A zase ty měchy

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
pupik33
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2013 19:08

A zase ty měchy

#1 Příspěvek od pupik33 » 02 dub 2013 19:12

Zdar, problém s měchy normálně se napustí pokud mám auto na zvedáku jsou tvrdé jak beton ale jakmile auto spustím na všechny 4 kola jdou až nadoraz jakoby byl slabý tlak, prasklé nejsou a syčení nikde neslyším, pokud chci tlačítkem zvednout auto bliká jen žlutá kontrolka směřující vzhůru ale nic se neděje. Co s tím nějáký nápad,

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: A zase ty měchy

#2 Příspěvek od KDB » 02 dub 2013 19:14

Zvedal jsi to za co ?

pupik33
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2013 19:08

Re: A zase ty měchy

#3 Příspěvek od pupik33 » 02 dub 2013 19:26

KDB píše:Zvedal jsi to za co ?
Normálně na zvedáku v autodílně 4x body proč něco špatně?

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 394
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: A zase ty měchy

#4 Příspěvek od Navi » 02 dub 2013 19:30

No, řekl bych, že to že jsou tvrdé na omak ještě neznamená, že jsou dost tvrdé na udržení auta.
V tomto případě by to nejspíš mohl být mrtvý kompresor, který to nedokáže nafoukat.
Druhá možnost by mohl být ventilový blok a nějaký únik. Poslechem toho moc nezjistíš. Zkus jarovou vodu.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

pupik33
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2013 19:08

Re: A zase ty měchy

#5 Příspěvek od pupik33 » 02 dub 2013 19:33

Navi píše:No, řekl bych, že to že jsou tvrdé na omak ještě neznamená, že jsou dost tvrdé na udržení auta.
V tomto případě by to nejspíš mohl být mrtvý kompresor, který to nedokáže nafoukat.
Druhá možnost by mohl být ventilový blok a nějaký únik. Poslechem toho moc nezjistíš. Zkus jarovou vodu.

Kompresor běží ale jaký tlak vytvoří nezměřím ukáže něco diagnostika?

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 394
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: A zase ty měchy

#6 Příspěvek od Navi » 02 dub 2013 19:36

Ještě mě napadlo, že pokud jsou kola vyvěšena, tak se to stejně moc nafoukat nemůže. Tlak se zvedá podle rozdílu mezi výškou požadovanou a reálnou.

Tlak změříš leda manometrem. Diagnostikou ne.
Diagnostika ukáže jestli není vadné nějaké čidlo. To by taky mohlo být.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

pupik33
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2013 19:08

Re: A zase ty měchy

#7 Příspěvek od pupik33 » 02 dub 2013 19:45

Navi píše:Ještě mě napadlo, že pokud jsou kola vyvěšena, tak se to stejně moc nafoukat nemůže. Tlak se zvedá podle rozdílu mezi výškou požadovanou a reálnou.

Tlak změříš leda manometrem. Diagnostikou ne.
Diagnostika ukáže jestli není vadné nějaké čidlo. To by taky mohlo být.
Ok divné je že jsou tvrdé když jsou svěšené kola ale jakmile se to pokládá na kola tak jakoby tam tlak nebyl resp. malý uvidíme snad diagnostika. Mám novou texu ale ta nemá žádné data, mám ještě čínu tak to vyzkouším.

Uživatelský avatar
Alone
Příspěvky: 66
Registrován: 22 led 2012 15:10
tel.: 602442217
auto: Discovery III
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: A zase ty měchy

#8 Příspěvek od Alone » 02 dub 2013 20:15

a) Auto se na tlačítko zvedá jenom, když jsou zavřený dveře.
b) Měchům nedělá dobře když jsou vyvěšená kola (vw na to mívalo zajištění). Měchy jsou pórezní v tom faldu co pérují, který se udělá při jejich zatížení.
Vyměnit měchy.
4 kolky: Bývalky: LR DI, LR DII, Volvo XC70, Volvo XC90, Suzuki Ignis 4x4, Suzuki Wagon 4x4 a teď LR DIII
Motorky: Bývalky: Triumph Thunderbird 1600, MOTO GUZZI Californie, Gilera GP800, Piagio MPIII 500, Yamaha Tmax a teď BMW1200RT
mg.c3@seznam.cz

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: A zase ty měchy

#9 Příspěvek od Kokesek » 02 dub 2013 20:40

nevidim duvod resit tlak mechu na zvedaku....
to se celkem miji ucinkem.
Jestli si nebudeves vedet rady, tak o tom neco malo vim...
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: A zase ty měchy

#10 Příspěvek od teslo » 03 dub 2013 09:47

Kokesek píše:nevidim duvod resit tlak mechu na zvedaku....
presne tak...to nema vyznam.
skus ci Ti kompresor dokaze natlakovat system (tzn. do vypnutia) pri otvorenych dverach (bude to vrcat par minut - pokial velmi dlho, tak mas bud v prdeli kompresor, alebo netesnost, alebo tlakovy spinac (malo pravdepodobne)). Ked budes mat system natlakovany az vtedy zavri dvere. Malo by sa to zdvihnut celkom svizne. Pokial to nepojde ani vtedy, tak mas niekde problem. Ak mas niekde maly unik, tak sa to lepsie prejavi pri natlakovanom systeme...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: A zase ty měchy

