Stránka 1 z 3

Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 07 led 2013 23:33
od Paly XXL pohoda
Zdravim Landroverakov. Pisem tu prvy krat lebo si neviem poradit z mojim range rover 4.6, Zacalo sa to jemnym potrhovanim motora myslel som si ze su to zapalovacie kable, sviecky alebo moduly, no neboli vymenil som ich za nove, motor stale trhal nesiel pravidelne siel akokeby na 4 valce skusal som to vypajanim koncoviek od sviecok a javilo sa mi to tak ze akokeby jeden modul nedostaval dostatocne nizke napetie z riadiacej jednotky. tak som vzal osciloskop, a merial som signaly k modulom bolo to ok, a potom signaly k vsetkym snimacom a vstrkom na motore, a vsetko furt ok. tak ma to nastvalo a vybralsom celu el. instalaciu motora rozobral som kabel po kabliku premeral som ich a vsetko bolo v poriadku. zohnal som aj druhu funkcnu rj motora dal som vyradit imobiliser a odskusal a stale motor ide rovnako. este aj poistky som vymenil lebo som si myslel ze mozu byt zoxidovane motor stale ide rovnako. Mi to nedalo a som sa pustil do mechanickej casti motora merial som tlak oleja a pristudenom motore je tak do 3bar pri 2500 otackach a pri zohriatom motore tak 2,2bar pri 2500ot. na volnobeh som nameral za tepla 0,5-0,8bar, zda sa mi to malo, cerpadlo oleja je vporiadku kontroloval som opotrebenie vsetko je hladke ciste, vymenil som uz aj hydrozdvihatka ci nahodou nebudu zle otvarat ventily, zmerial som tlaky valcov tie maju 11,5-12,5bar, to jest zohriaty a studeny motor, vačka sa mi zda byt vporiadku nema ani volu v sedlach ani hupy na vacke niesu zbrusene, teraz sa chystam vymenit ojnicne loziska, a naliat olej 20W50, namiesto 10W40, si myslim ze to unika cez loziska ten tlak olej a nedotlaca hadrozdvihatka a tim padom nepravidelne vymedzuje vole ventilov a ten motor zle ide vynechava striela do vyfuku. pritom ked otocim klucom hned naskoci. Neviem si stym uz dat rady uz mi moj Rovrik stoji 9 mesiacov a uff potrebujem ho. Budem vdacny za kazdu radu. Budem skumat dalsie veci a cakat na vase nazory. Vopred Dakujem.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 07:30
od Kokesek
A je to bosch nebo gems?

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 08:20
od Paly XXL pohoda
Je to bosch system.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 09:14
od teslo
pokial viem, tak 4.6 ECU sa pokusa pocas svojho zivota optimalizovat mapy. Skusal si zresetovat ich?

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 09:32
od Sláma Karel
Určitě smazat adaptace v jednotce. Tím bych začal.

Nemáš v tom náhodou LPG?

K :dance

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 09:41
od teslo
Sláma Karel píše: Nemáš v tom náhodou LPG?
:idea: :wink:

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 14:05
od Paly XXL pohoda
resetoval som aj rj motora mapy rj motora su nanovo napalene do rj, aktualne hodnoty snimacov sedia podla parametrov v katalogoch a mam ich aj pomerane osciloskopom. inak mam v aute aj lpg ale ten som odpojil uplne, a rj motora mam dve ta druha je zo sto percent funkcneho auta.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 14:19
od teslo
nemyslim, ze sa bude jednat o nejaku mechanicku zavadu. Tie motory su tak jednoduche a tak "necitlive", ze funguju aj s natiahnutou retazou, opotrebovanou vackou, znizenou kompresiou a pod...
Po vymene komponentov zapalovania, Ti aj sviecky davaju iskru? Ked si sviecky vyberal, boli vsetky rovnako vyzihane?

