Stránka 2 z 2

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 10 pro 2020 20:55
od teslo
Na silenbloky je dobry test, ze si lahnes pod auto a niekto Ti bude mocno kyvat autom doboku a Ty budes pozorovat ako pracuju. Prip ich chytis do ruky a budes citit pripadnu volu. To iste s capmi. Niekto Ti bude krutit volatom dolava a doprava.
Aky tlmic riadenia si daval? Musi zaberat okamzite bez vole a musi ist rovnako tazko na zasunutie aj vysunutie. Ako je tlmic namontovany? Ak telom dohora, tak ho otoc, aby bol olej v spodnej casti a planzetova hlava bola zatopena.
V akom stave mat volantovu tyc do domceka riadenia? Nema volu?
Ad plavanie? Ake pneu a disky pouzivas? Podlozky pod kolesa?

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 10 pro 2020 21:00
od MadTom
A ještě jak máš nafoukané gumy.

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 10 pro 2020 23:42
od uhlic
Gumy nafukane 2.3 predok, tlmič je tak ako tam bol aj pred tým mal som ten oranžový neviem aká značka a dal som ten čierny klasika taký tam bol aj keď som auto kúpil. Tyče riadenia sú rok staré obe, a volantpva tyc ak myslíš ten medzikus od predelu k domcu dával som použitú dobrú, stará mala kríž s volou.Kolesá 16 klasika podľa papierov disky Origo LR zimné. Dnes som šiel z TT do TO a pri zatoceny mi to teraz ako pršalo dosť často buchlo kov o kov. Vybracie DW pri prejdení nerovnosti sú pri dažďu častejšie oveľa. Ako keby nejaká guma zvlhla a zmäkla. Musím zajtra pod to ľahnúť a pozrieť to ako píše Tesla.

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 11 pro 2020 10:14
od Balú
kedysi ked som mal BMW tak mi robilo presne toto iste pri zatoceni to niekedy buchlo,niekedy nie riadne ma to stvalo lebo som nevedel prist nato co to robi auto bolo x krat na zdvihaku a nic sme nenasli a pomenili vecí :wink: .....nakoniec to bola prasknuta struna ,ktoru nebolo absolutne vidiet ....a prislo sa nato pri vymene vsetkych strun( po dvoch rokoch nervov :wink: ) bola to tiez stvorkolka 330IX

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 11 pro 2020 10:21
od uhlic
Lenže ja mám mechy 🙈 ale diky

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 11 pro 2020 13:11
od teslo
popis viac okolnosti. Robi to aj na mieste, alebo len ked je auto v pohybe? Meni sa to s rychlotou, typom cesty (rozbitosti)?
panhardky/silenbloky mas poriadne dotiahnute?

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 11 pro 2020 13:59
od uhlic
Keď idem pomalšie tak to neurobí, a keď už cítim že to ide, tak uberiem plyn a prestane to naberať na sile. Na rovnej ceste pohoda a rozbytek katastrofa. Keď stojím na mieste a vytacam volantom napr do prava tak predok ide do ľavá a naopak ako keby sa náprava vysuvala von a pri tom to aj puka. Cítim to až v podlahe ako to buchne. Pred mesiacom na STK mi s tým mixoval a čo chytal všetky silenty aj kĺby a všetko v poho aj zadok. Ale na ceste to tak nevyzerá.

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 11 pro 2020 18:56
od Norton
Jelikož mě to docela zajímá , tak jsem se na to ptal kamaráda -automech.-odborník na Jeep a LR, tak říká že pokud máš svisláky a kulový čepy řízení a ložiska v kolech a uložení nápravy dobrý dobrý, tj . bez vulí, tak pečlivě zkontrolovat sbíhavost ev. rozbíhavost (podle toho co tam máš) ,že pravděpodobně máš nulovou ! , tak to nastavit na 1,5 mm až 2mm .
Jinak tzv "smrtelná vibrace " má odbornej název - ale to jsem po 4 :beer zapoměl :mrgreen:

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 11 pro 2020 19:43
od kryten
To je dobrý postřeh,s nastavením sbíhavosti je to pravda, mám stejnou zkušenost na RRC,kombinace špatného nastavení sbíhavosti a nefunkční tlumič řízení byl celý problém.
Jinak odbornej název 😁je death wobble.

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 11 pro 2020 23:36
od uhlic
Presné je to na 0 resp. 0.08. Bol som dať robiť geo pred 3 týždňami. Dnes som zistil že keď sa mi auto roztrasie a miknem volantom do strany vybracie sa stratia.

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 13 pro 2020 10:27
od uhlic
Tak bola to táto krásavica. Silenty vydržali asi rok takže už len Origo používať.

Re: P38 smrtelná vibrace

Napsal: 19 pro 2020 14:20
od pooh
uhlic píše: 10 pro 2020 13:34
pooh píše: 10 pro 2020 10:16 riadenie moze byt vybehnute len v istych polohach, trebars s tym ze si tu skrutku natiahol, v strede je ok, ale v krajnych polohach uz nie, treba to s citou. A este kontroluj ci tie spodne capy nahodou nie su dotiahnute na doraz. obcas niekomu sa to podari, ale vtedy stuhne aj volant a nevrati sa sam do polohy

Aké spodné čapy?
gulove capy predne, spodne. ale vidim, ze si to uz vyriesil :yes