Koupe Range Rovera - poraďte

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

Koupe Range Rovera - poraďte

#1 Příspěvek od De Lite » 09 srp 2006 08:37

Prosím potřebuji poradit. Přemýšlím o koupi Range Roveru, RV 2001, je to ten předchozí typ, 2,5 diesel. Otázky tedy zní: Je to dobrý záměr? Mám ho vzít radši v manualu, nebo s automatem? Jak je to s poruchovostí, slyšel jsem o údajných problémech s elektrikou? Na co si mám dát pozor při výběru, atd. ? Podotýkám, že jsem v současné době majitelem Land Rover Freelander TD4, který chci však přenechat manželce a jít do trošku většího. Děkuji

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » 09 srp 2006 14:56

Tento model co si chcete pořídit nepatřil zrovna k moc povedeným. Jak jste napsal, tak problém s elektroinstalací je poměrně častý. Další z věcí je že na tak těžké auto (2.2 tuny) je diesel dost slabý a proto nepočítejte se závratnou dynamikou :? Časté byly poruchy na chladícím systému a docházelo také k praskání hlavy. Tento model má pouze vzduchové měchy které časem zpuchří nebo prasknou. Cenová relace není až tak závratná do 9000,- bez dph kus, ale kompresor začne být více namáhán a většinou když se výměna měchu neřeší co nejdříve dochází k jeho neopravitelnému poškození a nutnou výměnu. 15000,- bez dph. Převodovky jsou dobré, pro diesela bych hledal raději manuál než automat.
Pokud vám mohu poradit, zkuste si v této cenové relaci sehnat raději Discovery II s TD5. Je daleko spolehlivější než Range Rover, nebo pokud jen chcete luxusnější a pohodlnější tak se poohlédnout po Range Roveru od 2002 (novější model).

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od De Lite » 10 srp 2006 10:32

Mockrát děkuji za fundovanou odpověď. S tou dynamikou jsem smířen, stejně poslední dobou jsem se nějak výrazně zklidnil a to nejen kvůli bodům. Disco II jsem zavrhnul již před nákupen našeho Freelandera, přeci jenom už vypadá obstarožně ve srovnání s ostatními modely LR. U RR se mi líbí, že je to absolutně důstojné auto, maximálně pohodlné a i ve srovnání s novým modelem se nemusí vůbec stydět. Koupit nový model Range je pro mne absolutně nemyslitelné z finančních důvodů, neviděl jsem tento model pod 1 mil. Kč a to platí i pro rok výroby 2002. U toho staršího modelu se mi právě docela líbí, že se dá pořídit v relaci kolem 350 - 400 tis. Kč, což je za takový vůz moc dobrý poměr cena vs. luxus, pohodlí a pocit za volantem. Navíc jsem si již prohlížel konkrétní vůz, dovezený z Německa, který byl opravdu v exkluzivním stavu, což mne hodně nadchlo. Akorát by mne ještě zajímalo, jaká je skutečná spotřeba u toho 2,5 D a jaké jsou pak servisní intervaly a kolik tak stojí standardní servisní prohlídka ( výměna náplní, prohlídka ). A o jaké konkrétní problémy s elektrikou se tedy jedná a jak se to projevuje? Děkuji za tyto rady a připomínky.

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 395
Registrován: 03 črc 2006 01:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od krtek007 » 10 srp 2006 12:45

No RR neni vubec spatny auto, ale opravdu jsem o tech starsich modelech slysel, ze mely problemy s elektrikou a propoustenim oleje (ale to asi vsechny LR) :P Jinak proc myslis, ze Disco II vypada "obstarozne"?:)) Podle me ty modely s faceliftem jsou designove nejpovedenejsi vytvory z dilny LR. Pokud jde o spotrebu u RR tak kamarad ma rv 2000 v manualu a jezdi do 10l/100km takze celkem v pohode. V automatu si to vezme podle me tak v prumeru o 2 litry vic.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 10 srp 2006 20:40

krtek007 píše:No RR neni vubec spatny auto, ale opravdu jsem o tech starsich modelech slysel, ze mely problemy s elektrikou a propoustenim oleje (ale to asi vsechny LR) :P Jinak proc myslis, ze Disco II vypada "obstarozne"?:)) Podle me ty modely s faceliftem jsou designove nejpovedenejsi vytvory z dilny LR. Pokud jde o spotrebu u RR tak kamarad ma rv 2000 v manualu a jezdi do 10l/100km takze celkem v pohode. V automatu si to vezme podle me tak v prumeru o 2 litry vic.
Máš pravdu, že lanďáci jsou takové mobilní olejničky :? Ale to není závada ale vlastnost. :P