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 14:36
od Paly XXL pohoda
sviecky mam vzdy cierne od zleho spalovania, iskru dava neskutocne silnu som bol sam prekvapeny, ked odpojim koncovku sviecky a dam ju voci kostre tak mi dokaze iskru natiahnut aj na vzdialenost 3cm a to je dost. na kazdom valci rovnako. skumal som tlak oleja zistil som ze ho mam slaby ma byt 3,45bar pri 2000ot za zohriateho motora,ja mam 2,5bar pri cca 2500ot pri zohriatom motore, na volnobeh do 0.8bar

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 17:41
od evo828
skusal si na diagnostike - ci su tam nejake chyby? Zive hodnoty udajov cidiel by bolo dobre pozriet tiez.

Tie cierne sviecky indikuju vela paliva - skontroluj ci cidlo teploty vody, vzduchu (asi v MAF senzore) dava hodnoty (odpor) take ake ma pri danej teplote. Skus odpojit MAF senzor a skontroluj / odpajaj Lambda sondy (postupne). Niekde mas problem s tym ze ECU si mysli ze treba davat vela paliva - lebo dostava nejaky nezmyselny input z cidla.

Ak mas tie sviecky takto zanesene - velakrat nepomoze nic ine ako kupit znova nove. Lebo sa uz nevedia zregenerovat.

Ak sa s tym budes babrat - treba resetovat tie trimy v ECU viac krat lebo oni sa velmi rychlo dokazu posunut. Bohuzial-pri takomto aute uz chce mat aj nejaku diagnostiku co ukazuje live udaje aby si videl na zaklade coho robi ECU rozhodnutia. Skus niekoho s nanocomom alebo niecim podobnym co tento Bosch dokaze citat.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 22:53
od Paly XXL pohoda
Prave to ze tam nieje ziadna chyba. Mam diagnostiku delphi ona mi dokaze precitat vseky aktualne hodnoty vsetkych cidiel, pri ich kontrole som postupoval aj podla manualu range rover kde mam popis cidiel a ich hodnoty, vsetky aj cidlo teploty aj maf sensor, aj potenciometer klapky ci uz vstreky sondy, snimace klepani a zapalovacie moduly mi ukazovali spravne hodnoty pri zohrievani a ochladzovani motora priamo vzrastali aj klesali ich hodnoty, aj tak som skusal ze odpajal som jednotlive cidla postupne za behu motora a diagnostika mi kazde znich vypisala ze tam nieje alebo ze je vadne a po ich znovupripojeni sa bez problemov dali zmazat. Inak ta bosch rj ma samodiagnostiku a automaticke mazanie sporadickych chyb. v rj ostane zapisana len ta chyba ktora je trvala. tych sviecok som uz pomenil celkom 5sad. preto ze som uz tieto veci skontroloval tak som uz zufaly, ale nestracam nadej niekde musi byt chyba preto zhanam informacie uz vsade snad sa mi to aj z vasou pomocou podari dat dokopy.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 08 led 2013 23:29
od Kokesek
Paly XXL pohoda píše:Prave to ze tam nieje ziadna chyba. Mam diagnostiku delphi ona mi dokaze precitat vseky aktualne hodnoty vsetkych cidiel, pri ich kontrole som postupoval aj podla manualu range rover kde mam popis cidiel a ich hodnoty, vsetky aj cidlo teploty aj maf sensor, aj potenciometer klapky ci uz vstreky sondy, snimace klepani a zapalovacie moduly mi ukazovali spravne hodnoty pri zohrievani a ochladzovani motora priamo vzrastali aj klesali ich hodnoty, aj tak som skusal ze odpajal som jednotlive cidla postupne za behu motora a diagnostika mi kazde znich vypisala ze tam nieje alebo ze je vadne a po ich znovupripojeni sa bez problemov dali zmazat. Inak ta bosch rj ma samodiagnostiku a automaticke mazanie sporadickych chyb. v rj ostane zapisana len ta chyba ktora je trvala. tych sviecok som uz pomenil celkom 5sad. preto ze som uz tieto veci skontroloval tak som uz zufaly, ale nestracam nadej niekde musi byt chyba preto zhanam informacie uz vsade snad sa mi to aj z vasou pomocou podari dat dokopy.

