RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
stanislav013
Příspěvky: 97
Registrován: 17 lis 2014 15:41
auto: Range Rover P38 2,5
Bydliště: Nitra, Slovensko

RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#1 Příspěvek od stanislav013 » 21 bře 2015 19:56

1.Dobrý večer, neviete mi poradiť, čo môže spôsobovať kríženie karosérie? Auto pri rozbiehaní, prechádzaní nerovností alebo zatáčaní, veľmi skáče, celá karoséria sa krúti a auto je nestabilné. Auto nemá mechy, je na pružinách Bearmach BA2106, tlmiče sú pôvodné. Na zdviháku so zistil, že vrchné a spodné čapy na prednej náprave majú vôľu a tlmič riadenia je utečený od oleja. Nechcem hneď kupovať tlmiče, môžu to spôsobovať čapy? Treba meniť komplet tyče riadenia alebo stačia iba čapy? Ak to spôsobujú tlmiče, aké mi do poručujete?
2.Pri zošliapnutí brzdového pedála, zasvieti kontrolka ABS a ručnej brzdy, čo to spôsobuje?
Ďakujem všetkým za cenné rady a prajem príjemný večer.

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 394
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#2 Příspěvek od Navi » 22 bře 2015 15:31

Tlumiče si nech někde zkontrolovat, ale viděl bych to jako velmi pravděpodobnou příčinu.
Já mám tlumiče Boge a spokojenost.
Taky si zkontroluj vůli na panhardských tyčích. To je ta tyč mezi podvozkem a kastlí. Jedna v předu a druhá vzadu. Ty na to maj taky velký vliv.
Co se brzd týče, tak pravděpodobně budeš mít špatnou tu tlakovou kouli co je na posilovači brzd.
Naposledy upravil(a) Navi dne 22 bře 2015 22:00, celkem upraveno 1 x.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

kapscha
Příspěvky: 173
Registrován: 19 říj 2013 21:11
auto: Range Rover 4.6 HSE
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#3 Příspěvek od kapscha » 22 bře 2015 20:12

stanislav013 píše:1.Dobrý večer, neviete mi poradiť, čo môže spôsobovať kríženie karosérie? Auto pri rozbiehaní, prechádzaní nerovností alebo zatáčaní, veľmi skáče, celá karoséria sa krúti a auto je nestabilné. Auto nemá mechy, je na pružinách Bearmach BA2106, tlmiče sú pôvodné. Na zdviháku so zistil, že vrchné a spodné čapy na prednej náprave majú vôľu a tlmič riadenia je utečený od oleja. Nechcem hneď kupovať tlmiče, môžu to spôsobovať čapy? Treba meniť komplet tyče riadenia alebo stačia iba čapy? Ak to spôsobujú tlmiče, aké mi do poručujete?
2.Pri zošliapnutí brzdového pedála, zasvieti kontrolka ABS a ručnej brzdy, čo to spôsobuje?
Ďakujem všetkým za cenné rady a prajem príjemný večer.

mno jedno z druhým vsetko nadvezuje na seba pomen tie čapy sylenty su dobre? a isto nekupuj tie lacne tlmiče stoja za prd. :envy
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#4 Příspěvek od teslo » 23 bře 2015 11:12

krizenie karoserie? myslis tym, ze Ti auto plava? Nestabilitu samozrejme capy sposobuju. Capy vymen. Skontroluj vsetky silenbloky a vadne vymen. Najdolezitejsie su panhardky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

stanislav013
Příspěvky: 97
Registrován: 17 lis 2014 15:41
auto: Range Rover P38 2,5
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#5 Příspěvek od stanislav013 » 23 bře 2015 15:56

Akú značku čapov, silentblokov a tlmičov mi odporúčate a odkial objednať?, ďakujem.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#6 Příspěvek od teslo » 23 bře 2015 16:09

capy Lemforder, silenbloky original LR, alebo SuperPro a tlmice zalezi podla toho ci chces komfortne, alebo tuhsie. (origo LR, alebo Monroe, Boge, Sachs, Bilstein, Koni...atd)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#7 Příspěvek od dava » 23 bře 2015 21:41

:lol: Dá se tam uzavřít mezinápravovej dif a nevšimnout si toho??

Ale vážně: První bych hledal vůli v uložení panhardky, ty svisláky taky, ale panhard skoro jistě.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#8 Příspěvek od dava » 23 bře 2015 21:46

stanislav013 píše:Akú značku čapov, silentblokov a tlmičov mi odporúčate a odkial objednať?, ďakujem.