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od De Lite » 11 srp 2006 08:21

K té obstarožnosti - je to samozřejmě můj názor: když jsem se rozhodl, že si pořídím Land Rover, tak jsem automaticky šel po Disco dvojce. Když jsem však po několika měsících shánění vhodného tj. ojetého vozu, tak jsem došel k přesvědčení, že přeci jenom ta Disco vypadá obstarožněji oproti jiným typům LR. Zvlášť jsem si to uvědomoval, když jsem ji někde viděl jedoucí, tak ikdyž byla zánovní, tak na mne působila, jako by to bylo deset let staré auto. Jelikož nemám bezednou kapsu, tak si vůz kupuji s předpokladem, že s ním budu jezdit 5, 6 a více let. Takže jsem si říkal, jak pak bude vypadat takový vůz za 5,6 a více let, když už teď na mne takto působí. Proto jsem si vybral radši Freelandera 2004 ( navíc tedy vyšel o trošinku levněji, má sundavací střechu, samozřejmě to není 100% alternativa do terenu oproti Discu, avšak pro mne, když jezdím maximálně po louce, nebo lesní cestou je to plně postačující ).
Navíc, jak se tady dozvídám, je to asi jediný LR, který neteče:)
Nicméně však poslední dobou velmi intenzívně právě pokukuji po RangeRoveru. Toť vysvětlení.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Admin » 16 srp 2006 09:05

Musím s tebou souhlasit co se týče Freelandera. TD4 patří zatím k těm hóódně povedeným a vychytaným.
Co se týče Land Rovera a jeho jednotlivými modely tak buďto tě chytne nebo ne. Ale nic mezi tím není.
Ale k věci na kterou jsi se ptal. Určitě počítej s počáteční investicí na opravu. Záleží kus od kusu ale nejčastěji to je závada na pérování - měchy, kompresor. S elektroinstalací je to těžké specifikovat. Mezi nejčastější závady elektroinstalaci patří zoxidované konektory, kabely, nefunkční čidla, senzory a u TDSka se pořádně svez aby jsi měl jistotu že se nepřehřívá, pokud ano tak je pravděpodobně prasklá hlava.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#8 Příspěvek od Rover » 10 říj 2006 16:13

Elektronika, měchy a vše co tady už bylo řečeno..., spotřeba taky nic moc... Ale u LR od roku 95 budeš řešit podobný problémy u RR i u Disco... Osobně bych svého RR Classic 94, 300Tdi ROZHODNĚ neměnil za novějšího a to i kdybych nemusel nic doplácet. Mimochodem mám dlouhodobou průměrnou spotřebu 8,3L/100km, jezdím Beroun a Praha a po Praze...
Ale je to tak, pokud něco chytne tak do toho jdi, u LR to je rozhodně taky věc srdce. V každém případě pocit luxusu při jízdě RR je úžasný... a přitom to vědomí, že pořád je to pořádnej offroad.
Country boy...

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Admin » 10 říj 2006 18:57

Rover píše:Elektronika, měchy a vše co tady už bylo řečeno..., spotřeba taky nic moc... Ale u LR od roku 95 budeš řešit podobný problémy u RR i u Disco...
Příjde mi že Discovery II TD5 daleko míň poruchová jak Range Rover od 1995 do 2002. Je to dáno i koncepcí motoru, který Discovery používá, je o generaci jinde než 2.5l V6 TDS a další, věcí že není prošpikována tolik elektronikou jak Range Rover.