ja bych odpojil katy a zkusil to bez nich :hi

jedna rada bude zalepena.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 08:29
od evo828
ok - to ze mas diagnostiku a ze si pozeral aj live data som nevedel - nebolo to v tom prvom prispevku.

vies popisat ako sa sprava motor v rezimoch:
- volnobeh - - otacky do 3tis - - otacky nad 3 tis -
za studena
pocas zohrievania
ked je zohriaty

na live datach sa pozri ci je pri zohriatom stave a volnobehu motor v "closed loop" - a ake su hodnoty fuel trimov. Skus ich potom vymazat (vymazat adaptivne hodnoty) a skus to nastartovat a sledovat ten closed loop a zmeny fuel trimov znova (mozno bude treba aj chvilu pojazdit).

Otazka: Ako vies ze MAF ukazuje to co ma ukazovat pri danej zatazi - mas nejake referencne tabulky?

To ze ma ECU samodiagnostiku a samomazanie sporadickych chyb je nanic - lebo sa stale moze pohybovat v rozmedzi kedy si mysli, ze je este vsetko v ramci tolerancie - avsak stale dava viac paliva ako treba - a to potom sposobuje ze motor ide stale akoby na sytic. To by vsak mal naspat vediet odsledovat cez lambda sondy (ale to musi byt v closed loop) - ak je nejaky problem a pri zohriatom motore je stale v open loop - tak dava paliva podla preddefinovanej mapy + trim a nekontroluje si lambdu.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 11:30
od Paly XXL pohoda
Ked nastarujem hned ide tak akokeby na 4valce sprava sa tak zvlastne ako keby nepalili valce no viem ze zapaluju podla ciernych sviecok, volnobeh: trasie snim vtedy semtam streli do vyfuku, pri cca 3000ot- trasie a zretelne pocut ze nejde na vsetky valce pri cca 6000ot trasie a zacne aj strielat do vyfuku, a takto je to rovnako ci je studeny motor alebo sa pomaly zohrieva alebo ked uz je zohriaty. autom sa neda vobec jazdit lebo sa ma problem aj z miesta pohnut, na ten Maf sensor som si nasiel hodnoty z katalogov ktore mi udavaju ze aky odpor, ake napatie, to ma mat pri postupnom zohrievani motora. skusal som aj odpojit Maf pocas chodu motora a na diagnostike mi hned napisalo ze je vadny a na motore zacali hned kolisat otacky po jeho zapojeni sa hned uprivili. diagnostika mi ukazuje korekciu paliva iba v hodnote 1 a 0 nic viac. to ci je motor v closed loop alebo open loop som nesledoval. obe lambda sondy sa podla meranych hodnot tvaria ze idu.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 11:57
od Mirko
jen tak, abychom tady neřešili blbosti: 6000 otáček s 4,6-kou rover v8? To střílení navrchu bych neřešil - podle mě to auto na otáčky nad 5200 nemá vůbec kalibraci MAF spíš hádá než ví kolik paliva tam dat.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 12:06
od Kokesek
Paly XXL pohoda píše:Ked nastarujem hned ide tak akokeby na 4valce sprava sa tak zvlastne ako keby nepalili valce no viem ze zapaluju podla ciernych sviecok, volnobeh: trasie snim vtedy semtam streli do vyfuku, pri cca 3000ot- trasie a zretelne pocut ze nejde na vsetky valce pri cca 6000ot trasie a zacne aj strielat do vyfuku, a takto je to rovnako ci je studeny motor alebo sa pomaly zohrieva alebo ked uz je zohriaty. autom sa neda vobec jazdit lebo sa ma problem aj z miesta pohnut, na ten Maf sensor som si nasiel hodnoty z katalogov ktore mi udavaju ze aky odpor, ake napatie, to ma mat pri postupnom zohrievani motora. skusal som aj odpojit Maf pocas chodu motora a na diagnostike mi hned napisalo ze je vadny a na motore zacali hned kolisat otacky po jeho zapojeni sa hned uprivili. diagnostika mi ukazuje korekciu paliva iba v hodnote 1 a 0 nic viac. to ci je motor v closed loop alebo open loop som nesledoval. obe lambda sondy sa podla meranych hodnot tvaria ze idu.


