Přestavba RRC na 4,6 V8

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 12583
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#341 Příspěvek od MadTom » 27 led 2016 11:45

:grin: K tomu čistění - zahlédl jsem docela pěknej popis čistění dílů modelářských motorků - rozborka na díly a "vyvaření" přes noc v horkém glykolu. Nádherně to stáhlo veškerej uzasenej čurbes. Někde na to mám odkaz.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#342 Příspěvek od teslo » 27 led 2016 14:02

kludne daj, mozno sa niekedy v buducnosti bude hodit ;)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 12583
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#343 Příspěvek od MadTom » 27 led 2016 14:25

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#344 Příspěvek od teslo » 31 led 2016 12:48

jedna z testovacieho zlozenia...
Přílohy
20160130_210942.jpg
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#345 Příspěvek od Mirko » 31 led 2016 14:47

Jaký testovací složení? Šup to tam, ne? :mrk
Skoro škoda, když myslím na to, jak špinavé to u tebe bude...

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#346 Příspěvek od Mirko » 31 led 2016 17:23

Když tam vidím Genuine olejový filtr:
Měl jsem u svého šediváka, kterého jsem koupil před srazem, stejný problém jako u 4,6 - kontrolka oleje zhasla při studeném startu až za dlouho (kolem 10-ti vteřin). Olej byl nový 10W40, filtr Coopers
Měřil jsem tlak oleje za tepla a byl slušný - 1,3 atm na volnoběh.
Včera jsem přehodil filtr u šediváka za genuine a pro jistotu ještě jednou měnil olej, opět 10W40 - teď kontrolka zhasla při prvním studeným startu za 3 vteřiny. Jelikož jsem mezitím četl dost o problémech s ventilem ve filtrech, tak už bude genuine zřejmě jediná volba. U 4,6 jsem měl filtry UFI a ještě nějaký jiný aftermarket, ale ne Britpart. Jestli mi tohle zabilo motor, tak teda super. Ale ještě nechci jásat, byl to zatím jeden pokus. Budu referovat.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#347 Příspěvek od Mirko » 01 úno 2016 11:07

Tak dnes ráno druhý pokus a to stejné, tlak oleje tam byl skoro ihned...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#348 Příspěvek od teslo » 01 úno 2016 13:18

Spinave to nebude. Do motoroveho priestoru nainstalujem automaticku umyvaciu linku :D.
Testovacie zlozenia su nutne a v mojom pripade ich je vela...napr. ci si nebudu navzajom zavadzat sanie, nalievacie hrdlo pre olej, odmerka oleja a pod. Thor sanie mava nalievacie hrdlo na druhej strane. Alebo umiestnenie cievok. Alebo kadial budem tahat vodny okruh pretoze vykombinovavam 4.6 blok, discovery 1 prsia s rozdelovacom a thor sanie.

Priznam sa, ze ten olejovy filter som tam dal, pretoze ine ako tieto origo filtre v "sklade" nemam. Na prvu zabehovu vymenu (30 minut) som ale chcel dat nejaky lacnejsi filter (coopers?), ktory pojde aj tak hned do kosa.
Ty pouzivas 10W-40? Ja dlhe roky 20W-50 (Gulf, alebo Valvoline VR1). Do tohto noveho asi ten skor ten valvoline.

BTW. hlavy pojdu este raz dole na zbrusenie tyciek ventilov. Po zalapovani ventilov som si nezmeral vysku jednotlivych ventolov a ze je medzi nimi velky rozdiel som zistil az ked som sa pokusal nastavit vole na hydrosteloch. Po konzultacii a prebrati roznych rieseni (nastavitelne tycky, roller rockers, nove ventily a sedla, zbusenie tyciek ventilov) sme Paulom z V8tuner dospeli k zaveru, ze najlepsie bude zacat so zliznutim tyciek ventilov.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#349 Příspěvek od Mirko » 01 úno 2016 14:10