Badus

#10 Příspěvek od Badus » 03 led 2007 11:32

De Lite píše:Nicméně však poslední dobou velmi intenzívně právě pokukuji po RangeRoveru. Toť vysvětlení.
Zdravím, chci se jenom zeptat, zda jsi už pořídil nebo ne... Jsem v současný době uplně stejně na vážkách jako jsi byl Ty. Do Range jsem se zamiloval už před lety, když jsem měl možnost v něm služebně jezdit... ale až teď si ho mohu dovolit i soukromně... bohužel pouze starší verzi.
Proto se chci zeptat, zda jsi již pořídil a vlastně bych chtěl znát Tvoje poznatky z nově koupené ojetiny... či nějaké postřehy na co bych si měl při vybírání dávat pozor.
Dík

Badus

#11 Příspěvek od Badus » 03 led 2007 11:32

Ještě bych měl dotaz na admina.
Pochopil jsem správně, že Lanďáky prodáváš a asi máš i servis?
Chci se zeptat, zda bych mohl nějak při koupi využít Tvojí pomoc. Myslim ve smyslu, že kdybych uvažoval o nějakém konkrétním kupu, zda je možné přijet k Vám to prohlídnout dřív než to koupim, nebo zda existuje možnost třeba u Vás vyzvednou nějakého mechanika a vzít někam s sebou.. samozřejmě bych to zaplatil...
Naposledy upravil(a) Badus dne 03 led 2007 11:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Admin » 03 led 2007 15:11

Badus píše: Zdravím, chci se jenom zeptat, zda jsi už pořídil nebo ne...
Stačí to trochu tady pročíst :wink:
http://www.mejznar.cz/forum/viewtopic.php?t=52

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Admin » 03 led 2007 15:19

Badus píše:Ještě bych měl dotaz na admina.
Pochopil jsem správně, že Lanďáky prodáváš a asi máš i servis?
Jen tam pracuju :wink:
Chci se zeptat, zda bych mohl nějak při koupi využít Tvojí pomoc. Myslim ve smyslu, že kdybych uvažoval o nějakém konkrétním kupu, zda je možné přijet k Vám to prohlídnout dřív než to koupim,
Ta možnost je, pouze bych tě poprosil, ať si nejdříve domluvíš termín na servis. Před koncem roku jsme měli naboucháno 14 dní dopředu.
nebo zda existuje možnost třeba u Vás vyzvednou nějakého mechanika a vzít někam s sebou.. samozřejmě bych to zaplatil...
Vím, že skočit na špek je snadné a při koupi auta zvlášť, jen nedokážu odhadnout, zda by tenhle system byl to nejlepší. Ono to chce přeci jen zvednout na hever a prohlédnout hlavně zespoda. Navíc pokud přijedeš na servis, platíš jen čistě práci mechanika. Pokud by jsi ho odvezl asi by jsi musel zaplatit čas který stráví stebou a cestu tam i zpět :roll:

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od OC » 03 led 2007 19:41

Moje zkušenost v tomto směru je velmi tristní: servis nebyl s to domluvit prohlídku dříve než za několik (!) týdnů, dva Range Rovery mi kvůli tomu utekly, třetího jsem tedy halt koupil bez prohlídky :evil: :evil: :evil:
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od OC » 03 led 2007 21:07

Admin píše:... nedokážu odhadnout, zda by tenhle system byl to nejlepší. Ono to chce přeci jen zvednout na hever a prohlédnout hlavně zespoda. Navíc pokud přijedeš na servis, platíš jen čistě práci mechanika. Pokud by jsi ho odvezl asi by jsi musel zaplatit čas který stráví stebou a cestu tam i zpět :roll:
Inu, není sporu o tom, že prohlídka v servisu je daleko lepší -- pokud se ji podaří domluvit (viz mou minulou zprávu :cry: :cry: :cry:).

Čas mechanika samozřejmě platíš takjaktak, ať už dělá na autu v servisu nebo jede s tebou; jiná věc samozřejmě je, že takto platíš i čas potřebný na cestu -- já byl ochoten i k tomu, stejně mi to bylo málo platné :(

U Range Rovera s jeho přebujelou elektronikou je dost důležitá kompletní diagnostika, takže by bylo dosti nutné, aby měl servisák s sebou TestBook -- což nevím, zda by rozumně šlo.

