L322 TDV8 2010 restricted performance

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

L322 TDV8 2010 restricted performance

#1 Příspěvek od whiterabbit » 08 črc 2020 09:36

Ahoj,

předevčírem mě vypekl RR na dálnici, hezky cca 30km před sjezdem spadl do nouzáku... :)

do nouzáku spadne skoro vždy, pokud je auto v zátahu a cca plný plyn - do kopce je to hned, zkusil jsem asi 4x
naskáče spousta chyb, které načte i diag, po nastartování je všecko ok, asi klasický průběh

konečně jsem do dostal na lepší diag a hlásí chybu:
P244B Filtr částic pro vznětové motory snímač diferenčního tlaku (bank1) - Porucha funkce

hledal jsem .. ale řešení moc nenašel, neví někdo, je to přímo DPFko, nebo ten snímač?

DPFko regenerováno v Albionu cca 6000tis.km zpět (ještě původní majitel), auto den předtím ani v ten den nic nehlásilo ani se nechovalo divně, nouzák uplně z ničeho nic

Díky

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#2 Příspěvek od mipr » 08 črc 2020 09:38

Precitaj si tu. Jinej vuz, stejny problem...

http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=41100
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#3 Příspěvek od whiterabbit » 08 črc 2020 19:41

jaj uz jsem si myslel, ze to bude vyreseno behem par hodin :D ... zkusim nejdriv ty snimace kouknout, prehodit je jestli to bude hlasit bank2 a uvidim, pry i ty hadicky od snimacu casto praskaji

Dekuju ;)
L322 3.0TD6 Epsom Green

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#4 Příspěvek od Miklosxxx » 09 črc 2020 20:40

Mne to spravila hadica do sacieho.Presne ked som chcel predbiehat alebo do kopca stupil na plyn tak hodilo nudzak.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#5 Příspěvek od whiterabbit » 09 črc 2020 21:38

To mi dela presne taky tak

Muzes mi prosim napsat do sz kterou tu hadici si objevil?
Moc diky :)
L322 3.0TD6 Epsom Green

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#6 Příspěvek od Lukasino » 09 črc 2020 21:52

A nebo prdlý ventilový víko.

Hadice to je většinou ta horní z intercooleru do sání :wink: jedna z nich
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#7 Příspěvek od Miklosxxx » 10 črc 2020 20:22

whiterabbit píše: 09 črc 2020 21:38 To mi dela presne taky tak

Muzes mi prosim napsat do sz kterou tu hadici si objevil?
Moc diky :)
Obrázek
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#8 Příspěvek od whiterabbit » 13 črc 2020 22:05

tak dnes všechny hlavní hadice důkladně prohlédnuty .. i okolo sponek a zevnitř, nikde to není viditelně mastné zvenku (předpokládám že by trocha oleje ufouklo) ani jsem nenašel trhlinu nebo cokoliv
pro jistotu jsem objednal tu základní sadu silikon. hadic ať mam větší klid

zkoušel jsem přes půjčenou diagnostiku Launch číst živá data - tlak v bank1 lítá okolo 1.448 Kpa a v bank2 okolo 0.576 Kpa při volnoběhu, tim pádem asi jedno DPFko přicpanější (dle snímače)
Total mass of particle soot je 2.32 g/s - ale tam si nemůžu zvolit jakej DPF koukám, je tam jen jedna možnost ...

zkusil jsem pustit regeneraci, po pár vteřinách jízdy napíše že hotovo a ECU si myslí že je zregenerováno, ale nic se nestane - jen vidím, že počet najetých km od poslední regenerace je 0km, zkoušel jsem nejdřív DPF replacement a pak znovu regeneraci a pořád stejné

ok jel jsem to projet, zkoušel jsem plný plyn do kopce, cokoliv .. auto drželo, ale po cca 10km jízdy, zrovna když jsem jel z kopce a ani bych to nečekal, tak skočil nouzák a ta samá chyba P244B-00 Diesel particulate filter differential pressure too high (bank1)

zítra zkusím prohledat ty hadičky k samotnýmu snímači diferenčního tlaku, dá se nějak otestovat snímač samotný? a popřípadě kdybych vzal nový, můžu třeba tento?
https://www.automobilovedily24.cz/magne ... i/13674672 někde totiž píšou, že "snímač pravý" tak jestli mezi nimi je rozdíl levý/pravý? napadlo mě je nyní přehodit, jestli bude házet chybu bank1 nebo bank2 ale ten druhý snímač je dost blbě na vyndání no ...

Díky
L322 3.0TD6 Epsom Green

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#9 Příspěvek od JSK » 14 črc 2020 20:14

Zkontroluj víka ventilů, zda na nich není mastnota, ta signalizuje prasklinu víka. Přizvedni si i zvukovou izolaci vstřiků, případně je postříkej jarovou vodou z rozstřikovače (jinak fakt pěkná práce, už to znovu měnit nechci).