U Pavla... pohoda
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#9 Příspěvek od teslo » 24 bře 2015 09:26

dava píše::lol: Dá se tam uzavřít mezinápravovej dif a nevšimnout si toho??
nie :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

stanislav013
Příspěvky: 97
Registrován: 17 lis 2014 15:41
auto: Range Rover P38 2,5
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#10 Příspěvek od stanislav013 » 25 bře 2015 18:19

Musí sa meniť tyč riadenia alebo stačia iba čapy, sú všetky 4 čapy rovnaké?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#11 Příspěvek od teslo » 26 bře 2015 11:01

P38 ma v spojovacke a tyci riadenia jeden z capov napevno zalisovany - menis celu tyc.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#12 Příspěvek od dava » 26 bře 2015 16:44

teslo píše:P38 ma v spojovacke a tyci riadenia jeden z capov napevno zalisovany - menis celu tyc.
Je k mání HD tyčka jako na DII, která stojí cca srovnatelné peníze, ale má výměnné čepy oba. http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... eni-predni
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

stanislav013
Příspěvky: 97
Registrován: 17 lis 2014 15:41
auto: Range Rover P38 2,5
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#13 Příspěvek od stanislav013 » 26 bře 2015 19:12

Zdravím Lanďákov. Dnes som bol na teste tlmičov, všetky 4 sú K.O., pracujú na 40%. Sú tam ešte originálne tlmiče.
Takže aké tlmiče mi do poručujete, auto mám na pružinách? Kľudne mi môžete poslať cenové ponuky.
Želám príjemný večer.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#14 Příspěvek od teslo » 27 bře 2015 11:51

Bilstein, Koni, terrafirma tiez nieje uplne zla :wink:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

kapscha
Příspěvky: 173
Registrován: 19 říj 2013 21:11
auto: Range Rover 4.6 HSE
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#15 Příspěvek od kapscha » 27 bře 2015 14:50

stanislav013 píše:Zdravím Lanďákov. Dnes som bol na teste tlmičov, všetky 4 sú K.O., pracujú na 40%. Sú tam ešte originálne tlmiče.
Takže aké tlmiče mi do poručujete, auto mám na pružinách? Kľudne mi môžete poslať cenové ponuky.
Želám príjemný večer.
Hlavne sa vyhni tým 30-40 eurovým sračkám :ty jeden...:
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )

stanislav013
Příspěvky: 97
Registrován: 17 lis 2014 15:41
auto: Range Rover P38 2,5
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#16 Příspěvek od stanislav013 » 27 bře 2015 16:55

Auto mám na pružinách, môžem tam dať tlmiče, ktoré sú určené pre vozidlo s mechmi, alebo tam treba nejaké špeciálne?
Sem tam chcem potiahnuť príves, tak to nechcem mať veľmi mäkké.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#17 Příspěvek od teslo » 27 bře 2015 17:15

narovinu...vsetko su to "genericke" tlmice bez moznosti nastavenia. Teoreticky by mali byt tlmice inak nastavene pri vzduchovom podvozku a pri pruzinach. Prakticky je to ale jedno. To co som uviedol je podla mna aj rebricek ako by som tlmice volil ja a odzrkadluje to kvalitu a "ladenie". Bilsteiny su celkom tuhe.

Pokial by si chcel podvozok doladit, resp. mat moznost si ho nastavovat podla zatazenia a pod, tak z tych co som uviedol su nastavitelne jedine KONI. Alebo potom FOX, KING, FOA atd...btw. myslim, ze aj Terrafirma zacala ponukat nejaku "race-ingovu" radu tlmicov...ale tou cestou by som sa asi pri seriovej P38 asi neuberal :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

kapscha
Příspěvky: 173
Registrován: 19 říj 2013 21:11
auto: Range Rover 4.6 HSE
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#18 Příspěvek od kapscha » 27 bře 2015 19:46

teslo píše:narovinu...vsetko su to "genericke" tlmice bez moznosti nastavenia. Teoreticky by mali byt tlmice inak nastavene pri vzduchovom podvozku a pri pruzinach. Prakticky je to ale jedno. To co som uviedol je podla mna aj rebricek ako by som tlmice volil ja a odzrkadluje to kvalitu a "ladenie". Bilsteiny su celkom tuhe.

Pokial by si chcel podvozok doladit, resp. mat moznost si ho nastavovat podla zatazenia a pod, tak z tych co som uviedol su nastavitelne jedine KONI. Alebo potom FOX, KING, FOA atd...btw. myslim, ze aj Terrafirma zacala ponukat nejaku "race-ingovu" radu tlmicov...ale tou cestou by som sa asi pri seriovej P38 asi neuberal :-)
myslís asi tieto že http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... track--rr-
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )

stanislav013
Příspěvky: 97
Registrován: 17 lis 2014 15:41
auto: Range Rover P38 2,5
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#19 Příspěvek od stanislav013 » 29 bře 2015 16:23

Moje pružiny Bermach BA 2106 sú vyššie o 30 mm a sú na zaťaženie 196 lbs. Budú tlmiče BOGE STC3672G (OEM) vhodné k týmto pružinám?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie

#20 Příspěvek od teslo » 30 bře 2015 09:39

Budu
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět