Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#61 Příspěvek od Mirko » 16 srp 2017 11:33

Díky Tome,
s tou pojistkou jsem se zatím díval do schémat Classica a tam je 30A, ale je možné že kompresor na P38, který tam je, snese víc. Rozborka mě asi nemine. Ty kuličky na vysoušení se dají někde sehnat?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#62 Příspěvek od MadTom » 16 srp 2017 11:49

Kuličky jsem normálně vysušil v plechovém hrnku na plynovém vařiči, nějak jsem neměl čas je shánět. Do kamionů existují náplně do vysoušečů vzduchu pro brzdy - vypadá to jako velikej olejove filtr, ale je to plné těchto kuliček.
Jinak co se týče odběru toho kompresoru - jinej bude naprázdno a jinej když bude dofoukávat do plného tlaku. Ještě to chce zkontrolovat, kolik to má vlastně tlačit, jestli to nefouká zbytečně moc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#63 Příspěvek od Mirko » 16 srp 2017 12:25

No hlavně to někde uchází, ale zřejmě jen, když nechávám EAS zapnuté, když je vypnuté, tak zůstává stát nahoře, když ho nechám zapnuté, tak přes noc spadne na dorazy...Nafouknutý je ale fakt celkem rychle...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#64 Příspěvek od MadTom » 16 srp 2017 13:05

To rychlé nafouknutí by mohlo odpovídat tomu, že ten kompresor dává víc, než ten co tam byl původně, a taky bere tím pádem víc proudu a proto pálí pojistky. Kolik bere je nejlepší změřit - klešťový ampérmetr který měří i stejnosměrný proud stojí okolo 1200Kč, případně existuje vložka místo nožové pojistky přímo s displejem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#65 Příspěvek od Mirko » 16 srp 2017 20:47

Tak P38 tam má taky 30A pojistku...tím to nebude. To jsou oříšky. Navíc jsem zjistil, že u tohoto ročníku je přes tuhle pojistku jištěný i ventilový blok, takže možná je to i někde vada v ovládání ventilů?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#66 Příspěvek od MadTom » 16 srp 2017 21:28

Takže změřit, co to bere. Ona ta elektrika není složitá, ale není vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#67 Příspěvek od Mirko » 16 srp 2017 22:27

Možná bys tu poslední větu revidoval, kdybys viděl tohohle Classica z roku 86 původně s motorem VM, který je z většiny předělaný na vybavení z roku 93 včetně vzduchového podvozku, který je navíc částečně z P38 a jehož nyní, po krátkém extempore s 300TDI, pohání osmiválec s již druhým systémem vstřikování ;-) Jo a LPG tam svého času taky bylo. Přemýšlím, jestli nestřiknu nějakého svého nepoužitého do té barvy vaječného likéru a odvezu to zpátky do Rajchu, jako že máme hotovo ;-)

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#68 Příspěvek od Mirko » 17 srp 2017 15:23

Tak dneska veselé pokračování - pojistku jsem opět vyměnil, kompresor jel a auto už se nenafouklo. Není někdo v Brně kdo tomu trochu rozumí, který by se za úplatu na to koukl, co to má dělat a nemá dělat? Neberou mi to ani v britishcars, ani hodbod a Kokešek je na dovolené.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#69 Příspěvek od teslo » 21 srp 2017 09:51

Mirko, co vsetko je prenesene z P38? Je mozne to pichnut na diagnostiku pre P38?

To, ze Ti to dviha a spusta same je otazkou tesnosti ventiloveho bloku (hlavne spatnych ventilov). Vsetky tesnenia v nom sa daju zrepasovat. Na ventilovom bloku je snimac tlaku, ktory ma vypnut kompresor pri dosiahnuti maxima. Te to celkom vysoky tlak. Doporucil by som Ti do systemu zapojit docasne manometer, aby si videl ci ten tlak neprekracuje a ako pise MadTom, nema tym padom kompresor vyssi odber. Vedenia (hadicky/trubky) su standardne platove 6mm. takze iba napr vytiahnut z ventiloveho bloku, kupit T-cko a par kuskov hadicky a manoneter...alebo pozicat...Ja by som mohol, ale asi sa Ti do Bratislavy kvoli tomu trepat nechce, ci? :roll: :twisted:


vzduchove mechy a cidla su z Classic-a, alebo tiez implantovane z P38?
Naposledy upravil(a) teslo dne 21 srp 2017 09:54, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#70 Příspěvek od MadTom » 21 srp 2017 09:54

Já bych tam malej orientační manometr nechal někde šikovně zašitej natrvalo. Stojí to pár korun a kousek hadičky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#71 Příspěvek od Mirko » 21 srp 2017 10:37

Díky moc,
já jsem si pořídil externí kompresor, protože vůz má 5 ventilků, kterýma se asi dá fouknout každý měch jednotlivě a sprej na hledání úníků a večer nebo zítra se na to vrhnu.
Na autě předtím pracoval dva roky autor "Sally" Michael Daur. Vůz jsem od něj osobně odvezl "ke kompletaci interiéru a elektriky" ale kurňa, jak má talent na hezkou práci, tak že by ho trápilo, jestli to funguje...Jak jsem vyjel s autem "nachystaným na převoz po vlastní ose" od něho ze dvora, tak mi výhled na prvním hrbu zaclonila haupna (která je od něj předělaná na plynové vzpěry, ale chybí hák), pak se mi snažilo ETC při 120ti na dálnici zabít a teď to EAS, které prý celé repasoval za hrozné peníze.
Sám už mi říkal teď do telefonu, že tam byl drobný únik ve ventilovým bloku, tak asi budu muset začít hledat tam, ale jak o tom systému nevím nic, ani k čemu má ventilky, tak je to boj, dokud to nenaštuduju.
Jak jsem pochopil a zatím zjistil, tak je to celé z Classica včetně diagnostiky, akorát kompresor a ventilový blok, které jsou u Classica pod autem, jsou převzaté včetně krabice z P38 a umístěné v motorovém prostoru, což má samozřejmě logiku v lepší dostupnosti a menším zaprasení. Před tou krabicou je pět autoventilků a těmi se to údajně dá dofouknout (pátý je asi na vzduchojem, nebo nevím...)
Každopádně vaše příspěvky dělají dojem, že to není úplně raketová technologie, akorát mi to zatím bylo úplně cizí.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#72 Příspěvek od MadTom » 21 srp 2017 10:54

Raketové to není, dokud se to nepřefoukne. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#73 Příspěvek od teslo » 21 srp 2017 12:04

Ten EAS v P38 je v podstate identicky ako v Classic-u, takze to je OK. Myslim, kompresor a ventilovy blok. Rozdiely su, ale minimalne. Funkcnost je identicka.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#74 Příspěvek od teslo » 21 srp 2017 15:51

teslo píše: 21 srp 2017 12:04 Ten EAS v P38 je v podstate identicky ako v Classic-u, takze to je OK. Myslim, kompresor a ventilovy blok. Rozdiely su, ale minimalne. Funkcnost je identicka.
dolezite je pripojit ho najprv na diagnostiku a nacitat chyby...
http://www.rswsolutions.com/index.php/r ... er-classic
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#75 Příspěvek od Mirko » 21 srp 2017 16:19

No, už jsem se díval, že kabel se dá koupit na ebayi za 100 liber. Nevím jestli výroba bude levnější, když budu shánět komponenty a vyrábět již neexistující konektor. Uvidíme, každopádně asi cesta jinudy nepovede, pokud se s tím krámem mám skamarádit. Ještě mě napadla jedna věc:
Do řídicí jednotky vstřikování nejde signál o rychlosti, jde ale přitom do tachometru a kabel od toho snímače je průchozí až do ECU vstřikování (záhada, ještě jsem to dále nezkoumal). EAS přece taky musí znát rychlost vozu, pokud si to správně uvědomuju, kde to bere signál?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#76 Příspěvek od teslo » 22 srp 2017 09:50

100libier je vela. provizorne to len "napichaj" do stekra...alebo ked to chces mat "seriozne" tak si zozen/kup len konektor do auta. Seriovy konektor a kabel kupis v akomkolvek elektre. Aplikacia je Free...teda aspon kedysi bola...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#77 Příspěvek od teslo » 22 srp 2017 09:52

alebo dobehni do Slovenskeho pravna na akciu a mrkneme na to :)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#78 Příspěvek od Mirko » 22 srp 2017 11:26

No to leda na vleku, mě stačilo s tím včera skákat po dvoře...Lowrider hadra. Dneska jdu koupit komponenty a vyrobit si ten štekr. Ze mě ještě bude zdatnější elektrikář než architekt...což ale nemá moc co říct ;-)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#79 Příspěvek od teslo » 22 srp 2017 11:41

ved odpoj konektory a dofukni to manualne ked si vravel ze tam su ventilky. A obcas iba skontroluj vysku ci je OK...ja som tak chodil s mojim Classicom pol roka :D
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

#80 Příspěvek od Mirko » 23 srp 2017 09:24

Tak jsem z toho po včerejšku ještě víc blbej - i po Erikově dlouhé konzultaci - díky za ní.
Vyrobil jsem si kabel, ale nekamarádí s mým noťasem, hází nějakou chybu comm portu (mám jen USB, kabel jsem sestavil s převodníkem serial na USB) Když kabel zapojím, zacvakají nějaké relátka ve voze ale prostě se nespojí s noťasem.
Pak jsem teda přešel k manuálnímu dofukování - jeden přední měch se zvedl fofrem, druhý pomaleji (ten taky přes noc zase ušel), jeden zadní vůbec a k druhýmu zadnímu už jsem se nedostal, poněvadž shořel baumarktový kompresor... Přitom manometr mi na tom zadním, který se nezvedá ukazuje 10 kg/cm2, na jedno předním zas úplně jiný tlak než na druhým, ale auto teď taky nestojí úplně v rovině.

Odpovědět