#11 Příspěvek od Kokesek » 03 dub 2013 16:04

teslo píše:
Kokesek píše:nevidim duvod resit tlak mechu na zvedaku....
presne tak...to nema vyznam.
skus ci Ti kompresor dokaze natlakovat system (tzn. do vypnutia) pri otvorenych dverach (bude to vrcat par minut - pokial velmi dlho, tak mas bud v prdeli kompresor, alebo netesnost, alebo tlakovy spinac (malo pravdepodobne)). Ked budes mat system natlakovany az vtedy zavri dvere. Malo by sa to zdvihnut celkom svizne. Pokial to nepojde ani vtedy, tak mas niekde problem. Ak mas niekde maly unik, tak sa to lepsie prejavi pri natlakovanom systeme...

prave ze nevetsi uniky jsou pri nejmensim tlaku. a na mechach to plati taky protoze po celou dobu zivota nejvice hrnou gumu pri stredni vysce - tedy malem tlaku.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: A zase ty měchy

#12 Příspěvek od teslo » 03 dub 2013 16:55

Kokesek píše: prave ze nevetsi uniky jsou pri nejmensim tlaku. a na mechach to plati taky protoze po celou dobu zivota nejvice hrnou gumu pri stredni vysce - tedy malem tlaku.
prave preto vravim, aby si natlakoval system a tym padom nebude stihat unikat vzduch a podvozok sa mu MOZNO zdvihne. Dalsia vec je, ze pri vysokom tlaku ma vacsiu sancu objavit (pocut) unik ako pri malom, ked to tlaci iba vylagrovany kompresor.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: A zase ty měchy

#13 Příspěvek od Kokesek » 03 dub 2013 21:00

teslo píše:
Kokesek píše: prave ze nevetsi uniky jsou pri nejmensim tlaku. a na mechach to plati taky protoze po celou dobu zivota nejvice hrnou gumu pri stredni vysce - tedy malem tlaku.
prave preto vravim, aby si natlakoval system a tym padom nebude stihat unikat vzduch a podvozok sa mu MOZNO zdvihne. Dalsia vec je, ze pri vysokom tlaku ma vacsiu sancu objavit (pocut) unik ako pri malom, ked to tlaci iba vylagrovany kompresor.
A taky jde o to, ze vadny kompresor dosahne nejlepsiho tlaku az po cca 10min rozehrivani. Jak je odpocaty a studeny nedava treba nic a kdyz ho nechas pekne soupat tak se trosku probere a jeste to zvladne natlacit. Ale to uz nesmis mit zablokovany sytem z duvodu nemeniciho se stavu tlakoveho cidla...
a pak byva taky casto problem, kdyz auto spadne uplne dolu. Cidlo rika nesmysl a porad dokola blokuje jednotku. staci ho odpojit a pak se treba zvedne. Zapojis ho nazpet a auto normalne funguje. Nektere sledovani bych osobne resil jinak v te jednotce. Je hodne vyplasena ze vseho. Na to ze je to "jakooffroad" by to melo byt vice blbuvzdorne.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Paťko
Příspěvky: 31
Registrován: 09 led 2019 20:04
tel.: 0949495668
auto: discovery2
Bydliště: Košice - Okolie Perín

Re: A zase ty měchy

#14 Příspěvek od Paťko » 23 led 2019 22:11

Ahojte neviem ci to mozem pisat sem alebo nie mne tiez blbly tie mechy raz auto padalo dole raz to robilo to ze jedna strana sla na maximum takze lift a druha ostala celkom dole tak som menil cidlo no nakoniec to bol konektor ten mi vsade chceli predat len komp=let s kabelazou a cena bola nekrestanska takze po hladani a porovnavani som ten konektro nasiel na stranke litep4x4.cz ale sranda jke v tom ze ten konektor nieje na predaj pod auto disco II ale iba pod disco 3 no je to to iste a auto fungovalo oka rok no momentalne to zasa zacalo blbnut mam uz doma z litepu konverzni sadu STD https://www.litep4x4.cz/detail/discover ... i-sada-std no a chcem to v kratkej dobe vymenit co presne je potreba spravi po vymene mechov za pruziny? staci to cez diagnostiku nastavit ze tam neni pneu podvozok ale pruziny? a vsetko je OK? lebo po vytiahnuti rele a poistky kompresora po zatvoreni dveri to stale vydavalo obcas zvuky akokeby to chcelo auto zrovnat no teraz tam davam pruziny nakolko sa mi v tej zime pod autom nechce rieit a skumat problemy na jar sa na to pozriem nakoolko taham 3,5t vozik a na nom minibager a je to super ked sa to pekne stale zrovna
a ten link na konektor ak by niekto zhanal je tu : https://www.litep4x4.cz/detail/discover ... idlu-vysky

