozhodl že trochu opucujeme motorový prostor, který se před pár lety vyvařoval. Jelikož se mi ale fakt nechtělo do flexky a ani odstrojit celé auto, tak zítra dojde na tryskání suchým ledem. Sundal jsem většinu věcí z motorvého prostoru a i něco z podvozku, aby se zároveň mohl odstranit nátěr podvozku, který asi kdysi nanesl nějaký dobrodinec a dodnes jsem z toho asfaltu pokaždé ulepený, když se něco dělá pod autem. Nové laky už mám nakoupené, snad vydrží déle než zaručené recepty na podvozky tatrovek.
Jsem strašně zvědavý na výsledek. Zítra v osm to začíná akce "Suchý led" na Dornychu 102, kdo se chce přijít podívat, je vítán. Dle předběžného odhadu tam budeme prakticky celý den.
Ohledně motoru:
Bude nově vyvložkovaný blok 4.6, nové písty s vyšší kompresi (kolem 10:1) Ostatní už zůstane zachované, akorát potřebné se vymění (Ložiska vačky, mrazové zátky, šálky, šrouby ojnic atd...) Možná se ještě pustíme "port matching" na hlavách.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 01 zář 2015 14:22
od Mirko
Mezistav:

Obrázek

Obrázek

Jde to ale ztuha a odhaluje to další díry - ale aspoň to nemusím dělat já

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 01 zář 2015 14:34
od Mirko
Díry:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 03 zář 2015 00:06
od Mirko
Je to celkem efektivní metoda, i když vzhledem k čekajícím úkolům jsem už nechtěl sundat vrstvu prachu. Pánovi ve skafandru jsem fakt nezáviděl mířit skoro sedm hodin na podvozek mého auta. Dalších X-hodin jsme pak uklízeli dílnu. Navíc je to hluk, že na nás posílali i městskou policií.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jenom jedna hrouda toho, co odpadlo ze zadní části vozu

Obrázek

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 03 zář 2015 08:53
od mipr
:yes