Ohledně spodku to zas tak velký problém asi nebude, já nevím jak jinde, ale v Praze snad všechny bazary, v nichž jsem kdy koukal na nějaké auto, měly rampu (jiná věc je stav té rampy, a zda by unesla tři tuny Rovera :)). Nadto když zvedneš Range Rovera na maximum, je pod něj vidět opravdu velmi dobře.

Suma sumárum -- je-li možná prohlídka v servisu, není vůbec co řešit, to je to nejlepší. Pokud by ale prohlídka v servisu nešla, ale bylo by možné dostat servisáka (a jsi-li ochoten za něj zaplatit), je to rozhodně pořád daleko lepší než nic. Obzvláště bude-li mít s sebou TestBook (nebo Rovacom, ale profík z firemního servisu by měl mít TestBook).
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Badus

#16 Příspěvek od Badus » 04 led 2007 19:43

OC píše:Inu, není sporu o tom, že prohlídka v servisu je daleko lepší -- pokud se ji podaří domluvit (viz mou minulou zprávu :cry: :cry: :cry:).
OK. Dík za rady... Zkusím někoho z kluků, co vyházeli z A.M.T. Mám ještě Defíka, takže pár lidí od toho kolotoče znám, ale vzhledem k tomu, že mám vyhlídlej jeden kousek asi 50km od Vrchlabí, chtěl jsem to směřovat spíš tam..
A jak jsi teda nakonec dopadl Ty? Jsi spokojen?

Badus

#17 Příspěvek od Badus » 04 led 2007 19:51

Admin píše:
Badus píše: Zdravím, chci se jenom zeptat, zda jsi už pořídil nebo ne...
Stačí to trochu tady pročíst :wink:
http://www.mejznar.cz/forum/viewtopic.php?t=52
De Lite a OC je jeden a ten samý člověk? To se mi nezdá.. De Lite mluví všude o 2,5 D a OC má 4,6 ne? :roll:

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#18 Příspěvek od George » 04 led 2007 20:47