Tak to je mi zas novinka s těma ventilama.
Olej dávám v zimě spíš 10W40, těch 20W50 mi příjde trochu husté při minusech. Značku oleje jsem nikdy neřešil, jelikož ten olej měním obvykle na zvedáku v některém spřáteleném servisu, kde nejhustší oleje skladem jsou právě 10W40, tak používám co dům dá.
S tím Thorem je teda ještě nutné nějaké přízpůsobování, chápu. No snad se to vyplatí. Možná jsem to už psal: U Bedřicha stojí zrovna Classic s kompletním Thor-motorem 4,6, tzn. včetně zapalování, předělaný od Michaela Daur, a jízda v něm je oproti mé bývalé primadoně teda dost zívačka :sleep
No vidím to tak, až ty doplníš tohle vlákno o úspěšný výjezd, tak zas budu pokračovat já :mrk
Zrovna řeším stojan motoru - ty jsi nakoupil nakonec nějakej obyčejný z Internetu? Nebo máš něco lepšího? Jak jsi spokojený?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#350 Příspěvek od teslo » 01 úno 2016 14:16

obycajny z uni-maxu. Tusim tam mali dva a ja som kupil ten s tym o nieco vacsim zatazenim a podstava je v tvare H. Budes potrebovat dlhsie sroby na uchytenie do ramien stojana.

Ja teda zas dufam, ze ten motor bude mat vyrazne vacsi zatah ako stara 3.9.

K olejom len tolko, ze mozu mat aj vplyv na zakarbonovanie motora. Niektore oleje zasieraju motor viac, ine menej. Valvoline VR1 ma najvyssie hodnoty zinku/fosforu co su ak som porozumel spravne, hlavne prisady na znizenie trenia a opotrebenie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#351 Příspěvek od Mirko » 01 úno 2016 14:38

je pravda že tenhle má origo vačku. Nicméně lépe než 3,9 jede, to zas ano. Ale obecně jsem slyšel, že ten Thor je takový "kultivovaný" (čti nezábavný) oproti klasickému Plenumu. Ta má 4,6 byla taková hodně "On-Off" Však taky veškeré sporťáky s Rover V8 pracuji nějak s tou komorou.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#352 Příspěvek od teslo » 01 úno 2016 14:44

pre mna bol najdolezitejsi krutak, ktory ma byt s thor sanim vyrazne vyssi. Uvidime. Stare sanie tam mozem supnut v podstate kedykolvek, ale bol by som sklamany, keby tolko prace co zaberie ta konverzia vysla navnivoc.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#353 Příspěvek od Mirko » 01 úno 2016 15:09

Jsem sám zvědavý. Větší výkon tam bude určitě, akorát mě zatím ještě nikdo úplně nepřesvědčil o tom sání Thor. Neměl originál Thor-motor i nižší kompresi?

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 249
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: bez landroveru
Bydliště: Praha

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#354 Příspěvek od Trewor - ségra » 01 úno 2016 23:39

Vám dvoum by se mohl líbit pořad Engine Masters
https://www.youtube.com/watch?v=-XjDq2D ... rE&index=6
Respektive Roadkill a HotRod Garage takystojí za zhlédnutí.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#355 Příspěvek od Mirko » 01 úno 2016 23:47

No tak to je na dlouhé večery jako dělané. Popravdě jsem na svou 4,6-ku už měl domluvenou projížďku na válcích tady v Brně na Mendlovce, ale nějak stihla kleknout dřív - možná její štěstí :mrk

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#356 Příspěvek od teslo » 03 úno 2016 14:08

toto ma v podstate presvedcilo pre Thor sanie...
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=90018
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#357 Příspěvek od Mirko » 04 úno 2016 17:52

Sounds great...Vy mě ještě přesvědčite o tom Thoru (když mi to furt připomíná toho herce, který to narozdíl ode mně uměl s kladivem ;-) ) ...Ale mě prostě lákají ty karbonové násosky z TVR....
Jinak jsem dnes objednal taky ten stojan na motor a ležel jsem se stetoskopem pod autem, abych odhalil to klepání, kterým mě obšťastňuje má současná 3,5-ka. Asi katy...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#358 Příspěvek od teslo » 05 úno 2016 10:46

Take plechove klepanie?

S tym thorom bude este zaujimave pripojit plynove lanko, kickdown a tempomat.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2506
Registrován: 18 lis 2008 08:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#359 Příspěvek od Mirko » 05 úno 2016 15:30

Jo, je to plechové v rytmu otáček motoru, prvně jsem podezříval píst nebo ojnici, ale vzhledem k tomu, že tlak oleje byl OK, naopak vstřikování mi tam lilo benzín po kyblech, tak to asi kat nevydržel.
Netušil jsem, že ty budeš řešit tempomat :mrk

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2553
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

#360 Příspěvek od teslo » 05 úno 2016 17:31

tempomat je jedna najdolezitejsich veci :wink:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět