Stránka 5 z 9

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 23 srp 2017 10:07
od teslo
s tym kompresorikom ma to mrzi...ale podla toho co pises si to ozaj zasluzi detajlnejsiu starostlivost. Mechy napriamo by mali ist nafukat raz dva. Inak, moze byt, ze v jednotlivych mechoch moze byt rozdielny tlak.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 23 srp 2017 10:38
od MadTom
Tak si vezmi jarovou vodu a zjisti, kde utíká vzduch. Normálně by to auto mělo v klidu stát několik týdnů, bez znatelného poklesu. Je tam sice tlak větší než v pneumatikách, ale ne zase tak o moc. Když vyloučíš úniky, tak se ti lépe budou hledat chyby v automatice.
A co se týče nafukování - jde to i pumpou na kolo, ale raději to chce nějakou větší. A hlavně se podívat, jaké tam máš vnitřky těch ventilků, některé se dají zmáčknout a profouknout podstatně lépe, než jiné.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 23 srp 2017 11:10
od Mirko
Normálně by to auto mělo stát na pružinách a být furt nahoře :devil
No musím ukecat bytného, ať mi půjčí pořádný kompresor. Nezničím si ještě pumpičku na kolo ;-)

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 23 srp 2017 11:23
od MadTom
To by mě zajímalo, kdo by odpadl dřív, jestli ty, nebo to pumpička. :mrgreen: A ano, normálně má auto stát nahoře na pružinách, a je jedno jestli jsou ty pružiny listové, vinuté, gumové nebo vzduchové. To že leží dole je nutno kvalifikovat jako technologickou nekázeň.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 23 srp 2017 12:03
od Mirko
No už jsem takhle jednou "upekl" kvalitní stojací pumpu Specialized při nafukování pneu na auto. A dost mě to mrzelo, protože byla fakt hezká a drahá.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 24 srp 2017 20:32
od Mirko
Tak první poznatek dnes - vpředu a vzadu u spolujezdce i po dvou dnech nebyl na dorazech. Přesto, že jsem měl pocit, že se při nafukování vzadu vůbec nezvedl, tak zřejmě ano. Jak jsem psal, tak auto nestojí na dokonalé rovině...
Dnes mi pomohl Hugo a jeho řádný kompresor, se kterým bylo možné provést scénáře á la pimp my ride. Všechny měchy jsme tedy nafoukli "overridem" a trochu jsem foukl i do vzdušníků. Přední pružina u řidiče v jednu chvíli hned zas šla dolu, ale po dalším dofouknutí se držela nahoře...Únik jsem našel ve šroubení vzdušníku. Je ten systém tak propojený, že když tam uchází vzduch, tak si mi časem sedne celé auto?

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 25 srp 2017 10:17
od teslo
Ano je to prepojene cez ventily vo ventilovom bloku. Pokial su netesnosi vo ventilovom bloku, tak ano. Moze to skoncit na dorazoch. Alebo to naopak moze mechy nafuknut. Vo vzdusniku by mal byt vyrazne vyssi tlak ako v mechoch.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 25 srp 2017 21:49
od Mirko
Já už to fakt přestávám chápat, od včerejška prakticky neklesnul a to jsem ani ten únik neopravil....

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 06 zář 2017 16:09
od uhlic
Ahoj diagnostika je natolko inteligentna ze odhali zly kompresor? Skusal to niekto? Tazko mi fuka podvozok. Ked som to napychol vypisoval snimac zadny lavy ....... Druhy krat tiez......a dalsie razy vypise ventilovy blok alebo v. Moved. Niekedy pise display ze je chyba v podvozku ale nesfukne drzi standart. Vypnem kluc a ked zapnem tak chyba sa vymaze a je stale v standarde. Kto riesil takyto problem? Kompresor som robil pred zimou.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 06 zář 2017 17:14
od teslo
uhlic píše: 06 zář 2017 16:09 Ahoj diagnostika je natolko inteligentna ze odhali zly kompresor?
Diagnostika nie. To musi "obsluha" na zaklade indicii...tzv. know how ;)
Jedine co riesi je nejaky interny timer, resp. teplotne cidlo pokial je kompresor stale zapnuty. Jediny test ako si mozes byt isty je do systemu zapojit manometer, zobrat stopky a merat za aky cas Ti natlaci maximalny tlak.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 06 zář 2017 17:22
od uhlic
Tak on natlaci a vypne sa vsetko v poriadku. Myslim si ze to robi to cidlo ale u rr nikdy nevies. A kolko by to malo byt? A za aky cas?