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#10 Příspěvek od Lukasino » 14 črc 2020 20:25

Ale hadice / víko většinou píše chybu tlaku v sání, ne chyby DPF :idea:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#11 Příspěvek od Kokesek » 14 črc 2020 23:50

Vzhledem k tomu jaky dunivy zvuk vydaval motor a to konkretne na prave strane tedy bank1, tak bych to videl na mechanickou zavadu turba, nebo muze byt upaleny upadly ventil egr. Ale to by si mel slyset. Videt citit. Sani vyfuk. Porovnej to pri odpojenych hadicich do sani a taky prostuduj vyfuk jestli nemas nekde olej, vodu nebo naftu. .... potom uz nezbyva nez zacit kroutit smerem doleva a problem se ukaze


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#12 Příspěvek od whiterabbit » 15 črc 2020 01:14

dneska jsme zkoukli hadičky od toho snímače, vypadají v pohodě, žádná prasklina, zkoušeli sme snímače prohodit mezi sebou a chyba pořád na snímači na bank1
v obou snímačích bylo v tý tenčí trubičce trochu vody - ta tlustší okouřená, ale bez oleje - i hadičky

nakonec jsme pro jistotu prohodili ty gumový kolena u tělesa sání (na obr. od Miklosxxx) jel jsem to projet a měl zaplý a nahrával live data, zajímavý je, že těsně před nouzákem (než se odpojily turba a ostatní) nejdřív vyfoukl tlak v bank2 (manifold pressure) - pak nouzák - pak ostatní tlaky dolů
výfuk měl bank1 - 480°c a bank2 444°c - znamená to, že se auto pokoušelo o regeneraci dpf, nebo je taková teplota normální?

dneska jsem musel jet kolem 150km/h do kopce abych mohl ten nouzák/chybu vidět

zítra zkusim ty kolena přehodit nazpět, pokud se vyfoukne první bank1, mohlo by to být fakt to koleno ... pokud je to celý nějakou netěsností no ... a pro jistotu kouknu i na ty víka, našel jsem to jako většinu odpovědí na UK forech k týhle chybě - trubky sání k turbu, ventil. víko, nebo netěsnost kolem čidla blízko dpfek ale většinou tam udělali nějakej "high pressure smoke test" a našli to, toho se tady asi nikde nedočkám :) + zítra vyzkouším spustit regeneraci přes diag bosch, na mých co mam mi to spustit nejde, tak uvidim jestli je to chyba diag nebo auta

jen pro jistotu bank1 = pravá strana z pohledu z auta - teda strana spolujezdce, žejo ?
L322 3.0TD6 Epsom Green

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#13 Příspěvek od Kokesek » 15 črc 2020 07:02

Ano bank1 je spolujezdec.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#14 Příspěvek od Lukasino » 15 črc 2020 07:15

Pokud chceš zjistit zda je někde netěsnost, tak je nejjednodušší najít servis, kde mají kouřový detektor, ten to ukáže hned :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#15 Příspěvek od whiterabbit » 16 črc 2020 13:05

tak jsem včera ještě zjistil, že mám okamžitou spotřebu 99.9l když auto stojí na volnoběh a čim víc sešlápnu pedál, tim je spotřeba menší, neviděl to někdo už?

sehnal jsem si SDD, vyčetl chyby, ukazuje ty stejné, ale když zkusím spustit regeneraci DPFka, píše mi to, že baterka dává jen 11.6V (a to jsem právě dojel z cca 30km trasy a po chcípnutí připojil) a nemůžu provádět žádný akce, zítra se pokusim změřit, jestli baterka neni nakonec mrtvá
L322 3.0TD6 Epsom Green

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#16 Příspěvek od Lukasino » 16 črc 2020 13:25

11,6 při vypnutém motoru a zaplém zapalování? To bych řekl že je skoro normální, SDD chce ideální stav který bez silného externího zdroje neexistuje
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 155
Registrován: 07 dub 2016 23:40
auto: L320 4.2 SC
Bydliště: Plzeň

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#17 Příspěvek od tom199 » 16 črc 2020 13:50

Tak tak, chvílemi není problém odběr i 25 A (při vypnutých světlech I ventilátoru).

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#18 Příspěvek od Kokesek » 16 črc 2020 14:39

Pouzivam zdroj 40a uinak se sdd ani nebavi. Resp. Vetsina originalnich diag mi takhle funguje


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#19 Příspěvek od whiterabbit » 17 črc 2020 19:05

Oukej, diky :) se zdrojem to jede

Nicmene, zkousel sem dneska regeneraci DPF, je to spravne, ze v SDD skoci jen okno s pocitanim casu a nic jinyho nevidim? Jezdil jsem teda 40min a porad cas bezel, pak jsem to zkusil ukoncit a ukoncilo se “aborted by user” a konec ... kolik muze regenerace trvat?

Dal sem si zive data v SDD a tlaky na tech diferencnich snimacich jsou cca stejne, stejne tlaky v sani

Pak jsem jel projet a nouze skocila zas mimo plny plyn a auto v zatahu, jel jsem skoro z kopce

Nejaky napad na co jeste kouknout v SDD prosim?

Diky
L322 3.0TD6 Epsom Green

whiterabbit
Příspěvky: 52
Registrován: 20 úno 2020 10:10
auto: L322 3.0TD6

Re: L322 TDV8 2010 restricted performance

#20 Příspěvek od whiterabbit » 18 črc 2020 15:48

sundali jsme obe dpfka a obe vypadaj stejne, vim ze nepoznam jestli neni zaneseny vzadu ale vepredu je cisty proste, auto haze nouzak skoro nahodne s porad stejnou chybou.

Auto vubec nekouri kdyz se nakopne bez dpfka, ani neni videt ze motor bezi

neni tu nekdo kdo by se mohl stavit a mrknout, popripade se vzdalene pripojit ke me na SDD a projit to? Samozrejme zaplatim zlatem ja uz nevim co zkontrolovat ... a uz me to trochu sere :whew dekuju
L322 3.0TD6 Epsom Green

Odpovědět