ja bych odpojil katy a zkusil to bez nich

jedna rada bude zalepena.

evidentne to nema spravny vyplach. Jak se to nemuze posbirat na volnobeh co to ma potom delat v otackach.
jo a lambdy odpoj taky nech akorat pred katama

a pojede to jak pila :yes

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 12:08
od evo828
Si si isty ze mas kable k svieckam zapojene 100% tak ako maju byt? taketo priznaky som totizto videl pri prehodenych kabloch.

Signal z Crank position senzora ma na osciloskope pekny "zubaty" priebeh bez vypadkov a podobne?

Este k MAF senzoru - ten ma 2 vystupy (jeden na teplotu a druhy indikuje mnozstvo vzduchu). Ak su obe hodnoty v poriadku tak OK - len prave to mnozstvo vzduchu moze byt voditko preco to mozno dava vela paliva a potom ten motor nechce ist. Lenze to by robilo galibu hlavne pri zohriatom motore. Takze ten MAF asi nebude jadro problemu.

Fuel trim - zvycajne v percentach alebo v krokoch (urcite nie len dve hodnoty 0 a 1) - skus hladat.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 15:20
od Paly XXL pohoda
katylyzatory mam vykuchane su prazdne hned ked som kupil auto tak som to spravil mam iba stredovy tlmic a hole rury. ked prehodim kable k svieckam tak sa dockam takej rany do vyfuku ze az ma usi bolia takze aj kable mam urcite spravne pozapajane tie som podla schemy kontroloval 3x, crank sensory maju pravidelnu zubatu krivku fakt bez vypadkov. ten maf sensor pracuje z 12volt aj z 5volt ma 5vyvodov jeden je este kostra a na tamtych zvysnych meriam rozne hodnoty v zavislosti od toho ako pridavam plyn a idu mi pravidelne, som skusal normalne do maf sensora fuknut ustami a hned hodnoty vzrastali a snimac teploty som jemne prihrial a takisto sa mi pekne hodnaty hybali. Tych 6000ot som mal len kratkodobo a aj prinich som citil ze ten motor trha a striela a to by nemal. ten fuel trim budem este hladat uvidim ci mi to ta moja diagnostika ukaze.

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 17:07
od Kokesek
Paly XXL pohoda píše:katylyzatory mam vykuchane su prazdne hned ked som kupil auto tak som to spravil mam iba stredovy tlmic a hole rury. ked prehodim kable k svieckam tak sa dockam takej rany do vyfuku ze az ma usi bolia takze aj kable mam urcite spravne pozapajane tie som podla schemy kontroloval 3x, crank sensory maju pravidelnu zubatu krivku fakt bez vypadkov. ten maf sensor pracuje z 12volt aj z 5volt ma 5vyvodov jeden je este kostra a na tamtych zvysnych meriam rozne hodnoty v zavislosti od toho ako pridavam plyn a idu mi pravidelne, som skusal normalne do maf sensora fuknut ustami a hned hodnoty vzrastali a snimac teploty som jemne prihrial a takisto sa mi pekne hodnaty hybali. Tych 6000ot som mal len kratkodobo a aj prinich som citil ze ten motor trha a striela a to by nemal. ten fuel trim budem este hladat uvidim ci mi to ta moja diagnostika ukaze.

potom bych teda urcite poresil tlak oleje. Ale jestli to jede potichu a necvrlika to tak je to divne. Jaky prubeh ma klika?

Re: Range Rover nevyriešitelny problem z motorom.

Napsal: 09 led 2013 23:01
od Paly XXL pohoda
Prave sa chystam na skumanie a upravy tlaku oleja dam vediet urcite ako to dopadlo. Ako to myslis "priebeh kluky? "