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 06 zář 2017 18:13
od teslo
6-7 atmosfer tusim. Cas neviem. Vypusti system a stopni cas kym ho nevypne. samozrejme nesmie Ti auto dvihat a pod, takze otvorene dvere ;)
a ked ho raz vypne, uz by mal byt vypnuti dlhsie. nielen par sekund a pod.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 06 zář 2017 21:00
od Kokesek
uhlic píše: 06 zář 2017 16:09 Ahoj diagnostika je natolko inteligentna ze odhali zly kompresor? Skusal to niekto? Tazko mi fuka podvozok. Ked som to napychol vypisoval snimac zadny lavy ....... Druhy krat tiez......a dalsie razy vypise ventilovy blok alebo v. Moved. Niekedy pise display ze je chyba v podvozku ale nesfukne drzi standart. Vypnem kluc a ked zapnem tak chyba sa vymaze a je stale v standarde. Kto riesil takyto problem? Kompresor som robil pred zimou.
Je to resene jednoduse. Jelikoz cidlo je pouze on off tak system dokaze zjistit dosazeni tlaku (L322+D3/4/Sport meri prirustek tlaku za cas). Vetsinou ale pri spatnem kompresoru nedochazi k vypnuti kompresoru na zaklade pozadavku tlakoveho spinace ale prave prehratim kompresoru a odpojenim na termalni pojistce, ktera je take hlidana jednotkou jako vstupni signal. Pokud se nekolikrat opakuje vypnuti teplotou s nedosazenym vypnutim pres tlakovy spinac. Pak jednotka vyhlasi chybu kompresoru. Jestlize se system po nekolikaterem prehrati dokaze vypnout pres tlakove cidlo (vypnuti je 10,5-11,5atm podle stavu cidla), pak se tento counter resetuje a system je normalne funkcni. Nedojde k uplne blokaci, EAS FAULT zmizi, KONTROLKY ZHASNOU. Uplna blokace je indikovana svitici sadou ledek na ovladaci EASU a hlaskou EAS FAULT.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 06 zář 2017 21:46
od uhlic
to znamena ze kompresor je dobry a spatne bude cislo na naprave a nedokaze urcit v akej vyske je aprava a tym padom to fuka pokym sa neprehreje? alebo ako mam tomu chapat? alebo kopresor fuka malo atmosfer a preto fuka pokym sa neprehreje?

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 07 zář 2017 09:40
od teslo
Kompresor ber ako samostatny prvok, ktory fuka ked v systeme nieje dostatocny tlak. Cidlo vysky moze robit to, ze plytva vzduchom. Tzn. cykluje dofukovanie a vyfukovanie. Ale skor sa priklanam k opotrebovanemu kompresoru, vadnemu cidlu tlaku, uniku vzduchu vo ventlilovom bloku, alebo vedeni, alebo mechoch.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 07 zář 2017 13:44
od Kokesek
teslo píše: 07 zář 2017 09:40 Kompresor ber ako samostatny prvok, ktory fuka ked v systeme nieje dostatocny tlak. Cidlo vysky moze robit to, ze plytva vzduchom. Tzn. cykluje dofukovanie a vyfukovanie. Ale skor sa priklanam k opotrebovanemu kompresoru, vadnemu cidlu tlaku, uniku vzduchu vo ventlilovom bloku, alebo vedeni, alebo mechoch.
Presne jak pise TESLO :yes

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 08 zář 2017 07:45
od uhlic
Je to kompresor valcek a tesnenie piestu KO.......

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 08 zář 2017 10:05
od teslo
:yes :wink:

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 11 zář 2017 21:19
od uhlic
kompresor spraveny spinac vypina......isiel som asi 5km a ked som skontroloval kompresor bol horuci co zamena ze isiel asi aj za jazdy co by asi nemal ked je auto v normalnej vyske. V com moze byt problem? Auto do rana neklesne rano sa mierne narovna kedze stoji na nerovnom povrchu. Ked pojazde zavrem auto DO zacne cvakat ventilovy blok a mierne sa auto spusti. Je to normalne?

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 11 zář 2017 21:43
od Amon
Mě to dělala právě netěsnost na ventilovém bloku... jeden z těch dílčích bloků bude nejspíš ucházet