Již koupený RR L322 - prosím o pár rad

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Již koupený RR L322 - prosím o pár rad

#1 Příspěvek od Jakiss » 03 črc 2020 21:24

EDIT v názvu z "úvaha o koupi" na koupeno. Díky za rady


Dobrý den / Ahoj

Pokud si někdo uděláte chvilku na přečtení a nějaký tip budu strašně rád.

Už asi 2-3 měsíce mám v hlavě si pořídit Range Rover, ale potřebuji vaše zkušené názory.
než začnu, tak ano přečetl jsem si témata ohledně L322 :-)

Auto bych chtěl na denní použití do práce atd. takže denně 100km+ (hlavně dálnice).
Proto si myslím, že 3.0 Diesel bude nejlepší volba. nepotřebuji GIGA výkon, ale jen si to poprdkávat 120km/h po dálnici.
Na co si dávat pozor v dnešní době, když už nejde o nejmladší vůz?
Nikdy jsem v žádném LR neseděl a sám jsem měl úplně jiné vozy. nedávno GOLF 5 GTI, a aktuálně stará Audi A3 1.9tdi ( do práce) Subaru Impreza WRX ( 2005 ) a Honda CIVIC vti :grin:
dále jaké jsou takové klasické náklady? sám si auta servisuji, když je třeba. zvedák mám k dispozici, nářadí taky.
Nejvíc co jsem vyčetl problémy, tak jsou přední měchy a automat.
převodovku určitě nedám dohromady, takže kolik je tak investice, která určitě přijde?
měchy jsem již viděl do 4000 Kč kus, pokud je to reálné, byly bez tlumičů a tady lidi psali, že se prodávají v sadě s tlumičem.
Nechci si pořídit auto, do kterého se bude jenom sypat. Všichni známi mi přesně tohle tvrdí, ale rád bych věděl váš názor, jelikož nemám s kým osobně hodit řeč o těchto autech :)

nebo klidně i novější 2.7 diesel, ale co tak čtu, tak je to velký průser.

dále, jak je to s tou výbavou? projíždím si VINka na netu a koukám, že některé mají vyhřívaný volant a všechny sedadla jiné VIN jsem dokonce objevil, že nemá vyhřívaný volant, ale vyhřívané i "chlazené" sedadla atd....
Naposledy upravil(a) Jakiss dne 16 srp 2020 12:04, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2608
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#2 Příspěvek od Lukasino » 03 črc 2020 21:41

Ahoj,
prvně je potřeba si ujasnit jestli chceš L322 tzn velký Range Rover, nebo menší a úplně jiný Range Rover Sport (protože 2.7 TDV6 v L323 není).

:wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o) L322 4.2 SC, L322 TDV8
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#3 Příspěvek od Jakiss » 03 črc 2020 22:58

Ahoj,
Díky za rychlou reakci. No RRS se mi líbí, ale kvůli těch problémových 2.7 bych ho asi teda vynechal. Pokud to dobře chápu, co se tady o nich píše.
Takže zpět k L322.
Co bude rozumnější v poměru spolehlivosti motor / převodovka ?
Ten starší 3.0 diesel
Nebo novější 3.6 diesel ?
Nebo raději Discovery? Sám nevím co přesně chci, to chci slyšet nejlépe od vás tady :grin:

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2608
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#4 Příspěvek od Lukasino » 04 črc 2020 08:32

Prvně bych si ujasnil, co hledáš a podle toho vybíral motorizaci a výbavu :wink:

Discovery 3 / 4 - skvělé auto, většinou problémovější TDV6/SDV6, na druhou stranu jezdí jich spousta a to auto i přes ty problémy za to stojí, velký kufr, spousta doplňků (hlavně myslím na offroad), ale osobně bych do ní nešel pokud nepotřebuješ 7 míst nebo nechceš jezdit mimo silnice (množství doplňků)

RR Sport - jiná kastle na Discovery základu, jen s rozdílem, že tam už se dal koupit TDV8 který byl spolehlivý, ale malé a tvrdé auto, možná pro Tebe naopak z těch břichoplazů by mohl být nejpříjemnější, na dálnici určitě pohodlnější než L322

L322 - úplně jiné auto oproti dvěma předchozím, jiná konstrukce, výbava, chování, atd. problémovou TDV6 v ní nenajdeš, ze začátku jen TD6 což je skvělý motor (řadová šestka od BMW), bohužel v kombinaci s průserovou GM převodovkou, novější mají TDV8 motory ať už 3,6 nebo 4,4 které jsou spolehlivé a už ve spojení s ZF 6hp / 8hp převodovkou, která je taky v pohodě. Případně benzíny M62 - dobrý motor když se hlídají rozvody a rozumí si s plynem, atmosférický AJ-V8 4,4 taky dobrý motor, dnes už často před rozvody, s plynem si opět rozumí podle místních zkušeností a potom AJ-V8 4,2 s kompresorem (supercharged), velmi dobrý motor když není na plyn.