Zdravím vespolek!Vlastním RR P38A 2,5DSE r.v. 95 už 3 roky.Kupoval jsem ho sám bez porady a můžu říci,že u tohoto auta je to opravdu loterie a jak to tady čtu,tak ty zkušenosti jsou podobné.při předváděcí jízdě motor šlapal jak hodinky,ale to jsme jeli po městě a ne víc než 40km/h.po koupi při jízdě domů jsem z auta nevyrazil víc než 100vku.Nas....nej jsem byl to teda,ale nedalo mi to tak jsem začal klasicky filtrama no a v to m vzduchovým nekecám bylo půl kýblu hlíny.Když jsem to vykydal a vyměnil vše co se vyměnit dá,tedy filtry,oleje(v motoru už byla spíš vazelína) tak to vypadalo jako když mi ten motor někdo vyměnil.Jen ta spotřeba je dost vysoká,ale jezdím spíš krátké trasy a dost město takže těch 12L akceptuju.Abych se vrátil k tématu,tekl chladič,v určité poloze utíkal měch,tekl olej snad odevšad kde se nějaký nachází.Navíc mě ujistili,že je vyměněná spojka,byla,ale měnil to snad nějaký jezeďák zvyklý na zetory.Zaprvé ta spojka do roka odešla a při demontáži jsem zjistil proč.Ten dobytek nejen že všechny hadice od chladiče oleje motoru přeříznul v půlce a pak je spojil vloženou trubkou a páskami,navíc strhnul snad všechny závity které mohl a všenu nasadil korunu při montáži motoru zpět do auta.Je tam vypínací vydlička spojky ata se musí natočit tak,aby zapadla za vypínací ložisko zhora(nejlépe za pomoci druhého).Tu si borec asi nějak zajistil v horní poloze no a pak to tam na férovku narval násilím tak,že prorazil unašeč lamely(ten plech) a vyosil ložisko a na vypínací vydličce nastřihnul kolíky které ji spojují s vypínací pákou(tenhle paskvil makal celý rok!).K tomu výkonu motoru:jede to asi jako 1,4 Fabie,ale zato pořád i s vlekem o 3tunách.Je rozumné jezdit tak do 130km/h,pro auto je to optimální.Co se týká převodovky,tak s adminem nesouhlasím,po zkušenostech,které mám,bych už dneska volil automat.Důvodem je výkon motoru a váha vozu.Při rozjezdu,hlavně do kopce,strašně trpí spojka a motor opravdu v otáčkách pod 2000 1/min nemá dostatek výkonu na to aby se rozjel bez toho aby se nenechala klouznout spojka.Měnič automatu si s tím poradí mnohem lépe.El instalace to je kapitola sama pro sebe jak bylo popsáno v mnoha jiných tématech.Když se s autem 14dní nejezdí tak ho skoro nenatočíš,protože i když je vše zdánlivě vypnuto,tak si stejně auto žije dál svým životem(dorovnává výšku,hlídá se atd.)Dálkové ovládání je také zajímavá věc,hlavně když se rozkóduje nebo se odpojí baterie,tak z toho může být docela kino.V mém případě ještě nějaký dobrák zapoměl při opravě levé stahovačky př.dveří nasadit k zámku dveří táhlo od centrálu.Bylo -10 stál jsem u auta,které bylo zavřené a neměl jsem šanci se dostat dovnitř.Ještě,že ta stahovačka už byla zase v háji,než jsem utrhnul okno ze stahovačky a vnitřní čalounění dveří a dal to do kupy tak jsem na tom mrazu byl 4h.Poučení:než auto koupíš zkus si na straně řidiče jestli jde auto odemknout klíčem,když se zámek lehce bez odporu otáčí je to špatně!Jinak je to naprosto báječný auto a když ho miluješ není co řešit.Nudit se určitě nebudeš za to ručím.Je to ale jako droga,když ho zkusíš tak už nebudeš chtít nic jiného,a z celkového pohledu to jsou jen mušky.Ten pocit bezpečí a luxusu za to prostě stojí a navíc ti to vše nabídne i tam kam se jiní ani neodváží dojít po svých.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od OC » 04 led 2007 22:02

Badus píše:A jak jsi teda nakonec dopadl Ty? Jsi spokojen?
Ano, jsem.

Samozřejmě bych mohl být ještě spokojenější (kdyby redukčka byla v pořádku, kdybych měl dřevěnou střední konsoli již už dlouho a marně sháním, obzvláště kdyby firemní servis nebyl banda.... eh!, a tak dále), ovšem ubicumque dulce est, ibi et acidum invenies. A to auto je bezpečnější než Volvo, superpohodlné a dokonce i na těch tlumičích, jež jsou k vyhození (už mám dávno nové, čeká se jen na servis :evil:), jezdí výborně.

Inu, přesně jak píše George -- je to naprosto báječný auto a když ho miluješ není co řešit.Nudit se určitě nebudeš za to ručím.Je to ale jako droga,když ho zkusíš tak už nebudeš chtít nic jiného,a z celkového pohledu to jsou jen mušky.Ten pocit bezpečí a luxusu za to prostě stojí a navíc ti to vše nabídne i tam kam se jiní ani neodváží dojít po svých. Tak.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
De Lite
Příspěvky: 209
Registrován: 09 srp 2006 08:27
Bydliště: Jizerky
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od De Lite » 04 led 2007 22:14

De Lite jsem já, OC je někdo jiný! Pořád pokukuji po Range Roveru, moc se mi líbí, ale ještě jsem do žádného nešel. Pořád tak nějak zvažuji pro a proti. Jsem docela dost spokojený se svým Freelandikem, ale jenom do té chvíle, než potkám Range! To pak zase chvíli přemýšlím, jestli by nebyl lepší. No a pak se zase vrátím ke svému Freelandikovi a říkám si jak je bezvadný. No a tento sinusoidní stav mám už skoro několik let.

Odpovědět