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: A zase ty měchy

#15 Příspěvek od Miklosxxx » 27 led 2019 10:22

No ako som pisal pred mesiacom ze my pada auto na mechoch tak teraz uz aj pocujem volne uchom ze sicka lavy predny mech.
Teraz mam dilemu ci vymenit iba ten jeden mech,(zatial)alebo sa pustit do vymeny vsetkych mechov,niektory tu pisali ze aj komplet hadicky(vobec neviem co ma caka).
Alebo kupit konverzny kit z pruzinamy.
Na mechoch sa my auto celkom pozdava-komfort+nadstavenia vysky zvlast tetaz v zime ked som sa zavesil na prahoch sfucal som podvozok utlacil som trochu sneh nafuknul a pekne som vysiel.Mozno to bola nahoda :wring
Pozeral som tieto na forume,ale neviem co su to zac ja mam na aute trochu ine..viewtopic.php?f=2&t=37637
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: A zase ty měchy

#16 Příspěvek od pooh » 27 led 2019 12:46

Miklosxxx píše: 27 led 2019 10:22 No ako som pisal pred mesiacom ze my pada auto na mechoch tak teraz uz aj pocujem volne uchom ze sicka lavy predny mech.
Teraz mam dilemu ci vymenit iba ten jeden mech,(zatial)alebo sa pustit do vymeny vsetkych mechov,niektory tu pisali ze aj komplet hadicky(vobec neviem co ma caka).
Alebo kupit konverzny kit z pruzinamy.
Na mechoch sa my auto celkom pozdava-komfort+nadstavenia vysky zvlast tetaz v zime ked som sa zavesil na prahoch sfucal som podvozok utlacil som trochu sneh nafuknul a pekne som vysiel.Mozno to bola nahoda :wring
Pozeral som tieto na forume,ale neviem co su to zac ja mam na aute trochu ine..viewtopic.php?f=2&t=37637
mechy su podstata P38. Vymen ten vadny, na ostatnych kontroluj cas vyroby - maju na boku rok a tyzden vyroby, - a ked su starsie ako 10 rokov, alebo mas nejake podozrenie, tak ich vymen tiez - treba si uvedomit ze je to spotrebny material, lebo guma starne. Usetris vela starosti a aj penieze - ked spocitas kolko ti stoja ostatne vedlajsie naklady ked mas nejaky problem, behat hore dole, dopravne/postovne naklady a podobne, prides na to ze preventivna vymena vobec neni drahsia.
hadicky kontroluj hlavne tak, ze ci koncovka drzi pevne a ci neni uz namahane. ked ano, mozes to skratit a predlzit v pohode. A ked das pretesnit aj ventilovy blok ( cca. 25 eur + cca. 3 hod.praca ) tak mas mechy vybavene na dalsich min. 10 rokov.
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: A zase ty měchy

#17 Příspěvek od eliott » 27 led 2019 13:01

Přesně tak, včasná výměna měchů je základ pro správnou funkci celého EAS. Mám najeto 350 000 km a vše kromě měchů mám na EAS původní, měchy měněny při 170000 km před osmi roky.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: A zase ty měchy

#18 Příspěvek od Miklosxxx » 27 led 2019 13:56

Vyriesene. Objednal som z ebay uvidime co su zachttps://www.ebay.com/itm/4x-Front-Rear- ... SwJ7da-SuR
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: A zase ty měchy

#19 Příspěvek od Miklosxxx » 02 srp 2020 16:26

No nazdar panove.

Pred nedavnom sa tu jeden uzivatel pytal co su vlastne zac tie cinske mechy.
Moja odpoved po 1roku No Super sama chvala a napodobne. :rofl .Ale ako sa na to pozeram asi som to zariekol,dnes po dlhsej prestavke zjazdou v terene som sa vybral do lesov az nezanevriem na P38cku a nasledny stupak do kopca som odstavil auto vo velkom naklone a vybral som sa robyt foto krajiny.Nasledne po 15min cosi zasypelo nevenoval som tomu pozornost ved vedla mna pes asi si odkaslal :rofl No ked som sa vracal ku autu nasiel som si prekvapenie a to vyzuty mech :cry
Po nastartovani mi sfucal aj zadok a ja nemilo prekvapeny ze som ostal na dorazoch :Sorry: smutny a zahanbeny cupkat sa 10km/h domov.Najhorsia 2hodinova jazda domov
Neprajem takuto cestu ani najvecsiemu nepriatelovi. :tmi

Chcem sa touto cestou opytat ci by sa to dalo v domacich podmienkach dat znova nalisovat alebo sa stym ani nebabrat.
Pokusal sa niekto o takuto zufalost?Guma vyzera OK len je vyskocena z krimpu a odtalo mi este poistnu zavlacku spodnu.

Obrázek
Obrázek
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: A zase ty měchy

#20 Příspěvek od Miklosxxx » 02 srp 2020 19:17

Tak idem skusit nieco spravyt. Vyzut som to vyzul len ci to nepoistit dakym lepidlom na autosklo alebo podobneho druhu.
Viem ze je to fuserina :chuckle Ale skusim z toho nieco spravyt.
Obrázek
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Odpovědět