Všechna ta auta jsou skvělá, každé na něco jiného. Osobně mám nejradši L322, ALE nerozumím proč si něco takového kupovat pro Tvůj účel, sebelepší offroad / SUV se na dálnici nevyrovná průměrnému osobáku, v pohodlí, hlučnosti, atd.

L. :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o) L322 4.2 SC, L322 TDV8
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#5 Příspěvek od Jakiss » 04 črc 2020 10:24

Díky za stručný výpis :-)

Takže tedy Discovery vyřadím, extrémní terén ani autobus nepotřebuji.
RR Sport jsem si aktuálně pročítal, takže se mi taky ty TDV8 nezdají úplně "nesmrtelné". kdyby náhodou, tak nechci dávat auto někam do servisu.
Takže tedy L322 TD6 s tím, že největší trápení je převodovka.

K otázce: "proč chci něco takové? "
Prostě se mi líbí a chtěl bych to zkusit :grin:
nejde jen a pouze o ježdění po dálnicích, ale bylo by to denním pravidlem. napsal jsem to aby se brala do úvahy spotřeba a hlavní využití vozu.
Jak jsem již zmínil, nikdy jsem v LR ani neseděl a netuším v čem by byl vůz nepohodlný na dálnici. v těch mých "blbostech" které aktuálně vlastním se o pohodlí nemůžeme ani bavit. Proto mám v úvahu že Subaru půjde do světa a zkusím něco nového.

Když si tedy něco vyhlídnu, na co dávat bacha?
koukám, že bazary je mají v poslední době strašně levné, 80% je z Itálie, to je tam dostávají ke 2 pizzám zdarma, nebo to jsou všechno posmrtné kusy?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2608
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#6 Příspěvek od Lukasino » 05 črc 2020 08:58

Jakiss píše:
04 črc 2020 10:24
Díky za stručný výpis :-)

Takže tedy Discovery vyřadím, extrémní terén ani autobus nepotřebuji.
RR Sport jsem si aktuálně pročítal, takže se mi taky ty TDV8 nezdají úplně "nesmrtelné". kdyby náhodou, tak nechci dávat auto někam do servisu.
Takže tedy L322 TD6 s tím, že největší trápení je převodovka.

K otázce: "proč chci něco takové? "
Prostě se mi líbí a chtěl bych to zkusit :grin:
nejde jen a pouze o ježdění po dálnicích, ale bylo by to denním pravidlem. napsal jsem to aby se brala do úvahy spotřeba a hlavní využití vozu.
Jak jsem již zmínil, nikdy jsem v LR ani neseděl a netuším v čem by byl vůz nepohodlný na dálnici. v těch mých "blbostech" které aktuálně vlastním se o pohodlí nemůžeme ani bavit. Proto mám v úvahu že Subaru půjde do světa a zkusím něco nového.

Když si tedy něco vyhlídnu, na co dávat bacha?
koukám, že bazary je mají v poslední době strašně levné, 80% je z Itálie, to je tam dostávají ke 2 pizzám zdarma, nebo to jsou všechno posmrtné kusy?
Nesmrtelný není nic a jestli jednou za čas uděláš turba / vstřik, nebo převodovku, tak Tě to vyjde stejně :mrgreen: Jen s tím rozdílem, že TDV8 jede podstatně líp a se stejnou spotřebou. Nehledě na to, že vstřiky u 30d taky nejsou nerozbitný, turbo to samé, prasklé svody, atd.

Svez se s tím a uvidíš, jsou to skvělá auta, ale zrovna na dálniční přesuny jsou za mě pohodlnější auta :wink:

Na co dávat bacha? Zkus googlit, je to tu už stokrát napsáno...

ad Itálie, mají tam samozřejmě lepší ceny a ko*otský systém vývozu, takže pro běžného občana už je to dost problematické + velká výhoda, většinou jsou ta auta bez koroze, což je zrovna u RR je také fajn
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o) L322 4.2 SC, L322 TDV8
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 656
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#7 Příspěvek od Miklosxxx » 05 črc 2020 11:29

Tato odpoved sa mi paci moja krv :rofl :yes

K otázce: "proč chci něco takové? "
Prostě se mi líbí a chtěl bych to zkusit 
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE

Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#8 Příspěvek od Jakiss » 06 črc 2020 10:29

:grin:
Ty si se takhle rozhodoval?
A nelituješ? :rofl

No už se koukám i po tom benzínu 4.4, že bych ho předělal na LPG.
Takže já už vážně nevím na co se mám koukat.
První volba bylo 3.0 diesel BMW
Potom jste mě nakopli na RRS tdv8, ale nějak pořád si myslím, že to bude horší volba, než ten motor od BMW.
No a už koukám i na 4.4 :D jen netuším, za kolik je s tím možné jezdit. Nebo kolik to spíše může žrát jako sporák....

Uživatelský avatar
bandit
Příspěvky: 123
Registrován: 04 lis 2009 08:24
auto: rrc 3.5 ,l322
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#9 Příspěvek od bandit » 06 črc 2020 10:42

Ak pôjdeš do 4.4 tak si daj pozor na rozvody, inak to auto jazdi skvelo, Kokesek vie nachipovat aj benzín , tak sa kľudne dostaneš na 300ps a spotreba na Lpg ? Podľa toho ako jazdis , ja sa pohybujem od 13 do 20 L . :grin:
http://www.michaelkern.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 656
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#10 Příspěvek od Miklosxxx » 06 črc 2020 13:08

Jakiss píše:
06 črc 2020 10:29
:grin:
Ty si se takhle rozhodoval?
A nelituješ? :rofl

Ja som sa vzdy rozhodoval pre to co sa my paci.
No proste marnotratny syn. :rofl
Ale teraz vazne.

Poviem ti na rovinu ked sa ti nieco vydi tak si to kup aj ked ta niekto odradza ze staci ti fabia a podobne prkotiny.
V zivote si treba aj trochu medu dopriat a na starobu si kupis aj tu fabiu. :rofl
Osobne som z autom zatial spokojny aj ked par drobnosti sa vzdy ukaze po kupe auta az po odjazdeny cca 1000km.
U mna to bola bateria termostat brzdy pneumatiky len z tym rozdielom ze pri takychto autach siahas do penazenky trosku hlbsie :Sorry:
Z nachipovanim u takychto aut ja neviem tiez ma to laka ale vzdy si poviem mam 200kw co chcem mat z toho vesmirnu raketu? :tmi
Uz teraz sa zabudam a po dedinach chodim 90km/h co pomali motor nepocujes iba sipenie turba.

Ja by som uvazoval nad motorizaciou nafta 3,6 6hp alebo4,4 8hp
Naposledy upravil(a) Miklosxxx dne 06 črc 2020 14:39, celkem upraveno 2 x.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE

Uživatelský avatar
teekey
Příspěvky: 53
Registrován: 04 kvě 2018 23:35
auto: RR L322 (V8)
Bydliště: Praha

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#11 Příspěvek od teekey » 06 črc 2020 14:10

Jakiss píše:
06 črc 2020 10:29
No a už koukám i na 4.4 :D jen netuším, za kolik je s tím možné jezdit. Nebo kolik to spíše může žrát jako sporák....
pokud 4.4 je M62TU tak to bude v benzinu realne od cca 15-18l normalni jizdou, cim kratsi trasa tim horsi. V LPG pocitej realnou spotrebu 18-22l (LPG nejde odecitat na palubnim PC stejne jako benzin, tak bude ukazovat min). Ja tam mam nadrz misto rezervy 92l a v zime tam jde natankovat 88l v lete cca 75l.

Jinak je to motor od BMW, najdes toho na netu hodne (hlavne na BMW forech), driv nebo pozdeji budes muset udelat rozvody a dalsi specificke veci. YT je sice plny navodu, ale priprav se na to, ze skutecne servisovat napr. vc. vanosu to umi jenom par lidi a nemel by jsi byt prekvapeny, ze to povezes pres celou republiku na servis. Ale LR/RR si nekupujes protoze je to silnicni drzak nebo bezporuchove auto, ale protoze jej proste chces :heart

Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#12 Příspěvek od Jakiss » 09 črc 2020 11:47

Díky,

Můžeš mi prosím Tě specifikovat nějaké ty nedostatky, které je potřeba udělat?
Dočetl jsem se o těch rozvodech, že se musí udělat ( nevím kolik, ale zvládají ) a dále speciální termostat, který drží 105°C a díky něj prý odchází těsnění a pořád to někde leje :grin:
Někteří ho mění za klasiku.
Nic víc jsem asi nenašel.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 3413
Registrován: 26 črc 2010 18:53
tel.: 00420774290683
auto: D2,D3,L322,P38,Sport
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#13 Příspěvek od Kokesek » 09 črc 2020 14:03

Bmw 4,4 je dobra do te doby nez ji nekdo upece. Pak ses v kruhu, hlavy blok, hadice, expanzky. Rozvody je lepsi udelat po 200-250tis. Zalezi jak to vypada uvnitr. Jak ti pri vymene oleje vypadavaji plastove zbytky v vany tak uz je to docela vazne na plyn to jezdi dobre a nejsou takove problemy jako s motorem 4,2sc pri zaplynovani. Jestli starou l322 tak jedine 4,4v8


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#14 Příspěvek od Jakiss » 10 črc 2020 17:39

Aha, takže tohle zjistím až koupím :-)

A ještě se chci zeptat na převodovky.
BMW 3.0 diesel a 4.4 benzín mají totožné převodovky?
Nebo se nějak liší?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2608
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#15 Příspěvek od Lukasino » 10 črc 2020 17:55

Jakiss píše:
10 črc 2020 17:39
Aha, takže tohle zjistím až koupím :-)

A ještě se chci zeptat na převodovky.
BMW 3.0 diesel a 4.4 benzín mají totožné převodovky?
Nebo se nějak liší?
Odlišné, TD6 má GM 5L40 a 4,4 benzín M62 má ZF 5hp24 :wink: Tzn. naprosto odlišné
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o) L322 4.2 SC, L322 TDV8
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#16 Příspěvek od Jakiss » 10 črc 2020 18:07

O 5hp jsem se dočetl na wikipedii, že je v L322 :D 5L40 jsem nepotkal.
A hlavně jsem si říkal, proč by BMW řešilo pro své motory více převodovek.
Kolik tak zvládne ta 5hp24 a co na ní padá? Vysype se celá, nebo jde nějakým dílem předejít umření?

panHAJZL
Příspěvky: 7
Registrován: 28 srp 2018 17:27
auto: RR L322 3.0 td6 05
Bydliště: Dlouhá třebová

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#17 Příspěvek od panHAJZL » 12 črc 2020 22:34

ahoj, uprimne, chces se trapit s takto starym autem? Po te dobe co ho mam (td6) bych uz asi tak stare auto vynechal. To uz zacina koroze, zadni lemy, spodek a hlavne pod plastama. Z venku ok, kouknes dolu a tragedie. Pak kdyz zacne haprovat prevodovka, snimace/mechy, zacnou se rosit svetla....hele, asi bych bejt Tebou hodil oko po necem pouzitelnejsim k Tvemu ucelu a hlavne novejsim a mene narocnem na servis.

fajfka
Příspěvky: 35
Registrován: 06 lis 2017 14:15
Bydliště: Praha

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#18 Příspěvek od fajfka » 14 črc 2020 12:50

Jestli se můžu vetřít do vlákna. Já už si vybral před třemi lety a to BMW motor M62 4,4 V8 žádný plyn. Tady se u něj hodně doporučuje hlídat si rozvody. Co nebo jak konkrétně? Na tachometru mám přes 249 tis. a jezdí to furt stejně. Nový olej 5W40 každých 15tis. km jinak nic.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 2608
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: L322
Bydliště: Kutná Hora

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#19 Příspěvek od Lukasino » 14 črc 2020 15:01

U rozvodů jsou dva problémy, vytahaný řetěz a hlavně rozpadající se plastové vodící lišty.

První dá se říct nepoznáš, druhé se dá odhalit například sundáním té malé vany při výměně oleje. Když tam budou trsátka, tak je jasné, že je čas na rozvody :wink:

Pokud má 250tkm najeto a ještě nebyly dělané, tak bych je radši udělal. Nejde jen o km, ale i o stáří jako takové + výměny oleje, dle informací z doslechu jak olej degraduje časem, tak víc rozežírá právě ty plastové části.

Materiálově to není ani taková hrůza, spíš najít někoho, kdo je ochotný to udělat a už to někdy alespoň viděl :mrgreen:

Rozhodně to nepodceňovat, jak přijdeš o vodící lišty, řetěz skočí a potká se to. Nemusí vždy, ale u mě zatím 100% úspěšnost (2 ze 2).
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o) L322 4.2 SC, L322 TDV8
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Jakiss
Příspěvky: 24
Registrován: 03 črc 2020 18:03

Re: Úvaha o koupi RR L322 - prosím o pár rad

#20 Příspěvek od Jakiss » 06 srp 2020 23:31

Opět ahoj po nějaké době.
Zítra jdu omrknout nějaké RR, nakonec 3.0 td6.
Začínám od nejlevnějšího: https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... r/18616154

Ale zajímá mě, jak dlouho se zvedá podvozek?
Nebo na co se zaměřit ze všeho nejvíce?
Cena je strašně nízká, nepočítám s top autem. Ale možná je to jenom kvůli těch najetých km.

Odpovědět